Ім'я ____________
Розмісти слова у дві групи: самостійні та службові частини мови.
Читання, книжка, і, на, відкрити, перед, але,городити,
горобець, біля.
Службові частини мови
Дуже важко
Самостійні частини мови
Легко
Ім'я ____________
Прочитай речення підкресли службові слова.
Прийшла золота осінь. Дозріли на городах овочі та фрукти. Діти навчаються у школі.
Встав службові слова, які підходять за змістом.
за на біля до в
... зламаної сосни намело величезну кучугуру снігу. Вибіжить ... галявину заєць. Але не підходить ... сосни. Вийде лисичка, та ... кучугури не наблизиться. Бо ... кучугурою, ... барлозі, спить ведмідь.
Дуже важко
Легко
Ім'я ____________
Утвори словосполучення, використовуючи службові слова.
Відповідає, дошки; малює, альбомі; приїхав, бабусі.
_______________ _______________
_______________
Запиши загадки, розкриваючи дужки. Відгадай їх. Зроби звуко-буквенний аналіз виділеного слова.
1.Стоїть (при) дорозі (на) одній нозі, і шапочку має,та нікого не вітає. 2.(У) садочку понад тином я (з) робив йому хатину. ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________
Дуже важко
Легко
Ім'я ____________
Утвори словосполучення, використовуючи службові слова.
Сидить, столом; біжить, дорозі; пише, зошиті.
__________________ __________________
__________________
Запиши загадки, розкриваючи дужки. Відгадай їх. Зроби звуко-буквенний аналіз виділеного слова.
1.Він (на) вколо (об) дивився, (за) співав і (о)селився. 2.Сидить баба (на) грядках, вся (за) кутана (в)хустках. ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________
Дуже важко
Легко
Ім'я ____________
Поставте біля службових слів.
Сон під за до дим над у з на кіт
Зі слів кожного рядка склади і запиши речення. Підкресли службові слова.
Зранку, на, блищала, травичці, роса. Біля, учні, школи, посадили квіти.
________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________
Дуже важко
Легко
Ім'я ____________
Обери правильну відповідь.
До службових слів питання поставити можна не можна
З іншими словами службові слова пишуться разом окремо
Виділи у реченні службові слова.
Сьогодні ми ходили до лісу по гриби.
Тихо у лісі, тільки зрідка чути спів пташок між деревами.
Після грози на небі з'явилися веселка, й посміхнулося сонце.
З дерев опадає листя, наче на жовтогарячий килим.
Виділи службові слова у реченні та запиши їхню кількість.
Сьогодні ми ходили до лісу по гриби.
Дуже важко
Легко
Ім'я ____________
Утвори словосполучення, розкриваючи дужки.
Яблука ,стіл ( на)__________________ Діти, клас (в) ____________________ Квіти, ваза ( в) ____________________
Подумай, які службові слова можна вставити під кожним малюнком.
біля перед над за в (у)
на під між
Дуже важко
Легко
Ім'я ____________
Прочитай, встав пропущені потрібні слова.
Виліз ( звідки ?) ___ нірки. Став (де?) ___ деревом. Їде ( куди?) ___ море.
Потрапив ( під що?) ___ дощ.
Продовж речення.
До службових слів не можна _______________________.
Службові слова служать для _______________________.
Утвори протилежні 2 пари слів з службовими під, над, за, від, перед, до.
Зразок: з портфелем - без портфеля. _________________________ _________________________
Дуже важко
Легко
Ім'я ____________
Запиши без помилок. Зроби звуко-буквенний аналіз виділеного словаю
Вулеця, алфавит, калиндар, мидаль, завданя. ____________________________ ____________________________
Зміни словосполучення так, щоб з'явилися службові слова.
Польові квіти-квіти в полі.
Морський
Травневий
Ромашкове
Морські риби-
Дуже важко
Легко
Ім'я ____________
Встав службові слова, які підходять за змістом.
біля у по з за
Я тихо йду ... дорозі. Я спостерігаю ... життям ... лісі. Ось ... дерева стрибнула білка. ... ялинки притих заєць. Дятел стукає ... корі сосни.
Випиши службові слова.Підкресли головні члени в 3 реченні.
ЕКСКУРСІЯ НА ШКІЛЬНИЙ ГОРОД
Учні прийшли на город. На городі вони побачили огірки, квасолю, горох. На стеблинах помідорів ростуть червоні плоди. У буряка, моркви, ріпи, картоплі плоди ростуть і достигають у землі. На городі учні допомагали робітникам виполювати лободу, осот, берізку. Вони збирали горох, квасолю, огірки і помідори. Всі працювали дружно. Учні були задоволені екскурсією на шкільний город.
Дуже важко
Легко
Я нікого і ніколи
В реченні вам не назву. Я у нім — не випадково: Для зв’язку всіх слів служу.
«Біля саду», «з ним», «у крані» —
Я біля інших слів стою Та на жодне запитання Відповіді не даю.
Всі слова мої короткі: У, на, біля, під, з-за, до...
Речення без них миттєво Зміст утратить все одно. В реченнях вони потрібні — Участь там свою візьмуть,
Тож службовими словами
Їх усі діти зовуть.
Добери та впиши службові слова.
Жив ___світі дід Василь. ___ кисіль він сипав сіль. Цукор клав ___ холодець, ___ чай — жовтки ___ яєць. Був дідусь наш ___ дивак, ___ робив це просто так,
___ робив це все ___ сміху, ___сміялися онуки.
важко Легко
Ім'я ____________
«Виправ помилки». Прочитай. Заміни виділені службові слова так, щоб речення були правильними.
Мені дуже подобається відпочивати під морі. Можна веселитися за купатися за родиною.Сьогодні море ласкаве під тихе. За блакитною водою літають чайки. У води вискакують маленькі рибки. А над ногами розсипається золотистий пісок.
Дуже важко
Легко
службові слова. члени
Підкресли головні речення.
Човен (від)плив (від)берега. (На)дорогу (на)повзли равлики. Рибалки (до)їхали (до)річки. Журавлі (від)летіли (від)своїх гнізд. Іванко першим (до)біг (до)фініша. (По)спіли груші (по)садах.
Дуже важко
Легко
Ім'я ____________
Знайди у реченні частини мови та підкресли їх відповідними
кольорами.
1.У суботу ми прибираємо дім. Я мию вікна, мама пере.
2. Марія прибирає у дворі. Він буде чистий та охайний.
3. Прийшла осінь. На землі товстий килим жовтого листя.
Позначки: іменники, прикметники, дієслово, службові слова, займенник.
Обведи сполучники. У виділеному речення підкресли головні члени
речення.
Іванко сидів у трамваї. На зупинці зайшов дідусь. Хлопчик швидко встав з місця. Підійшов до дідуся й
запропонувавсісти. Старенький сів і подякував.
Дуже важко
Легко
Ім'я ____________
Обери правильну відповідь.
1. Які слова в реченні називаються службовими? а) Маленькі слова.
б) Слова, які складаються з однієї букви.
в) Слова, до яких не можна поставити питання. 2. Визнач в реченні службобове слово.
Ми ходили в сосновий ліс. а) Ми,
б) ліс, в) в.
3. Знайди словосполучення, в якому є службове слово. а) Гратися дружно,
б) гратися в саду, в) гратися весело.
4. Визнач, яке службове слово треба вставити в речен-ня на місці крапок.
Зустрілися два цапки … містку. а) … у,
б) … на, в)… під.
5. Склади речення використовуючи службові слова. ____________________________________.
Дуже важко
Легко