Індивідуальне календарно-тематичне планування з предмету Пізнаємо природу 5 клас

Про матеріал
Індивідуальне календарно-тематичне планування з предмету Пізнаємо природу 5 клас за навчальною програмою Коршевлюк
Перегляд файлу

Індивідуальне календарно-тематичний план

з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» 5 клас

за модельною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти авторки Коршевнюк Т.В.

(рекомендовано наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

18 годин на тиждень

І семестр

Примітка:  календарно-тематичний план містить посилання на сторінки й завдання у підручнику Коршевнюк Т., Ярошенко О. «Пізнаємо природу» (УОВЦ «Оріон», 2022 р.)

№ п/п

Дата прове-
дення

Тема,

сторінки у підручнику

Основні поняття і терміни

Пізнавальні завдання

 

 

 

 

Тема 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ

1

 

 

Природа та її складники. С. 8–9

Природа, природні тіла, рукотворні тіла, явища природи

 

«Пліч-о-пліч» на с. 9

 

 

 

Джерела інформації про природу.

С. 10–13

Наукові довідкові паперові та електронні видання природничого змісту та інші джерела інформації про природу

 

«Нумо досліджувати:

джерела інформації про природу»

на с. 12

 

 

 

Методи й інструменти

природодослідниці/

природодослідника.

С. 14–18, 20

Методи дослідження природи, приладдя для вивчення природи

Завдання 1, 2, 3 на с. 16

 

 

 

 

Ознайомлення з приладдям для вивчення природи.

С. 18–19

Вимірювальні й збільшувальні прилади, лабораторне обладнання

 

«Нумо досліджувати:

прилади

й обладнання для

вивчення природи»

на с. 18

2

 

 

Наука та її творці.

С. 21–26

Кроки пізнання природи, наука, науковці/науковиці

 

Завдання 2
на с. 21;
Завдання 1
на с. 22;

«Пліч-о-пліч» на с. 23

 

 

 

Етапи дослідження природи. Спостереження за об’єктом природи.

С. 29–30

Етапи дослідження природи, правила безпеки під час виконання дослідження

 

«Нумо досліджувати:  як спланувати і виконати спостереження»

на с. 29

 

 

 

Експеримент. Правила безпеки під час дослідження природи.

С. 28, 30–33

Експеримент, фіксування даних і результатів експерименту

 

«Нумо досліджувати: які природні тіла потонуть у воді, а які — ні» на с. 30–31;

«Пліч-о-пліч» на с. 32

 

 

 

Узагальнення з теми 1.  С. 35–36

Картка самооцінки досягнень у пізнанні природи.

Картка самооцінки роботи в групі

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2.  ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА ТА ЯВИЩА ПРИРОДИ

3

 

 

 

Тіла та їхні  характеристики.

Вимірювання лінійних розмірів і маси тіла правильної форми.

С. 38–41

Характеристики тіла (лінійні розміри тіла, форма, маса, об’єм), одиниці  їх вимірювання.

 

«Нумо досліджувати: лінійні розміри і масу тіл правильної форми»

на с. 40

 

 

 

Вимірювання маси й об’єму тіла неправильної форми.

С.  41–43

Фізичні характеристики тіла неправильної форми  та їх вимірювання

 

«Нумо досліджувати: вимірюємо масу й об’єм тіла неправильної форми»

на с. 41–42

 

 

 

Фізичні властивості речовин.

С. 44–48

Речовина, фізичні властивості речовин, матеріали,

 

«Нумо досліджувати: фізичні властивості тіл і речовин»

на с. 45–46

 

 

 

Агрегатні стани речовин.

С. 48–52

Агрегатний стан речовини

 

«Нумо досліджувати: тверді, рідкі й газувати речовини»

на с. 48–49

 

 

 

Явище дифузії.

С. 53–55

Дифузія.

 

«Нумо досліджувати: що відбувається із частинками барвника у воді»

на с. 53

4

 

 

Чисті речовини й суміші.

Розділення сумішей.

С. 56–59

Чиста речовина, суміш, склад суміші, відстоювання

 

«Нумо досліджувати: способи розділення сумішей»

на с. 58–59

 

 

 

Розділення суміші фільтруванням і випарюванням.

С. 59–60

Фільтрування, випарювання, фільтр, випаровування

 

«Парад порад: розділення суміші фільтруванням» на с. 61

 

 

 

 

Рух тіл.

С. 63–67

Траєкторія руху тіла; шлях, час і швидкість руху тіла

 

«Нумо досліджувати: вимірювання характеристик власного механічного руху»

на с. 65

 

 

 

Уявлення про сили.

С. 68–72

Сила, сила тяжіння Землі, сила тертя

 

«Нумо досліджувати: вплив форми тіла на його рух»

на с. 70

 

 

 

Прості механізми.

С. 73–77

Прості механізми: блок, похила площина, важіль, клин

 

«Нумо досліджувати: простий механізм»
на с. 76

 

 

 

Теплові явища. Теплопередача.

С. 78–80

Теплові явища, температура, теплоізоляція

 

«Нумо досліджувати:

як передається тепло» 

на с. 78;

«Нумо досліджувати: як тепло впливає на тіла та явища»
на с. 81;

«Нумо досліджувати: як різні матеріали проводять тепло»

на с. 82

5

 

 

Виникнення й поширення звуку.

С. 85–88

Звукові явища, джерела звуку, звукові хвилі

«Нумо досліджувати: виникнення звуку»

на с. 85;

«Нумо досліджувати: поширення звуку на відстані»

на с. 88

 

 

 

Значення звуків у природі й житті людини.

С. 89–91

Звуки у природі й  діяльності людини

«Технотека»

на с. 91

 

 

 

Світлові явища.

С. 92–99

Світлові явища, світлові промені, джерела світла

 

«Пліч-о-пліч» на с. 94;

Завдання 3 і 4 на с. 96;

«Нумо досліджувати: утворення тіні»

на с. 93–94.

*Дослідження виконується вдома

 

 

 

 

Узагальнення з теми

С. 100–101

Картка самооцінки досягнень у пізнанні природи.

 

 

 

 

 

 

Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ

6

 

 

Будова Землі.

С. 103–106

Земна кора, мантія, ядро

 

Завдання 1 і 2 на с. 105;

«Пліч-о-пліч» на с. 106

 

 

 

Рухи Землі, глобус і карти.

С. 107–111

Земна доба, орбіта Землі, земний рік, фізична карта

«Нумо досліджувати: фізичну карту світу»

на с. 111

 

 

 

Атмосфера Землі.

С. 112–117

Атмосфера, повітря, горіння, атмосферний тиск

«Нумо досліджувати:

виявляємо повітря»

на с. 112–113;

«Нумо досліджувати:

наявність води в повітрі»

на с. 116

 

 

 

Погода і спостереження за нею.

С. 118–122

Погода, прогноз погоди

Завдання  2
на с. 120;

«Нумо досліджувати: погоду своєї місцевості»

на с. 120–121.

*Дослідження виконується в позаурочний час

7

 

 

Гідросфера Землі.

С. 123–126

Гідросфера, Світовий океан, колообіг води

Завдання 1
на с. 124;

«Нумо досліджувати: водойми своєї місцевості»

на с. 124

*Дослідження виконується у позаурочний час

 

 

 

Літосфера Землі.

С. 127–131

Літосфера, рельєф,  форми рельєфу

«Пліч-о-пліч»  на с. 130

 

8

 

 

Сонце і Місяць.

С. 131–136

Сонце, Місяць, супутник, фази Місяця

«Пліч-о-пліч» на с. 131–132;

«Нумо досліджувати: фази Місяця»

на с. 134.

*Дослідження виконується у позаурочний час

 

 

 

Узагальнення з теми 3.С. 137–138

Контрольна робота

Картка самооцінки досягнень у пізнанні природи.

Картка самооцінки роботи в групі

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

Тема 4.  ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ

9

 

 

Організми та методи їх вивчення.

С. 140–146

Організм, властивості організмів, методи вивчення організмів

«Нумо досліджувати: висівання

і пророщування

квасолі»

на с. 145

 

 

 

Живлення і дихання тварин.

С. 147–153 

Живлення, поживні речовини, дихання, органи травлення і дихання тварин

«Медіапошук»

на с. 149

 

 

 

Живлення і дихання рослин.

С. 154–159

Фотосинтез, продихи

«Нумо досліджувати: дихання рослин»

на с. 157–158

10

 

 

Опора і рух тварин.

С. 160–163

Скелет, хребет, м’язи,  органи руху тварин

«Нумо досліджувати:

способи руху тварин»

на с. 163

 

 

 

 

Опора і рухи рослин.

С. 163–166

Стебло, стовбур, рухи рослин

«Нумо досліджувати:

рух рослин до Сонця»

на с. 165–166.

*Дослідження виконується вдома

 

 

 

Гриби.

С. 167–172

Плодове тіло, шапинкові гриби, гриби-паразити, цвілеві гриби

«Нумо досліджувати:

різноманітність грибів»

на с. 170–171

11

 

 

Взаємодія організмів із середовищем існування.

С. 173–177

Середовище життя, чинники середовища життя

«Нумо досліджувати:

зв’язки між організмами»

на с. 176

 

 

 

Наземно-повітряне середовище життя

С. 178–183

Наземно-повітряне середовище життя, пристосування організмів до життя в ньому

«Нумо досліджувати:  мешканців наземно-повітряного середовища»

на с. 181–182

 

 

 

Водне середовище життя.

С. 184–187

Водне середовище життя й пристосування рослин і тварин до життя ньому

«Нумо досліджувати:

мешканців водного середовища»

на с. 187.

*Дослідження виконується у позаурочний час

 

 

 

Ґрунтове середовище життя.

С. 187–191

Ґрунтове середовище життя, ґрунт

«Медіапошук» на с. 190;

«Нумо досліджувати:

мешканців ґрунтового середовища»

на с. 189.

*Дослідження виконується у позаурочний час

 

 

 

 

Узагальнення з теми 4. С. 192–193

Картка самооцінки досягнень у пізнанні природи.

Картка самооцінки роботи в групі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 5. ПІЗНАЄМО  ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ В СЕРЕДОВИЩІ ЙОГО ІСНУВАННЯ

 

12

 

 

Складники організму людини. Шкіра.

С. 195–198

Орган, функція органу, шкіра

«Пліч-о-пліч»
на с. 195

 

 

 

Їжа і здорове харчування людини.

С. 199–201

Білки, жири, вуглеводи, тарілка здорового харчування

Завдання 1 і 2
на с. 200;

Завдання 3
на с. 201

 

 

 

Травна система людини.

С. 202–204

 

Травна система,  травлення

«Нумо досліджувати: інформацію на етикетках харчових продуктів»

на с. 203;

«Пліч-о-пліч»

на с. 203–204

 

 

 

Дихання людини.

С. 205–209

Дихальна система, газообмін 

«Нумо досліджувати:

наявність води в повітрі, що видихається»

на с. 206

13

 

 

Опора і рух людини.

С. 210– 215

Скелет, суглоби, хребет, м’язи

«Нумо досліджувати: будову скелета людини»

на с. 210

 

 

 

Серце, судини і кровообіг.

С. 216–218

Кровоносна система, серце, кровоносні судини, кровообіг

Завдання 1
на с. 217;

«Пліч-о-пліч»
на с. 217

 

 

 

Тренування серця.

С. 218–221

Частота скорочень серця, тренування серця

«Нумо досліджувати:

як фізичні

тренування

впливають на

частоту

скорочень серця»

на с. 217–218

14

 

 

 

Пристосування людини до середовища життя.

С. 222–225

Середовище життя людини, технології, матеріали

Завдання 1 і 2
на с. 225;

«Пліч-о-пліч»
на с. 225

 

 

 

Вироби й матеріали повсякденного вжитку людини.

С. 226–227

Матеріали природні й штучні

«Нумо досліджувати: вироби повсякденного вжитку, виготовлені з різних матеріалів (паперу, скла, пластмас тощо)»

на с. 226

15

 

 

Корисні й шкідливі для здоров’я звички.

С. 228–229

Здоров’я, режим дня, збалансоване харчування

Завдання 1
на с. 228;

«Нумо досліджувати: корисні для здоров’я звички»

на с. 228–229

 

 

 

Здоровий спосіб життя.

С. 229–232

Здоровий спосіб життя

Завдання 2
на с. 231;

«Пліч-о-пліч»
на с. 231

 

 

 

 

Узагальнення з теми 5. С. 233–234

Картка самооцінки досягнень у пізнанні природи.

Картка самооцінки роботи в групі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 6.  ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ

16

 

 

Як людина взаємодіє з природою.

С. 236–237

Вплив людини на природу

Завдання 2 і 1
на с. 237

 

 

 

Поведінка людини в умовах природних загроз.

С. 237–239

 Стихійні лиха, правила поведінки в умовах природних загроз

«Пліч-о-пліч»
на с. 237;

Завдання 2
на с. 239

 

 

 

Людина вчиться у природи.

С. 240–241

Вироби, створені за природними зразками

Завдання 3
на с. 240

 

17

 

 

Екологічні проблеми.

С. 241–244

Екологія, екологічні проблеми

«Нумо досліджувати

один зі способів опріснення (знесолення) води»

на с. 243.

*Дослідження виконується у позаурочний час

 

 

 

Екозвички.

С. 244–246

Екологічні звички, турбота про довкілля

«Пліч-о-пліч»
на с. 246;

«Нумо досліджувати:

використане пакування для харчових продуктів»

на с. 246.

*Дослідження виконується у позаурочний час

18

 

 

Подолання екологічних проблем.

С. 247–253

Екологічно безпечне виробництво, міжнародна співпраця у справі збереження природи

«Пліч-о-пліч»
на с. 252

 

 

 

Узагальнення з теми

 

 

 

 

 

Контрольна робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 листопада 2022
Переглядів
1423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку