Комплекс різнорівневих завдань, розроблених на засадах дитиноцентричного підходу до навчання.
Індивідуальний освітній маршрут за романом Барбáри Космовської «Буба. Мертвий сезон»
Юний друже!
Популярна польська письменниця Барбáра Космовська зізнається, що пише для непростої аудиторії – підлітків. Із молоддю письменниця намагається бути максимально щирою, а тому не боїться на сторінках своїх книжок говорити про складні та болючі речі – розлучення батьків, смерть близької людини, першу закоханість, тощо. Познайомся з біографією письменниці, уважно прочитай роман «Буба. Мертвий сезон» і ти зможеш виконати завдання. Бажаю тобі успіху!
Завдання 1. Аналізуємо і обмірковуємо. Які важливі життєві істини ти усвідомив(ла), прочитавши роман Б. Космовської «Буба. Мертвий сезон»? Запиши їх. ________________________________________________________________________________________________
Завдання 2. Досліди амплітуду розвитку стосунків дідуся і татка Буби. У чому їх парадокс? ________________________________________________________________________________________________
Завдання 3. Розвиваємо критичне мислення. Склади сенкан «Сім'я»
________________________________________________________________________________________________
Завдання 4. Учимося філософському осмисленню суспільних явищ.
Виведи формулу щасливої родини:
Щаслива родина = …..+…+…+…+...+
Завдання 5. Втілюємося в героя. Від імені Буби заповни таблицю
+ мого життя |
- мого життя |
|
|
|
|
Завдання 6. Удосконалюємо вміння характеризувати героїв. Дайте порівняльну характеристику Аліни (М.Аромштам «Коли відпочивають янголи») і Буби (Б.Космовська «Буба. Мертвий сезон»)
Буба Аліна
Завдання 7. Аналізуємо текст. Прочитайте цитату з твору: «По Бубі видно, що вона любить сирник, – не втрималася від злостивого зауваження Йолька.– А по мені видно, що я люблю Бубу. І любитиму навіть тоді, коли вона поглинатиме тонну сирника щодня. З родзинками, – закінчив Мілош, позбавляючи Йольку будь-яких ілюзій»
Хто з друзів Буби вас симпатизує більше? Обгрунтуйте свою відповідь.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 8. Висловіть своєї відношення до захоплення дідуся Інтернетом. (Чи впливає захоплення діда на стан його здоров'я. Як ви гадаєте, чи не було би більше користі від спілкування дідуся з онукою, яка відчуває себе дуже самотньою в родині?) Запишіть поради дідусю відносно розумного користування комп'ютером. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 9. Готуємо презентація «Моя родина» Про яку родину ви мрієте? Які цінності вашої родини? Висловіть своє розуміння зразкової родини. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 10. Учимося пов’язувати літературний матеріал із життям.
Дуже давно жила дивовижна сім’я. Сім’я величезна – 100 чоловік, і панували в ній мир, любов, спокій. Чутка про неї долетіла до верховного правителя. І вирішив він відвідати цю сім׳ю. Коли він переконався, що це правда, то запитав Старця, голову сім'ї : « Як у вас виходить жити ніколи не сварячись, не ображаючи одне одного?»
Тоді Старець взяв папір, написав на ньому 100 слів і віддав правителю. Той швидко прочитав і здивувався: на папірці було написано 100 разів одне слово – РОЗУМІННЯ. – Що мав на увазі старець?
Проведіть опитування дорослих людей з питання: «Що треба робити, щоб між членами родини ніколи не виростала прірва непорозуміння?» Запишіть їх влучні поради на аркуші А4.
Індивідуальний освітній маршрут за повістю Марини Аромштам «Коли відпочивають янголи»
Юний друже!
Твір Марини Аромштам «Коли відпочивають анголи» отримав Національну дитячу премію «Завітна мрія» В ньому знайшли відображення гострі проблеми нашого суспільства. Ця книга про сімейні драми, перше кохання, конфлікти батьків і дітей, пошуки шляху в житті, про те як важливо людині мати «внутрішній стержень», про вміння дати можливість відпочити ангелам. Уважно прочитай роман і ти не лише виконаєш завдання, а й зможеш знайти в ньому відповіді на запитання, які хвилюють тебе в повсякденному житті. Бажаю успіху!
Завдання 1. Аналізуємо зміст. «Все могло б скластися по-іншому, якщо б у мене був татко» – так починається роман Марини Аромштам «Коли відпочивають анголи». Поміркуй: чого могла б уникнути героїня, якби в неї був батько. Запиши тези, спираючись на зміст твору. Відповідь підтверди цитатами з тексту.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 2. Розкрий сенс назви твору Марина Аромштам «Коли відпочивають янголи» ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 3. Склади правила щасливої родини:
1. Батьки цікавляться справами дітей, проводять з ними достатньо часу
2.___________________________________________________________________________________________
3.___________________________________________________________________________________________
Завдання 4. Розгляньте одну із обкладинок книги Марини. Чи не здається вам занадто песимістичний настрій картинки? Створи власний проект подібного колажу – обкладинки новели. Які матеріали ти використаєш і чому саме їх? Роботу виконай на аркуші формату А-4. Запиши тези до захисту проекту.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 5. Уявіть себе журналістом. Сформулюйте питання, які б ви хотіли задати письменниці. Обміняйтеся ними з товаришем по парті. Підготуйте відповідь на його питання. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 6. Назви і коротко охарактеризуй головних героїв повісті. У чому особлива Аліна? Свою відповідь підтверди цитатами. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Завдання 7. Розвиваємо критичне мислення. Склади сенкан на тему «Вчитель»
Завдання 8. Ці пронизані болем слова А. де Сент-Екзюпері начебто звернені до кожного вчителя: «Глина, з якої ти зліплений, висохла і затверділа, і вже ніщо і ніхто на світі не зуміє пробудити в тобі заснулого музиканта, або поета, або астронома, який, можливо, жив у тобі колись» Чи згодні ви з цим твердженням, обгрунтуйте свою відповідь, спираючись на твір М. Аромштам «Коли відпочивають анголи» ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 8. Зв'язуємо зміст твору з дійсністю. Проаналізуйте уривок із повісті М. Аромштам «Коли відпочивають анголи»: «Першокласники повинні йти до школи з квітами. Це також закон. Тому першого вересня в школі буває багато квітів. Дуже багато. Від цього вони навіть втрачають свою красу…Ми склали квіти на стіл, а потім Тетяна Володимирівна поставила їх у відра для миття підлоги. Тільки два букети вона поставила на стіл у вази.»
– Як ви гадаєте, виправдовує себе такий «закон» знищення стільки квітів заради того, щоб їх поставити у відро для миття полів? Чи підтримуєте ви гасло «На Перший і Останній дзвоник подаруй книгу школі замість квітів вчителям»? Аргументуйте свою відповідь
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 10. Напишіть твір – роздум «Чи відпочивають мої янголи?»