Індивідуальні плани корекційно-розвиткової роботи з дітьми з ООП

Про матеріал
Індивідуальний план корекційно-розвиткової роботи з корекції розвитку для дітей 2 класу. План складено згідно програм для дітей шкільного віку з особливими освітніми потребами, затверджені Міністерством освіти і науки України.
Перегляд файлу

Індивідуальний план корекційно-розвиткової роботи з корекції розвитку для дітей 2 класу

 

Складено за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток психомоторики та сенсорних процесів »  для 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей  з інтелектуальними порушеннями. Автор: Жук Т. Я.  Київ, 2018.
           

(3 години на тиждень; 90 годин на рік)

 

 

№ п/п

Зміст корекційно- розвивального заняття

Мета заняття

Кіл-ть годин

Дата

Примітка

1-2

Діагностичне обстеження пізнавальних процесів.

Визначити рівень розвитку пізнавальних процесів

2

 

 

 

Розвиток моторики

 

 

 

 

3-4

Розвиток великої моторики (Ходьба: зі зміною площі опори; по колу; парами; з переступанням через предмет; по предмету; з мішечком з піском чи з іншим предметом на голові; похилою площиною.

Метання: підкидання та ловля великих і малих м‘ячів; метання малого м‘яча однією рукою (чергуючи руки) вільним способом у горизонтальну ціль.).

Навчити:  виконувати певні рухи і дії (ходити зі зміною площі опори, по колу, переступаючи через предмети, по похилій площині); розрізняти основні просторовочасові характеристики рухових дій ( *за допомогою чи при підказці вчителя); сприймати звернене мовлення вчителя; відповідати (усно, *жеста- ми) на короткі запитання в межах знайомого мовлен- нєвого матеріалу (*за допомогою чи при підказці вчителя).

2

 

 

5

Розвиток спритності та орієнтування в просторі, формування координованості рук, розвиток уявлень про характеристики рухів.

Навчити: розрізняти основні просторовочасові характеристики рухових дій ( *за допомогою чи при підказці вчителя): сприймати звернене мовлення вчителя.

1

 

 

6

Динамічна та статична координація, пластичність і спритність рухів. Швидкість і точність, одночасність рухів. Міміка.

Розвиток статичних силових якостей та навчання контролю за положенням тіла в просторі.

Навчити: узгоджувати дії і рухи різних частин тіла; вправлятися в рівновазі; виконувати дії і рухи за словесною інструкцією педагога; використовувати здобуті рухові навички для заданої імітації (ходьбу, стрибки, повзання тощо); намагатися мімікою передавати своє ставлення до того чи іншого предмета, явища.

 

1

 

 

7

Цілеспрямованість виконання дій і рухів за інструкцією педагога. Формування почуття рівноваги («доріжка слідів»).

Виховання самостійності, розвиток статично динамічної рівноваги, розвиток рухових якостей.

Навчи виконувати дії і рухи за словесною інструкцією педагога; використовувати засвоєний словник в межах знайомого мовленнєвого матеріалу; використовувати набуті вміння та навички під час самостійної діяльності;  узгоджувати свої дії з діями інших учнів (за допомогою вчителя).

 

 

1

 

 

8-9

Розвиток координації рухів кисті рук і пальців. Кистьова та пальчикова гімнастика. Почергове постукування пальцями однієї руки.

Розвиток пізнавальних процесів, загальної та дрібної моторики, координації рухів, комунікативних навичок та збагачення словникового запасу.

Навчитись розрізняти пальці кисті, що використовуються при виконанні вправи (за допомогою чи при підказці вчителя); виконувати почергове постукування пальцями однієї руки (за допомогою чи за показом учителя); здійснювати почергове та одночасне стискання пальців в кулак та розтискання, торкання великим пальцем почергово всіх інших з надавлюва- нням (за допомогою чи наслідуючи вчителя); виконувати згинання та розгинання пальців на витягнутих вперед руках, кругові рухи кистями (за допомогою чи наслідуючи вчителя)

2

 

 

10-11

Вивчення декількох видів штрихувальних ліній. Малювання, штрихування, обведення, за трафаретом. Обводка долоні та пальців олівцем самостійно чи за допомогою дорослого.

Навчити: самостійно обводити, штрихувати складні форми; володіти вмінням штрихувати в різних напрямах, з різною силою, різними видами штрихувальних ліній; за допомогою вчителя проводити по контуру прямі, хвилясті, замкнуті лінії;  користуватися трафаретами, шаблонами, опорними точками під час малювання (самостійно і за допомогою дорослого); відтворювати зображення простих предметів за зразком; розфарбовувати зображення на свій вибір, додержуючись контурів окремих елементів; обводити долоню та пальці олівцем; володіти олівцем, ручкою, як засобом письма.

2

 

 

12-13

Розвиток координації  рухів руки й очей, показ на собі основних частин тіла та обличчя (руки, ноги, голова, очі, ніс, вуха і т.п.).

Малюємо другу половинку картинки.

Збагачення уявлень про форму, забарвлення предметів, будову складових частин, їх розмір, просторові відношення

Сформувати  елементарне поняття про будову тіла (основні частини тіла) людини. Навчити: назвати та*показувати на собі основні частини тіла та обличчя (руки, ноги, голова, очі, ніс, вуха і т.п.); узгоджувати рухи рук і очей при виконанні певних завдань.

2

 

 

14-15

Розфарбовуваня контурного зображення олівцями, фломастерами. Виконання графічних робіт під диктовку "Геометричний орнамент".

Розвиток зорового, тактильного сприймання на основі формування перцептивних дій (умінь обстежувати предмети за формою,забарвленням, розміром, розташуванням у просторі).

Корекція просторових уявлень.

Сформувати: певні уявлення про форму, забарвлення предметів, будову складових частин предметів, їх розмір, просторові відношення; певні уявлення про форму, забарвлення предметів, будову складових частин предметів, їх розмір, просторові відношення. Навчити : за зразком відтворювати ціле; виконувати завдання за допомогою дорослого;  обстежувати предмети за формою, забарвленням, розміром, розташуванням у просторі.

2

 

 

16-17

Аплікація з пластиліну і шматочків кольорового паперу.

Розвиток координації рухів, формування охайності та організованості.

Сформувати  уявлення про папір, пластилін. Навчити виконувати аплікації, використовуючи різноманітний матеріал. Сформувати  уявлення про просторове розташування деталей (зліва, справа, посередині, перед, біля). Навчити: виконувати трудові операції вдавлювання, розплющування пальцями з допомогою; створювати окремі композиції з відомих казок разом з вчителем.

2

 

 

18-19

Згинання паперу. Вирізання ножицями прямих смуг. Розвиток моторики. Формування охайності, організованості.

Навчити: називати властивості картону та паперу, засоби праці (називає їх за показом учителя); розмічати разом з вчителем картон за шаблоном та ріже ножицями по лініях розмітки; виготовляти закладки (викладати орнамент); розрізняти предмети, матеріали та їх призначення за запитаннями вчителя; намагатися різати ножицями по лінії розмітки; виготовляти вироби із паперу

2

 

 

 

Тактильно-рухове сприйняття

 

7

 

 

20

Визначення на дотик величини предмета (великий - маленький).

Вчимося складати казку.

Навчити: визначати на дотик предмети за величиною;  співвідносити знайомі плоскі та об‘ємні фігури; обстежувати предмети за формою, розміром; намагатися самостійно складати казку за поданим початком і знайомими персонажами;  інсценувати знайому казку з допомогою вчителя.

2

 

 

21-22

Сенсорні вправи, які допомагають розвитку мовлення: «Прищіпки в кошику», «Застібки», «Розв‘язування і зав‖язування бантиків», «Котушки», «Перекладання намиста», «Відкрий замок».

Навчити  самостійно виконувати певні завдання за інструкцією вчителя, пояснювати послідовність виконання; намагатися координувати дії рук і очей; виконувати завдання за допомогою дорослого.

2

 

 

23-24

Сенсорні вправи для зміцнення м‘язів руки: «Пінцет», «Вишивання по картону», «Знайди іграшки в певній послідовності».

Малювання в готовій геометричній формі (колі, прямокутнику, квадраті).

Навчити виконувати завдання за словесною інструкцією або технологічною картою; виготовляти зразки стібків на папері; намагатися виконувати елементарні стібки на картоні по проколу.

2

 

 

25-26

Робота з пластиліном (розкочування прямими і коловими рухами, розминання, розривання на великі шматки, вдавлювання, розплющення, примазування і т.д.).

Поняття про деталі, частини. Ціле і частини.

Макет. Просторове розташування деталей на макеті (зліва, справа, посередині, перед, за, біля).

Навчити (*за допомогою вчителя) за зразком передавати в малюнку основні характерні риси предмету зображення; за допомогою ліній та кольору зображувати предмети простої форми.

Сформувати уявлення про просторове розташування деталей (зліва, справа, посередині, перед, біля). Навчити: з'єднувати деталі примазуванням; виконувати трудові операції вдавлювання, розплющування пальцями з допомогою; оздоблювати виріб за вказівкою вчителя; виконувати операції з'єднання окремих деталей способом примазування під контролем вчителя.

2

 

 

27-28

Ігри з великої мозаїкою, пазлами, конструктором.

Сформувати елементарні уявлення про сполучення деталей. Навчити організовувати робоче місце для роботи з конструктором та для проведення дидактичних ігор за допомогою вчителя; володіти елементарними прийомами з'єднання деталей конструктора; відбирати для виробу потрібні деталі з допомогою. Сформувати уявлення про деталі різних конструкторів. Навчити складати виріб разом з учителем. Сформувати  елементарні поняття про основні геометричні форми, що викладаються з мозаїки. Навчити розуміти правила проведення дидактичних ігор і дотримується їх.

2

 

 

 

Сприйняття форми, величини, кольору; конструювання предметів

 

 

 

 

29-30

Ігри з різними будівельними наборами («Кольорові кубики» і т.п.).

Призначення предметів. Будинок, меблі, продукти, одяг, подарунки. "День народження".

Навчити: організовувати робоче місце для роботи з конструктором та для проведення дидактичних ігор за допомогою вчителя добирає для виробу потрібні деталі з допомо- гою; складати вироби разом з учителем; назвам житлових будинків та господарських будівель, їх призначення; розрізняти одяг за призначенням; підбирати одяг та взуття у відповідності з погодними умовами.

2

 

 

31

Форма предметів. Виділення ознак форми. Конструювання без опори на зразок (круглі, трикутні, квадратні).

Класифікація за формою. Ігротренінг "Будуємо нове місто".

Навчити:  виділяти предмети за формою, класифікувати їх (круглі, трикутні, квадратні); намагатися без опори на зразок конструювати (будинок, гараж, меблі). Сформувати уявлення про геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник. Навчити: розрізняти, обирати та по можливості називати геометричні фігури; групувати предмети за формою; розпізнавати «зайвий» предмет.

1

 

 

32

Об'єднання фігур в групи по формі (шари, куби, кола, квадрати, ромби).

Дидактична гра «До кожної фігури підбери предмети, схожі за формою»

Навчити: об'єднувати фігури по формі, кольору, розміру в групи: підбирати предмети, схожі за формою до кожної фігури; розрізняти предмети за формою, співстсавляти, порівняти; виконувати завдання за допомогою дорослого.

1

 

 

33-34

Співвіднесення площинних та об'ємних фігур

(дидактичні ігри «Де, чий будиночок?», «Коробка форм» і т.п.).

Сформувати  уявлення про пласкі та об‘ємні предмети. Навчити  самостійно порівнювати площинні та об'ємні фігури; співвідносити предмети на малюнку і в реальному житті; за допомогою вчителя розрізнювати площинні та об'ємні фігури; виконувати з ними певні ігрові дії.

2

 

 

 

35-36

Робота з геометричним конструктором.

Розвиток дрібної моторики в процесі виконання трудових операцій.

Навчити: самостійно складати візерунки із геометричного конструктора; підбирати елементи за кольором і розміром;  аналізувати зразок, співставляти; виконувати побудови з геометричного конструктора різних форм з допо- могою.Сформувати елементарні поняття про основні геометричні форми.

2

 

 

37-38

Конструктивні трикутники.

«Побудуй з трикутників нові фігури: квадрат, ромб, прямокутник», «Створи композицію».

Дидактична гра «Що змінилося?» (3-4 предмета)

Навчити за зразком і самостійно складати нові фігури, візерунки з трикутників; аналізувати зразок, працювати із схемами; самостійно визначати зайвий предмет або предмет, якого не вистачає.

2

 

 

39

Обстеження величини предметів шляхом накладання і прикладання (спочатку пропонуються два предмети контрастного і однакового розміру).

Порівняння розміру трьох і більшої кількості предметів з еталоном

Навчити: порівнювати предмети за величиною шляхом накладання або додаванням елементу, якого не вистачає; самостійно виконувати певні завдання за інструкцією вчителя, пояснювати послідовність виконання; будувати серіаційні ряди (3-4 предмета) за словесною інструкцією; виконувати завдання за допомогою дорослого.

1

 

 

40-41

Моделювання за зразком.

Виконання дій з предметами та іграшками різної величини.

Навчити  працювати з різним конструктором (дерев‘яним, паперовим, з пластмаси); самостійно виготовляти моделі і включати їх в сюжетно-рольові ігри; розрізняти моделі за величиною, співвідносити їх під час гри; за допомогою вчителя виготовляти прості моделі з конструктора, виконує з ними ігрові дії.

2

 

 

42-43

Кольори і відтінки предметів.  

Розрізнення та використання кольорів. Дидактична гра «Підбери колір».

Введення назв кольорів і відтінків в словник дітей.

Навчити розрізняти та називати кольори: червоний, синій, зелений, жовтий, коричневий, жовтогарячий, чорний, білий, сірий; визначати потрібні кольори залежно від змісту зображення; перевіряти правильність виконання зображення шляхом порівняння результату з натурою або зразком; показувати картинки певного кольору; співставляти картинки одного кольору; за допомогою вчителя підбирати олівці певного кольору для розмалювання зразка.

2

 

 

44-45

Розрізнення і позначення вивчених кольорів. "Пригоди в країні кольору".

Малювання візерунка.

Розвиток наочно-дійового та наочно-образного мислення на основі порівняння елементів візерунка між собою за формою, кольором, розташуванням.

Навчити самостійно називати, показувати, розрізняти вивчені кольори; наводити приклади предметів відповідного кольору; визначати колір предметів; вибирати за зразком і за назвою; знаходити зайвий предмет за кольором. Сформувати  уявлення про структуру візерунка (повторення, чергування елементів, симетрію), його форму, забарвлення. Навчити за зразком створювати візерунок із геометричних фігур (квадрата, круга, прямокутника,трикутника) у смузі, дотримуючись чергування або повторення за формою і забарвленням; працювати  з шаблонами.

2

 

 

46-47

Диференціювання об’ємних форм в процесі конструювання за зразком; чергування форм в аплікації.

Формування умінь самостійного виконання практичних завдань за інструкцією.

Сформувати  початкові знання про об‘ємні предмети (деталі, деталі парні), їх застосу вання та технологію виготовлення. Навчити самостійно розмічати папір за трафаретом, шаблоном, різати ножицями по лінії розмітки, вирізати деталі, що мають геометричні форми, склеювати частини виробу;  склеювати зігнуті під прямим кутом частини виробу для отримання об’ємних форм; за допомогою вчителя виконувати аплікацію, використовуючи підготовлені елементи

2

 

 

48-49

Складання цілого з частин (3 - 4 деталі) на розрізному наочному матеріалі (картон, папір).

Навчити за технологію виготовлення складати предмети з 3-4 деталей. Навчити самостійно розмічати папір за трафаретом, шаблоном, різати ножицями по лінії розмітки, вирізати деталі, що мають геометричні форми, склеювати частини виробу; конструювати меблі з паперових коробочок за інструкційною картою, малюнками, зразками; виготовляти коробочки із паперу, меблі з коробочок за наочною опорою; виконувати завдання з конструювання з паперу за шаблонами, підготовлени ми вчителем.

2

 

 

 

Розвиток зорового сприймання і зорової пам’яті

 

 

 

 

50-51

Формування навичок зорового аналізу і синтезу (обстеження предметів, що складаються з 2-3 деталей, за інструкцією педагога)

Навчити: порівнювати предмети за розміром; розпізнавати розмір предметів; знаходити предмети означеного розміру, що складаються з 2-3 деталей; вибирати за зразком та за словесною інструкцією; виконувати завдання за допомогою дорослого.

2

 

 

52-53

 

Знаходження відмінних і спільних ознак 2-х предметів. «Порівняй предмети».

Знаходження «зайвої» іграшки, картинки.

Навчити порівнювати два предмети, які відрізняються одним параметром самостійно або *під контролем вчителя; використовувати терміни для позначення розмірів предметів при їх порівнянні; порівнювати групи предметів; порівнювати два, три предмети, які відрізняються одним або кількома параметрами різними способами; за допомогою вчителя знаходить «зайву» іграшку, картинку.

2

 

 

54-55

Виділення однієї суттєвої ознаки: підбери предмети одного кольору, але різної форми та розміру.

Навчити: групувати предмети за однією суттєвою ознакою – кольором; вибирати предмети одного кольору, незважаючи на форму та розмір; пояснити свій вибір; виконувати завдання за допомогою дорослого.

2

 

 

56-57

Підбери предмети однієї форми, але різного кольору.

Навчити групувати предмети за однією суттєвою ознакою – формою; самостійно визначати форми предметів (кругла, трикутна, чотирикутна); вибирати предмети однієї форми, незважаючи на колір;  пояснювати свій вибір; виконувати завдання за допомогою дорослого

2

 

 

58-59

Підбери предмети одного розміру, але різної форми і кольору

Навчити: групувати предмети за однією суттєвою ознакою – розміром; самостійно ―на око‖ визначає розмір предмета (великий, малий, однакові за розміром). Вибирає предмети одного розміру, незважаючи на форму і колір. Самостійно пояснює свій вибір. *Виконує завдання за допомогою дорослого.

2

 

 

 

Сприйняття особливих властивостей предметів

 

 

 

 

60

Поняття «шорсткий – гладкий».

Складання однакових пар шершавих табличок на дотик. Зв‖язок з реальним життям: знаходження в навколишній дійсності різних предметів з шорсткою поверхнею ( кора, пісок, м‘яч, кубики, дерев‘яні іграшки).

Навчити: розрізняти на дотик гладкий – шорсткий;  визначити візуально поверхню предмета, охарактеризувати її (гладка– шорстка); будувати серіаційні ряди від гладкішого до більш шорсткого;  знаходити в навколишній дійсності різні предмети з шорсткою поверхнею, визначати їх на дотик; за допомогою дорослого підбирати на дотик однакові пари табличок.

1

 

 

61

Розвиток почуття важкості (баричні відчуття). Поняття маси: важкий, легкий; важче, легше, однакові за масою.

Розташування трьох предметів, різних за вагою (легкий, важче, важкий). Матеріал: вагові таблички.

Незалежність маси від об‗єму та розміру предметів.

Навчити: розуміти поняття важкий, легкий предмет; порівнювати масу двох предметів шляхом зважування їх на долонях; порівнювати три предмети за масою, один із яких є еталоном; визначати результати співставлення предметів за масою словами важче, легше; класифікувати предмети за масою; розташовувати три предмети за їх масою від легкого до важкого і навпаки (побудова серіаційного ряду); порівнювати предмети однакового об’єму, але різної маси; виконувати завдання за допомогою дорослого.

1

 

 

62-63

Розвиток смаку. Матеріал «смакові баночки».

Поняття : солодкий, гіркий, кислий, солоний, терпкий. Ознайомлення з продуктами, що мають такі смаки.

Навчити: диференціювати за смаком: солодке, солоне, гірке, кисле; групувати продукти за смаком і знає назву: солодкий, гіркий, кислий, солоний, терпкий; виконувати завдання за допомогою дорослого.

2

 

 

64-65

Температурні відчуття. Поняття «гарячий–теплий- холодний».

Матеріал «теплові таблички», малюнки, побутові предмети. Зв‘язок з реальним життям: обережне поводження з гарячими предметами.

Навчити: візуально і ―на дотик визначати, який предмет (холодний, гарячий, теплий); визначати температуру в різні пори року (холодно, тепло, морозно, спекотно); виконувати завдання за допомогою дорослого; використовувати засвоєний словник в межах знайомого мовленнєвого матеріалу; дотримуватися певних правил при поводженні з гарячими предметами.

2

 

 

66

Ознайомлення дітей з характерними запахами предметів та об‘єктів живої та неживої природи.. Розрізнення різних сортів мила.

Ігри « Розрізнення запахів на відстані».

Навчити: визначати наявність або відсутність запаху предметів та об’єктів живої й неживої природи; вибирати предмет за запахом за допомогою або за словесною інструкцією; реагувати на запах; розрізняти за запахом предмети на відстані.

1

 

 

67

Дидактична гра «Корзина з овочами». Підбери за смаком солодкі, солоні та гіркі овочі.

Навчити: впізнавати овоч і називати його ознаки: великий – маленький, солоний - солодкий – гіркий; визначити колір, форму; описати запропонований овоч за планом;  визначити де використовує засвоєний словник в межах знайомого мовленнєвого матеріалу; невербально класифікувати овочі за смаком; підбирати певні предмети за інструкцією вчителя; використовувати той чи інший овоч; впізнавати предмет і називати його ознаки: великий – маленький, солоний – солодкий; підбирати предмети по аналогії, словесній інструкції.

1

 

 

68

Дидактична гра «Корзина з продуктами». Підбери за смаком солоні, солодкі, продукти.

Навчити: називати, де використовується цей продукт, що можна з нього приготувати; використовувати засвоєний словник в межах знайомого мовленнєвого матеріалу

1

 

 

 

Розвиток слухового сприймання і слухової пам’яті

 

 

 

 

69

Виділення і розрізнення звуків навколишнього середовища. Дидактична гра «Дізнайся на слух».

Навчити: сприймати і виділяти звукові подразники – різноманітні звуки навколишнього середовища; визначати на слух, що звучить; наслідувати звуки (пташиний спів, гул літака, машини, звуки, що подають тварини).

1

 

 

70

Розвиток слухового сприймання.

Матеріал «Шумові коробочки».

Визнвчення місця розташування та інтенсивність звуку: близько – далеко, поруч.

Навчити: диференціювати звуки за силою звучання; будувати серіаційні ряди із шумових коробочок; визначити джерело звуку та інтенсивність звучання (близько – далеко, поруч); використовувати звукові сигнали у грі; виконувати завдання за допомогою дорослого.

1

 

 

71

Розрізнення музичних звуків і звуків навколишнього середовища (шелест листя, скрип снігу, шум шин).

Занурюємося в світ звуків. "Похід в ліс."

Навчити диференціювати музичні звуки і звуки навколишнього середовища; на слух визначати, що звучить і з якою силою; виконувати завдання за допомогою дорослого; складати розповідь з імітацією звучання об‘єктів (дерев, трав, комах, птахів, вітру, води).

1

 

 

72

"Слухаємо звуки лісу: тварини і птахи". Дидактична гра «Хто і як голос подає» (імітація крику тварин).

Навчити: розрізняти тварин, птахів за звучанням; намагатися звуконаслідувати птахам, тваринам лісу; виконувати завдання за допомогою дорослого; складати невелику розповідь з імітацією звуків, що подають тварини.

1

 

 

73-74

Диференціація близьких за звучанням слів.

Навчити: розрізняти звуки, схожі за звучанням; розрізняти слова, близькі за звуковим складом; з допомогою вчителя розрізняти за значенням подібні за звучанням слова, що різняться одним звуком (коса-коза, макрак); повторювати їх, намагатися пояснити значення слова; з допомогою вчителя співвідносить звучання слова з предметом (малюнком).

2

 

 

 

Сприйняття простору

 

 

 

 

75-76

Будова тіла людини: частини тіла (голова та шия, очі, ніс, вуха, рот, руки, ноги); внутрішні органи (серце, легені, шлунок) та їх призн-ння.

Навчити називати частини обличчя: голова, обличчя, щоки, очі, вуха, рот, ніс; тіла – голова, шия, тулуб, руки, ноги; ); внутрішні органи - серце, легені, шлунок; показувати їх на собі, ляльці, м'якій іграшці; самостійно орієнтовуватися на власному тілі: показувати праву/ліву половини тіла, знати призначення кожної частини тіла;  орієнтовуватися на власному тілі, показувати частини обличчя на собі, ляльці.

2

 

 

77-78

Розвиток умінь орієнтуватися в просторі відносно себе, від об‗єктів, визначення положення предметів відносно один до одного.

Навичити розуміти і називати основні напрямки: вгорі, внизу; зліва, справа, тощо; визначати розташування предметів в просторі відносно себе; визначати особисте розташування в просторі відносно інших об’єктів (точка відрахунку може локалізуватися на іншій людині чи на будь-якому предметі); виконувати завдання на орієнтацію в просторі за інструкцією і за допомогою вчителя.

2

 

 

79-80

Орієнтування в приміщенні за інструкцією педагога. Визначення відстані (ближче, далі) на основі зорового сприймання.

Навчити: визначати положення предметів відносно один до одного та по відношенню до плоскості, на якій вони знаходяться; орієнтуватися  на сторінках підручника, зошита; визначати відстань предметів відносно себе, відносно інших предметів; виконувати завдання на орієнтацію в приміщенні за інструкцією і за допомогою вчителя.

2

 

 

81-82

Виконання різних ігрових вправ на переміщення в просторі, на зміну положень частин тіла.

Навчити: за словесною інструкцією самостійно переміщуватися в просторі, знаходити певні предмети, об‘єкти; самостійно виконувати вправи на зміну положень частин тіла (праву руку підняти вгору, ліву – за спину, тулуб нахилати вліво і т.д.); визначати положення предметів відносно один до одного; виконувати завдання на переміщення в просторі за інструкцією і за допомогою вчителя.

2

 

 

83-84

Визначення розташування предметів у приміщенні.

Просторові поняття: верхній, нижній, правий, лівий, біля, у(в),за, поруч, посередині, попереду, позаду, далеко, ближче, поряд, після, перед, тут, там,вгорі, внизу, вище, нижче,праворуч, ліворуч.

Навчити самостійно визначати місце розташування предметів у приміщенні; використовувати терміни, які позначають просторові відношення між предметами; визначати розташування предметів у просторі за допомогою вчителя.

2

 

 

 

Сприйняття часу

 

 

 

 

85-86

Сезонні зміни в природі в різні пори року: Осінь: похолодання, листопад, заморозки. Зима: холод, сніг, снігопад, лід, ожеледь, мороз. Весна: потепління, бурульки, налипання снігу, льоду, приліт пташок, розпукування бруньок, перші квіти, цвітіння фруктових дерев. Літо: засуха, спека, грози, зливи.

Навчити: за запитаннями вчителя називати характерні погодні явища кожного місяця; їхні ознаки; називати місяця; за малюнками пояснювати: за якими ознаками визначається пора року; зміни у житті тварин та рослин. Сформувати уявлення  про характерні ознаки кожної пори року. Навчити впізнавати та показувати на малюнках ознаки, які характеризують кожну пору року.

2

 

 

87-88

Тиждень. Кількість днів. Назва днів тижня.

Поняття: «завтра», «сьогодні», «вчора». Правильне відтворення послідовності днів тижня. На основі просторової орієнтації визначення назви попереднього і наступного дня тижня. Співвідношення порядкового числа з днем тижня. Розвиток концентрації уваги.

Навчити послідовно називати дні тижня;  кількість днів у тижні; називати який день був учора, який буде завтра, попередній і наступний день; визначати день тижня за його порядковим числом. виконувати завдання за допомогою вчителя.

2

 

 

89-90

Впізнавання сонця і місяця в природі і по ілюстрації. Чому буває літо, осінь, зима, весна; ранок, день, вечір, ніч (значення сонця у природі та його висота над землею).

Впізнавання, називання, імітація дій, відповідних людям, тваринам і рослинам в різні частини доби (вдень і вночі) по наслідуванню діям дорослих і по можливості за словесніою інструкцією.

Навчити: за допомогою вчителя пояснювати: яке значення має сонце для живої і неживої природи; називати та показувати, які події відбуваються в природі в різні частини доби; імітувати рухи тварин, людей в різні частини доби. Сформувати уявлення про характерні ознаки різних пір року. Навчити: впізнавати та показувати на малюнках ознаки, які характеризують осінь, зиму, весну, літо; складати невелику розповідь «Мій день».

2

 

 

Всього:  90 год

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
30 грудня 2021
Переглядів
1848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку