Ділова гра
«Компетентний учитель – запорука реалізації
компетентнісного підходу до сучасного освітнього процесу»
Мета: Довести, що компетентність – запорука сучасного освітнього процесу. Педагог вміє організувати педагогічну діяльність так, щоб вона була спрямована на отримання усвідомленого результату.
Удосканалити творчість, знання, уміняь, навички, які потрібні для успішного виконання функцій навчання, виховання, розвитку особистості дитини та вміння спонтанно приймати рішення.
Всі вчителі вже об’єдналися у три групи (групи вчителів об’єднано за роками роботи на педагогічній ниві, тобто стажем):
Правила роботи
Для того щоб спілкування було ефективним, а робота була продуктивною щодо вирішення поставлених завдань нам сьогодні необхідно прийняти правила роботи.
Щоб в очах дитини засяяв промінь
вчитель має виховати в собі сонце.
Вчителю, будь сонцем, яке випромінює людське тепло, будь грунтом, збагаченим ферментами людських почуттів; і сій знання не тільки в пам’яті і свідомості своїх учнів, а й у душах і серцях.
Ш. Амонашвілі
Ваші очікування від сьогоднішнього засідання. (До зображеного сонця домалювати промені, на яких написано очікування від педради )
І. Перше завдання – це «Педагогічне кредо»
Сформулюйте мету діяльності своєї групи, педагогічне кредо вчителя. (7хв.)
ІІ. Словниковий Пінг-понг (граємо і розширюємо свій словниковий запас)
Словниковий запас і здатність швидше і влучніше формулювати думку.
На слайді з’являється іменник і Вам швидко треба підібрати до цього слова влучний прикметник.
(Спробуйте скласти речення чи якусь ситуацію з тими словосполученнями, які Ви придумали. Але речення чи ситуація повинна бути пов’язана із шкільним життям). (10хв)
Приклад: вчитель – творчий; море – безкрає; клас – світлий, дружний; вислів – влучний; укриття – безпечне.
Зайшов творчий вчитель у світлий клас. Його зустріло безкрає море дружніх бешкетників. Але… ТРИВОГА!!! І пролунав вислів: «Увага! Всі в безпечне укриття!»
ІІІ. Школа – це така скарбниця, в якій можна знайти безліч цікавих історій, життєвих ситуацій, які є водночас і повчальними, і забавними і залишаються в наших серцях на довго. То ж пропоную Вам наступне завдання «Група - групі»
Назвіть влучні вислови чи фразеологізми, які можна пов’язати із шкільним життям. (Група групі називає по три-чотири фразеологізми, пов’язані зі школою, а та, в свою чергу, має розтлумачити значення даного вислову )
(для обмірковування 7хв.)
Приклад:
IV. Вправа « Незакінчене речення » (кожна група має завершити речення, обгрунтовуючи власну думку з точки зору учнів) (10хв.)
1. Дратує той учитель, який…
не вміють зберігати таємниці;
вчителями, які…
V. Дискусія «Сучасна школа» (Групи вибирають питання для обговорення, як квиток на іспиті) (10хв)
У моїй роботі мені не подобається….
У НУШ мені не подобається ……
У нових критеріях оцінювання мені не подобається ….
Атмосфера в школі така, що працювати позитивно неможливо, тому що ….
VІ. Сходинки компетентного вчителя
Із запропонованого списку ділових і особистісних якостей людини виберіть 5 найважливіших , на ваш погляд, необхідних педагогові.
Якості
Ретельність
Об’єктивність
Прагнення до успіху
Відмова від погроз і авторитарності
Незалежність
Почуття нового
Емоційна стійкість
Самостійність
Високий рівень інтелекту і загальної культури
Діловитість
Самокритичність
Принциповість
Емпатія ( здатність до співпереживання)
Ентузіазм
Життєрадісність
Високий самоконтроль
Експресивність ( розвинене мовлення, жести, міміка )
Авторитетність
Повага до прав і свобод особистості
Кожен учасник бере листочки з якостями і приклеює їх до дерева.
VІІ. «Портрет вчителя»
На вашу думку, яким має бути компетентний вчитель у сучасному суспільстві.
(15хв)(Можна використати ватман і намалювати портрет; можна описати прикметниками, а можна скласти якусь цікаву історію, яка б описала компетентного вчителя. Створюючи портрет, беріть до уваги компетентності, згадані раніше у доповіді)
VІІІ. Яблуко дружби. У кожного на столику є яблучка. На яблучкові підписуєте своє прізвище і передаєте сусідові, де кожен пише враження від засідання сьогоднішньої педагогічної ради. Вправа продовжується доти, поки ваше яблучко не повернеться по колу до свого власника. Вислуховування вражень учасників групи.
Шановні колеги! На мою думку, ділова гра показала, що у нашому закладі працюють досвідчені, компетентні, творчі фахівці своєї справи. Педагоги, які зможуть впоратися з будь –якою ситуацією, яка складеться в класі, в учнівському колективі чи серед колег. І неважливо, це юний педагог чи педагог, який має чималий досвід роботи з учнями, головне – бажання та вміння запалити іскру бажання в очах та серцях здобувачів освіти навчатися та розвиватися.
А це у свою чергу, сприятиме успішній реалізації компетентнісного підходу та модернізації освітнього процесу. І хоча ви вважаєте себе компетентним вчителем продовжуйте працювати над підвищенням своєї професійної майстерності. Пам’ятайте слова Сальвадора Далі: «Не бійтеся досконалості. Вам її не досягти».