Індивідуальний план корекційно-розвиткової роботи з дітьми з ООП

Про матеріал
Індивідуальний план корекційно-розвиткової роботи з корекції розвитку для дітей 3 класу. План складено згідно програм для дітей шкільного віку з особливими освітніми потребами, затверджені Міністерством освіти і науки України.
Перегляд файлу

Індивідуальний план корекційно-розвиткової роботи з корекції розвитку для дітей 3 класу

Складено за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Корекція розвитку». Розвиток когнітивної сфери для 1-4спеціальних класів для дітей із затримкою психічного розвитку закладів загальної середньої освіти. Автори: Сак Т.В., Прохоренко Л.І.

            (2год на тиждень; 70 годин на рік)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Метою корекційно-розвиткових занять для учнів із затримкою психічного розвитку визначено формування пізнавальної, предметно- практичної та навчальної діяльностей, мовлення, емоційно-вольової сфери.

Мета корекційно-розвиткових занять реалізується розв’язанням таких завдань.

  1.      Розвиток сенсорно-перцептивної діяльності і формування еталонних уявлень.
  2. Розвиток мислиннєвої діяльності (аналітико-синтетичного процесу, порівняння, узагальнення, класифікації) у взаємозв’язку з мовленнєвим розвитком.
  3. Розвиток наочно-образного та словесно логічного мислення.
  4. Корекційний розвиток вольової сфери

(формування уваги, здатності до вольових зусиль, довільної регуляції поведінки).

  1.       Формування предметно-практичної діяльності (мотиваційного, орієнтовно-операційного і регуляційного компонентів).
  2. Розвиток дрібної моторики.

Відповідно до типового навчального плану корекційно-розвиткові заняття здійснюються з Підготовчого, 1- 4 класи по три години на тиждень у кожному класі. Загальний обсяг навчального часу становить 70 годин.

Протягом цього часу передбачається застосування корекційної програми, спрямованої на розвиток когнітивної та емоційно-вольової сфер школярів із затримкою психічного розвитку.

Корекційний розвиток когнітивної сфери у перший рік навчання охоплює такі напрямки:

  • Формування знань про властивості предметів та їх розташування у просторі.
  • Розвиток логічного мислення. (Розвиток уявлення: «Що відбувається в природі в різні пори року». Розуміння послідовності зображених подій (3-4 малюнки). Розуміння прихованого змісту сюжетних малюнків).
  • Розвиток довільної уваги.
  • Розвиток дрібної моторики рук.

 Перелік методів та форм роботи, які будуть використовуватись під час занять:  ігрові методи, індивідуальні форми роботи. Кожне заняття містить ігрові  та дидактичні вправи, рефлексію.

Організація занять: програмний курс розрахований на 70 занять. Заняття проводити 2 рази на тиждень індивідуально. Тривалість одного заняття – 25 хвилин.

Прогнозований результат: корекційно-розвивальна програма  допоможе досягти позитивних змін у розвитку пізнавальних процесів дитини: допоможе підвищити рівень практичних умінь  аналізувати та  сприймати предмети за формою, кольорами та величинами, орієнтуватися у просторі, порівнювати їх,  групувати, узагальнювати та класифікувати.

 

 

 

Тема заняття

 

Мета заняття

Зміст роботи

Дата

Год

Прим.

Діагностичний етап

1.

Знайомство.

Встановлення атмосфери взаємодовіри.

Вправа «Привітання»

Вправа-гра «Розкажи про себе»

Вправа «Чарівні слова»

Вправа «Якби я був чарівником»

Рефлексія

Релаксація

Прощання

 

1

 

 

 

 

 

 

 

2-3

Діагностика розвитку пізнавальних процесів

Визначити рівень розвитку уваги, пам’яті, мислення, уяви, загальної обізнаності учня.

  • 1. Методика «Склади картинку».
  • 2. Тест «Будиночок».

3. Методика «Четвертий зайвий».

  • 4. Тест «Доріжки».

5. Тест «Чого не вистачає?».

6. Методика «Вільна класифікація».

 

2

 

 

 

 

 

 

 

Корекційно-розвивальний етап

Тема 1. Розвиток наочно-образного мислення засобом конструювання

Тема 1.1 Формування просторових уявлень та просторової орієнтації

4-5

Розвиток уміння визначати положення одного предмета відносно іншого, відносно самого учня в навколишньому оточенні ( в класі, кімнаті, на шкільному подвір’ї), на малюнках, таблицях схемах.

 

Навчитись визначати

положення одного

предмета відносно

іншого, відносно самого

учня в навколишньому оточенні.

Вправи. Розрізнення правого і лівого боку тіла людини. Визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках; в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом їх положення в реальній дійсності і на схемах. Складання схем, рисунків добре відомого шляху, плану квартири, класу.

 

2

 

6-7

Розвиток уміння знаходити предмет за словесним описом його положення в реальній дійсності і на малюнках, схемах, таблицях.

 

Навчитись знаходити предмет за словесним описом його

положення в реальній дійсності і на малюнках,

схемах, таблицях.

 

Вправи. Розрізнення правого і лівого боку тіла людини. Визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках; в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом їх положення в реальній дійсності і на схемах. Складання схем, рисунків добре відомого шляху, плану квартири, класу.

 

2

 

8

Розвиток уміння розміщати предмет за завданням учителя.

 

Навчитись розміщати предмет за завданням учителя.

 

Вправи. Розрізнення правого і лівого боку тіла людини. Визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках; в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом їх положення в реальній дійсності і на схемах. Складання схем, рисунків добре відомого шляху, плану квартири, класу.

 

1

 

9-11

Розвиток уміння розповідати про просторове розташування предмета, вживаючи слова, що виражають просторові відношення (прийменник в, на, біля, під, за, перед, поміж, після; прислівники справазліва, вліво-вправо, вгорі-внизу, справа-вліво та ін.).

Навчитись розповідати про просторове розташування

предмета, вживаючи слова, що виражають

просторові відношення (прийменник в, на, біля,

під, за, перед, поміж, після; прислівники справазліва, вліво-вправо, вгорі-внизу, справа-вліво та

ін.).

 

Вправи. Розрізнення правого і лівого боку тіла людини. Визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках; в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом їх положення в реальній дійсності і на схемах. Складання схем, рисунків добре відомого шляху, плану квартири, класу.

 

3

 

12-14

Розвиток уміння розповідати про зміну положення предмета, відтворити по пам’яті взаємне розміщення предметів.

Навчитись розповідати про зміну положення предмета,

відтворити по пам’яті взаємне розміщення

предметів.

 

Вправи. Розрізнення правого і лівого боку тіла людини. Визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках; в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом їх положення в реальній дійсності і на схемах. Складання схем, рисунків добре відомого шляху, плану квартири, класу.

 

3

 

 

 

 

 

 

15-17

Розвиток уміння складати схему і розповідати про розміщення предметів у класі, в кімнаті, у дворі, на шкільному подвір’ї.

Навчитись складати схему і розповідати про

розміщення предметів у класі, в кімнаті, у дворі,

на шкільному подвір’ї.

 

Вправи. Розрізнення правого і лівого боку тіла людини. Визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках; в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом їх положення в реальній дійсності і на схемах. Складання схем, рисунків добре відомого шляху, плану квартири, класу.

 

3

 

Тема 2. Знання та уміння розповідати про різні властивості навколишніх предметів.

18-20

Знайомство з матеріалами та їх властивостями. Матеріали (папір, дерево, скло, глина, гума, пластмаса, метал), їх назви. Властивості матеріалів: прозорість, твердість, крихкість, м’якість та ін.. Розвиток уміння порівнювати матеріаліи за їх властивостями; предметів, виготовлених з одного і того ж матеріалу.

 

 

Навчитись порівнювати матеріали за їх властивостями та предмети виготовлені з одного і того ж матеріалу.

 

Вправи. Порівняння властивостей паперу й дерева (на прикладі паперового і дерев’яного куба) – міцність, вага, вплив вологи; скла і пластмаси (на прикладі скляного і пластмасового посуду) – прозорість, крихкість, вага; гуми і пластмаси (на прикладі гумової і пластмасової іграшок) – гнучкість, твердість, вага; глини і скла (на прикладі глиняної та скляної вазочок) – міцність, прозорість, твердість; пластмаси і металу (на прикладі іграшкових машин) – міцність, гнучкість, і вага. Вправи в доборі предметів, схожих із зразком за матеріалом. Розподіл предметів в категорії: паперові, дерев’яні, глиняні, пластмасові, металеві, іграшки, предмети для навчання та ін.).

 

3

 

21-23

Розвиток уміння  добирати предмети, схожі із зразком за матеріалом.

Навчитись добирати предмети, схожі із зразком за матеріалом.

Вправи. Порівняння властивостей паперу й дерева (на прикладі паперового і дерев’яного куба) – міцність, вага, вплив вологи; скла і пластмаси (на прикладі скляного і пластмасового посуду) – прозорість, крихкість, вага; гуми і пластмаси (на прикладі гумової і пластмасової іграшок) – гнучкість, твердість, вага; глини і скла (на прикладі глиняної та скляної вазочок) – міцність, прозорість, твердість; пластмаси і металу (на прикладі іграшкових машин) – міцність, гнучкість, і вага. Вправи в доборі предметів, схожих із зразком за матеріалом. Розподіл предметів в категорії: паперові, дерев’яні, глиняні, пластмасові, металеві, іграшки, предмети для навчання та ін.).

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

24-26

Розвиток уміння групувати різні предмети, виготовлені з одного й того ж матеріалу.

Навчитись групувати різні предмети виготовлені з одного й того ж матеріалу.

Вправи. Порівняння властивостей паперу й дерева (на прикладі паперового і дерев’яного куба) – міцність, вага, вплив вологи; скла і пластмаси (на прикладі скляного і пластмасового посуду) – прозорість, крихкість, вага; гуми і пластмаси (на прикладі гумової і пластмасової іграшок) – гнучкість, твердість, вага; глини і скла (на прикладі глиняної та скляної вазочок) – міцність, прозорість, твердість; пластмаси і металу (на прикладі іграшкових машин) – міцність, гнучкість, і вага. Вправи в доборі предметів, схожих із зразком за матеріалом. Розподіл предметів в категорії: паперові, дерев’яні, глиняні, пластмасові, металеві, іграшки, предмети для навчання та ін.).

 

3

 

27-29

Розвиток уміння виділяти в предметах частини, виготовлені з однакових і різних матеріалів.

Навчитись виділяти в предметах частини, виготовлені з однакових і різних матеріалів. визначати матеріал, з якого зроблений предмет.

 

Вправи. Порівняння властивостей паперу й дерева (на прикладі паперового і дерев’яного куба) – міцність, вага, вплив вологи; скла і пластмаси (на прикладі скляного і пластмасового посуду) – прозорість, крихкість, вага; гуми і пластмаси (на прикладі гумової і пластмасової іграшок) – гнучкість, твердість, вага; глини і скла (на прикладі глиняної та скляної вазочок) – міцність, прозорість, твердість; пластмаси і металу (на прикладі іграшкових машин) – міцність, гнучкість, і вага. Вправи в доборі предметів, схожих із зразком за матеріалом. Розподіл предметів в категорії: паперові, дерев’яні, глиняні, пластмасові, металеві, іграшки, предмети для навчання та ін.).

 

3

 

30-32

Розвиток уміння визначати матеріал, з якого зроблений предмет.

Навчитись визначати матеріал, з якого зроблений предмет.

 

Вправи. Порівняння властивостей паперу й дерева (на прикладі паперового і дерев’яного куба) – міцність, вага, вплив вологи; скла і пластмаси (на прикладі скляного і пластмасового посуду) – прозорість, крихкість, вага; гуми і пластмаси (на прикладі гумової і пластмасової іграшок) – гнучкість, твердість, вага; глини і скла (на прикладі глиняної та скляної вазочок) – міцність, прозорість, твердість; пластмаси і металу (на прикладі іграшкових машин) – міцність, гнучкість, і вага. Вправи в доборі предметів, схожих із зразком за матеріалом. Розподіл предметів в категорії: паперові, дерев’яні, глиняні, пластмасові, металеві, іграшки, предмети для навчання та ін.).

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3.Розвиток логічного мислення

33-35

Розвиток уміння знаходити однакові властивості або ознаки предметів.

 

Навчитись знаходити однакові властивості або ознаки предметів.

 Вправи. Знаходження серед декількох однакових іграшок або предметів однакові.

 

3

 

36-38

Розвиток уміння знаходити відмінне у властивостях предметів.

Навчитись знаходити відмінне у властивостях предметів.

Вправи. На малюнках знаходження предметів, що відрізняється від решти. Чим відрізняється предмети? Порівняно з першим роком навчання кількість предметів збільшується.

 

3

 

39-41

Розвиток уміння порівнювати предмети. Порівнювати предмет, сюжетні малюки між собою, знаходити схоже і відмінне. Порівняння з використанням наочності.

Навчитись порівнювати предмети між собою, знаходити схоже і відмінне.

Вправи. Знайти відмінності на малюнках: Чим відрізняються ляльки ? Чим схожі?; Чим відрізняються садиби? Чим схожі?; Чим відрізняється осінній і зимовий ліс? Чим схожий? тощо). Порівняння на рівні уявлень. (Чим відрізняються, і чим схожі дуб і береза? Чим відрізняються, і чим схожі кіт і миша? тощо.

 

3

 

42-44

Розвиток уміння  класифікувати предмети (знаходити спільну ознаку предметів і поєднувати їх в однорідну групу).

Навчити класифікувати предмети (знаходити спільну ознаку предметів і поєднувати їх в однорідну групу).

Називати предмети однім словом (посуд, іграшки, квіти, фрукти, меблі, овочі). Пояснити виконання. (Гра «Що зайве» Чому? Назвати відмінну ознаку; Як одним словом можна назвати решту предметів? Чому?)

 

3

 

45-47

Розвиток уміння встановлювати відношення між предметами і поняттями (рід-вид) .

Навчити встановлювати відношення між предметами і поняттями (рід-вид;).

(Даються питання, що включають родове (дерева, кущі, квіти, риби, птахи, комахи, звірі, тощо) і видові ознаки предметів ( липа, калина, щука, синиця, муха, вовк тощо).

 

3

 

48-50

Розвиток уміння  розрізняти протилежні за значенням поняття: (Гіркий - ...; злий - ...; боязливий -... ; веселий - ... та ін.).

Навчити розрізняти протилежні за значеннями поняття.

Вправи на протилежні за значенням поняття: (Гіркий - ...; злий - ...; боязливий -... ; веселий - ... та ін.).

 

3

 

51-53 

Розвиток уявлення: «Що відбувається в природі в різні пори року».

Навчити називати: дні тижня та місяці у році, дотримуючись їх послідовності.  За допомогою дорослого робити спостереження та розповідати про явища природи в різні пори року та за зміни, що відбуваються в житті рослин, тварин та діяльності людей; встановлювати зв’язок між змінами погоди і змінами в житті рослин, тварин і діяльності людей в різні пори року.

Часові поняття: назва днів тижня та місяців у році, їх послідовність. Спостереження за явищами природи в різні пори року та розповідь про них. Систематичні спостереження за змінами, що відбуваються в житті рослин, тварин та діяльності людей (ігри, одяг дітей, заняття дорослих). Встановлення зв’язку між змінами погоди кожної пори року і змінами в житті рослин, тварин і діяльності людей.

 

3

 

54-56

Розуміння послідовності зображених подій (4-5 малюнки).

Розуміє та розповідає послідовність зображених подій (3- 4 малюнки).

 

 

3

 

57-59

Розуміння прихованого змісту сюжетних малюнків.

За допомогою дорослого розповідає про прихований зміст сюжетних малюнків.

 

 

3

 

Тема 3. Розвиток довільної уваги

60-61

Підвищення концентрації і стійкості уваги.

Навчитись розвивати довільну увагу.

Вправи з використанням наочності в процесі оволодіння новим матеріалом; на перехід зосередження учнів від конкретного матеріалу до узагальненого, абстрактного. Розвивати вміння легко уявляти, викликати мисленнєві образи предметів і явищ, зосереджуватися на них. Вправи на зосередження на об’єктах, даних не тільки наочно, а й уявно, мисленнєво. Вправи на знаходження добре відомих предметів в умовах, що відволікають. Вправи на розпізнавання предмета за істотними ознаками контуру, на знаходження однакових предметів зоровим зіставленням їх форми – розташуванням, розміром, кольором. Вправи на вибір маршруту на основі зорового зіставлення різних напрямів руху.  Вправи на пошук виходу з лабіринтів. Використання спеціальних вправ та дидактичних ігор на спостережливість та розвиток уваги тощо.

 

2

 

62-64

Розвиток вміння вербально називати умови виконання завдання та визначати основні етапи переказу.

Навчитись вербально називати умови виконання завдання та визначати основні етапи переказу

 

3

 

65-67

Розвиток вміння свідомо спрямовувати увагу на певні об’єкти, переключати та розподіляти ії.

Навчитись свідомо спрямовувати увагу на певні об’єкти, переключати та розподіляти ії.

 

3

 

Тема 4. Розвиток дрібної моторики

68-70

Розвиток дрібної моторики.

Навчитись виконувати завдання з малювання узорів; перемальовування малюнків.

 

Вправи. Виконання завдань з олівцем на папері (« Як хлопчику дійти до будинку?», «Як по річці пливтиме кораблик?», «Покажи шлях зайчика» тощо; малювання узорів; перемальовування малюнків.

 

3

 

Всього:            70 год

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
30 грудня 2021
Переглядів
16711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку