ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ УЧНЯ 4 – Ж КЛАСУ ІВАНОВА ІВАНА ІВАНОВИЧА 2022 - 2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Про матеріал
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ учня з ООП 4 КЛАСУ на 2022 - 2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Перегляд файлу

1

 

                                                                                                      ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                      Наказ  КУ Сумська

                                                                                            спеціалізована школа

                                                                                      І – ІІІ ступенів №35

                                                                                              від _______2022 року

                                                                     №______

 

 

 

 

 


СУМСЬКА    МІСЬКА     РАДА

Комунальна установа Сумська спеціалізована школа

І – ІІІ ступенів №35, м. Суми, Сумської області

 

 

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

УЧНЯ  4 – Ж  КЛАСУ

ІВАНОВА   ІВАНА   ІВАНОВИЧА

2022 - 2023  НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

 

 

 

 

 

СУМИ, 2022

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

1. Період виконання   01.09.2022 -   по 30.06.23 

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові : Іванов Іван Іванович

дата народження   19.08.2012 р.

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень:  КУ Сумська спеціалізована школа I-IIІ ступенів № 35,  м. Суми, Сумської обл.

рік навчання:  третій    

клас навчання: 4-Д  

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку:  0997940000  -  мати , Іванова Ірина Олександрівна      

0994980000 – батько, Іванов Іван Олексійович

 

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Володіє загальним рівнем розумових здібностей.

Читає побуквенно, повільно. 

Аналізує прослуханий текст, висловлює власне ставлення. формулює висновки.

Будує зв’язні висловлювання, дотримується правил культури спілкування.

Співвідносить друковані та рукописні літери.

Здатний написати своє ім’я.

Виконує письмові завдання, переважно з допомогою дорослого в повільному темпі.

Володіє кількісним рахунком до 18.

Здатний співвідносити деякі цифри з кількістю предметів.

Здатний з допомогою дорослого виконувати рівності та нерівності.

Використовує для вимірювання величин доцільні одиниці вимірювання.

Здатний узгоджувати слова за родом, числом, відмінком.

Вміє  зацікавлено слухати й вести діалог, відповідаючи на запитання.

Здатний за допомогою дорослого встановлювати прості причинно-наслідкові зв’язки, скласти усну розповідь за сюжетними малюнками за допомогою навідних запитань.

Засвоїв правила поведінки.

Здатний швидко вступати в контакт з дорослими, підтримує зоровий контакт.

Уміє порівнювати, виділяти схоже й несхоже, знаходити відмінності на картинках, узагальнює найбільш відомі поняття, розмежовувати різні категорії предметів (їстівне-неїстівне, овочі-фрукти).

Здатний концентрувати увагу при виконанні одного завдання протягом 8-10 хвилин.

На високому рівні використовує цифрові пристрої для виконання навчальних завдань.

Вміє збирати  інформацію за допомогою цифрових пристроїв, використовує онлайн середовище для спільної діяльності й обміну думками, дотримується безпечної поведінки під час онлайн-взаємодії. Записує короткі  відео  про свої конструкції з ЛЕГО.

 Координація рухів не порушена.

 

Навчальні труднощі:

-фонематичний слух та звуковий аналіз слова частково сформований;

-звуковимова порушена (параротацизм, ламбдацизм);

-є труднощі у засвоєнні лексичних одиниць;

-у мовленні переважають прості стереотипні речення;

-має значні труднощі в спілкуванні державною мовою;

-при написанні слів пропускає букви та переставляє місцями;

-письмо під диктовку викликає значні труднощі; -слабо орієнтується у сітці зошита;

-графомоторні навички сформовані недостатньо;

-дрібна моторика слабо розвинена;

-прості математичні задачі викликають значні труднощі;

-потребує індивідуальних завдань на уроці;

-відтворення навчальної інформації (правил, текстів, змісту завдань, опис малюнка) неповне, вибіркове й неточне;

-нестійка, переважно мимовільна увага;

-концентрація уваги при виконанні завдання протягом 8- 10 хв.;

-зорова пам'ять – середнього рівня, слухова – знижена;

-спостерігається виснаженість уваги під час виконання завдань;

-низький рівень переключення уваги з одного виду діяльності на інший;

-вольовий компонент до пізнавальної діяльності несформований;

-швидко перенасичується інтелектуальною діяльністю;

-ігрова мотивація домінує над навчальною;

-емоції інколи можуть бути гіперболізовані;

-є поодинокі прояви агресивної поведінки до однолітків;

-не завжди дотримується правил поведінки, іноді притаманні прояви негативізму;

-підвищена втомлюваність, малорухливий;

-підготовча група на заняттях фізкультурою до кінця навчання;

-користується окулярами.

Розвиток:

-фонематичного слуху;

-артикуляційного апарату;

-навчальної мотивації;

- вміння використовувати наочність та схеми роботи для виконання завдань;

-уміння виконувати математичні операції в межах 20 (додати, відняти,

порівняння чисел).

- навичок саморегуляції;

- емоційної сфери;

- концентрації уваги;

- вміння переключатися з однієї діяльності на іншу;

-довільної пам’яті;

-графомоторних навичок ; 

-мисленнєвих операцій;

-слухового кінестичного  сприймання;

-дрібну моторику рук.

 

Корекція:

-письма та читання;

-звуковимови (л, р, рь ).

 

Формування:

-вольового компоненту до пізнавальної діяльності;

-здатноості утримувати увагу при виконанні одного завдання протягом 15 хвилин та вміння швидко включатися в подальшу роботу;

-звукового  аналізу та синтезу.

 

Удосконалення:

-мовлення;

- навичок читання та письма;

-словникового запасу та  нагадуванням найменування предметів, дій та явищ державною мовою.

 

Вчити:

-здійснювати здоров’язберігаючий режим; -дотримуватись офтальмолого-гігієнічних вимог щодо охорони зору;

-виконувати гімнастику для зняття зорової втоми;

-чітко дотримуватись техніки безпеки користування окулярами.

 

 Надавати можливість виконувати завдання у повільнішому темпі,

зміни діяльності,

усамітнення та відпочинку.

Постійно стимулювати  з боку дорослого щодо виконання завдань. Проводити профілактику інтелектуального перевантаження. Застосовувати прийоми зацікавленння матеріалом та методів схвалення.

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

 другий рівень підтримки;

 третій рівень підтримки;

 четвертий рівень підтримки;

 п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

доступність

так

Сидить за першою партою.

освітлення

ні

 

рівень шуму

ні

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

так

М’який куточок в класі використовується щоденно для усамітнення і відпочинку. Ресурсний куточок в кабінеті психолога.

Психолого-педагогічна адаптація:

використання візуального розкладу

ні

 

збільшення часу на виконання завдань

так

Уповільнене, додаткове пояснення.

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

так

За потребою (додаткове роз’яснення, нагадування, щодо виконання завдання)

руховий режим

так

Додаткове розвантаження (за потребою). Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, гімнастика зорового розвантаження, релаксаційні вправи.

Використання заохочень

так

Словесне заохочення, наліпки – смайлики, створення ситуації успіху.

Використання засобів для концентрації уваги

так

Пісочний або звичайний годинник, таймер.

інше

 

 

Адаптація навчального матеріалу:

картки-підказки,

картки-інструкції

так

Картки-підказки, картки-інструкції.

Засоби альтернативної комунікації

ні

 

Унаочнення змісту навчання

так

 

Багаторазові повторення та збільшення кількості однотипних завдань

так

 

Предметна основа (лічильний матеріал) та лінійка як допоміжні засоби під час обчислень.

так

 

Подання нового матеріалу невеликими порціями, з урахуванням працездатностію

так

 

Візуальний рукописний зразок вчителя(дорослого) для написання невідомих слів.

так

 

Модифікація:

скорочення змісту навчального предмета

ні

 

зниження вимог для виконання завдань

ні

 

 

 

3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з:

 так

 ні

5) потреба в консультації з:

 фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

 іншими фахівцями

6) наявність індивідуального навчального плану:

 так

 ні

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

 

 

 

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

 

Місце проведення

Розклад занять

« Корекція розвитку»

 

Практичний психолог

Клименко М.І.

 

Кабінет психолога

Вівторок 15.55 – 16.20

П’ятниця 15.55 – 16.20

«Розвиток мовлення»

 

Вчитель-логопед

Мірошник Л.В.

 

Кабінет логопеда

Вівторок  16.30 – 16.55 П’ятниця 16.30 – 16.55

 

6. Навчання:

 за розкладом класу;

 за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ______________________________________________

 за модифікованим розкладом.

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

 так

 ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

 батьки:

інші законні представники____________________________________

 уповноважена батьками особа ________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,

________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)

 соціальний робітник

________________________________________________________________ 
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

 підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

 адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

 підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

так

ні

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

картки, схеми для розвитку зв’язного мовлення;

9. Потреба в розумному пристосуванні:

 так, зазначити яка: ресурсна  кімната, зонування в класі,  використання наочного матеріалу для візуального сприйняття, використання матеріалів у альтернативних формах , стрілки вказівки для пересування по закладу,  меблі без гострих кутів;

 ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

 адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

 використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

 адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опитувань для осіб, які цього потребують, тощо);

 інше (зазначити що) ________________________________________

11. Потреба у продовженні строків навчання:

 так

 ні

12. Додаткові напрями роботи:

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання ІПР)

Подолання навчальних труднощів

Формувати вміння виконувати математичні операції в межах 20.

 

 

 

Навчати самостійно контролювати правильність виконання завдання, перевіряти його.

На кінець І семестру виконує математичні операції в межах 20 за алгоритмами з незначною допомогою вчителя.

 

З допомогою вчителя помічає власні помилки та намагається їх виправити.

 

Розвиток інтелектуальної сфери

 

 

 

  Вчити сприймати усний виклад навчального матеріалу до 15 хв.

 

 

Вчити будувати план завдання.

 

Стимулювати вміння переключати увагу з одного завдання на інше через виконання вправ для концентрації уваги.

До кінця навчального року учень сприймає усний виклад навчального матеріалу протягом 15 хв.

 

До кінця 2 півріччя учень будує план з 4 –х  пунктів.

 

Концентрує увагу на декількох стимулах одночасно.

  

 

Розвиток сенсорної, моторної

 

 

   Розвивати тактильні відчуття , відчуття власного тіла.

 

   Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторики.

 

Підвищувати рівень концентрації уваги  та вміння переключатися з однієї діяльності на іншу.

  Учень  на кінець І півріччя сприймє на дотик різні фактури.      

 

    Покращення навичок письма та самостійної роботи з креслярськими матеріалами.

 

 На кінець навчального року концентрує  увагу  до 15 хв.

 

Розвиток мовленнєвої сфери

 

 

 

 Корегувати звуковимову.

 

 

 

Розвивати  фонематичне сприймання .

 

 

 

Формувати навички переказу та розповіді тексту.

 

 

   

 

 

Вчити правильно вимовляти всі звуки української мови, звукосполучення відповідно до орфоепічних норм, наголосів.

 

  На кінець навчального року правильно вимовляє звуки [л], [р] в словах.

 

Учень на кінець навчального року може придумувати слова на заданий звук .

 

Учень на кінець навчального року переказує  та оформляє мовленнєве висловлювання у писемній формі.

 

    На кінець навчального  року використовує в мовленні різні частини української мови, частково спілкується державною мовою.

 

Розвиток фізичних здібностей

  Формувати здоровий спосіб життя та подальша соціалізація.

 

 

   Створювати сприятливі умови для оптимального фізичного розвитку дитини.

   

   На кінець навчального року прикладає вольові зусилля для виконання фізичних вправ.

 

 На кінець І семестру учень усвідомлює цінність здоров’я та фізичного розвитку.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

 

 

  Формувати вміння керувати своїми емоціями .

 

 

 

Формувати здатність до вольових зусиль, зосередженості під час роботи.

 

Розвивати впевненість у власних силах, співвідносити власні зусилля з очікуваним результатом. 

 

До кінця ІІ семестру учень частково регулює свої емоції і бажання (гнів, страх, злість, радість) .

Доводить адаптовані завдання до кінцевого результату.

 

До кінця навчального року проявляє бажання працювати, виконувати завдання та виявляє ініціативу.

 

 

Розвиток соціальної сфери

   Відпрацьовувати вміння аналізувати свої особистісні особливості та якості інших людей.

 

 

   На кінець навчального року може взаємодіяти з однолітками та дорослими.

 

Інші

 

 

 

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

 

ПІБ

Найменування посади

Підпис

Гончаренко І.В.

Директор КУ Сумська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів № 35, м. Суми, Сумської області

 

Сіденко М.М.

Заступник директора

 

Клименко Г.М.

Фахівець (консультант)  КУ ІРЦ № 2 СМР

 

Маляр Г.Ю.

Класний керівник 4-Ж класу, вчитель початкової школи.

 

Чанцева Н.В.

Асистент вчителя

 

Клименко М.І.

Практичний психолог

 

Мірошник Л.В.

Вчитель-логопед, вчитель-дефектолог

 

Захарова О.К.

Соціальний педагог

 

Нікітюк О.О.

Вчитель англійської мови

 

Горова Н.В.

Вчитель музичного мистецтва

 

Лазненко О.А.

Вчитель фізичної культури

 

Мазуренко О.І.

Вчитель інформатки

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків  учня:

Іванова  Ірина  Олександрівна - мати учня

 

підпис ______________________  дата  __________________________

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
17 травня 2023
Переглядів
6549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку