ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ (зразок)

Про матеріал
Індивідуальна програма розвитку – це письмовий документ, який загалом є контрактом між педагогічним колективом і батьками чи опікунами дитини. Він закріплює вимоги до організації навчання дитини, зокрема визначає характер освітніх послуг і форм підтримки.
Перегляд файлу

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1.Період виконання: ___вересень 2024 р. – травень 2025 р__

 

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові :  ПІБ

дата народження: ____ХХ.ХХ.ХХХХ р

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень:    середня загальноосвітня школа №   міста ________-

рік навчання: 5

клас навчання:  5 клас

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку : ПІБ +38-_______________.

 

3. Індивідуальні особливості розвитку учня

 

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Розуміння мовлення повне.

Підтримує розмову, відповідає на питання. Користується поширеними реченнями. Техніка читання на середньому рівні. Зміст прочитаного розуміє. Спостерігаються труднощі під час самостійного переказу прочитаного, побудови розгорнутих описів. Не правильне наголошування слів в ході читання, знаки пунктуації дотримує частково. Під час письма спостерігаються труднощі граматичного характеру. Порушення писемного мовлення, допускає помилки під час списування та під час письма під диктовку.

 Дисграфія. Пі д час виконання завдань з математики потребує пояснення. Задачі самостійно не виконує. Приклади розв’язує на конкретному матеріалі з додатковою інструкцією та додатковим поясненням, не закріплені назви компонентів математичних дій. Знає, розрізняє кольори, розміри предметів. Вже достатньо сформовані навички самообслуговування.

Виготовляє виріб за допомогою інструкції та певного втручання дорослого.

Вміє правильно тримати ножиці, вирізає крупні деталі. Вміє наносити клей.

Повільне сприйняття та переробка інформації

Обмеженість кола загальних життєвих уявлень

Словниковий запас нижче вікової норми.

Не сформовані просторові, часові уявлення.

Інтерес до навчання нестійкий (потребує додаткової мотивації)

Знижена працездатність

Недостатній рівень самостійності у виконанні вказівок вчителя.

Без допомоги дорослого не завжди розуміє суть завдання.

Збагачувати словниковий запас.

Корекція психоемоційного стану. Корекція писемного мовлення – усунення проявів дисграфії. Корекція граматичної системи мовлення на основі формування морфологічних та синтаксичних узагальнень, уявлень про морфологічні елементи слова та структури речення, розвитку функції словотвору, морфологічного аналізу. Корекція зв’язного (діалогічного, монологічного) мовлення, на основі розвитку умінь граматично правильно та логічно висловлювати свої думки з метою комунікації та дотриманням норм літературної української мови, сприймання та відтворення почутого та прочитаного тексту з використанням зорової опори та без неї, за уявленням та уявою, розвитку внутрішнього мовлення. Формування навичок усвідомленого мовного аналізу. Формування навичок правильного наголошування слів. Розвивати навички переказу текстів.

Всебічний розвиток дитини.

Розширювати обсяг знань відповідно до шкільної програм. Розвивати:

Увагу, пам’ять, навчальну мотивацію, зв’язне мовлення, дрібну моторику рук, просторове орієнтування. Формувати

стійкі позитивні і правильні соціальні навички.

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

 

1) рекомендований рівень підтримки:

+  третій рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

 

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

Так

 

доступність

Так

 

освітлення

Так

 

рівень шуму

Так

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

Так

 

Психолого-педагогічна адаптація:

Так

 

використання візуального розкладу

Ні

 

збільшення часу на виконання завдань

Так

 

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

Так

 

руховий режим

Ні

 

використання заохочень

Так

 

використання засобів для концентрації уваги

Так

 

інше

 

 

картки-підказки, картки-інструкції

Так

 

інше

Так

 

Модифікація:

 

 

інше

Так

Картки-підказки

 

4) потреба в додаткових заняттях з:

 + так

 ні

5) потреба в консультації з:

 фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

+іншими фахівцями (психолог, логопед, дифектолог)

 

6) наявність індивідуального навчального плану:

 так

+ ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

 

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Українська мова

адаптована

 

Українська література

адаптована

 

Англійська мова

адаптована

 

Зарубіжна література

адаптована

 

Інтегрований курс «Досліджуємо історію і суспільство»

адаптована

 

Інтегрований курс «Мистецтво»

адаптована

 

Математика

адаптована

 

Інтегрований курс «Довкілля»

адаптована

 

Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут»

адаптована

 

Етика

адаптована

 

Технології

адаптована

 

Інформатика

адаптована

 

Фізична культура

адаптована

 

STEM

адаптована

 

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Корекційно- розвиткові заняття

Практичний психолог

Ресурсна кімната

 

Корекційно- розвиткові заняття

Вчитель -логопед

Кабінет практичного психолога

 

Корекційно-розвиткові заняття

Вчитель-дефектолог

Ресурсна кімната

 

 

 

7. Забезпечення асистента учня :

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

так

- ні;

_____________________________________________________________ 
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

 

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

 

1) потреба у підручниках:

 +підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

 адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

 підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

 так

+ ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

наочних матеріалів, картки-підказки, використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів, мультимедійний супровід.

 

9. Потреба в розумному пристосуванні:

 так, зазначити яка: ____________________________________________________

 + ні.

 

10. Особливості проведення оцінювання:

 +адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

  використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

 використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

 адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

 інше (зазначити що) _______________________________________

 

11. Потреба у продовженні строків навчання:

 так

+ ні.

 

12. Додаткові напрями роботи:

 

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери

 

Оволодіння новими знаннями та вміннями.

Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку.

Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок.

 

Розвиток сенсорної, моторної

Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторики.

Розвивати координацію, орієнтування в просторі

Підвищення рівня розвитку дрібної та загальної моторики;

розвитку координації, та орієнтування в просторі.

 

Розвиток 

мовленнєвої сфери

 Поліпшити діяльність артикуляційної мускулатури. Правильно вимовляти всі звуки рідної мови, звукосполучення відповідно до орфоепічних норм, наголосів. Розвивати зв’язне мовлення, формувати складову будову слова. Розширювати запас слів у межах вікового періоду. Формувати навички переказу та розповіді тексту. Розвивати фонематичний слух та сприйняття. Формувати навички розрізнення немовних і мовних звуків. Розвиток слухової уваги та пам’яті

Підвищення усіх якісних показників мовлення.

Розширення словникового запасу.

Сформувати навичку переказу тексту (за допомогою дорослого)

Покращення соціальних функцій мовленнєвої діяльності.

 

Розвиток фізичних здібностей

 Формування здорового способу життя та подальша соціалізація. Розвиток точності в русі, спритності рівноваги, гнучкості, працездатності.

Підвищення рівня зазначених фізичних показників та навичок.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Коригування психоемоційного стану та психоемоційного навантаження.

Підвищувати впевненість в собі

Підвищення рівня зазначених емоційно – вольових показників.

 

Розвиток соціальної сфери

Формування здорового способу життя та подальшої соціалізації.

Відпрацьовувати вміння аналізувати свої особистісні особливості та якості інших людей.

Продовжувати розвивати комунікативні та психічні навички, формувати бажання спілкуватися з однолітками.

Підвищення рівня навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими.

Зменшення труднощів у комунікації та спілкуванні з оточуючими людьми.

 

 

 

Подолання навчальних труднощів

Розвивати вміння переходити від механічного запам’ятовування пізнавальних процесів до смислового.

Розвиток психічних процесів, стимулювання мовленнєвої активності, концентрації на виконанні завдань та саморегуляції поведінкових навичок.

Розвиток швидкості сприйняття і переробки інформації.

Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня

 

Інші

 

 

 

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

 

Прізвище, власне ім’я, по батькові по батькові

 

Посада

Підпис

 

Заступник директора з навчально-виховної роботи

 

 

Мати

 

 

Класний керівник

 

 

Асистент вчителя

 

 

   Практичний психолог

 

 

Вчитель-логопед

(корекційний педагог)

 

 

Медсестра

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:

 Мати – ПІБ

 

 

підпис ___________________________  дата  _____________.2024 р.

 

 

 

docx
Додано
16 листопада
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку