Індивідуальний навчальний план з зарубіжної літератури учня 5 класу, який здобуває освіту за сімейною( домашньою) формою навчання

Про матеріал
План складено згідно програми затвердженої Наказом МОН України від 12.07.2021
Перегляд файлу

Затверджую

Директор_________

_______       

Індивідуальний навчальний план

з зарубіжної літератури

учня 5 класу _______________________________,

який здобуває освіту за сімейною( домашньою) формою навчання

План складено згідно програми затвердженої Наказом МОН України від 12.07.2021

Теми навчальних занять

Дата/час

Проведення консультацій, видів контролю

Вступ. Роль книжки в третьому тисячолітті (1 година)

Теорія літератури (ТЛ) Зарубіжна література. Література і культура (ЛК) Роль художньої літератури в житті людини та сучасному суспільстві. Україна і світ (УС) Українські ресурси (друковані, цифрові та ін.) художніх творів для школярів.

СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК (7 годин)

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. (1 година)

ТЛ Фольклор, народна казка. ЛК Культурні традиції, національні особливості світосприймання в казках різних країн і народів.

Японські народні казки. «Момотаро, або Хлопчик - Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці. Національний колорит. ТЛ Народна казка.

ЛК Культурні традиції, національні особливості світосприймання в казках різних країн і народів.

 Брати Якоб (1785-1863) і Вільгельм (1786-1859) Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. ТЛ Поглиблення поняття: народна казка. Сюжет, мандрівні сюжети. ЛК Культурні традиції, національні особливості світосприймання в казках різних країн і народів. УС Подібні образи в зарубіжних і українських казках: пасербиця з казки «Пані Метелиця» – дідова дочка з казки «Про дідову дочку і бабину дочку» та ін. МТ Фільмографія: «Пані Метелиця» (режисер Г. Кольдиць, НДР, 1963), «Фрау Холле» (режисер Б. Фюрнайзен, Німеччина, 2008) та ін..

 

Консультація з розділів : « Вступ. Скарбниця народних казок».

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділів: « Вступ. Скарбниця народних казок».

 

ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ (14 годин)

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки.  ТЛ Літературна казка, подібності й відмінності літературної казки від народної. ЛК Національні особливості літературних казок зарубіжних письменників.

Ганс-Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева».  Боротьба добра і зла в казці. Утвердження дружби та вірності. Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору. ТЛ Тема та ідея художнього твору, оригінал і переклад. Поглиблення поняття сюжет. ЛК Національні особливості літературних казок зарубіжних письменників. УС Українські переклади літературних казок різних країн.

Оскар Вайлд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка».  Символічний зміст назви твору. Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. Фальшиві та справжні цінності. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі. ТЛ Тема та ідея художнього твору. Поглиблення поняття сюжет.

ЛК Національні особливості літературних казок зарубіжних письменників. УС Українські переклади літературних казок різних країн. Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика».  Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки. Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повістіказці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі. Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. ТЛ Тема та ідея художнього твору. Поглиблення поняття сюжет. ЛК Національні особливості літературних казок зарубіжних письменників. УС Українські переклади літературних казок різних країн.

 

Консультація з розділу : « Літературні казки світу»

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділів:

«  Літературні казки світу».

 

СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ (8 годин)

Зарубіжні поети про природу. Джон Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна». (1 година) .

Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля. ТЛ Вірш, пейзаж. ЛК Описи природи, тварин у художній літературі та інших видах мистецтва.

Джозеф-Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». (3 години).

 Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ. ТЛ Пейзаж, оповідання. ЛК Описи природи, тварин у науково-популярних текстах, художній літературі та інших видах мистецтва. УС Українські переклади творів зарубіжних авторів про природу. МТ Фільмографія: «Книга Джунглів» (режисер Дж. Фавро, США, 2016), «Мауглі» (режисер Е. Серкіс, США, Велика Британія, Індія,2018) та ін. Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». (4 години) Авторські спостереження за світом природи. Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках. Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин. ТЛ Поглиблення понять: пейзаж, оповідання

ЛК Описи природи, тварин у науково-популярних текстах, художній літературі та інших видах мистецтва. УС Українські переклади творів зарубіжних авторів про природу. МТ Фільмографія: «Легенда про Лобо» (режисери Джеймс Алгар, Джек Коуффер, США, 1962), «Лобо. Вовк, який змінив Америку» (режисер Стів Гудер, США, 2008), «Хроніки тварин Сетона» (режисер Т. Сирато, Японія, 1989) та ін..

 

Консультація з розділу : « Слухаємо голоси природи»

 

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ (8 годин)

Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776-1822). «Лускунчик і Мишачий король». (4 години)

 Реальний світ і вигадка в казці. Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла. Символічний образ ялинки. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини. ТЛ Персонаж, герой/героїня літературного твору. ЛК Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві. УС Переклади творів українською мовою. Ілюстрації українських художників до творів. МТ Фільмографія: балет «Лускунчик» на музику П. Чайковського, кінофільм «Лускунчик і Мишачий король» (режисер Ф. Штойє, Німеччина, 2015) та ін.

 Елеонор Портер (1868–1920). «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). (4 години)

Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей. Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною. Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби розкриття образу Полліанни. ТЛ Поглиблення понять: тема та ідея художнього твору, сюжет. ЛК Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві. УС Переклади творів українською мовою. Ілюстрації українських художників до творів. МТ Фільмографія: «Полліанна» (режисер Д. Свіфт, США, 1960), «Полліанна» (режисер С. Хардінг, Велика Британія, 2003) та ін..

 

Консультація з розділу : « Сила творчої уяви».

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділів:

«  Слухаємо голоси природи. Сила творчої уяви».

 

 

У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД (8 годин)

Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). (5 годин). Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів. Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими. Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим. ТЛ Повість. ЛК Художні твори для дітей і про дітей у сучасному мистецтві. УС Переклади творів українською мовою. МТ Сучасні українські та зарубіжні письменники про літературу й читання (виступи, інтерв’ю, пости тощо). Фільмографія: кінофільм «Том Соєр» (режисер Г. Хунтгебурт, Німеччина, 2011) та ін. Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає». (3 години).

 Чарівність художнього світу твору. Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. ТЛ Поглиблення понять: персонаж, герой/героїня літературного твору. ЛК Художні твори для дітей і про дітей у сучасному мистецтві. УС Переклади творів українською мовою. МТ Сучасні українські та зарубіжні письменники про літературу й читання (виступи, інтерв’ю, пости тощо). Фільмографія: «Щасливе сімейство мумі-тролів» (режисер Х. Сайто, М. Кодзіма, Японія, Фінляндія, Нідерланди, 1990), «Долина мумі-тролів» (режисер С. Бокс, Д. Роббі, Фінляндія, Велика Британія, 2019) та ін..

ПІДСУМКИ (1,5 години)

Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.). Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділів: «У вирі захопливих пригод».

 

 

Знайомлена,згодна _______________________

Дата ___________________________________

docx
Додано
9 лютого
Переглядів
344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку