Індивідуальний план професійного самовиховання майбутнього вчителя
Завдання самовиховання |
Шляхи та засоби |
|
I. З розвитку пізнавальних умінь |
Тренуватися в угадуванні внутрішнього стану учнів за зовнішніми проявами поведінки |
|
1. Розвивати в собі педагогічну спостережливість |
Проявляти більш щирий інтерес до особистості кожного з учнів |
|
2. Навчитися керувати своїми почуттями |
При надмірному хвилюванні використовувати самозаспокоєння, самовідволікання. Здійснювати самоконтроль |
|
3. Розвивати в собі дотепність та оперативність |
Тренуватися у розв’язуванні педагогічних задач експромтом, але з наступним критичним аналізом |
|
II. З розвитку конструктивних умінь |
Усі наступні справи чітко розраховувати та планувати |
|
Навчитися складати конкретні плани різних заходів |
Вивчити плани досвідчених педагогів, засвоїти основні логічні схеми планів, скласти варіанти планів і обговорити їх з досвідченими вчителями |
|
III. З розвитку комунікативних умінь |
Тренуватися в передкомунікативному орієнтуванні, контактах, особливо з незнайомими людьми |
|
1. Подолати надмірну соромливість у спілкуванні |
Вчитися не думати про себе під час спілкування |
|
2. Розвивати в собі товариськість |
Користуватися будь-якою можливістю проявити ініціативу у спілкуванні |
|
IV. З розвитку інформаційних умінь |
Вивчати літературу з вибраної проблеми |
|
1. Навчитися виразному читанню |
Тренуватися в голосному виразному читанні. Проаналізувати магнітні записи своєї мови |
|
2. Навчитися коротко, але змістовно виступати на зборах |
Користуватися можливістю висловити свою думку перед аудиторією. Виступати за планом: а) про що хочу сказати, б) що про це хочу сказати, в) що пропоную |
|
V. З розвитку організаторських умінь: навчитися навичкам самоконструювання, самонаказу та самоконтролю |
У процесі практичних педагогічних справ тренуватися в самоінструктуванні та інших прийомах самоактивізації |
|
Звичайно, не всі завдання і напрямки роботи над собою можна зафіксувати у програмі та плані професійного самовиховання. Головне, щоб кожен майбутній педагог виробив свій кодекс правил і принципів й неухильно дотримувався їх.