Компетентний вчитель - запорука реалізації компетентнісного підходу до сучасного освітнього процесу

Про матеріал
Матеріал для проведення засідання педагогічної ради у нетрадиційній формі. Ділова гра.
Перегляд файлу

Ділова гра 

«Компетентний учитель – запорука реалізації

компетентнісного підходу до сучасного освітнього процесу»

Мета: Довести, що компетентність – запорука сучасного освітнього процесу.  Педагог вміє організувати педагогічну діяльність так, щоб вона була спрямована на отримання усвідомленого результату.

    Удосканалити творчість, знання, уміняь, навички, які потрібні для успішного виконання функцій навчання, виховання, розвитку особистості дитини та вміння спонтанно приймати рішення.

 

Всі вчителі вже об’єдналися у три групи (групи вчителів об’єднано за роками роботи на педагогічній ниві, тобто стажем):

  1.     школа віртуозів (36 і більше)
  2.     школа вищої майстерності (26 - 35)
  3.     школа вдосконалення (16 - 25)
  4.     школа становлення (0 - 15)

 

  1.     Школа віртуозів – блакитний колір, який символізує благородство, ніжність і вірність, як безконечними бачиться морська далечінь і небесна глибина. Він настільки серйозний, що аж холодний. ньому – і фарби моря, і прохолода землі.
  2.     Школа вищої майстерності, яка займає столик жовтого кольору. Жовтий колір – символізує світло, радість, повагу, оптимізм. Під ним живе надія і позитивне мислення.
  3.     Школа вдосконалення – займає столик червоного кольору. Цей колір символізує  емоційність, активність, свободу, урочистість, що й притаманне цій групі вчителів.
  4.     Школа становлення займає столик зеленого кольору, бо зелений – це трамплін для майбутніх досягнень, символізує творчий початок, поле фантазії і розквіт.

Правила роботи

Для того щоб спілкування було ефективним, а робота була продуктивною щодо вирішення поставлених завдань нам сьогодні необхідно прийняти правила роботи.

  • уміння уважно слухати;
  • давати можливість повністю висловитись;
  • уникати надто бурхливої реакції;
  • зберігати впевненість у собі;
  • бути спокійним і відкритим для будь-якої інформації;
  •   активно брати участь у роботі    групи

Щоб в очах дитини засяяв промінь

вчитель має виховати в собі сонце.

 

    Вчителю, будь сонцем, яке випромінює людське тепло, будь грунтом, збагаченим ферментами людських почуттів; і сій знання не тільки  в пам’яті і свідомості своїх учнів, а й у душах і серцях.

                                                                      Ш. Амонашвілі

Ваші очікування від сьогоднішнього засідання. (До зображеного сонця домалювати промені, на яких написано очікування від педради )

  •          новий досвід;
  •          нові знання, збагачення знань;
  •          пізнання нового;
  •          задоволення;
  •          хороший настрій…

 

І. Перше завдання – це  «Педагогічне кредо»

Сформулюйте мету діяльності своєї групи, педагогічне кредо вчителя. (7хв.)

ІІ. Словниковий Пінг-понг (граємо і розширюємо свій словниковий запас)

Словниковий запас і здатність швидше і влучніше формулювати думку.

На слайді з’являється іменник і Вам швидко треба підібрати до цього слова влучний прикметник.

  1.     Батьки, книга, проєкт,  осінь, реформа
  2.     Школа, мова, теніс, моніторинг, флешмоб
  3.     Вчитель, море, клас, вислів, укриття
  4.     Учень, слово, зірка, харчування, оцінювання

(Спробуйте скласти речення чи якусь ситуацію з тими словосполученнями, які Ви придумали. Але речення чи ситуація повинна бути пов’язана із шкільним життям).  (10хв)

Приклад: вчитель – творчий; море – безкрає; клас – світлий, дружний; вислів – влучний; укриття – безпечне.

Зайшов творчий вчитель у світлий клас. Його зустріло безкрає море дружніх бешкетників. Але… ТРИВОГА!!!  І пролунав вислів: «Увага! Всі в безпечне укриття!»

 

ІІІ. Школа – це така скарбниця, в якій можна знайти безліч цікавих історій, життєвих ситуацій, які є водночас і повчальними, і забавними і залишаються в наших серцях на довго. То ж пропоную Вам наступне завдання «Група - групі»

 

Назвіть влучні вислови чи фразеологізми, які   можна пов’язати із шкільним життям. (Група групі називає по три-чотири фразеологізми, пов’язані зі школою, а та, в свою чергу, має розтлумачити значення даного вислову )

(для обмірковування 7хв.)

Приклад:

  • Носитися як курка з яйцем -
  • ласий на чужу ковбасу - 
  • непокладаючи рук  -
  • глузд за розум завертає -
  • пекти раків -
  • бити лихом об землю  -
  • накивати п'ятами  -
  • ложка дьогтю в бочці меду  -
  • кебету мати -

 

IV. Вправа « Незакінчене речення » (кожна група має завершити речення, обгрунтовуючи власну думку з точки зору учнів) (10хв.)

 

1. Дратує той учитель, який…

  • дуже високої думки про себе, зарозумілий;
  • необ’єктивно оцінює знання;
  • не навчає, а вимагає;
  • має любимчмків серед учнів;

 

  1. Боюся тих учителів, які...
  • бачать учнів наскрізь;
  • не контролюють свій емоційний стан;
  • надто суворі й непередбачувані у своїх вчинках;
  • у яких глузд за розум завертає.

 

  1. Не довіряю тим учителям, які…
  • не дотримуються свого слова;
  • не розуміють мене;

не вміють зберігати таємниці;

  • усім учителям довіряю, бо вважаю що вчитель – це відповідальна особа!

 

  1. Відчуваю  задоволення від спілкування з тими

     вчителями, які…

  • які розуміють, довіряють, співчувають, допомагають;
  • які дають цікаві знання і пам’ятають, що колись були учнями;
  • які діти, залюбки йдуть до школи…
  • які кебету мають…

 

V. Дискусія «Сучасна школа» (Групи вибирають питання для обговорення, як квиток на іспиті) (10хв)

 

  1.     У моїй роботі мені подобається….

У моїй роботі мені не подобається….

  1.     У НУШ мені подобається ……

У НУШ мені не подобається ……

  1.     У нових критеріях оцінювання мені подобається …..

У нових критеріях оцінювання мені не подобається ….

  1.     Атмосфера в школі налаштовує на позитвну роботу, бо …

Атмосфера в школі така, що працювати позитивно неможливо, тому що ….

 

 

 

VІ. Сходинки компетентного вчителя

Із запропонованого списку ділових і особистісних якостей людини виберіть 5 найважливіших , на ваш погляд, необхідних педагогові.

           Якості

Ретельність

Об’єктивність

Прагнення до успіху

Відмова від погроз і авторитарності

Незалежність

Почуття нового

Емоційна стійкість

Самостійність

Високий рівень інтелекту і загальної культури

Діловитість

Самокритичність

Принциповість

Емпатія ( здатність до співпереживання)

Ентузіазм

Життєрадісність

Високий самоконтроль

Експресивність ( розвинене мовлення, жести, міміка )

Авторитетність

Повага до прав і свобод особистості 

 Кожен учасник бере листочки з якостями і приклеює їх до дерева.                         

 

VІІ.  «Портрет вчителя»

На вашу думку, яким має бути компетентний вчитель у сучасному суспільстві.

(15хв)(Можна використати ватман і намалювати портрет; можна описати прикметниками, а можна скласти якусь цікаву історію, яка б описала компетентного вчителя. Створюючи портрет, беріть до уваги компетентності, згадані раніше у доповіді)

 

VІІІ. Яблуко дружби. У кожного на столику є яблучка. На яблучкові підписуєте своє прізвище і передаєте сусідові, де кожен пише враження від засідання сьогоднішньої педагогічної ради. Вправа продовжується доти, поки ваше яблучко не повернеться по колу до свого власника. Вислуховування вражень учасників групи.

 

Шановні колеги! На мою думку, ділова гра показала, що у нашому закладі працюють досвідчені, компетентні, творчі фахівці своєї справи. Педагоги, які зможуть впоратися з будь –якою ситуацією, яка складеться в класі, в учнівському колективі чи серед колег.  І неважливо, це юний педагог чи педагог, який має чималий досвід роботи з учнями, головне – бажання та вміння запалити іскру бажання в очах та серцях здобувачів освіти навчатися та розвиватися.

А це у свою чергу, сприятиме успішній реалізації компетентнісного підходу та модернізації освітнього процесу. І хоча ви вважаєте себе компетентним вчителем продовжуйте працювати над підвищенням своєї професійної майстерності. Пам’ятайте слова Сальвадора Далі: «Не бійтеся досконалості. Вам її не досягти».

 

 

docx
Додав(-ла)
Капітан Ганна
Додано
17 листопада
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку