Тематична робота з теми "Історична наука й історична пам'ять"

Про матеріал
Тематична робота розроблена до підручника "Вступ до історії України та громадянської освіти" 5 класу І.Я.Щупака.
Перегляд файлу

Тематична робота з теми «Історична наука та історична пам’ять»

Рівень I (0,5 за кожне)

Варіант 1

1. Літопис :

а) розповідь, що передає уявлення наших предків про створення світу, його будову, про богів і різних фантастичних істот;

 б) оповідь, у більшості з яких події викладено в хронологічній послідовності, за роками;

 в) спогади людей, які пережили певні події, були їх свідками або учасниками.  

2. Історична пам’ять:

а) уявлення певної спільноти про свою історію та взаємини з іншими спільнотами;

 б) сформоване в суспільстві ставлення до історії свого народу, традиції вшанування героїв, розуміння історичних процесів;

в) спосіб дослідження минулого через запис і вивчення спогадів його свідків

3. «Батьком історії» вважають: а) Гераклід; б) Дарій; в) Геродот;

4. Одним із засновників наукових досліджень історії України був:

А) Леопольд фон Ранке; б) Михайло Максимович; в)Михайло Грушевський.

5. Хто є автором «Повісті минулих літ» :

А) Нестор Літописець; б) Самійло Величко; б) Григорій Граб’янка.

6. Архів це:

 а) установа де зібрані речові пам’ятки минулого;

 б) наукова установа для зберігання, реставрації, упорядкування, вивчення  різноманітних письмових документів;

 в) установа, сховище для книг, де наукову чи художню книгу можна взяти на деякий час і почитати.

Рівень II

7. Розставте в хронологічній послідовності дослідників історії України

 (2 б):

1) Самійло Величко; 2) Михайло Максимович; 3) Геродот; 4) Михайло Грушевський; 5) Нестор Літописець.

8. Розв’яжіть хронологічну задачу (3 б):

 В 1113 р.  літописець Нестор завершив роботу над легендарним  літописом «Повість минулих літ», а    в 1898 році був надрукований перший том видатної праці М.С. Грушевського «Історія України-Руси»

А) скільки років минуло між цими подіями?;

б) в яких століттях відбувалися ці події;

в) позначте ці роки на лінії часу.

9) Встановіть відповідність (2 б):

Назви осередків історичної науки

в XIX ст.

Визначення  осередків

  1.     Університетські семінари

 

А) Публікація наукових історичних досліджень, документів

  1.     Архіви

 

Б) Наукове спілкування вчених- викладачів і студентів

  1.     Друковані видання

 

В) Об’єднання вчених викладачів шкіл і університетів, працівників бібліотек, музеїв, а також звичайних громадян

  1.     Історичні товариства

 

Г) Установи для зберігання і дослідження історичних документів

 

Варіанти відповідей: а)1В;2А;3Б;4Г; б) 1Г;2Б;3В;4А; в) 1Б;2Г;3А;4В

Рівень III.

10.   Дайте відповідь на запитання:

Чому важливо охороняти пам’ятки і споруджувати пам’ятники (2 б бали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематична робота  теми «Історична наука та історична пам’ять»

Рівень I (0,5 за кожне)

Варіант 2

Виберіть один варіант відповіді:

1. «Білі плями історії»:

а) розповідь, що передає уявлення наших предків про створення світу, його будову, про богів і різних фантастичних істот;

 б) недосліджені з різних причин історичні події, явища, процеси;

 в) спогади людей, які пережили певні події, були їх свідками або учасниками.

2. Культура пам’яті:

а) уявлення певної спільноти про свою історію та взаємини з іншими спільнотами;

 б) сформоване в суспільстві ставлення до історії свого народу, традиції вшанування героїв, розуміння історичних процесів;

в) спосіб дослідження минулого через запис і вивчення спогадів його свідків.

 3. Батьком української історичної науки називають:

 а) М. Максимовича; б) Леопольд фон Ранке в) М. Грушевського.

4. Одним із засновників сучасного наукового підходу до вивчення історії був:

 а) Леопольд фон Ранке; б) Михайло Максимович; в) Михайло Грушевський.

5. Хто є автором «Літопису Самовидця» :

А) Нестор Літописець; б) Самійло Величко; б) Григорій Граб’янка.

6. Що є характерними рисами наукового періоду історичних досліджень:

а) опис окремих подій , епізодів життя; б) історія як повчання; в) використання наук- помічниць.

7. Розставте в хронологічній послідовності дослідників історії України

  1.     б):

1)Григорій Граб’янка; 2) Дмитро Яворницький; 3) Геродот; 4) Михайло Грушевський; 5) Нестор Літописець.

8. Розв’яжіть хронологічну задачу (3 б)

 В 1113 р.  літописець Нестор завершив роботу над легендарним  літописом «Повість минулих літ», а    в 1710  році Григорій Граб’янка закінчив один з найцінніших  творів козацького літопису «Літопис Граб’янки»

А) скільки років минуло між цими подіями?;

б) в яких століттях відбувалися ці події;

в) позначте ці роки на лінії часу.

9.Встановіть відповідність:

Видатні історики України

Наукові дослідження

1)    Михайло Максимович

 

А) Заслуга цього видатного дослідника в

спробі відмежувати історію України від Росії чи Білорусії

2)    Михайло Грушевський

 

Б) Історик залишив нащадкам неоціненний скарб-«Історію запорозьких козаків

3)    Дмитро Яворницький

 

В)Головною справою життя вченого було створення «Історії України-Руси» 10-томного дослідження з історії України

4)    Наталія Полонська Василенко

Г)Учений поєднував любов до ботаніки та історії України, автор віршованого перекладу «Слово о полку Ігоревім»

 

Варіанти відповідей: а) 1Г;2 В;3Б;4А.  2) 1В;2А;3Б;4Г.  б)  в) 1Б;2Г;3А;4В.

10. Дайте відповідь на запитання  (2б)

На яких цінностях має базуватися культура пам’яті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Yarmosh Maria
Додано
28 лютого
Переглядів
1148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку