Індивідуальний навчальний план

Про матеріал
Даний матеріал - індивідуальний план навчання учня/учениці, який/яка навчається за сімейною формою навчання. За модельною програмою та підручником «Україна і світ: вступ до історії України та громадянської освіти» / М.В. Кафтан, О.Г. Козорог, І.А. Костюк, В.В. Селіваненко. І.А. Цеунов
Перегляд файлу

Затверджую

        ______________________________

______________________________

_______________ ______________

 

 

Індивідуальний навчальний план 

із курсу «Україна і світ. Вступ до історії та  громадянської освіти»

учениці 5 класу ______________________,  яка навчається за сімейною (домашньою) формою навчання

Модельна навчальна програма «Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти. 5-6 класи (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти» (авт. Кафтан М.В., Козорог О.Г., Костюк І.А., Селіваненко В.В. Цеунов І.А.), що затверджена і надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» ( наказ Міністерства освіти і науки України № 795  від 12 липня 2021 року)

Підручник  «Україна і світ: вступ до історії України та громадянської освіти» / М.В. Кафтан, О.Г. Козорог,  І.А. Костюк,

В.В. Селіваненко. І.А. Цеунов.-  Київ : Світич, 2022.- 208с. ; іл.

 

 

Учитель Дідківська С. П.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема

Очікувані результати

 

І семестр

 

1.Що я знаю про себе, Україну і світ ?  

 Хто такі “Я” та “інші”. У чому ми різні . Що таке рівність і чому вона важлива? У чому полягає роль родини та громади в житті людини. Чому і як виникають спільноти / громади

“Велика” і “мала” батьківщина. Людство як велика громада.

 

Обґрунтовує унікальність та неповторність кожної людини; • детально описує та характеризує в цілому себе та інших осіб за різними ознаками (інтереси, світогляд тощо);

 розповідає про звичаї у різних спільнотах: уподобання у їжі, способи привітання та звертання до людей, формули ввічливості тощо.

 Пізнає себе як неповторну особистість, наділену гідністю;   ідентифікує себе як члена різних спільнот, громадянина України;   розрізняє та ідентифікує локальні, регіональні, національно-культурні спільноти, співвідносить себе з ними;   детально описує та характеризує в цілому себе та інших осіб за різними ознаками (інтереси, світогляд тощо);   описує соціокультурні практики різних спільнот, до яких належить, порівнює їх із іншими (вподобання у їжі, способи привітання та звертання до людей, формули ввічливості тощо);   обґрунтовує унікальність та неповторність кожної людини.

• Використовує історичну та суспільно важливу інформацію із запропонованих ресурсів; упорядковує відомості про особу, подію, явище, процес, пам’ятку історії (за заданими критеріями) ; обґрунтовує унікальність та неповторність кожної людини;  виокремлює основне і другорядне в тексті;  зіставляє культури, їх цінності, традиції, спосіб життя;

аргументує потребу спільних правил і законів, а також необхідність їх дотримуватися;

 переконує інших у перевагах поведінки, заснованої на повазі до прав людини і поваги до  гідності людини.  Виявляє вплив діяльності людини на навколишнє середовище; наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі та просторі, взаємодії людини та природи;  пояснює, як людина впливає на різні спільноти та державу своєю діяльністю;  аргументує потребу спільних правил і законів, а також необхідність їх дотримуватися.  Використовує карту як джерело інформації ;  співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації (розповідь , текст книжки тощо); добирає приклади, які розкривають поняття / терміни, що використовуються в межах теми;  описує та характеризує  себе та інших осіб за різними ознаками (інтереси, світогляд тощо);  пояснює та наводить приклади, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю;   наводить приклади етнічного, релігійного, культурного та іншого розмаїття в Україні та світі в минулому і сьогоденні;  наводить приклади, як дотримання колективно встановлених правил пов’язане з безпекою та розвитком суспільства.   Пояснює взаємозв’язок людини та спільноти за допомогою ключових слів, візуальних засобів.

 

 

 

 

Консультація

 

2. Що я знаю про себе, Україну і світ ?  

 Хто такі “Я” та “інші”. Людство як велика громада

 Тематичне опитування

3. Перші людські спільноти

Села й міста в минулому і тепер

Як виникають правила

 Влада та суспільство

Що таке приватний простір і чому він важливий

 Як змінювалися публічні простори із часом

 Як змінювалося ставлення людей до себе та інших?

 

 

 Пояснює, як погляди та потреби людей сьогодні та в минулому пов’язані з подіями їх життя, станом суспільства; виявляє чинники, що впливають на заняття людей, спосіб ведення господарства, соціальний устрій (клімат, географічне розташування, доступ до природних ресурсів);  виявляє (з допомогою вчителя) і пояснює виклики, які стоять перед людиною, суспільством у різних природних середовищах;   описує і характеризує за певним алгоритмом пам’ятку природи, історії та культури; розрізняє пам’ятки історії та культури, історичні події, осіб та їх вчинки, соціальні об’єкти та явища за певними ознаками; наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні — топоніміка, лексика, фольклор;  наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі і просторі, взаємодії людини та природи;  наводить приклади і пояснює призначення об’єктів громадського простору в минулому і сучасності;  описує перебіг історичних подій та визначає тяглість в історичному процесі;  добирає приклади, які розкривають поняття / терміни, що використовуються в межах теми.

Пояснює базові права людини, зокрема дитини, і механізми їх реалізації та захисту;  важливість поваги прав людини; описує минуле та сучасне, використовуючи громадсько-політичні поняття: демократія, свобода, права, право / закон тощо;  аргументує потребу спільних правил і законів, а також необхідність їх дотримуватися; пояснює значення громадсько-політичних понять (зокрема демократія, свобода, права, право / закон) з допомогою вчителя. пояснює і доцільно застосовує терміни, поняття, які вжито в запропонованих джерелах;  пояснює вплив вчинків окремої людини на її найближче оточення, місцеву громаду, Україну та світ.

Пояснює своє право на особистий простір (приватність) і право інших осіб на це

Аналізує ситуації щодо порушення / непорушення права на особистий простір; пояснює, що таке громадський простір та його значення для суспільства ;  пояснює правила, яких має дотримуватися у спільнотах; пояснює відмінності між громадським та особистим простором;

наводить приклади і пояснює призначення об’єктів громадського простору в минулому і сучасності;  пояснює потребу доступності громадського простору для людей з інвалідністю або маломобільних груп населення.  Ідентифікує себе як члена різних спільнот, громадянина України; пояснює, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю;  наводить приклади змін у житті  суспільства, пов’язаних із різними чинниками; пояснює їх вплив на людину, конкретні соціальні групи та суспільство в цілому. Укладання пам’ятки про правила невтручання у приватний простір (приватне життя); визначення значущості особистого простору для людини. Дослідження та обговорення прикладів про потребу доступності громадського простору для людей з інвалідністю або маломобільних груп населення.

 Контрольна робота за І семестр

ІІ семестр

4. Назва «Україна» впродовж століть.  

Що таке історична топоніміка.

Що таке «історична карта».

Як виглядала Україна на картах минулого. 

Які історикогеогра-фічні регіони є в Україні та як вони сформувалися. Якими є етнографічні особливості регіонів в Україні та що їх об’єднує.

Наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні — топоніміка, лексика, фольклор, соціальні практики тощо; визначає на карті положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця історичних подій; визначає значущість історичної та сучасної події для людини і суспільства. Підготовка власного висловлення «Яку назву я би запропонував/-ла для нової вулиці і чому»

Описує та виокремлює  основні елементи історичної карти, пояснює їх значення; зіставляє картографічну інформацію різних історичних періодів; співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації (розповідь учителя, текст книжки тощо); розрізняє відносно сталі та змінні об’єкти карти; визначає орієнтацію об’єктів відносно сторін світу, суб’єкта спостереження; визначає на карті положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця історичних подій; позначає розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані.

Розташовує події у хронологічній послідовності, укладає хронологічну таблицю; установлює послідовність історичних подій . Окреслює за картами території України/ української держави в різні історичні періоди. Укладає (за допомогою) таблицю співвідношення дат, імен історичних діячів і назв державних утворень України протягом історичних періодів. Виявляє чинники, що впливають на заняття людей, спосіб ведення господарства, соціальний устрій (клімат, географічне розташування, доступ до природних ресурсів); виявляє (з допомогою) і пояснює виклики, які стоять перед людиною, суспільством у різних природних середовищах; наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі та просторі, взаємодії людини та природи.

 

Консультація

 

 

 

5. Як із часом змінювалися заняття українців. Що таке «традиція. Що таке «багатокультурність». Внесок українців у

світову історію та

культуру. Що сьогодні означає бути  громадя-нином України.

 Що таке «права

людини», «демократія»

і як вони пов’язані

 

Використовує в поясненнях інформації з різних джерел (текстів, відеоматеріалів, усних свідчень, музейних експозицій, власних спостережень). Формулює запитання  щодо можливого впливу тих чи інших подій на життя суспільства, окремих груп людей; пояснює, як погляди та потреби людей сьогодні і в минулому, пов’язані з подіями їх життя, станом суспільства. Представлення особистих історій, пов’язаних із сімейними та шкільними традиціями. Дослідження за наданою вчителем інструкцією матеріалів з топоніміки, лексики, фольклору, для ілюстрації проявів присутності минулого в сьогоденні. Підготовка звіту про дослідження.  Наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні — топоніміка, лексика, фольклор тощо. Дослідження за наданою вчителем інструкцією матеріалів з топоніміки, лексики, фольклору, соціальних практик для ілюстрації проявів присутності минулого в сьогоденні. Добирає інформацію за заданими критеріями; пояснює і доцільно застосовує терміни, поняття, які вжито в запропонованих джерелах; визначає риси/ ознаки артефакту (музейного об’єкта), писемного та візуального джерела; визначає тему та походження запропонованого джерела історичної та суспільної інформації; висловлює власне судження про культурне розмаїття та його цінність для суспільства, виявляє зацікавленість переконаннями інших людей. Укладає асоціативну  схему ( хмару слів) поняття «багатокультурна країна». Визначає на карті положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця історичних подій; використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та відеоматеріали, усні історичні свідчення, музейні експозиції, власні спостереження; порівнює однотипні  пам’ятки історії, природи та культури і пояснює їх значення; описує і характеризує за певним алгоритмом пам’ятку природи, історії та культури. Пояснює, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю; пояснює значення громадсько-політичних понять (зокрема демократія, свобода, права, право/ закон) з допомогою вчителя; застосовує відповідні поняття в порівняльному описі історичних та  сучасних дій та подій; розрізняє повноваження органів влади і приватних осіб. Розгляд ситуацій, в яких держава має забезпечувати та захищати права людини. Пояснює, як держава забезпечує реалізацію прав людини (зокрема дитини); називає порядок дій у випадку порушення прав дитини; обґрунтовує необхідність захищати права людини і громадянина та дотримуватися обов’язків громадянина;обґрунтовує небезпеку замовчування порушення прав людини; наводить приклади протидії порушенням прав людини. Робота з адаптованими документами (Загальна декларація прав людини, Конвенція про права дитини).  Обґрунтовує необхідність захищати права людини й громадянина та дотримуватися обов’язків громадянина;  визнає відповідальність за свою поведінку, якщо вона призводить до порушення гідності інших людей чи до неможливості реалізації їх прав; аналізує правила та процедури закладу освіти з погляду дотримання прав людини (зокрема недискримінації) та поваги до гідності людини. 

 

Тематичне опитування

.

 

Що ми дізналися про

себе і про нашу

країну.

Україна як

демократична держава.

Наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні — топоніміка, лексика, фольклор, соціальні практики тощо; співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації (розповідь учителя, текст книжки тощо); розрізняє та ідентифікує локальні, регіональні, національно-культурні спільноти, співвідносить себе з ними; пояснює, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю. Наводить приклади. Що ми дізналися про себе і нашу країну Складання ментальної карти історичних пам’яток та інших проявів  присутності минулого в сьогоденні — топоніміка, лексика, фольклор,тощо; співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації (розповідь учителя, текст книжки тощо); розрізняє та ідентифікує локальні, регіональні, національно-культурні спільноти, співвідносить себе з ними; пояснює, як людина впливає на різні спільноти і державу своєю діяльністю. Написання уявного посту для соціальної мережі про цікаві місця України.

Контрольна робота за рік

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку