Друге питання про Ваше життя, яким ви підсвідомо його бачите: Асоціація з собакою відображає вашу власну особу. Асоціація з котом символізує особистість вашого партнера. Миша описує ворогів. Асоціація з кавою чи чаєм – це ваше ставлення до задоволення. Опис моря характеризує ваше власне життя⠀
Тлумачення кольорів, які ви обрали для 5 важливих у вашому житті осіб: Жовтий – людина, яку ви ніколи не забудете і яка сильно вплинула на ваше життя. Помаранчевий – людина, яка є для вас справжнім другом. Червоний – людина, яку ви щиро любите. Білий – ваша споріднена душа. Зелений – людина, спогади про яку будуть з вами усе життя
Притча про ложки Одній людині пощастило - він зустрів Бога. Намагаючись дізнатися відповідь на важливе питання, чоловік запитав:- Господи, чи можна побачити рай і пекло? Господь узяв людину за руку і підвів до двох дверей. За одними дверима був величезний круглий стіл, посередині якого стояла величезна чаша, наповнена їжею, яка пахла дуже апетитно. Люди, що сиділи навколо столу, виглядали голодними і хворими. У всіх були ложки з довгими-довгими ручками, прикріпленими до їхніх рук. Вони могли дістати чашу, наповнену їжею, і набрати її, але так як ручки у ложок були дуже довгі, вони не могли піднести ложки до роту.
Добра людина була вражена їх жахливим виглядом. - Тільки що, ти, бачив Пекло, - сказав Бог. Вони підійшли до других дверей. Відкривши їх, вони побачили такий же круглий величезний стіл, таку ж велику чашу, наповнену смачною їжею. І навіть у людей навколо столу були точно такі ж ложки. Але всі виглядали задоволеними, ситими і щасливими.- Я не розумію!, - сказав чоловік.- Це просто, - відповів Бог. - Ці навчилися годувати один одного. Ті ж думають тільки про себе. Пекло і рай влаштовані однаково. Різниця - всередині нас.
Педагогіка партнерства – система взаємовідносин всіх учасників освітнього процесу (учнів, батьків, вчителів), яка:– організовується на принципах добровільності й спільних інтересів;– ґрунтується на повазі й рівноправності всіх учасників, дотримуючись визначених норм (права та обов’язки) та враховуючи ціннісні орієнтири кожної із сторін;– передбачає активне включення всіх учасників у реалізацію спільних завдань та готовність брати на себе відповідальність за їх результати.
Педагогіка партнерства ґрунтується на таких принципах:• повага до особистості;• довіра у відносинах, стосунках;• доброзичливість і позитивне ставлення;• розподілене лідерство ( право вибору та відповідальність за нього);• принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей);• діалог – взаємодія – взаємоповага.
Психологічну основу педагогіки партнерства складають суб’єкт-суб’єктні стосунки – співпраця двох суб’єктів. Цей тип взаємин є для навчально-виховного процесу оптимальним, бо, з одного боку, він зберігає за вчителем функцію управління, а з другого, – дає учневі можливість діяти самостійно. Тому завдання педагогів полягає у створенні атмосфери турботи і підтримки учнів, яка сприяла б розвитку їхніх можливостей, задовольняла їхні інтелектуальні, емоційні й соціальні потреби.
Педагогіка партнерства важлива і незамінна з огляду на те, що: По-перше, сприяє створенню атмосфери, в якій найкраще розкривається потенціал кожного учня, формується його ініціативність і креативність. А це – один із ключових активів сучасного світу. По-друге, партнерство задовольняє потребу в значимості і приналежності та зменшує рівень стресу, що, зрештою, допомагає інтелекту працювати ефективніше. По-третє, такий формат стосунків найкраще готує молодих людей до професійної діяльності і ролі активного громадянина у відкритому світі.
Вправа «Малюнки»Учасники утворюють пари, розрахувавшись на «перший – другий». Перші номери виходять з кімнати. Другі номери залишаються, одержують аркуші паперу формату А4 і слухають інструкцію: «Протягом двох хвилин ви повинні намалювати будинок. Ви будете тримати в руці олівець. Ваш партнер через хвилину повернеться до класу і допоможе Вам, поклавши свою руку на вашу, у якій Ви тримаєте олівець. Розмовляти не дозволяється. За моєю командою ви починаєте втілювати задумане в життя».
Далі тренер виходить з аудиторії і проводить нараду для других номерів: «Протягом двох хвилин ви повинні намалювати дерево. Ваш партнер буде тримати в руці олівець. Ви, коли зайдете до класу, покладете свою руку на руку з олівцем партнера. Розмовляти не дозволяється. За моєю командою ви починаєте втілювати задумане в життя». Хто залишиться без пари, стає експертом. Після цього пари малюють малюнки, а потім демонструють їх. Питання для обговорення. Чи комфортно Вам було малювати в парі?Що почували перші номери? А що – другі?Ті, хто відчував на собі тиск, а можливо агресію, як ви почували себе під час гри і після неї?Для чого ми проводили цю вправу?Отож партнерство потрібне завжди.
Руханка «Гноми в будинку» Учасники діляться на три групи. Перша та друга групи будуть виконувати роль «будинка» (стати в пару, взявшись за руки та піднявши їх угору, створити «будинок»). «Гноми» – учасники третьої групи – стоять на вільних місцях. Ведучий промовляє: – На вулиці дощ! («Гноми» ховаються у «будинок» під руками учасників першої і другої груп). – На вулиці грім! (Учасники-«будинки» розбігаються та шукають нові пари. «Гноми» стоять на місці). – На вулиці сонце! (Це сигнал, щоб «гноми» шукали новий «будинок». «Будинки» залишаються на місцях). Організовуємо роботу команд так, щоб усі рухалися та декілька разів мінялися місцями.
Вправа «Вавилонська вежа» Перед початком вправи вся група ділиться на підгрупи. Кожній підгрупі видається матеріал і озвучується інструкція: «Уявіть, що ви опинилися в стародавньому місті Вавилоні. Ви приїхали з різних країв землі, щоб вирішити одне важливе, але разом з тим і дуже складне завдання. Вам потрібно побудувати Вавилонську вежу – вежу, яка буде найвищою у світі. Ну і звичайно ж, як ви пам'ятаєте, в процесі будівництва ви не можете розмовляти один з одним. Переможе та команда, яка побудує з наявних матеріалів (сухі спагетті 30 шт., пластилін) найвищу вежу, причому, ця вежа в завершеному вигляді повинна простояти не менше п’яти хвилини». (Час на роботу 10-15 хв.)
Вправа «Вавилонська вежа» Після оплесків на честь команди, що перемогла ведучому потрібно провести обговорення командної роботи. Важливо торкнутися наступних питань: Наскільки комфортно і впевнено почували себе учасники під час будівництва, які почуття у них виникали? Чи вдалося на підготовчому етапі прийти до загальної стратегії вирішення завдання, розподілити обов'язки, спланувати роботу? Чи вийшло реалізувати обрану стратегію? Як були розподілені ролі в команді? Які висновки можна зробити із зробленого, чи можна щось перенести в свою практичну діяльність, в реальна взаємодія всередині команди?
ВПРАВА «ЗНАМЕНИТОСТІ» Учасники розподіляються по парах. Кожному учаснику на спину прикріплюється листок паперу з ім’ям знаменитості (співака, політика…). Після цього пара отримує таку інструкцію: «У вас на спині прикріплений аркуш паперу з ім’ям знаменитості. Потрібно, не знімаючи і не читаючи, що у вас написано, вгадати, про кого йде мова. Ви не можете самі подивитися написане ім’я, але це може зробити ваш партнер. Ваше завдання — дізнатися у нього це ім’я, задаючи йому питання, на які можна відповісти «так» або «ні», наприклад: «Це жінка?», «Це політик?». Не можна ставити ніяких інших питань, крім питань, на які можна відповісти «так» і «ні».(Приклади: Володимир Кличко, Володимир Івасюк, Софія Ротару, Богдан Хмельницький, Ярослав Мудрий, Котигорошко, Мавка, Сергій Притула, Богдан Ступка… )