Учень з інтелектуальними порушеннями, порушенням автоматизації шиплячих, Л та Р. Читає по складах 1-2 складові слова. За висновком ІРЦ не було рекомендованої програми. (Не вказала клас, підбирайте по рівню можливостей учня)
№ з/п |
Усне мовлення. Артикуляція. Читання. |
Письмове мовлення |
Спрямованість корекційної роботи |
Дата |
Аналіз результативності |
1-2 |
Розвиток артикуляційної моторики, процесів переключення, усвідомленої артикуляції. Відпрацювання стійких фіксованих позицій основних груп звуків. Звуковий аналіз вибраних складів і слів (1-складові). Складання описових речень за схемою. |
Звуки і букви. Розрізнення голосних і приголосних (на слух, на письмі) самостійно та вибіркове списування за інструкцією. Мовл. спілкування ст. 6 |
Розвиток артикуляційної та загальної моторики. Корекція зорового та слухового аналізу акустичних та графічних ознак звуків/букв. |
|
|
3-4 |
Артикуляційна розминка + пальчикова гімнастика. Сила голосу. Грамотійко №1, ст. 16, завдання 1 |
Списування складів (відкриті, обернені), 1-2-складових слів без збігу приголосних. Робота з зошитом Грамотійко №1, ст. 13, завдання 6, ст. 18, завдання 4. |
Формування правильної звуковимови, сили голосу, сили дихання, дрібної та артикул. моторики. Розвиток оперативної пам’яті, операцій аналізу, синтезу, порівняння. |
|
|
5-6 |
Розвиток артикуляції, фонематики. Вправи на слуховий аналіз та синтез, розвиток диференційованого дихання, довжини видиху при вимові фрази Автоматизація шиплячих, «л», «р». Доріжки автоматизації Грамотійко №1, ст. 18,20, завд. 1,5 |
Списування складів (відкриті, обернені), вправа «коректурна правка» (1 рівень). Списування з друкованого тексту.
Грамотійко №1, ст. 22, завд.5 |
Формування правильної звуковимови, сили голосу, сили дихання, дрібної та артикул. моторики. Розвиток оперативної пам’яті, операцій аналізу, синтезу, порівняння. |
|
|
7-8 |
Слова-ознаки, слова-дії. За предметними та сюжетними картками формування понять «дія, ознака». Звуковий аналіз слів, визначення складів. Складання речень за символами. Таблиця 1, ст 38. Грамотійко №1 |
Графічний та складовий диктант. Звуки голосні і приголосні, запис складів самостійний і на слух, вибірковий. Склади зі звуком «і». Пом’якшення. |
Формування навичок звуковимови, складового читання, письма. Розвиток самостійності, самоаналізу, самоперевірки. |
|
|
9. |
Читання односкладових слів на диференціацію поставлених звуків та голосних «и-і». Знаходження в тексті слів-ознак, слів-дій за запитаннями (з допомогою) |
1-складові слова зі звуком «і». Грамотійко №1, табл. 2 ст.38. |
Формування навичок самодиктування, впізнавання слів за складами.Розвиток самоконтролю звуковимови. |
|
|
10. |
Слухання-розуміння усного мовлення. Розуміння сприйнятого (хто?що?де?коли? чому?) Визачення послідовності подій. Самоконтроль вимови поставлених звуків.Граматика (узгодження іменників з прикметниками. Закінчення іменників. Грамотійко №2, ст. 18
|
Самодиктант (закінчення іменників, склади, 1-складові слова зі звуками «і,и». Визначення місця звуків у слові, складів у слові. Грамотійко №2, ст.18; Весела грамота, ст. 44,46 |
Розвиток уміння налаштовуватися на сприймання, розуміння складних синтаксичних конструкцій. Розвиток фонематичного аналізу і синтезу. |
|
|
11-12. |
Розвиток артикуляції, фонематики. Вправи на слуховий аналіз та синтез, розвиток диференційованого дихання, довжини видиху при вимові фрази. Автоматизація поставлених звуків під час читання складів за таблицями. Д\гра «Перший звук у слові». Вправа «Який, яка, яке?Що робить?»
|
Написання складів з голосними УВАГА на «и», «і». Диктант, списування, вибіркове списування. Грамотійко №2, ст.18 |
Розвиток слухового самоконтролю, звукового аналізу і синтезу. Закріплення графічного образу голосних звуків у різних позиціях написання. |
|
|
13. |
Використання в мовленні просторових прийменників (без термінології). Автоматизація та диференціація поставлених звуків під час ігор та вправ. Практичне спостереження над засобами відмежування речень в усному мовленні. КАРТКА 1 |
З допомогою вчителя встановлення співвідношення прочитаного з ілюстрацією, малюнком (предметним, сюжетним). Практичне відпрацювання аналізу першого складу і закінчення слів для читання та впізнавання, співвідношення з малюнком прочитаного. |
Формування поняття паузи під час вживання прийменників. Удосконалення вимови та самоконтролю поставлених звуків. |
|
|
14-15. |
Визначення м’якості приголосних на слух. Фонетична та артикуляційна зарядка. Сила видиху, розвиток дрібної моторики+промовляння (логоритміка) Поняття «багато-один». Закінчення слів. Грамотійко №2, ст. 14, завд.5. Таблиці для читання. Картки Степанищева (поле зору)
|
Тверді та м’які приголосні. РОЗРІЗНЕННЯ НА ПИСЬМІ. М’який знак. Графічні завдання. Написання самостійне складів та 1-складових слів. КАРТКА №2 |
Удосконалення способів написання та поєднання букв. Розвиток сили видиху на фразі; дрібної та артикуляційної моторики. Вдосконалення звуковимови та самоконтролю. |
|
|
16. |
Закріплення навичок читання м’яких та твердих приголосних у слові, короткому реченні. Поняття наголосу у 2-3-4 складових словах (з допомогою). Усна робота по визначенню кількості складів. Складова лінійка.
|
Закріплення написання пом’якшених та м’яких приголосних у складах, словах. Списування. Диктант.
КАРТКА №2 |
Розвиток слухової уваги та пам’яті, слухового та зорового сприймання, удосконалення навичок письма, операцій аналізу та синтезу. |
|
|
17. |
Закріплення навичок самостійного читання буквосполучення «ьо». Автоматизація поставлених звуків. _________________________________ |
Написання буквосполучення «ьо». Списування. Диктант складів та слів. Грамотійко №2, ст.16 |
Розвиток слухової уваги та пам’яті, слухового та зорового сприймання, удосконалення навичок письма, операцій аналізу та синтезу. |
|
|
18. |
Розуміння деформованого речення. Впорядкування речень, поширення речень прикметниками. Розвиток словника, зв’язного мовлення.
|
Написання буквосполучення «ьо». Списування. Диктант складів та слів. Грамотійко №2, ст.16 |
Розвиток слухової уваги та пам’яті, слухового та зорового сприймання, удосконалення навичок письма, операцій аналізу та синтезу. Розширення активного словника. |
|
|
19-20. |
Поділ слів на склади. Автоматизація поставлених звуків, визначення наявності, місця звуку у слові, порівняння, та запис. Порівняння буквосполучень «ьо-йо». «Коректурна правка» (2 рівні) Грамотійко №2, ст. 17, завд. 1,2
|
Записування наявних звуків у слові, вибірково – складів з парними звуками. Розрізнення буквосполучень «ьо-йо» Написання самостійне і по пам’яті. Графічний диктант. Грамотійко №2, ст. 17, завд. 5 |
Розвиток операцій порівняння та аналізу, слухової та зорової пам’яті, просторової орієнтації, звуко-складової структури слова. |
|
|
21-22. |
Формування лексичних полів (тварини дикі. домашні, тварини пустель, саван, тощо). Утворення назв дитинчат тварин. Вправа «Хто у кого?» Формування граматики. Складання звукових схем. Читання. |
Буква «я». Грамотійко №2, ст. 19
Суцільна та роздільна вимова, позначення на письмі. Вправа «Пропущені букви». Списування. Грамотійко №2, ст. 19. завд. 7 |
Розвиток слухової диференціації, автоматизація поставлених звуків. Формування уявлень про слово, його значення, лексичну приналежність, залежність написання від місця звуку та вимови. |
|
|
23. |
Складання речень за запитаннями, малюнками. Просторові прийменники. Відмінкові закінчення іменників (знахідний, орудний, давальний, місцевий, родовий відмінок) Самоконтроль вимови, визначення наявності звуку, позначення його буквою.
|
Диференціація твердих і м’яких приголосних на письмі. Грамотійко №2, ст. 19, завд.4 Вибіркове письмо на закріплення вивченого. |
Розвиток слухової диференціації, автомати-зація поставлених звуків. Формування уявлень про слово, його значення, лексичну приналежність, залежність написання від місця звуку та вимови. |
|
|
24-25 |
Читання складів та слів із звуками «у-ю». Складання звукових схем та порівняння. Грамотійко №2, ст. 20, завд.2 Робота зі словником. Самостійне пояснення значення слова. Автоматизація та диференціація поставлених звуків.
|
Буква «ю». Слуховий диктант. Грамотійко №2, ст. 20, завд. №4 Порівняння графічних ознак букв «я», «ю», «у». Диктант. Вправа «Коректурна правка» (3 рівні) |
Вчити роботі з тлумачним словником. Формувати навички читання, звукового аналізу та порівняння. |
|
|
26. |
Читання складів та слів із звуками «е», «є» та порівняння. |
Диференціація «е-є» на письмі. Вправа «Коректурна правка» (2 рівні) Грамотійко №2, ст. 21 Порівняння графічних ознак. Списування, Слуховий диктант.
|
Вчити роботі з тлумачним словником. Формувати навички читання, звукового аналізу та порівняння. |
|
|
27. |
Артикуляційна гімнастика+пальчикова гімнастика. Дихальні вправи. Вичленення заданих слів з мовленнєвого потоку. Відповіді на запитання по тексту.
Грамотійко №2, ст. 22, завд. 5 |
Повторення. Тверді та м’які приголосні. Таблиця читання. Самостійна робота в зошиті з коментуванням дій під час написання. Прочитування написаного. |
Формування навичок самостійної роботи, самоорганізації та планування мовленнє-вого висловлювання. Розвиток слухової уваги та мислення, дрібної та артикуляційної моторики. |
|
|
28-30. |
Повторення голосних, диференціація на слух (зовнішнє та внутрішнє мовлення). Робота з зошитом. Читання. Грамотійко №1, ст. 23, 24, 25, 26 Таблиці читання. Темп читання, напрямок.
|
Записування слів із заданими голосними. Самостійна робота з зошитом. Самодиктування. Слуховий диктант. Робота з картками.
|
Формування навичок самостійної роботи. Розвиток слухової уваги та мислення, дрібної та артикуляційної моторики, навичок читання та письма. |
|
|
31. |
Повторення. Диференціація «е-и» у наголошених складах. Грамотійко №1, ст. 27. |
Підбір букв під час списування, відгадування загадок, записування слів-відгадок.
|
Розвиток слухової диференціації, автомати-зація поставлених звуків. Формування навичок самостійної роботи у зошиті. |
|
|
32-33. |
Повторення, закріплення. Ненаголошені «е-и». Читання вголос та мовчки. Таблиці читання.
|
Списування речень. Вибіркове списування слів з ненаголошеними голосними «е-и». Правила перевірки. Вправи. Самостійне вставляння букв (з допомогою) |
Розвиток операцій аналізу та синтезу. Формування вміння планувати, організовувати, контролювати та оцінювати власну діяльність. |
|
|
34-35. |
Речення, як одиниця мовлення. Засоби відмежування речень в усному (пауза) та письмовому мовленні (крапка, знак запитання, оклику, велика буква). Знаходження заданого речення в тексті.
|
Короткі та довгі слова, речення. Перенос. Пунктуація в кінці речення. Диктант. Графічне позначення кінця речення, перенесення слів.
|
Автоматизація поставлених звуків. Розвиток інтонаційної виразності мовлення. Розвиток самоорганізації під час роботи в зошиті. |
|
|
36-37. |
Звуко-буквенний аналіз слів з м’якими приголосними. Читання з самоаналізом написання та вимови під час коментування. Пояснення значення слів. Підбір слів за лексичними полями. Весела грамота, ст. 24, 25 |
Повторення. Тверді та м’які приголосні. Таблиця читання. Самостійна робота в зошиті з коментуванням дій під час написання. Самостійний підбір слів та складів із заданими звуками (на основі друкованого тексту) |
Розвиток операцій аналізу та синтезу. Формування вміння планувати, організовувати, контролювати та оцінювати власну діяльність. Активізувати словник. |
|
|
38-39. |
Формування лексичних полів. Підбір слів до груп узагальнення «Меблі», «Одяг», «Взуття», «Посуд», «Продукти харчування». Читання слів на картках. Складання пояснювальних речень. Робота зі словником.
|
Буква «ї». Грамотійко №1, ст. 35
Суцільна та роздільна вимова, позначення на письмі. Вправа «Пропущені букви». |
Розвиток слухової диференціації, автоматизація поставлених звуків. Формування уявлень про слово, його значення, лексичну приналежність, залежність написання від місця звуку та вимови.
|
|
|
40 |
Розрізнення «й-Ї»
Грамотійко №1, ст. 36. Д\ігри з роздатковим матеріалом на диференціацію звуковимови поставлених звуків.
|
Написання самостійне слів, аналіз, пояснення. Запис речень за схемами, змінювання закінчення іменників (місцевий відмінок), вживання прийменників.
|
Розвиток слухової диференціації, автоматизація поставлених звуків. Формування уявлень про слово, його значення, лексичну приналежність, залежність написання від місця звуку та вимови |
|
|
41-43. |
Закріплення. Зміна закінчення при утворенні множини іменників. Наголос. Розпізнавання на слух слів-паронімів. Дзвінкі та глухі приголосні звуки. Диференціація шиплячих-свистячих звуків.
Весела грамота, ст.16. |
Ненаголошені звуки «е-и» Грамотійко №1, ст. 28. Однина-множина. Вправа «Добери відповідну букву» Грамотійко №1, ст. 29, завд.6 КАРТКА 3. Порівняння графічно та на слух (символ) |
Розвиток слухової диференціації, автомати-зація поставлених звуків. Формування уявлень про слово, його значення, лексичну приналежність, залежність написання від місця звуку та вимови.
|
|
|
44-45. |
Добір слів-ознак до іменників. Повторення розпізнавання глухих-дзвінких звуків. Читання за схемами. Грамотійко №2, ст. 25, завд. 1. Робота з тлумачним словником. Автоматизація та диференціація поставлених звуків, розвиток артикуляційної та дрібної моторики. |
Розрізнення «с»-«з». Самостійний підбір слів із заданим звуком, написання. Вправа «Встав пропущені букви» Грамотійко №2, ст. 27, завд.11 |
Розвиток слухової диференціації, автоматизація поставлених звуків. Формування уявлень про слово, його значення, лексичну приналежність, залежність написання від місця звуку та вимови.
|
|
|
46-47. |
Побудова порівняльних речень. Порівняння предметів за їх ознаками на основі карток (протилежності) |
Розрізнення звуків та букв «ш»-«ж». Грамотійко №2, ст. 28, завд.3 Слуховий диктант. Вправа «Коректурна правка» (2 рівні) Самостійний підбір букв під час списування. |
Розвиток навичок диференційованого сприймання образного та вербального матеріалу. Розвиток логічного мислення, зв’язного мовлення, граматики. |
|
|
48-49. |
Розрізнення глухих-дзвінких звуків. «п»-«б». Самостійний підбір слів під час гри «Нагодуй тварин». Грамотійко №2, ст. 31, 32
|
Добір букв до слів на диференціацію. Добір узагальнюючого слова до словосполучення, запис, виокремлення глухого та дзвінкого звуку. Грамотійко №2, ст. 31, 32
|
Розвиток слухового аналізу, навичок читання та письма, самоконтролю вимови та самоперевірки письмових робіт. |
|
|
50-51. |
Розрізнення глухих-дзвінких звуків. «т»-«д». Читання слів парами, пояснення змісту слова. Формування граматики, узгодження слів у реченні, формування правильної звуковимови. Грамотійко №2, ст. 33,34
|
Складання словосполучень та їх запис з диференціацією букв «т-д». Списування тексту з пропущеними буквами. Самостійна робота в зошиті. |
Закріплення навичок правильної звуковимови. Розвиток слухового аналізу, навичок читання та письма, самоконтролю вимови та самоперевірки письмових робіт. |
|
|
52-53. |
Розрізнення глухих-дзвінких звуків. «х»-«г». Читання слів парами, пояснення змісту слова. Формування граматики, узгодження слів у реченні, формування правильної звуковимови. Грамотійко №2, ст. 35,36
|
Складання словосполучень та їх запис з диференціацією букв «х-г». Списування тексту з пропущеними буквами, виправлення помилок. Самостійна робота в зошиті. |
Закріплення навичок правильної звуковимови. Розвиток слухового аналізу, навичок читання та письма, самоконтролю вимови та самоперевірки письмових робіт. |
|
|
54-56. |
Розрізнення глухих-дзвінких звуків. «ф»-«в». Читання слів парами, пояснення змісту слова. Формування граматики, узгодження слів у реченні, формування правильної звуковимови. Грамотійко №2, ст. 38-39 Сприймання на слух прочитаного, відповіді на запитання по тексту. Формування діалогічного мовлення.
|
Списування слів з пропущеними буквами, вставляння пропущених букв. Ребуси (з допомогою). Самостійна робота на дошці – вправа «Склади слово» Виписування окремо слів з заданими звуками. Вправа «Коректурна правка» (2 рівні) |
Розвиток навичок диференційованого сприймання образного та вербального матеріалу. Розвиток логічного мислення, зв’язного мовлення, граматики. |
|
|
57-58. |
Розрізнення кінетично схожих букв. Букви і звуки «б-д» Читання словосполучень, таблиць для читання на диференціацію. Грамотійко №2, ст. 41, 42, завд. 5
|
Самостійне написання слів під малюнками, диференціація букв, зміна слів (ласкаве звернення). Розсипані слова (з допомогою) Графічні вправи.
|
Формування навичок читання та письма, розрізнення графічного та акустичного. Формування самостійності, розвиток мислення.
|
|
|
59-60. |
Розрізнення кінетично схожих букв. Букви і звуки «п-т» Читання словосполучень, таблиць для читання на диференціацію. Грамотійко №2, ст. 44-45, завд. 8. Пояснення значення слова, слова-пароніми. Самостійний підбір слів, читання речень. Розвиток сили і тривалості фразового дихання.
|
Самостійне написання слів під малюнками, диференціація букв, зміна слів (ласкаве звернення). Розсипані слова (з допомогою) Графічні вправи. Ланцюжок слів. |
Формування навичок читання та письма, розрізнення графічного та акустичного. Формування самостійності, розвиток мислення.
|
|
|
61-64. |
Просте речення. Розвиток зв’язного мовлення, граматичної будови слова, речення, узгодження слів в роді, числі та відмінку. Читання простих речень, поширення їх заданими словами. Підбір самостійних слів для поширення речень. Поняття «хто?», «що?» Грамотійко №2, ст. 46. завд. 2, 3. Читання тексту з малюнками-підказками. Грамотійко №2, ст. 47, завд. 7. |
Самостійний запис речень, поширення словами на основі сюжетного малюнка. Відповіді на запитання по сюжету, пошук відповідних слів. Зміна слова – однина-множина іменників. Грамотійко №2, ст. 46, завд. 4
|
Розвиток зв’язного мовлення, граматики. Формування навичок читання, письма, текстового аналізу; самостійності, самоорганізації висловлювання та письмового мовлення. |
|
|
65-66. |
Складне речення. Утворення речень з простих, читання. Розвиток інтонації, розуміння пунктуації складних речень, підбір сполучників «і», «а». Поділ тексту на речення. Грамотійко №2, ст. 48, завд. 10, 11 |
Запис складних речень (з допомогою). Слуховий диктант. Вибірковий самостійний диктант з коментуванням. |
Розвиток зв’язного мовлення, граматики. Формування навичок читання, письма, текстового аналізу; самостійності, самоорганізації висловлювання та письмового мовлення. |
|
|
67-70. |
Повторення за результатами аналізу усного та писемного мовлення.
|
|
|
|
|
План роботи складено з урахуванням вимог НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ ДЛЯ ПІДГОТОВЧОГО, 1-4 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ РОЗУМОВО-ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ. Інститут спеціальної педагогіки НАПН України Укладач Висоцька А.М. а також логопедичних зошитів №1 та №2 Т.Л.Момот.