Українська мова
Відповідальний за адаптацію навчальної програми на І семестр:
№ |
Зміст уроку |
Очікувані результати |
Моніторинг |
1 |
Звуки і букви. Склад. Наголос. Звуко-буквений аналіз слів. Правильне наголошення загальновживаних слів(впр. 1-5, с. 3-4). |
правильно наголошує загальновживані слова за допомогою асистента вчителя, предметних малюнків .
|
|
2 |
Вимова та правопис дзвінких приголосних звуків укінці слова та складу перед глухим(Ч. 1, впр. 6—10, с. 5-6).. |
дотримується правил вимовляння і написання слів з дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим з кількаразовим повторенням за вчителем з допомогою карток із звуковими фішками
|
|
3 |
Вимова та правопис сумнівних приголосних,що піддаються асиміляції (просьба,боротьба,нігті,кігті)(Ч. 1, впр. 11-14, с. 6-8). |
правильно записує слова із сумнівними приголосними, що піддаються асиміляції за допомогою асистента вчителя і схем-підказок(просьба, боротьба, нігті, кігті |
|
4 |
Вимова і правопис слів з подовженими приголосними звуками(Ч. 1, впр. 15-18, с. 8-9). |
Старається дотримуватись правил вимовляння і написання слів з подовженими приголосними звуками за допомогою схем-підказок |
|
5 |
Розташування 10–12 слів за алфавітом з орієнтацією на першу, другу і третю літери в слові(Ч. 1, впр. 19-22, с. 9-10).). |
За допомогою алфавіту і допомоги асистента вчителя розташовує 10-12 слів за алфавітом, орієнтуючись на першу, другу і третю літери в слові |
|
6 |
Значення слова. Однозначні та багатозначні слова(вправи23–27 с.10-11). |
за допомогою карток-підказок використовує у власному мовленні багатозначні слова, для досягнення мети спілкування за допомогою асистента вчителя розкриває значення найуживаніших багатозначних слів, вводить їх у словосполучення, речення,використовуючи предметні малюнки |
|
7 |
Урок розвитку мовлення. Усний твір на основі власних вражень. Вимова і правопис слова оптимізм.(вправи28–30 с.11-12). |
за допомогою вчителя дотримується мовленнєвого етикету, норм літературної вимови за допомогою люстрацій ініціює спілкування на тему, яка зацікавила
|
|
8 |
Пряме та переносне значення слів. Робота із словником. Вимова і правопис слова океан.(вправи 31–34 с.12-13) |
використовує у власному мовленні слова в прямому і переносному значеннях, для досягнення мети спілкування за допомогою малюнків і допомоги асистента вчителя за допомогою ілюстрацій утворює словосполучення з прямим і переносним значеннями |
|
9 |
Фразеологізми. Значення найуживаніших фразеологізмів. Робота із фразеологічним словником(вправи 35–40 с.13-15). |
використовує у власному мовленні фразеологізми для досягнення мети спілкування за допомогою карток -підказок знаходить потрібне слово в навчальному словнику (фразеологічному), користуючись алфавітом добирає до фразеологізмів близькі за значенням слова з допомогою асистента вчителя |
|
10 |
Синоніми та антоніми. Робота зі словниками синонімів та антонімів (вправи 41–45 с.15-17). |
використовує у власному мовленні синоніми, антоніми, для досягнення мети спілкування із нагадуванням,що це протилежні за значенням слова чи подібні за допомогою предметних малюнків добирає до поданого слова 2-3 найуживаніші синоніми, антоніми, користуючись допомогою асистента вчителя і відповідними навчальними словниками |
|
11 |
Діагностувальна робота. Діалог. |
ініціює спілкування на тему, яка зацікавила за допомогою ілюстрацій дотримується мовленнєвого етикету, норм літературної вимови за допомогою нагадувань про вживання ввічливих слів |
|
12 |
Аналіз діагностувальної роботи. Дослідження походження слів. Вимова і правопис слова гардероб (вправи 46–50). |
за допомогою асистента вчителя знаходить потрібне слово в навчальному словнику (тлумачному,), користуючись алфавітом |
|
13 |
Розпізнавання застарілих та нових слів (вправи51–55 с.18-20). |
розпізнає застарілі й нові слова в текстах за допомогою навідних питань досліджує походження слів за допомогою предметних малюнків |
|
14 |
Підсумок за темою «Значення слова» (вправи56–59 с.21-22). |
за допомогою ілюстрацій і предметних малюнків,а також ,використовуючи алфавіт,записує слова в алфавітному порядку,вставляє пропущені букви у словах; |
|
15 |
Будова слова. Повторення та узагальнення знань про будову слова (вправи 60–64 с.22-23). |
за допомогою схем і пазлів позначає будову слів; |
|
16 |
Урок розвитку мовлення. Написання переказу за планом. Вимова і правопис слова восени (вправи 65–68 с.23-24). |
за допомогою малюнкового плану і допомоги асистента вчителя, пише переказ тексту розповідного змісту за планом |
|
17 |
Правильна вимова та написання ненаголошених голосних [е],[и] в корені слова (вправи 69 –72 с.24-25). |
ознайомлений з правилами вимовляння слів з ненаголошеними голосними [е], [и], за допомогою кластера і асистента вчителя |
|
18 |
Розрізнення префікса і прийменника. Правильне написання префікса та прийменника (вправи73– 77 с.25-27). |
розрізняє і правильно записує слова зі співзвучними префіксами і прийменниками за умови,що прийменники чітко і виокремлено вимовляються ,а під час диктування слова промовляють окремо |
|
19 |
Правопис апострофа після префікса перед коренем (вправи78–82 с.27-28). |
правильно пише слова з апострофом після префіксів за допомогою артикуляційних вправ і кількаразових повторів,перевірки написаного асистентом вчителя |
|
20 |
Розрізнення і правильне написання префіксів пре- ,при- (вправи83–87 с.29-30) |
за допомогою чіткого промовляння слів вчителем і асистентом вчителя,розрізняє і правильно записує слова з префіксами пре- і при- |
|
21 |
Утворення нових слів з найуживанішими суфіксами зменшення, здрібнілості, пестливості (вправи88–91 с.31-32). Узагальнення вивченого з теми «Будова слова» (вправи 94–95 с.33). |
за допомогою схем-підказок,утворює нові слова за допомогою префіксів, з найуживанішими суфіксами зменшення, здрібнілості, пестливості тощо. |
|
22 |
Урок розвитку мовлення. Створення коміксу за власним задумом або казки за малюнковим планом (вправи 92–93). |
За допомого нагадувань дотримується мовленнєвого етикету, за малюнками і допомогою асистента вчителя створює комікс чи казку; |
|
23 |
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями «Слово.Значення слова.Будова слова». |
|
|
24 |
Аналіз діагностувальної роботи. Іменник. Повторення знань про іменник (вправи 96–99 с.34-35). |
розпізнає у тексті іменники за допомогою навідних питань,що іменники відповідають на питання «Хто?Що?» |
|
25 |
Конкретні та абстрактні іменники (вправи 100–104 с.35-37). |
розпізнає іменники з конкретним і абстрактним значенням за допомогою предметних малюнків і ілюстрацій
|
|
26 |
Визначення роду та числа іменників (вправи 105– 109 с.37-38). |
визначає рід і число іменників за допомогою слів-помічників «він,вона,воно», «один-багато» |
|
27 |
Ознайомлення із відмінками іменника (назви відмінків,відмінкові питання) (вправи 110–114 с.38-40). |
за допомогою асистента вчителя і карток-підказок, відтворює назви відмінків і відмінкові питання
|
|
28 |
Урок розвитку мовлення. Створення книжечки «Золоті правила нашого класу». Проєкт (вправи 115–119). |
за допомогою асистента вчителя, ілюстрацій і плану із запитаннями,складає самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на добре знайомі й цікаві теми
|
|
29 |
Змінювання іменників за числами і відмінками (120 –123 с.42-43). |
за допомогою асистента вчителя і вправи «Один-багато»,змінює іменники за числами і відмінками |
|
30 |
Початкова форма іменників (вправи 124–126 с.44). Визначення відмінка іменника в реченні (вправи127–130 с.45-46). |
за допомогою зразка і предметних малюнків,визначає початкову форму іменника (називний відмінок однини) за допомогою асистента вчителя і питань, визначає відмінок іменника в реченні |
|
31 |
Діагностувальна робота . Усний твір. |
|
|
32 |
Розрізнення називного і знахідного відмінка іменників (вправи131–134 с.46-47). |
за допомогою таблиці і асистента вчителя,розрізняє називний і знахідний відмінок іменника в реченні |
|
33 |
Розрізнення давального і місцевого відмінків іменників (вправи135–138 с.48-49). |
за допомогою кругів Ейлера і асистента вчителя,розрізняє давальний і місцевий відмінок іменника в реченні |
|
34 |
Чергування приголосних [г],[к],[х]з[з′],[ц′],[с′] у процесі словозміни іменників (вправи139–142 с. 52-54). |
за допомогою карток-підказок і асистента вчителя,змінює у процесі словозміни іменників приголосні [г], [к], [х] перед закінченням –і на [з′],[ц′],[с′], |
|
35 |
Урок розвитку мовлення. Творчий переказ тексту (вправи143 –145). |
за допомогою слів-підказок і питальних речень,під керівництвом асистента вчителя,записує власні висловлення грамотно (у межах вивченого)і зрозуміло |
|
36 |
Чергування голосного [і] на [о],[е] у процесі словозміни іменників (вправи 146–149с.52-54). |
за допомогою таблиці і схем-підказок,під керівництвом асистента вчителя,змінює у процесі словозміни іменників голосний [і] на [о], [е] |
|
37 |
Правильне вживання закінчень в іменниках жіночого роду в орудному відмінку однини (вправи 150–153 с.54-56). |
за допомогою асистента вчителя і використанням таблиці з відмінковими закінченнями, правильно вживає в орудному відмінку однини в іменниках жіночого роду закінчення –ою, –ею (–єю)правильно записує іменники жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини |
|
38 |
Діагностувальна робота . Диктант. |
|
|
39 |
Правильне вживання закінчень в іменниках чоловічого роду в орудному відмінку однини (вправи 154–157с.56-57). |
за допомогою таблиці і зразків, під керівництвом асистента вчителя,правильно вживає в орудному відмінку однини в іменниках чоловічого роду закінчення –ом, –ем (–єм), |
|
40 |
Правильне вживання закінчень в іменниках чоловічого роду в родовому та орудному відмінках однини з основою на -р. Робота із словником (вправи158–161 с.57-59). |
за допомогою асистента вчителя перевіряє за словником закінчення іменників чоловічого роду в родовому й орудному відмінках |
|
41 |
Змінювання іменників у місцевому відмінку множини Правильне вживання літературних форм іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по. (вправи162–165 с.59-60). |
за допомогою зразків,схем-підказок,допомоги асистента вчителя,правильно вживає літературні форми іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по. |
|
42 |
Узагальнення вивченого з теми «Іменник». Вимова і написання слова мізинець (вправи166–169). |
за допомогою малюнків,схем-підказок,виконує вправи; |
|
43 |
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями «Іменник». |
|
|
44 |
Урок розвитку мовлення. Аналіз діагностувальної роботи. Написання докладного переказу з елементами опису. Вимова і написання слова творчість (вправи 170 –173). |
за допомогою плану з питальними реченнями і допомогою асистента вчителя,пише переказ (докладний, вибірковий) тексту розповідного змісту з елементами опису або міркування
|
|
45 |
Прикметник. Повторення знань про прикметник (вправи174–177 с. 63-64.). Змінювання прикметників за родами і числами (вправи178–181с.64-65). |
за допомогою кластера,схем-підказок і допомогою асистента вчителя, змінює прикметники за родами і числами |
|
46 |
Змінювання прикметників разом зі зв’язаними з ними іменниками за відмінковими питаннями з основою на твердий приголосний (вправи182–186 с.65-67). |
за допомогою таблиці і навідних питань асистента вчителя,змінює прикметники разом зі зв’язаними з ними іменниками за відмінковими питаннями |
|
47 |
Змінювання прикметників разом зі зв’язаними з ними іменниками за відмінковими питаннями з основою на м’який приголосний (вправи187–190 с.68-69). |
за допомогою таблиці і навідних питань,під керівництвом асистента вчителя,правильно записує прикметники з м’яким кінцевим приголосним основи у різних відмінкових формах |
|
48 |
Визначення граматичних форм прикметників (рід,число,відмінок) за іменником ,з яким він зв’язаний (вправи191–194 с. 70-71) |
за допомогою картки-пам’ятки і допомогою асистента вчителя,визначає граматичну форму прикметника (рід, число, відмінок) за іменником, з яким він зв’язаний
|
|
49 |
Утворення форм ступенів порівняння прикметників (вправи195–198). |
за допомогою зразків і під керівництвом асистента вчителя,утворює форми ступенів порівняння прикметників |
|
50 |
Діагностувальна робота. Диктант. |
|
|
51 |
Аналіз діагностувальної роботи. Урок розвитку мовлення. Створення реклами. Вимова і правопис слова футбол ( вправи199–202). |
за допомогою ілюстрацій і предметних малюнків,під керівництвом асистента вчителя, створює прості медіа продукти(рекламу); |
|
52 |
Правильна вимова та правопис прикметники на -ський, -цький, -зький (вправи 203-206.с.74-75) |
за допомогою зразків і карток-підказок, правильно вимовляє і записує прикметники на –ський, – цький, –зький |
|
53 |
Відмінювання прикметників у множині (вправи 207-210,с.75-77) |
за допомогою покрокової інструкції,повторенню правил,використанням таблиць,під керівництвом асистента вчителя,змінює прикметники у множині за відмінковими питаннями |
|
54 |
Діагностувальна робота.Списування . |
|
|
55 |
Аналіз діагносту вальної роботи.Роль прикметників- синонімів та прикметників-антонімів (впр.211-214,с.79-80). |
за допомогою предметних малюнків,таблиці,під керівництвом асистента вчителя,використовує у власних зв’язних висловленнях прикметники –синоніми та прикметники-антоніми. |
|
56 |
Вживання прикметників у прямому та переносному значенні (Вправи 215-218,с.79-80). |
за допомогою асистента вчителя,ілюстрацій,використовує у власних зв’язних висловленнях прикметники в прямому і переносному значеннях. |
|