Затверджую
Директор_________
_______
Індивідуальний навчальний план
з зарубіжної літератури
учня 5 класу _______________________________,
який здобуває освіту за сімейною( домашньою) формою навчання
План складено згідно програми затвердженої Наказом МОН України від 12.07.2021
Теми навчальних занять |
Дата/час Проведення консультацій, видів контролю |
Вступ. Роль книжки в третьому тисячолітті (1 година) Теорія літератури (ТЛ) Зарубіжна література. Література і культура (ЛК) Роль художньої літератури в житті людини та сучасному суспільстві. Україна і світ (УС) Українські ресурси (друковані, цифрові та ін.) художніх творів для школярів. СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК (7 годин) Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. (1 година) ТЛ Фольклор, народна казка. ЛК Культурні традиції, національні особливості світосприймання в казках різних країн і народів. Японські народні казки. «Момотаро, або Хлопчик - Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці. Національний колорит. ТЛ Народна казка. ЛК Культурні традиції, національні особливості світосприймання в казках різних країн і народів. Брати Якоб (1785-1863) і Вільгельм (1786-1859) Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. ТЛ Поглиблення поняття: народна казка. Сюжет, мандрівні сюжети. ЛК Культурні традиції, національні особливості світосприймання в казках різних країн і народів. УС Подібні образи в зарубіжних і українських казках: пасербиця з казки «Пані Метелиця» – дідова дочка з казки «Про дідову дочку і бабину дочку» та ін. МТ Фільмографія: «Пані Метелиця» (режисер Г. Кольдиць, НДР, 1963), «Фрау Холле» (режисер Б. Фюрнайзен, Німеччина, 2008) та ін.. |
|
Консультація з розділів : « Вступ. Скарбниця народних казок». |
|
Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділів: « Вступ. Скарбниця народних казок». |
|
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ (14 годин) Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. ТЛ Літературна казка, подібності й відмінності літературної казки від народної. ЛК Національні особливості літературних казок зарубіжних письменників. Ганс-Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці. Утвердження дружби та вірності. Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору. ТЛ Тема та ідея художнього твору, оригінал і переклад. Поглиблення поняття сюжет. ЛК Національні особливості літературних казок зарубіжних письменників. УС Українські переклади літературних казок різних країн. Оскар Вайлд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Символічний зміст назви твору. Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. Фальшиві та справжні цінності. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі. ТЛ Тема та ідея художнього твору. Поглиблення поняття сюжет. ЛК Національні особливості літературних казок зарубіжних письменників. УС Українські переклади літературних казок різних країн. Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки. Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повістіказці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі. Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. ТЛ Тема та ідея художнього твору. Поглиблення поняття сюжет. ЛК Національні особливості літературних казок зарубіжних письменників. УС Українські переклади літературних казок різних країн. |
|
Консультація з розділу : « Літературні казки світу» |
|
Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділів: « Літературні казки світу». |
|
СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ (8 годин) Зарубіжні поети про природу. Джон Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна». (1 година) . Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля. ТЛ Вірш, пейзаж. ЛК Описи природи, тварин у художній літературі та інших видах мистецтва. Джозеф-Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». (3 години). Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ. ТЛ Пейзаж, оповідання. ЛК Описи природи, тварин у науково-популярних текстах, художній літературі та інших видах мистецтва. УС Українські переклади творів зарубіжних авторів про природу. МТ Фільмографія: «Книга Джунглів» (режисер Дж. Фавро, США, 2016), «Мауглі» (режисер Е. Серкіс, США, Велика Британія, Індія,2018) та ін. Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». (4 години) Авторські спостереження за світом природи. Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках. Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин. ТЛ Поглиблення понять: пейзаж, оповідання ЛК Описи природи, тварин у науково-популярних текстах, художній літературі та інших видах мистецтва. УС Українські переклади творів зарубіжних авторів про природу. МТ Фільмографія: «Легенда про Лобо» (режисери Джеймс Алгар, Джек Коуффер, США, 1962), «Лобо. Вовк, який змінив Америку» (режисер Стів Гудер, США, 2008), «Хроніки тварин Сетона» (режисер Т. Сирато, Японія, 1989) та ін.. |
|
Консультація з розділу : « Слухаємо голоси природи» |
|
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ (8 годин) Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776-1822). «Лускунчик і Мишачий король». (4 години) Реальний світ і вигадка в казці. Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла. Символічний образ ялинки. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини. ТЛ Персонаж, герой/героїня літературного твору. ЛК Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві. УС Переклади творів українською мовою. Ілюстрації українських художників до творів. МТ Фільмографія: балет «Лускунчик» на музику П. Чайковського, кінофільм «Лускунчик і Мишачий король» (режисер Ф. Штойє, Німеччина, 2015) та ін. Елеонор Портер (1868–1920). «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). (4 години) Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей. Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною. Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби розкриття образу Полліанни. ТЛ Поглиблення понять: тема та ідея художнього твору, сюжет. ЛК Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві. УС Переклади творів українською мовою. Ілюстрації українських художників до творів. МТ Фільмографія: «Полліанна» (режисер Д. Свіфт, США, 1960), «Полліанна» (режисер С. Хардінг, Велика Британія, 2003) та ін.. |
|
Консультація з розділу : « Сила творчої уяви». |
|
Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділів: « Слухаємо голоси природи. Сила творчої уяви». |
|
У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД (8 годин) Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). (5 годин). Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів. Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими. Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим. ТЛ Повість. ЛК Художні твори для дітей і про дітей у сучасному мистецтві. УС Переклади творів українською мовою. МТ Сучасні українські та зарубіжні письменники про літературу й читання (виступи, інтерв’ю, пости тощо). Фільмографія: кінофільм «Том Соєр» (режисер Г. Хунтгебурт, Німеччина, 2011) та ін. Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає». (3 години). Чарівність художнього світу твору. Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. ТЛ Поглиблення понять: персонаж, герой/героїня літературного твору. ЛК Художні твори для дітей і про дітей у сучасному мистецтві. УС Переклади творів українською мовою. МТ Сучасні українські та зарубіжні письменники про літературу й читання (виступи, інтерв’ю, пости тощо). Фільмографія: «Щасливе сімейство мумі-тролів» (режисер Х. Сайто, М. Кодзіма, Японія, Фінляндія, Нідерланди, 1990), «Долина мумі-тролів» (режисер С. Бокс, Д. Роббі, Фінляндія, Велика Британія, 2019) та ін.. ПІДСУМКИ (1,5 години) Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.). Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами |
|
Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділів: «У вирі захопливих пригод». |
|
Знайомлена,згодна _______________________
Дата ___________________________________