Індивідуальний план корекційно-розвиткової роботи з дітьми з ООП

Про матеріал
Індивідуальний план корекційно-розвиткової роботи з корекції розвитку для дітей 3 класу. План складено згідно програм для дітей шкільного віку з особливими освітніми потребами, затверджені Міністерством освіти і науки України.
Перегляд файлу

Індивідуальний план корекційно-розвиткової роботи з корекції розвитку для дітей 3 класу

Складено за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Корекція розвитку». Розвиток когнітивної сфери для 1-4спеціальних класів для дітей із затримкою психічного розвитку закладів загальної середньої освіти. Автори: Сак Т.В., Прохоренко Л.І.

            (2год на тиждень; 70 годин на рік)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Метою корекційно-розвиткових занять для учнів із затримкою психічного розвитку визначено формування пізнавальної, предметно- практичної та навчальної діяльностей, мовлення, емоційно-вольової сфери.

Мета корекційно-розвиткових занять реалізується розв’язанням таких завдань.

  1.      Розвиток сенсорно-перцептивної діяльності і формування еталонних уявлень.
  2. Розвиток мислиннєвої діяльності (аналітико-синтетичного процесу, порівняння, узагальнення, класифікації) у взаємозв’язку з мовленнєвим розвитком.
  3. Розвиток наочно-образного та словесно логічного мислення.
  4. Корекційний розвиток вольової сфери

(формування уваги, здатності до вольових зусиль, довільної регуляції поведінки).

  1.       Формування предметно-практичної діяльності (мотиваційного, орієнтовно-операційного і регуляційного компонентів).
  2. Розвиток дрібної моторики.

Відповідно до типового навчального плану корекційно-розвиткові заняття здійснюються з Підготовчого, 1- 4 класи по три години на тиждень у кожному класі. Загальний обсяг навчального часу становить 70 годин.

Протягом цього часу передбачається застосування корекційної програми, спрямованої на розвиток когнітивної та емоційно-вольової сфер школярів із затримкою психічного розвитку.

Корекційний розвиток когнітивної сфери у перший рік навчання охоплює такі напрямки:

  • Формування знань про властивості предметів та їх розташування у просторі.
  • Розвиток логічного мислення. (Розвиток уявлення: «Що відбувається в природі в різні пори року». Розуміння послідовності зображених подій (3-4 малюнки). Розуміння прихованого змісту сюжетних малюнків).
  • Розвиток довільної уваги.
  • Розвиток дрібної моторики рук.

 Перелік методів та форм роботи, які будуть використовуватись під час занять:  ігрові методи, індивідуальні форми роботи. Кожне заняття містить ігрові  та дидактичні вправи, рефлексію.

Організація занять: програмний курс розрахований на 70 занять. Заняття проводити 2 рази на тиждень індивідуально. Тривалість одного заняття – 25 хвилин.

Прогнозований результат: корекційно-розвивальна програма  допоможе досягти позитивних змін у розвитку пізнавальних процесів дитини: допоможе підвищити рівень практичних умінь  аналізувати та  сприймати предмети за формою, кольорами та величинами, орієнтуватися у просторі, порівнювати їх,  групувати, узагальнювати та класифікувати.

 

 

 

Тема заняття

 

Мета заняття

Зміст роботи

Дата

Год

Прим.

Діагностичний етап

1.

Знайомство.

Встановлення атмосфери взаємодовіри.

Вправа «Привітання»

Вправа-гра «Розкажи про себе»

Вправа «Чарівні слова»

Вправа «Якби я був чарівником»

Рефлексія

Релаксація

Прощання

 

1

 

 

 

 

 

 

 

2-3

Діагностика розвитку пізнавальних процесів

Визначити рівень розвитку уваги, пам’яті, мислення, уяви, загальної обізнаності учня.

  • 1. Методика «Склади картинку».
  • 2. Тест «Будиночок».

3. Методика «Четвертий зайвий».

  • 4. Тест «Доріжки».

5. Тест «Чого не вистачає?».

6. Методика «Вільна класифікація».

 

2

 

 

 

 

 

 

 

Корекційно-розвивальний етап

Тема 1. Розвиток наочно-образного мислення засобом конструювання

Тема 1.1 Формування просторових уявлень та просторової орієнтації

4-5

Розвиток уміння визначати положення одного предмета відносно іншого, відносно самого учня в навколишньому оточенні ( в класі, кімнаті, на шкільному подвір’ї), на малюнках, таблицях схемах.

 

Навчитись визначати

положення одного

предмета відносно

іншого, відносно самого

учня в навколишньому оточенні.

Вправи. Розрізнення правого і лівого боку тіла людини. Визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках; в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом їх положення в реальній дійсності і на схемах. Складання схем, рисунків добре відомого шляху, плану квартири, класу.

 

2

 

6-7

Розвиток уміння знаходити предмет за словесним описом його положення в реальній дійсності і на малюнках, схемах, таблицях.

 

Навчитись знаходити предмет за словесним описом його

положення в реальній дійсності і на малюнках,

схемах, таблицях.

 

Вправи. Розрізнення правого і лівого боку тіла людини. Визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках; в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом їх положення в реальній дійсності і на схемах. Складання схем, рисунків добре відомого шляху, плану квартири, класу.

 

2

 

8

Розвиток уміння розміщати предмет за завданням учителя.

 

Навчитись розміщати предмет за завданням учителя.

 

Вправи. Розрізнення правого і лівого боку тіла людини. Визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках; в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом їх положення в реальній дійсності і на схемах. Складання схем, рисунків добре відомого шляху, плану квартири, класу.

 

1

 

9-11

Розвиток уміння розповідати про просторове розташування предмета, вживаючи слова, що виражають просторові відношення (прийменник в, на, біля, під, за, перед, поміж, після; прислівники справазліва, вліво-вправо, вгорі-внизу, справа-вліво та ін.).

Навчитись розповідати про просторове розташування

предмета, вживаючи слова, що виражають

просторові відношення (прийменник в, на, біля,

під, за, перед, поміж, після; прислівники справазліва, вліво-вправо, вгорі-внизу, справа-вліво та

ін.).

 

Вправи. Розрізнення правого і лівого боку тіла людини. Визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках; в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом їх положення в реальній дійсності і на схемах. Складання схем, рисунків добре відомого шляху, плану квартири, класу.

 

3

 

12-14

Розвиток уміння розповідати про зміну положення предмета, відтворити по пам’яті взаємне розміщення предметів.

Навчитись розповідати про зміну положення предмета,

відтворити по пам’яті взаємне розміщення

предметів.

 

Вправи. Розрізнення правого і лівого боку тіла людини. Визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках; в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом їх положення в реальній дійсності і на схемах. Складання схем, рисунків добре відомого шляху, плану квартири, класу.

 

3

 

 

 

 

 

 

15-17

Розвиток уміння складати схему і розповідати про розміщення предметів у класі, в кімнаті, у дворі, на шкільному подвір’ї.

Навчитись складати схему і розповідати про

розміщення предметів у класі, в кімнаті, у дворі,

на шкільному подвір’ї.

 

Вправи. Розрізнення правого і лівого боку тіла людини. Визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках; в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом їх положення в реальній дійсності і на схемах. Складання схем, рисунків добре відомого шляху, плану квартири, класу.

 

3

 

Тема 2. Знання та уміння розповідати про різні властивості навколишніх предметів.

18-20

Знайомство з матеріалами та їх властивостями. Матеріали (папір, дерево, скло, глина, гума, пластмаса, метал), їх назви. Властивості матеріалів: прозорість, твердість, крихкість, м’якість та ін.. Розвиток уміння порівнювати матеріаліи за їх властивостями; предметів, виготовлених з одного і того ж матеріалу.

 

 

Навчитись порівнювати матеріали за їх властивостями та предмети виготовлені з одного і того ж матеріалу.

 

Вправи. Порівняння властивостей паперу й дерева (на прикладі паперового і дерев’яного куба) – міцність, вага, вплив вологи; скла і пластмаси (на прикладі скляного і пластмасового посуду) – прозорість, крихкість, вага; гуми і пластмаси (на прикладі гумової і пластмасової іграшок) – гнучкість, твердість, вага; глини і скла (на прикладі глиняної та скляної вазочок) – міцність, прозорість, твердість; пластмаси і металу (на прикладі іграшкових машин) – міцність, гнучкість, і вага. Вправи в доборі предметів, схожих із зразком за матеріалом. Розподіл предметів в категорії: паперові, дерев’яні, глиняні, пластмасові, металеві, іграшки, предмети для навчання та ін.).

 

3

 

21-23

Розвиток уміння  добирати предмети, схожі із зразком за матеріалом.

Навчитись добирати предмети, схожі із зразком за матеріалом.

Вправи. Порівняння властивостей паперу й дерева (на прикладі паперового і дерев’яного куба) – міцність, вага, вплив вологи; скла і пластмаси (на прикладі скляного і пластмасового посуду) – прозорість, крихкість, вага; гуми і пластмаси (на прикладі гумової і пластмасової іграшок) – гнучкість, твердість, вага; глини і скла (на прикладі глиняної та скляної вазочок) – міцність, прозорість, твердість; пластмаси і металу (на прикладі іграшкових машин) – міцність, гнучкість, і вага. Вправи в доборі предметів, схожих із зразком за матеріалом. Розподіл предметів в категорії: паперові, дерев’яні, глиняні, пластмасові, металеві, іграшки, предмети для навчання та ін.).

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

24-26

Розвиток уміння групувати різні предмети, виготовлені з одного й того ж матеріалу.

Навчитись групувати різні предмети виготовлені з одного й того ж матеріалу.

Вправи. Порівняння властивостей паперу й дерева (на прикладі паперового і дерев’яного куба) – міцність, вага, вплив вологи; скла і пластмаси (на прикладі скляного і пластмасового посуду) – прозорість, крихкість, вага; гуми і пластмаси (на прикладі гумової і пластмасової іграшок) – гнучкість, твердість, вага; глини і скла (на прикладі глиняної та скляної вазочок) – міцність, прозорість, твердість; пластмаси і металу (на прикладі іграшкових машин) – міцність, гнучкість, і вага. Вправи в доборі предметів, схожих із зразком за матеріалом. Розподіл предметів в категорії: паперові, дерев’яні, глиняні, пластмасові, металеві, іграшки, предмети для навчання та ін.).

 

3

 

27-29

Розвиток уміння виділяти в предметах частини, виготовлені з однакових і різних матеріалів.

Навчитись виділяти в предметах частини, виготовлені з однакових і різних матеріалів. визначати матеріал, з якого зроблений предмет.

 

Вправи. Порівняння властивостей паперу й дерева (на прикладі паперового і дерев’яного куба) – міцність, вага, вплив вологи; скла і пластмаси (на прикладі скляного і пластмасового посуду) – прозорість, крихкість, вага; гуми і пластмаси (на прикладі гумової і пластмасової іграшок) – гнучкість, твердість, вага; глини і скла (на прикладі глиняної та скляної вазочок) – міцність, прозорість, твердість; пластмаси і металу (на прикладі іграшкових машин) – міцність, гнучкість, і вага. Вправи в доборі предметів, схожих із зразком за матеріалом. Розподіл предметів в категорії: паперові, дерев’яні, глиняні, пластмасові, металеві, іграшки, предмети для навчання та ін.).

 

3

 

30-32

Розвиток уміння визначати матеріал, з якого зроблений предмет.

Навчитись визначати матеріал, з якого зроблений предмет.

 

Вправи. Порівняння властивостей паперу й дерева (на прикладі паперового і дерев’яного куба) – міцність, вага, вплив вологи; скла і пластмаси (на прикладі скляного і пластмасового посуду) – прозорість, крихкість, вага; гуми і пластмаси (на прикладі гумової і пластмасової іграшок) – гнучкість, твердість, вага; глини і скла (на прикладі глиняної та скляної вазочок) – міцність, прозорість, твердість; пластмаси і металу (на прикладі іграшкових машин) – міцність, гнучкість, і вага. Вправи в доборі предметів, схожих із зразком за матеріалом. Розподіл предметів в категорії: паперові, дерев’яні, глиняні, пластмасові, металеві, іграшки, предмети для навчання та ін.).

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3.Розвиток логічного мислення

33-35

Розвиток уміння знаходити однакові властивості або ознаки предметів.

 

Навчитись знаходити однакові властивості або ознаки предметів.

 Вправи. Знаходження серед декількох однакових іграшок або предметів однакові.

 

3

 

36-38

Розвиток уміння знаходити відмінне у властивостях предметів.

Навчитись знаходити відмінне у властивостях предметів.

Вправи. На малюнках знаходження предметів, що відрізняється від решти. Чим відрізняється предмети? Порівняно з першим роком навчання кількість предметів збільшується.

 

3

 

39-41

Розвиток уміння порівнювати предмети. Порівнювати предмет, сюжетні малюки між собою, знаходити схоже і відмінне. Порівняння з використанням наочності.

Навчитись порівнювати предмети між собою, знаходити схоже і відмінне.

Вправи. Знайти відмінності на малюнках: Чим відрізняються ляльки ? Чим схожі?; Чим відрізняються садиби? Чим схожі?; Чим відрізняється осінній і зимовий ліс? Чим схожий? тощо). Порівняння на рівні уявлень. (Чим відрізняються, і чим схожі дуб і береза? Чим відрізняються, і чим схожі кіт і миша? тощо.

 

3

 

42-44

Розвиток уміння  класифікувати предмети (знаходити спільну ознаку предметів і поєднувати їх в однорідну групу).

Навчити класифікувати предмети (знаходити спільну ознаку предметів і поєднувати їх в однорідну групу).

Називати предмети однім словом (посуд, іграшки, квіти, фрукти, меблі, овочі). Пояснити виконання. (Гра «Що зайве» Чому? Назвати відмінну ознаку; Як одним словом можна назвати решту предметів? Чому?)

 

3

 

45-47

Розвиток уміння встановлювати відношення між предметами і поняттями (рід-вид) .

Навчити встановлювати відношення між предметами і поняттями (рід-вид;).

(Даються питання, що включають родове (дерева, кущі, квіти, риби, птахи, комахи, звірі, тощо) і видові ознаки предметів ( липа, калина, щука, синиця, муха, вовк тощо).

 

3

 

48-50

Розвиток уміння  розрізняти протилежні за значенням поняття: (Гіркий - ...; злий - ...; боязливий -... ; веселий - ... та ін.).

Навчити розрізняти протилежні за значеннями поняття.

Вправи на протилежні за значенням поняття: (Гіркий - ...; злий - ...; боязливий -... ; веселий - ... та ін.).

 

3

 

51-53 

Розвиток уявлення: «Що відбувається в природі в різні пори року».

Навчити називати: дні тижня та місяці у році, дотримуючись їх послідовності.  За допомогою дорослого робити спостереження та розповідати про явища природи в різні пори року та за зміни, що відбуваються в житті рослин, тварин та діяльності людей; встановлювати зв’язок між змінами погоди і змінами в житті рослин, тварин і діяльності людей в різні пори року.

Часові поняття: назва днів тижня та місяців у році, їх послідовність. Спостереження за явищами природи в різні пори року та розповідь про них. Систематичні спостереження за змінами, що відбуваються в житті рослин, тварин та діяльності людей (ігри, одяг дітей, заняття дорослих). Встановлення зв’язку між змінами погоди кожної пори року і змінами в житті рослин, тварин і діяльності людей.

 

3

 

54-56

Розуміння послідовності зображених подій (4-5 малюнки).

Розуміє та розповідає послідовність зображених подій (3- 4 малюнки).

 

 

3

 

57-59

Розуміння прихованого змісту сюжетних малюнків.

За допомогою дорослого розповідає про прихований зміст сюжетних малюнків.

 

 

3

 

Тема 3. Розвиток довільної уваги

60-61

Підвищення концентрації і стійкості уваги.

Навчитись розвивати довільну увагу.

Вправи з використанням наочності в процесі оволодіння новим матеріалом; на перехід зосередження учнів від конкретного матеріалу до узагальненого, абстрактного. Розвивати вміння легко уявляти, викликати мисленнєві образи предметів і явищ, зосереджуватися на них. Вправи на зосередження на об’єктах, даних не тільки наочно, а й уявно, мисленнєво. Вправи на знаходження добре відомих предметів в умовах, що відволікають. Вправи на розпізнавання предмета за істотними ознаками контуру, на знаходження однакових предметів зоровим зіставленням їх форми – розташуванням, розміром, кольором. Вправи на вибір маршруту на основі зорового зіставлення різних напрямів руху.  Вправи на пошук виходу з лабіринтів. Використання спеціальних вправ та дидактичних ігор на спостережливість та розвиток уваги тощо.

 

2

 

62-64

Розвиток вміння вербально називати умови виконання завдання та визначати основні етапи переказу.

Навчитись вербально називати умови виконання завдання та визначати основні етапи переказу

 

3

 

65-67

Розвиток вміння свідомо спрямовувати увагу на певні об’єкти, переключати та розподіляти ії.

Навчитись свідомо спрямовувати увагу на певні об’єкти, переключати та розподіляти ії.

 

3

 

Тема 4. Розвиток дрібної моторики

68-70

Розвиток дрібної моторики.

Навчитись виконувати завдання з малювання узорів; перемальовування малюнків.

 

Вправи. Виконання завдань з олівцем на папері (« Як хлопчику дійти до будинку?», «Як по річці пливтиме кораблик?», «Покажи шлях зайчика» тощо; малювання узорів; перемальовування малюнків.

 

3

 

Всього:            70 год

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Пасічняк Марія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пасічняк Марія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
30 грудня 2021
Переглядів
22301
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку