ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор закладу освіти
_________________________
«______»______________2024н.р.
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання з 01.09.22р. по 07.06.23р.
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові: _______________
дата народження: ____________
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень:_____________________________________________________________________.
рік навчання 4_________________________________________________________
клас навчання 4_________________________________________________________
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку __
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Знає всі букви алфавіту; - знає голосні та приголосні букви; -всі цифри; - числа від 1 до 1000 ( частково з допомогою); -розуміє мовленнєві інструкції; - знаходить предмети за назвою та ознакою; - розуміє поняття «числа-сусіди» ( з допомогою педагога); - самостійно читає складами та цілими слова; -розуміє фактичний зміст коротких прочитаних текстів. - за допомогою вчителя може описувати картини, складати сюжетну розповідь за малюнками. - володіє навичками спілкування з дорослими та однолітками; - вміє списувати з друкованого тексту; - вміє виконувати завдання з допомогою вчителя, у вигляді навідних запитань, підказок, опорі на наочний матеріал. - орієнтується у схемі власного тіла.
|
Навчальні труднощі. 1.Домінування ігрової мотивації, виражена ігрова спрямованість. 2.В кінці уроку не пам’ятає, який матеріал викладався на початку.
3. Під час читання наявності помилки одного-різних типів. 4.Корекція граматичної будови мови, розвиток зв’язного мовлення.
5. Темп роботи нерівномірний, швидко виснажується, працездатність низька. 6. Недостатня мобільність, активізація словника.
7 Короткочасна, переважно мимовільна увага. Виражений дефіцит уваги ( низька стійкість, нетривала концентрація, легко відволікається на сторонні подразники) 8.Нерівномірно розвинута аналітична діяльність.
9 Порушення планування діяльності і прогнозування.
10 Присутність хаотичної діяльності.
11.Набуті уміння і навички не переносить у нові ситуації. 12. Обмеженість сприймання простору та часу. 13. Повільність запам’ятовування.
|
1.Формування стійкої усвідомленої навчальної мотивації.
2. Розвиток зорової та слухової пам’яті, довільності запам’ятовування. 3. Розвиток навичок читання.
4Розвиток фонематичного слуху. Розвивати звязне мовлення. 5.Здійснення стимуляції навчальної мотивації.
6.Розширення, збагачення та активізація словника. 7.Розвиток уміння свідомо довільно спрямовувати увагу на певні обєкти.
8.Розвиток мислинневих операцій( аналіз, синтез, зіставлення, порівняння,узагальнення, класифікація). 9. Формування навичок розмірковувати, аргументувати зроблений вибір, робити висновки. 10. Формувати здатність до самоконтролю та регуляції власної діяльності.
11. Формування вміння виконувати завдання та інструкції. 12. Працювати над самостійністю.
13. Стимулювати та заохочувати самостійність у межах допустимої працездатності. |
|
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
перший рівень підтримки;
другий рівень підтримки;
третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;
п’ятий рівень підтримки.
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
|
|
доступність |
Ні |
|
освітлення |
Ні |
|
рівень шуму |
Ні |
|
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
Так |
Ресурсний та спортивний куточок. |
Психолого-педагогічна адаптація: |
|
|
використання візуального розкладу |
|
|
збільшення часу на виконання завдань |
Так |
Від 5 до 10 хвилин |
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
Так |
За потребою |
руховий режим |
Так |
За потребою |
використання заохочень |
Так |
Словесне заохочення, різні наліпки, заохочення у щоденнику. |
використання засобів для концентрації уваги |
Так |
За потребою |
інше |
|
|
Адаптація навчального матеріалу: |
|
|
картки-підказки, картки-інструкції |
Так |
За потребою |
Засоби альтернативної комунікації |
Ні |
|
інше |
Зміна видів діяльності |
За потребою |
Модифікація: |
|
|
скорочення змісту навчального предмета |
Ні |
|
зниження вимог для виконання завдань |
Ні |
|
інше |
Ні |
|
3) потреба у використанні:
жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях з:
так
ні
5) потреба в консультації з:
фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
фахівцями спеціальних закладів освіти;
іншими фахівцями ____________________________________________________
6) наявність індивідуального навчального плану:
так
ні.
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний працівник |
|
|
|
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Корекція розвитку |
Практичний психолог Меден Юлія Миколаївна |
Онлайн |
Вівторок 14.20-14.55 |
Корекція розвитку |
Дефектолог (олігофренопедагог) Меден Юлія Миколаївна |
Онлайн |
Понеділок 14.20-14.45 |
Розвиток мовлення |
Логопед Кучеренко Юлія Михайлівна |
Онлайн |
Понеділок 14.55-15.20 Вівторок 14.55-15-2- |
6. Навчання:
за розкладом класу;
за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ___________________________________________________________________________
за модифікованим розкладом.
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
так
ні
2)асистентом учня (учениці) є:
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
так
ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
Картки-інструкції, картки-схеми, муляжі, ІКТ_________________________________
9. Потреба в розумному пристосуванні:
так, зазначити яка: ____________________________________________________
ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);
інше (зазначити що) __________________________________________________
11. Потреба у продовженні строків навчання:
так
ні.
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягнути |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток інтелектуальної сфери |
Підвищувати рівень концентрації та стійкості уваги, обсяг та розподіл уваги. |
На кінець року учениця концентрує увагу до 15-20 хвилин, розподіляє увагу на декількох стимулах одночасно. |
|
Розвиток сенсомоторної сфери |
Удосконалювати самостійно каліграфічний компонент писемного мовлення. |
До кінця року учениця намагається самостійно, каліграфічно списувати з друкованого тексту. |
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Розвивати зв’язне мовлення.
Удосконалювати навички читання.
|
Відповідає на питання вчителя за прочитаним і переказує з опорою на підказки або ілюстрації. Дотримується пауз. Окличні та питальні речення інтонує за зразком
|
|
Розвиток фізичних здібностей |
Формувати здоровий спосіб життя та подальшу соціалізацію.
Розвивати почуття ритму, темпу, спів дружніх рухів очей, рук, ніг.
|
Володіє та використовує складові здоров’язберігаючих технологій. Вміє та володіє почуття ритму, темпу, спів дружніх рухів очей, рук, ніг. |
|
Розвиток емоційно-вольової сфери |
Розвивати вольові зусилля.
Розвивати уміння орієнтуватись у поведінці та висловлювання інших. |
На кінець року учениця вміє робити просте вольове зусилля.
Вміє правильно виражати свої емоції під час уроку. |
|
Розвиток соціальної сфери |
Розвивати вміння дотримуватися правил поведінки під час он-лай уроків. Продовжувати стимулювати бажання учениці працювати завдання, виявляти ініціативу. |
На кінець навчального учениця знає правила поведінки і намагається дотримуватися їх. Збільшилось бажання працювати, висловлювати свою думку, виконувати завдання та проявляти ініціативу. |
|
Подолання навчальних труднощів |
1. Формувати вміння правильно будувати речення і словосполучення. 2. Розвивати інтерес до читання та формувати вміння робити висновки до прочитаного.
3. Формувати вміння додавати та віднімати багатоцифрові числа. 4. Формування здатності до самоконтролю та регуляції власної діяльності. 5. Ознайомитися з комп’ютерними пристроями. Навчитися створювати інформаційні моделі об’єкта. 6. Ознайомитися з середовищем Scranch 3. 7. Формувати мовленнєву діяльність з англійської мови. 8. Удосконалювати навички читання та письма англійською мовою. |
1. Учениця може сформулювати речення, скласти словосполучення. 2. Розширився інтерес до читання, учениця висловлює своє ставлення до прочитаного. 3. Учениця може додавати та віднімати порозрядно числа. 4. Дотримується інструкцій вчителя стосовно поведінки під час повітряних тривог, на вулиці, вдома. 5. Вивчити складові комп’ютера та їх призначення.
6. Навчитися збирати алгоритми. 7. Збільшився словниковий запас.
8. Навчилась писати короткі розповіді та читати словами.
|
|
Інші |
|
|
|
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) |
Посада |
Підпис |
|
Директор закладу |
|
|
Заступник з НВР |
|
|
Вчитель початкових класів |
|
|
Асистент вчителя |
|
|
Вчитель інформатики |
|
|
Вчитель англійської мови |
|
|
Соціальний педагог |
|
|
Вчитель музики |
|
|
Практичний психолог |
|
|
Вчитель логопед |
|
|
Вчитель дефектолог |
|
|
Фахівець КУ ІРЦ №1 СМР |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учениці:
_______________________________ _________________________ (зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)
підпис ___________________________ дата ________________________