Індивідуальний навчальний план
для учня/учениці 7 класу ___________________________(прізвище, ім’я)
який/яка здобуває освіту за сімейною (домашньою) формою навчання
ГЕОГРАФІЯ:
Материки та океани
7 клас
План складено за оновленою навчальною програмою з географії для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 року № 698
№ П/П |
Зміст уроку |
Очікувані результати |
Дата/ час прове дення консультацій, видів контролю |
1. |
ВСТУП до курсу Географія материків та океанів.
Тема 1. ФОРМА І РУХИ ЗЕМЛІ
Тема 2. МАТЕРИКИ ТА ОКЕАНИ |
Учень/учениця називає материки, частини світу, океани, різні види карт; порівнює материки та океани за площею, карти за масштабом та просторовим охопленням; розрізняє в атласах карти, знаходить на картах різного масштабу материки, частини світу, океани.
Учень/учениця знає і уявляє форму Землі, дні рівнодення та сонцестояння; розуміє і наводить приклади добових і річних ритмів як наслідків осьового обертання та орбітального руху Землі; знаходить на карті екватор, лінії тропіків і полярні кола; пояснює вплив форми Землі та її рухів на природу материків і океанів; оцінює і характеризує наслідки форми Землі, вплив добового і річного рухів Землі на життя людини; моделює оптимальний режим життя відповідного до добових та річних циклів (ритмів).
Учень/учениця знає і розуміє основні етапи розвитку геологічної історії Землі, наслідки руху літосферних плит, найбільші платформи та області складчастості, кліматичні пояси; наводить приклади форм рельєфу на материках і в океанах, платформ і областей складчастості, різних за властивостями повітряних і водних мас, типів клімату, теплих і холодних течій, природних зон на материках; знає і розуміє гіпотези дрейфу материків, загальну циркуляцію атмосфери та їх вплив на природні умови Землі; знаходить і показує на картах різного масштабу найбільші літосферні плити, райони поширення пасатів, мусонів, західних вітрів помірних широт і східних полярних вітрів, кліматичні пояси, найбільші теплі та холодні поверхневі течії, природні зони; пояснює вплив повітряних мас на погодні умови своєї місцевості, аналізує закономірності розміщення форм рельєфу на материках та океанах, причини виникнення океанічних течій, розміщення природних комплексів на материках і в океанах, взаємодію і взаємовплив океанів і материків. |
ЖовтеньОнлайн консультація, різнорів нева робота |
2. |
Тема 3. АФРИКА
Тема 4. ПІВДЕННА АМЕРИКА
Тема 5. АВСТРАЛІЯ |
Учень/учениця знає дослідників материка, особливості його географічного положення, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку; визначає типи клімату за кліматичною картою та кліматичними діаграмами; знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Середземне, Червоне; затоки: Гвінейська, Аденська; протоки: Мозамбіцька, Гібралтарська, Баб-ель-Мандебська; острів Мадагаскар; півострів Сомалі; гори: Атлас, Драконові, Капські; вулкан Кіліманджаро; нагір’я Ефіопське; плоскогір’я Східноафриканське; річки: Ніл, Конго, Нігер, Замбезі, Оранжева; озера: Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад; водоспад Вікторія; пустелі: Сахара, Наміб; держави та їх столиці: Єгипет, Нігерія, Південна Африка; описує природу найвідоміших національних парків Африки; визначає основні напрями господарського використання природних комплексів материка; робить висновок про вплив природних умов і ресурсів на особливості життя і господарської діяльності людей; розуміє, як впливають природні чинники на виникнення природних вогнищ захворювань та поширення епідемій; встановлює залежність між рівнем соціального розвитку країн та станом природних комплексів.
Учень/учениця знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон; аналізує особливості розміщення корисних копалин материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу: море Карибське; затоку Ла-Плата; протоки: Магелланова, Дрейка; острови: Вогняна Земля, Фолклендські, Галапагоські, рівнини: Амазонська, Орінокська, Ла-Платська низовини, Бразильське, Гвіанське плоскогір’я; гори Анди (г. Аконкагуа); вулкани: Льюльяйльяко, Котопахі; річки: Амазонка, Парана, Оріноко; водоспади: Анхель, Ігуасу; озера: Маракайбо, Тітікака; пустелю Атакама; держави та їх столиці: Бразилія, Аргентина, Чилі; оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ (землетруси, вулканізм) та їх вплив на життя людей; характеризує населення та його господарську діяльність в різних країнах материка; встановлює залежність між рівнем соціального розвитку країн та станом природних комплексів.
Учень/учениця знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку; знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Коралове, Тасманове; затоки: Карпентарія, Велика Австралійська; острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф; півострів Кейп-Йорк; плоскогір’я Західно-Австралійське; низовину Центральну; гори: Великий Вододільний хребет (г. Косцюшко); річки: Муррей, Дарлінг; озеро Ейр; пустелі: Велика Піщана, Велика пустеля Вікторія; державу Австралійський Союз та її столицю; пояснює вплив рельєфу і клімату на формування вод суходолу, унікальність органічного світу, особливості заселення Австралії; характеризує особливості географічного положення, головні риси населення та його господарської діяльності; оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка. |
Грудень Онлайн - тест |
3. |
Тема 6. АНТАРКТИДА
Тема 7. ПІВНІЧНА АМЕРИКА |
Учень/учениця знає історію дослідження та освоєння материка, першовідкривачів материка Фадєя Беллінсгаузена, Михайла Лазарєва, Руаля Амундсена, Роберта Скотта, країни, що беруть участь у сучасних дослідженнях; наводить приклади про значення міжнародного співробітництва у вивченні Антарктиди; пояснює відмінності між Антарктикою та Арктикою; характеризує особливості географічного положення материка; позначає і показує на карті Антарктичний півострів, моря Ведделла, Росса; знає представників рослин і тварин світу Антарктики, особливості їх пристосування до середовища; характеризує риси природи Антарктиди, Антарктики; характеризує особливості тектонічної будови, клімат; пояснює причини утворення суцільного покривного зледеніння, його вплив на природу материка та на природні особливості планети в цілому; оцінює роль України в дослідженні Антарктиди; дискутує щодо перспективних напрямків розвитку окремих видів діяльності людини на материку.
Учень/учениця знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку; характеризує географічне положення материка; знаходить і показує на картах різного масштабу: затоки: Гудзонова, Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска; острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг; півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан; рівнини: Центральні, Великі, Лаврентійська височина, Примексиканська низовина; гори: Кордильєри, Делані (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі; річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо; водоспад Ніагарський; озера: Великі (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне; держави та їх столиці: США, Канада, Мексика; порівнює рельєф і клімат Північної і Південної Америки; обґрунтовує вплив географічного положення материка на його природу та особливості освоєння людиною; оцінює вплив господарської діяльності людини на природні комплекси материка; розуміє механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей; встановлює залежність між рівнем соціального розвитку країн та станом природних комплексів. |
Березень Різнорів нева робота |
4. |
Тема 8. ЄВРАЗІЯ
Тема 9. ОКЕАНИ
Тема 10. ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ МАТЕРИКІВ ТА ОКЕАНІВ
|
Учень/учениця знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку; характеризує географічне положення материка, знаходить і показує моря: Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Жовте, Японське, Берингове, Південнокитайське, Аравійське; затоки: Біскайська, Бенгальська, Перська; протоки: Босфор, Ла-Манш, острови: Великобританія, Ірландія, Нова Земля, Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Філіппінські, Шрі Ланка, Тайвань;півострови: Балканський, Апеннінський, Піренейський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан, Аравійський, мала Азія; рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська, Прикаспійська, Середньодунайська, Індо-Гангська, Месопотамська низовини, плоскогір’я Декан, Середньосибірське, Казахський дрібнособковик; гори: Піренеї, Альпи, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунгма); нагір’я: Тибет, Іранське; вулкани: Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма; пустелі: Каракуми, Гобі, Руб-ель-Халі; річки: Рейн, Дунай, Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена, Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг, Інд, Євфрат, Тигр; озера: Каспійське, Женевське, Світязь, Ладозьке, Байкал, Мертве море; держави та їх столиці: Україна, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Китай, Індія, Японія, Туреччина; порівнює типи клімату в межах помірного поясу Євразії, висотні пояси в різних гірських системах; оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей.
Учень/учениця називає і знаходить на карті моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства; характеризує риси географічного положення океанів; знаходить і показує на картах Тихого океану – течії: Північна та Південна Пасатна, Куросіо, Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська, Північнотихоокеанська, Східноавстралійська; острови: Нова Зеландія, Нова Гвінея, Гавайські, Маріанські, Атлантичного океану – течії: Гольфстрім, Північноатлантична, Канарська, Лабрадорська, Бразильська, Бенгельська; острів: Ісландія, Індійського океану – течії: Мадагаскарська, Мусонна, Західноавстралійська; Західних вітрів; порівнює властивості водних мас різних частин Тихого океану; обґрунтовує зв'язок клімату океану з атмосферною циркуляцією та переміщенням течій, своєрідність органічного світу; оцінює вплив океану на життя і діяльність людей на прибережних територіях; розуміє механізм утворення цунамі та його вплив на життя людей; може запропонувати шляхи розв’язання екологічних проблем Світового океану.
Учень/учениця знає і розуміє види природних багатств материків та океанів; пояснює зміни природних комплексів під впливом людської діяльності; оцінює наслідки використання людиною природних багатств материків і океанів; розуміє та пропонує шляхи вирішення екологічних проблем материків та океанів; оцінює роль міжнародного співробітництва у розв’язуванні проблем взаємодії природи і суспільства.
|
Травень Онлайн - тест |
5. |
Підсумкова перевірка знань |
Перевірка знань і умінь які учень здобув протягом навчального року |
ТравеньКонтрольна робота |