Розвиток мовлення. Індивідуальний план КРЗ (інтелектуальні порушення)

Про матеріал

Учень з інтелектуальними порушеннями, порушенням автоматизації шиплячих, Л та Р. Читає по складах 1-2 складові слова. За висновком ІРЦ не було рекомендованої програми. (Не вказала клас, підбирайте по рівню можливостей учня)

Перегляд файлу

з/п

Усне мовлення. Артикуляція. Читання.

Письмове мовлення

Спрямованість корекційної роботи

Дата

Аналіз результативності

1-2

Розвиток артикуляційної моторики, процесів переключення, усвідомленої артикуляції. Відпрацювання стійких фіксованих позицій основних груп звуків. Звуковий аналіз вибраних складів і слів (1-складові). Складання описових речень за схемою.

Звуки і букви. Розрізнення голосних і приголосних (на слух, на письмі) самостійно та вибіркове списування за інструкцією.

Мовл. спілкування ст. 6

Розвиток артикуляційної та загальної моторики.

Корекція зорового та слухового аналізу акустичних та графічних ознак звуків/букв.

 

 

3-4

Артикуляційна розминка + пальчикова гімнастика. Сила голосу.
Складання речень за запитаннями. Самоконтроль вимови шиплячих. Вправи на автоматизацію шиплячих та «л». Доріжки автоматизації.

Грамотійко №1, ст. 16, завдання 1

Списування складів (відкриті, обернені), 1-2-складових слів без збігу приголосних. Робота з зошитом Грамотійко №1, ст. 13, завдання 6, ст. 18, завдання 4.

Формування правильної звуковимови, сили голосу, сили дихання, дрібної та артикул. моторики. Розвиток оперативної пам’яті, операцій аналізу, синтезу, порівняння.

 

 

5-6

 Розвиток артикуляції, фонематики. Вправи на слуховий аналіз та синтез, розвиток диференційованого дихання, довжини видиху при вимові фрази Автоматизація шиплячих, «л», «р».

Доріжки автоматизації

Грамотійко №1, ст. 18,20, завд. 1,5

Списування складів (відкриті, обернені), вправа «коректурна правка» (1 рівень). Списування з друкованого тексту.

 

Грамотійко №1, ст. 22, завд.5

Формування правильної звуковимови, сили голосу, сили дихання, дрібної та артикул. моторики. Розвиток оперативної пам’яті, операцій аналізу, синтезу, порівняння.

 

 

7-8

Слова-ознаки, слова-дії. За предметними та сюжетними картками формування понять «дія, ознака». Звуковий аналіз слів, визначення складів.

Складання речень за символами.

Таблиця 1, ст 38. Грамотійко №1

Графічний та складовий диктант. Звуки голосні і приголосні, запис складів самостійний і на слух, вибірковий. Склади зі звуком «і». Пом’якшення.
Весела грамота, ст.44

Формування навичок звуковимови, складового читання, письма. Розвиток самостійності, самоаналізу, самоперевірки.

 

 

9.

Читання односкладових слів на диференціацію поставлених звуків та голосних «и-і». Знаходження в тексті слів-ознак, слів-дій за запитаннями (з допомогою)

1-складові слова зі звуком «і». Грамотійко №1, табл. 2 ст.38.
Звук «и» Грамотійко 32, табл. 2(б), ст. 50.Графічне порівняння, письмо на дошці. Весела грамота, ст. 38

Формування навичок самодиктування, впізнавання слів за складами.Розвиток самоконтролю звуковимови.

 

 

10.

Слухання-розуміння усного мовлення. Розуміння сприйнятого (хто?що?де?коли? чому?) Визачення послідовності подій. Самоконтроль вимови поставлених звуків.Граматика (узгодження іменників з прикметниками. Закінчення іменників.

Грамотійко №2, ст. 18

 

Самодиктант (закінчення іменників, склади, 1-складові слова зі звуками «і,и». Визначення місця звуків у слові, складів у слові.

Грамотійко №2, ст.18; Весела грамота, ст. 44,46

Розвиток уміння налаштовуватися на сприймання, розуміння складних синтаксичних конструкцій. Розвиток фонематичного аналізу і синтезу.

 

 

11-12.

Розвиток артикуляції, фонематики. Вправи на слуховий аналіз та синтез, розвиток диференційованого дихання, довжини видиху при вимові фрази.

Автоматизація поставлених звуків під час читання складів за таблицями. Д\гра «Перший звук у слові». Вправа «Який, яка, яке?Що робить?»

 

Написання складів з голосними УВАГА на «и», «і». Диктант, списування, вибіркове списування.

Грамотійко №2, ст.18

Розвиток слухового самоконтролю, звукового аналізу і синтезу. Закріплення графічного образу голосних звуків у різних позиціях написання.

 

 

13.

Використання в мовленні просторових прийменників (без термінології). Автоматизація та диференціація поставлених звуків під час ігор та вправ. Практичне спостереження над засобами відмежування речень в усному мовленні.

КАРТКА 1

З допомогою вчителя встановлення співвідношення прочитаного з ілюстрацією, малюнком (предметним, сюжетним). Практичне відпрацювання аналізу першого складу і закінчення слів для читання та впізнавання, співвідношення з малюнком прочитаного.

Формування поняття паузи під час вживання прийменників. Удосконалення вимови та самоконтролю поставлених звуків.

 

 

14-15.

Визначення м’якості приголосних на слух. Фонетична та артикуляційна зарядка. Сила видиху, розвиток дрібної моторики+промовляння (логоритміка)

Поняття «багато-один». Закінчення слів.

Грамотійко №2, ст. 14, завд.5.

Таблиці для читання. Картки Степанищева (поле зору)

 

Тверді та м’які приголосні. РОЗРІЗНЕННЯ НА ПИСЬМІ. М’який знак. Графічні завдання. Написання самостійне складів та 1-складових слів. КАРТКА №2
Грамотійко №2, ст.14

Удосконалення способів написання та поєднання букв. Розвиток сили видиху на фразі; дрібної та артикуляційної моторики. Вдосконалення звуковимови та самоконтролю.

 

 

16.

Закріплення навичок читання м’яких та твердих приголосних у слові, короткому реченні. Поняття наголосу у 2-3-4 складових словах (з допомогою). Усна робота по визначенню кількості складів. Складова лінійка.

 

Закріплення написання пом’якшених та м’яких приголосних у складах, словах. Списування. Диктант.

 КАРТКА №2
Весела грамота, ст. 44,46

Розвиток слухової уваги та пам’яті, слухового та зорового сприймання, удосконалення навичок письма, операцій аналізу та синтезу.

 

 

17.

Закріплення навичок самостійного читання буквосполучення «ьо». Автоматизація поставлених звуків.

_________________________________

Написання буквосполучення «ьо». Списування. Диктант складів та слів.

Грамотійко №2, ст.16

Розвиток слухової уваги та пам’яті, слухового та зорового сприймання, удосконалення навичок письма, операцій аналізу та синтезу.

 

 

18.

Розуміння деформованого речення. Впорядкування речень, поширення речень прикметниками.

Розвиток словника, зв’язного мовлення.

 

Написання буквосполучення «ьо». Списування. Диктант складів та слів.

Грамотійко №2, ст.16

Розвиток слухової уваги та пам’яті, слухового та зорового сприймання, удосконалення навичок письма, операцій аналізу та синтезу. Розширення активного словника.

 

 

19-20.

Поділ слів на склади. Автоматизація поставлених звуків, визначення наявності, місця звуку у слові, порівняння, та запис.

Порівняння буквосполучень «ьо-йо». «Коректурна правка» (2 рівні)

Грамотійко №2, ст. 17, завд. 1,2

 

Записування наявних звуків у слові, вибірково – складів з парними звуками.

Розрізнення буквосполучень «ьо-йо» Написання самостійне і по пам’яті. Графічний диктант.

Грамотійко №2, ст. 17, завд. 5

Розвиток операцій порівняння та аналізу, слухової та зорової пам’яті, просторової орієнтації, звуко-складової структури слова.

 

 

21-22.

Формування лексичних полів (тварини дикі. домашні, тварини пустель, саван, тощо). Утворення назв дитинчат тварин. Вправа «Хто у кого?» Формування граматики. Складання звукових схем. Читання.

Буква «я».

Грамотійко №2, ст. 19

Суцільна та роздільна вимова, позначення на письмі. Вправа «Пропущені букви».  Списування. Грамотійко №2, ст. 19. завд. 7
Диктант на закріплення.

Розвиток слухової диференціації, автоматизація поставлених звуків. Формування уявлень про слово, його значення, лексичну приналежність, залежність написання від місця звуку та вимови.

 

 

23.

Складання речень за запитаннями, малюнками. Просторові прийменники. Відмінкові закінчення іменників (знахідний, орудний, давальний, місцевий, родовий відмінок)

Самоконтроль вимови, визначення наявності звуку, позначення його буквою.

 

Диференціація твердих і м’яких приголосних на письмі.

Грамотійко №2, ст. 19, завд.4

Вибіркове письмо на закріплення вивченого.

Розвиток слухової диференціації, автомати-зація поставлених звуків. Формування уявлень про слово, його значення, лексичну приналежність, залежність написання від місця звуку та вимови.

 

 

24-25

Читання складів та слів із звуками «у-ю». Складання звукових схем та порівняння.

Грамотійко №2, ст. 20, завд.2

Робота зі словником.

Самостійне пояснення значення слова. Автоматизація та диференціація поставлених звуків.

 

Буква «ю». Слуховий диктант.

Грамотійко №2, ст. 20, завд. №4

Порівняння графічних ознак букв «я», «ю», «у». Диктант.

Вправа «Коректурна правка» (3 рівні)

Вчити роботі з тлумачним словником. Формувати навички читання, звукового аналізу та порівняння.

 

 

26.

Читання складів та слів із звуками «е», «є» та порівняння.
Грамотійко №2, ст. 21, завд. 2
Робота з тлумачним словником.

Диференціація «е-є» на письмі. Вправа «Коректурна правка» (2 рівні)

Грамотійко №2, ст. 21

Порівняння графічних ознак. Списування, Слуховий диктант.

 

Вчити роботі з тлумачним словником. Формувати навички читання, звукового аналізу та порівняння.

 

 

27.

Артикуляційна гімнастика+пальчикова гімнастика. Дихальні вправи.

Вичленення заданих слів з мовленнєвого потоку. Відповіді на запитання по тексту.

 

Грамотійко №2, ст. 22, завд. 5

Повторення. Тверді та м’які приголосні. Таблиця читання.

Самостійна робота в зошиті з коментуванням дій під час написання. Прочитування написаного.

Формування навичок самостійної роботи, самоорганізації та планування мовленнє-вого висловлювання. Розвиток слухової уваги та мислення, дрібної та артикуляційної моторики.

 

 

28-30.

Повторення голосних, диференціація на слух (зовнішнє та внутрішнє мовлення). Робота з зошитом. Читання.

Грамотійко №1, ст. 23, 24, 25, 26

Таблиці читання. Темп читання, напрямок.

 

Записування  слів із заданими голосними. Самостійна робота з зошитом.

Самодиктування. Слуховий диктант. Робота з картками.

 

Формування навичок самостійної роботи. Розвиток слухової уваги та мислення, дрібної та артикуляційної моторики, навичок читання та письма.

 

 

31.

Повторення. Диференціація «е-и» у наголошених складах.

Грамотійко №1, ст. 27.

Підбір букв під час списування, відгадування загадок, записування слів-відгадок.

 

Розвиток слухової диференціації, автомати-зація поставлених звуків. Формування навичок самостійної роботи у зошиті.

 

 

32-33.

Повторення, закріплення. Ненаголошені «е-и». Читання вголос та мовчки. Таблиці читання.
Автоматизація поставлених звуків. Чистомовки, вірші напам’ять. Звуки «ш», «ж».

 

Списування речень. Вибіркове списування слів з ненаголошеними голосними «е-и». Правила перевірки. Вправи. Самостійне вставляння букв (з допомогою)

Розвиток операцій аналізу та синтезу. Формування вміння планувати, організовувати, контролювати та оцінювати власну діяльність.

 

 

34-35.

Речення, як одиниця мовлення. Засоби відмежування речень в усному (пауза) та письмовому мовленні (крапка, знак запитання, оклику, велика буква). Знаходження заданого речення в тексті.

 

Короткі та довгі слова, речення. Перенос. Пунктуація в кінці речення.

Диктант. Графічне позначення кінця речення, перенесення слів.

 

Автоматизація поставлених звуків.

Розвиток інтонаційної виразності мовлення.

Розвиток самоорганізації під час роботи в зошиті.

 

 

36-37.

Звуко-буквенний аналіз слів з м’якими приголосними. Читання з самоаналізом написання  та вимови під час коментування. Пояснення значення слів. Підбір слів за лексичними полями.

Весела грамота, ст. 24, 25

Повторення. Тверді та м’які приголосні. Таблиця читання.

Самостійна робота в зошиті з коментуванням дій під час написання. Самостійний підбір слів та складів із заданими звуками (на основі друкованого тексту)

Розвиток операцій аналізу та синтезу. Формування вміння планувати, організовувати, контролювати та оцінювати власну діяльність. Активізувати словник.

 

 

38-39.

Формування лексичних полів. Підбір слів до груп узагальнення «Меблі», «Одяг», «Взуття», «Посуд», «Продукти харчування».

Читання слів на картках. Складання пояснювальних речень. Робота зі словником.

 

Буква «ї».

Грамотійко №1, ст. 35

Суцільна та роздільна вимова, позначення на письмі. Вправа «Пропущені букви».
Диктант на закріплення.

Розвиток слухової диференціації, автоматизація поставлених звуків. Формування уявлень про слово, його значення, лексичну приналежність, залежність написання від місця звуку та вимови.

 

 

 

40

Розрізнення «й-Ї»

Грамотійко №1, ст. 36.
Закріплення навичок читання, темп. Таблиці для читання – напрямок, темп.

Д\ігри з роздатковим матеріалом на диференціацію звуковимови поставлених звуків.

 

Написання самостійне слів, аналіз, пояснення.

Запис речень за схемами, змінювання закінчення іменників (місцевий відмінок), вживання прийменників.

 

Розвиток слухової диференціації, автоматизація поставлених звуків. Формування уявлень про слово, його значення, лексичну приналежність, залежність написання від місця звуку та вимови

 

 

41-43.

Закріплення. Зміна закінчення при утворенні множини іменників. Наголос. Розпізнавання на слух слів-паронімів. Дзвінкі та глухі приголосні звуки. Диференціація шиплячих-свистячих звуків.

Весела грамота, ст.16.
Грамотійко №2, ст. 25-33 (вибірково)

Ненаголошені звуки «е-и»

Грамотійко №1, ст. 28.

Однина-множина. Вправа «Добери відповідну букву»

Грамотійко №1, ст. 29, завд.6

КАРТКА 3. Порівняння графічно та на слух (символ)

Розвиток слухової диференціації, автомати-зація поставлених звуків. Формування уявлень про слово, його значення, лексичну приналежність, залежність написання від місця звуку та вимови.

 

 

 

44-45.

 Добір слів-ознак до іменників. Повторення розпізнавання глухих-дзвінких звуків. Читання за схемами.

Грамотійко №2, ст. 25, завд. 1. Робота з тлумачним словником.

Автоматизація та диференціація поставлених звуків, розвиток артикуляційної та дрібної моторики.

Розрізнення «с»-«з». Самостійний підбір слів із заданим звуком, написання. Вправа «Встав пропущені букви»

Грамотійко №2, ст. 27, завд.11

Розвиток слухової диференціації, автоматизація поставлених звуків. Формування уявлень про слово, його значення, лексичну приналежність, залежність написання від місця звуку та вимови.

 

 

 

46-47.

Побудова порівняльних речень. Порівняння предметів за їх ознаками на основі карток (протилежності)

Розрізнення звуків та букв «ш»-«ж».

Грамотійко №2, ст. 28, завд.3

Слуховий диктант. Вправа «Коректурна правка» (2 рівні)

Самостійний підбір букв під час списування.

Розвиток навичок диференційованого сприймання образного та вербального матеріалу. Розвиток логічного мислення, зв’язного мовлення, граматики.

 

 

48-49.

Розрізнення глухих-дзвінких звуків. «п»-«б».

Самостійний підбір слів під час гри «Нагодуй тварин».

Грамотійко №2, ст. 31, 32

 

Добір букв до слів на диференціацію. Добір узагальнюючого слова до словосполучення, запис, виокремлення глухого та дзвінкого звуку.

Грамотійко №2, ст. 31, 32

 

Розвиток слухового аналізу, навичок читання та письма, самоконтролю вимови та самоперевірки письмових робіт.

 

 

50-51.

Розрізнення глухих-дзвінких звуків. «т»-«д».

Читання слів парами, пояснення змісту слова. Формування граматики, узгодження слів у реченні, формування правильної звуковимови.

Грамотійко №2, ст. 33,34

 

Складання словосполучень та їх запис з диференціацією букв «т-д».

Списування тексту з пропущеними буквами. Самостійна робота в зошиті.

Закріплення навичок правильної звуковимови. Розвиток слухового аналізу, навичок читання та письма, самоконтролю вимови та самоперевірки письмових робіт.

 

 

52-53.

Розрізнення глухих-дзвінких звуків. «х»-«г».

Читання слів парами, пояснення змісту слова. Формування граматики, узгодження слів у реченні, формування правильної звуковимови.

Грамотійко №2, ст. 35,36

 

Складання словосполучень та їх запис з диференціацією букв «х-г».

Списування тексту з пропущеними буквами, виправлення помилок.

Самостійна робота в зошиті.

Закріплення навичок правильної звуковимови. Розвиток слухового аналізу, навичок читання та письма, самоконтролю вимови та самоперевірки письмових робіт.

 

 

54-56.

Розрізнення глухих-дзвінких звуків. «ф»-«в».

Читання слів парами, пояснення змісту слова. Формування граматики, узгодження слів у реченні, формування правильної звуковимови.

Грамотійко №2, ст. 38-39

Сприймання на слух прочитаного, відповіді на запитання по тексту. Формування діалогічного мовлення.

 

Списування слів з пропущеними буквами, вставляння пропущених букв. Ребуси (з допомогою). Самостійна робота на дошці – вправа «Склади слово»

Виписування окремо слів з заданими звуками.

Вправа «Коректурна правка» (2 рівні)

Розвиток навичок диференційованого сприймання образного та вербального матеріалу. Розвиток логічного мислення, зв’язного мовлення, граматики.

 

 

57-58.

Розрізнення кінетично схожих букв.

Букви і звуки «б-д»

Читання словосполучень, таблиць для читання на диференціацію.

Грамотійко №2, ст. 41, 42, завд. 5

 

Самостійне написання слів під малюнками, диференціація букв, зміна слів (ласкаве звернення).

Розсипані слова (з допомогою)

Графічні вправи.

 

Формування навичок читання та письма, розрізнення графічного та акустичного. Формування самостійності, розвиток мислення.

 

 

 

59-60.

Розрізнення кінетично схожих букв.

Букви і звуки «п-т»

Читання словосполучень, таблиць для читання на диференціацію.

Грамотійко №2, ст. 44-45, завд. 8. Пояснення значення слова, слова-пароніми. Самостійний підбір слів, читання речень. Розвиток сили і тривалості фразового дихання.

 

Самостійне написання слів під малюнками, диференціація букв, зміна слів (ласкаве звернення).

Розсипані слова (з допомогою)

Графічні вправи.

Ланцюжок слів.

Формування навичок читання та письма, розрізнення графічного та акустичного. Формування самостійності, розвиток мислення.

 

 

 

61-64.

Просте речення. Розвиток зв’язного мовлення, граматичної будови слова, речення, узгодження слів в роді, числі та відмінку. Читання простих речень, поширення їх заданими словами. Підбір самостійних слів для поширення речень. Поняття «хто?», «що?»

Грамотійко №2, ст. 46. завд. 2, 3.

Читання тексту з малюнками-підказками.

Грамотійко №2, ст. 47, завд. 7.

Самостійний запис речень, поширення словами на основі сюжетного малюнка. Відповіді на запитання по сюжету, пошук відповідних слів.

Зміна слова – однина-множина іменників.

Грамотійко №2, ст. 46, завд. 4

 

Розвиток зв’язного мовлення, граматики.

Формування навичок читання, письма, текстового аналізу; самостійності, самоорганізації висловлювання та письмового мовлення.

 

 

65-66.

Складне речення. Утворення речень з простих, читання. Розвиток інтонації, розуміння пунктуації складних речень, підбір сполучників «і», «а». Поділ тексту на речення.

Грамотійко №2, ст. 48, завд. 10, 11

Запис складних речень (з допомогою).
Вправи на закріплення диференціації дзвінких-глухих, схожих кінетично букв.

Слуховий диктант.

Вибірковий самостійний диктант з коментуванням.

Розвиток зв’язного мовлення, граматики.

Формування навичок читання, письма, текстового аналізу; самостійності, самоорганізації висловлювання та письмового мовлення.

 

 

67-70.

Повторення за результатами аналізу усного та писемного мовлення.

 

 

 

 

 

 

 План роботи складено з урахуванням вимог НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ ДЛЯ ПІДГОТОВЧОГО, 1-4 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ РОЗУМОВО-ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ. Інститут спеціальної педагогіки НАПН України Укладач Висоцька А.М. а також логопедичних зошитів №1 та №2 Т.Л.Момот.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
25 січня 2022
Переглядів
3641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку