Індивідуальний освітній маршрут за твором Є.Гуцала «Лось»

Про матеріал
Даний індивідуальний освітній маршрут містить розробку завдань щодо вивчення твору Є.Гуцала «Лось». Даний освітній маршрут можна використовувати під час дистанційного навчання.
Перегляд файлу

Індивідуальний освітній  маршрут за твором  Є.Гуцала «Лось»

Привіт, п’ятикласнику!

З певних причин ти не познайомився з неперевершеним твором  Євгена Гуцала «Лось», тому пропоную тобі серію завдань, щоб відчути вагомість та літературну цінність цього художнього твору. Тож вперед до нових знань та  вмінь!!!

Велике щастя для людини – користуватися благами природи, насолоджуватися ïï красою. Охороняти лiси, гаï, сади – зелене багатство нашоï  краïни –закликає нас вiдомий письменник Євген Гуцало у своєму творі «Лось». У творі зображено дивовижний світ заповідної природи, ще не зіпсованої людиною. Зазвичай, люди приходять до лісу  як туристи, які бажають  помилуватися красою природи, а інколи - як мислівці, які нелегально полюють на тварин. І якщо перші не становлянь ніякої загрози, то другі, часом, стають справжніми ворогами дикої природи.

Завдання 1. Переглянь відеоролик, навівши свій смартфон на QR-код.

                                    

Завдання 2. Виконай завдання, що має назву «Сторітелінг». Склади розповідь із 10-12 речень про події, які відбуваються у відеоролику. Дай назву твоїй розповіді.                             Заголовок : ____________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  Ти – молодець! Дякую за цікаву історію.

Чи не бажаєш ти прочитати твір «Лось», автором якого є Євген Гуцало. Але спочатку давай познайомимося з прекрасним письменником, що створив цей твір.

Завдання 3. Прочитай біографічний матеріал про Євгена Гуцала та склади його резюме (заповни пункт,що знаходяться нижче)

     РЕЗЮМЕ

 

 

 

 

 

 

 

Повне ім’я автора:________________________________________________

Дата народження:_________________________________________________

Місце народження:_______________________________________________

Місце проживання:________________________________________________

Освіта та назва навчального закладу :

 _______________________________________________________________

Робота:

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Коли вперше почав писати і які твори написав:

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Досягнення:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Хобі або захоплення:

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Риси характеру письменника:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ти прекрасно впорався (впоралась) із створенням резюме автора!!!

Завдання 4. Прочитай оповідання у підручнику з української літератури (стр.203-207)

Завдання 5. Дай визначення.

Оповідання – це __________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

ПОРТРЕТ - ______________________________________________________

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

 

Завдання 6. Пригадай прочитане, віднови сюжет оповідання «Лось».

УВАГА!

Експозиція – частина сюжету, що містить передмову до твору, у якій автор налаштовує читача на події, які відбуваються у творі.

Зав’язка - елемент сюжету, який розповідає про виникнення конфлікту між героями.

Розвиток дії  елемент сюжету, що полягає в зображенні подій, стосунків персонажів, їхніх вчинків, зіткнень, симпатій та антипатій.

Кульмінація – пік конфліктної ситуації, елемент сюжету, що полягає у вирішальному, найгострішому зіткненні сил, які ведуть боротьбу; момент найбільшого напруження у розвиткові змальованих у творі подій.

Розв’язка  елемент сюжету, що охоплює розв’язання конфлікту та  зображення його наслідків.

Експозиція

 

 

 

Зав’язка

 

 

 

 

Розвиток дій

 

 

 

 

 

    Кульмінація

 

 

 

 

 

 

Розв’язка

 

 

 

 

 

 

Завдання 7. Виконай онлайн – тести, навівши свій смартфон на QR-код.

За виконання тестів ти отримав (отримала) ____ балів.

                                        

Завдання 8. Склади літературний паспорт оповідання «Лось»

Автор:___________________________

Рік написання: ____________________

 

Історія написання: (за можливістю)

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тема:_________________________________________________________

Ідея: ___________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________

Проблема, що постає в творі:_____________________________________

_____________________________________________________________

_________________________________________________________________

Головні герої:_____________________________________________________

_______________________________________________________________

________________________________________________________________

_______________________________________________________________

Моя люстрація до твору. (створи малюнок до твору)

 

Завдання 9. Вправа «Інтерв’ю із очевидцем»

Уяви себе очевидцем тих жахливих подій, дай відповіді на питання.

Із казок та різних літературних творів ти знаєш, що добро постійно бореться зі злом. Ти вже знаєш, де добро, а де зло. Але інколи ця грань стирається. Наприклад, близькі та рідні люди – це добро. Але якщо вони чинять жорстоко, несправедливо, думають лише про власну користь, завдають школи природі? Це добро чи зло? Як ставитися до таких рідних людей? У такій ситуації опинилися твої однолітки -  хлопчики – підберезники.

  •   Як вчинки хлопців та дядька Шпичака характеризують їх як людей?

Я вважаю, _____________________________________________________

_______________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

______________________________________________________________

 

 

  • Чи можна говорити про те, що добро завжди перемагає зло?

На мою думку, _____________________________________________________

_______________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

______________________________________________________________

 

 

  • Чому ми повинні турбуватися про природу, навколишній світ?

______________________________________________________________

_______________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

______________________________________________________________

 

  • Як ти вважаєш, чи важливо вести боротьбу з браконьєрами?Які адміністративні покарання пропонуєш ти для тих, хто вбиває тварин?

______________________________________________________________

_______________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

______________________________________________________________

 

Завдання 10. Створи опис тварини.

  1. Уяви себе науковцем та створи статтю (опис) до Вікіпедії про лося, зазначивши рід, місцевість, харчування, особливості існування, розміри, поведінку тварини, чи занесена тварина до Червоної книги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Склади характеристику образу лося у творі Є.Гуцала «Лось» за допомогою гронування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 11. Попрацюй над образами головних героїв.

ТАБЛИЦЯ 1

ГЕРОЇ

Хлопчики - підберезники

Дядько Шпичак

ДІЇ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОРТРЕТ (зовнішність)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що уособлюють

 

 

 

 

 

 

                                                    ТАБЛИЦЯ 2

Характеристика  головних героїв

ГЕРОЇ

Хлопчики-підберезники

Дядько Шпичак

ВІДМІННЕ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Характеристика  головних героїв

ГЕРОЇ

Хлопчики-підберезники

Дядько Шпичак

СПІЛЬНЕ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 12. Вправа «Моя творча лабораторія»

Уяви себе письменником, створи свою власну кінцівку цього твору.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Дякую тобі за твою творчість та прагнення до знань!

Бажаю тобі успіхів у навчанні!

docx
Додано
7 жовтня 2020
Переглядів
925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку