Індивідуальний освітній маршрут за твором Є.Гуцала «Лось»
Привіт, п’ятикласнику!
З певних причин ти не познайомився з неперевершеним твором Євгена Гуцала «Лось», тому пропоную тобі серію завдань, щоб відчути вагомість та літературну цінність цього художнього твору. Тож вперед до нових знань та вмінь!!!
Велике щастя для людини – користуватися благами природи, насолоджуватися ïï красою. Охороняти лiси, гаï, сади – зелене багатство нашоï краïни –закликає нас вiдомий письменник Євген Гуцало у своєму творі «Лось». У творі зображено дивовижний світ заповідної природи, ще не зіпсованої людиною. Зазвичай, люди приходять до лісу як туристи, які бажають помилуватися красою природи, а інколи - як мислівці, які нелегально полюють на тварин. І якщо перші не становлянь ніякої загрози, то другі, часом, стають справжніми ворогами дикої природи.
Завдання 1. Переглянь відеоролик, навівши свій смартфон на QR-код.
Завдання 2. Виконай завдання, що має назву «Сторітелінг». Склади розповідь із 10-12 речень про події, які відбуваються у відеоролику. Дай назву твоїй розповіді. Заголовок : ____________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ти – молодець! Дякую за цікаву історію.
Чи не бажаєш ти прочитати твір «Лось», автором якого є Євген Гуцало. Але спочатку давай познайомимося з прекрасним письменником, що створив цей твір.
Завдання 3. Прочитай біографічний матеріал про Євгена Гуцала та склади його резюме (заповни пункт,що знаходяться нижче)
РЕЗЮМЕ
Повне ім’я автора:________________________________________________
Дата народження:_________________________________________________
Місце народження:_______________________________________________
Місце проживання:________________________________________________
Освіта та назва навчального закладу :
_______________________________________________________________
Робота:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Коли вперше почав писати і які твори написав:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Досягнення:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Хобі або захоплення:
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Риси характеру письменника:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ти прекрасно впорався (впоралась) із створенням резюме автора!!!
Завдання 4. Прочитай оповідання у підручнику з української літератури (стр.203-207)
Завдання 5. Дай визначення.
Оповідання – це __________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
ПОРТРЕТ - ______________________________________________________
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Завдання 6. Пригадай прочитане, віднови сюжет оповідання «Лось».
УВАГА!
Експозиція – частина сюжету, що містить передмову до твору, у якій автор налаштовує читача на події, які відбуваються у творі.
Зав’язка - елемент сюжету, який розповідає про виникнення конфлікту між героями.
Розвиток дії – елемент сюжету, що полягає в зображенні подій, стосунків персонажів, їхніх вчинків, зіткнень, симпатій та антипатій.
Кульмінація – пік конфліктної ситуації, елемент сюжету, що полягає у вирішальному, найгострішому зіткненні сил, які ведуть боротьбу; момент найбільшого напруження у розвиткові змальованих у творі подій.
Розв’язка – елемент сюжету, що охоплює розв’язання конфлікту та зображення його наслідків.
Експозиція
Зав’язка
Розвиток дій
Кульмінація
Розв’язка
Завдання 7. Виконай онлайн – тести, навівши свій смартфон на QR-код.
За виконання тестів ти отримав (отримала) ____ балів.
Завдання 8. Склади літературний паспорт оповідання «Лось»
Автор:___________________________
Рік написання: ____________________
Історія написання: (за можливістю)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема:_________________________________________________________
Ідея: ___________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Проблема, що постає в творі:_____________________________________
_____________________________________________________________
_________________________________________________________________
Головні герої:_____________________________________________________
_______________________________________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
Моя люстрація до твору. (створи малюнок до твору)
|
Завдання 9. Вправа «Інтерв’ю із очевидцем»
Уяви себе очевидцем тих жахливих подій, дай відповіді на питання.
Із казок та різних літературних творів ти знаєш, що добро постійно бореться зі злом. Ти вже знаєш, де добро, а де зло. Але інколи ця грань стирається. Наприклад, близькі та рідні люди – це добро. Але якщо вони чинять жорстоко, несправедливо, думають лише про власну користь, завдають школи природі? Це добро чи зло? Як ставитися до таких рідних людей? У такій ситуації опинилися твої однолітки - хлопчики – підберезники.
Я вважаю, _____________________________________________________
_______________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
______________________________________________________________
На мою думку, _____________________________________________________
_______________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
_______________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
_______________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
______________________________________________________________
Завдання 10. Створи опис тварини.
Завдання 11. Попрацюй над образами головних героїв.
ТАБЛИЦЯ 1
ГЕРОЇ |
Хлопчики - підберезники |
Дядько Шпичак |
ДІЇ |
|
|
ПОРТРЕТ (зовнішність) |
|
|
Що уособлюють |
|
|
ТАБЛИЦЯ 2
Характеристика головних героїв
ГЕРОЇ |
Хлопчики-підберезники |
Дядько Шпичак |
ВІДМІННЕ
|
|
|
Характеристика головних героїв
ГЕРОЇ |
Хлопчики-підберезники |
Дядько Шпичак |
СПІЛЬНЕ
|
|
Завдання 12. Вправа «Моя творча лабораторія»
Уяви себе письменником, створи свою власну кінцівку цього твору.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Дякую тобі за твою творчість та прагнення до знань!
Бажаю тобі успіхів у навчанні!