Корекційне індивідуальне заняття з немовленнєвою дитиною аутистичного спектру
Тема: Вивчення частин тіла
Мета: навчальна:
- розуміння назв частин та органів тіла;
корекційна:
- розвиток всіх психічних процесів;
- розвиток вміння знаходити на картинці і співставляти із собою;
- розвиток артикуляційного апарату;
- розвиток загальної та дрібної моторики;
- розвиток вказівного жесту.
виховна:
- виховання активності, старанності.
Хід заняття:
І Вступна частина. Мета вправи: встановлення зорового контакту очі в очі, атмосфери взаємодовіри.
1.Вправа «Привітання». «Розкажи про себе» (якщо дитина вербальна та може розмовляти). Якщо дитина не вербальна, вітаємося легким дотиком до рук, спонукаючи дитину словесно до дії «Привіт!»
ІІ. Основна частина.
1. Вправа «Покажи де…» (на одному занятті вивчаємо одну частину/орган)
Мета вправи: знаходити на картинці та співставляти частини тіла із собою.
- Покажи, будь ласка, де очі( якщо дитина не знає або важко знайти, допомогти знайти дитині і показати)
- А де очі у тебе (допомогти дитині)
- Де очі у ляльки (допомогти дитині)
2. Самомасаж обличчя, пальчиків рук (за словесною вказівкою психолога, з допомогою).
3. Фізхвилинка.
- Дощик, дощик «кап-кап-кап» (беремо руки дитини і легенько, кінчиками пальчиків постукуємо по поверхні столу)
- Йдемо по калюжі «плю-плюх-плюх» (піднімаємо дитині ніжки, імітуючи ходьбу, якщо не може самостійно повторити за дорослим)
4. Вправа «Знайди…» Закріплення вивченого. Розкласти перед дитиною картинки і називати, щоб вона показувала названий орган/частину тіла.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Ритуал прощання «Обіймашки».
- До побачення (Пока). Даємо руку, обіймаємось.
Кожне наступне заняття вивчаємо нову частину тіла/орган і закріплюємо вивченим попереднім матеріалом. Обов’язково закріплюємо «ритуалом прощання»
Підготувала практичний психолог ЗДО «Ромашка»
Слимко І. В.