Інфінітив. Infinitive.

Про матеріал

Інтегрований урок складено з метою сприяння формуванню комунікативних здібностей та умінь слухання, читання та перекладу з англійської мови, використовуючи знання з теми "Інфінітив" з української мови. Повторити й поглибити знання учнів про дієслово як частину мови; формувати пізнавальні вміння знаходити дієслова в текстах на прикладі біографічних відомостей про визначних математиків України М. Остроградського та Британії Ендрю Джона Уайсла. До уроку додаються дві презентації - українського та англійського блоків уроку.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Integrated Ukraine, English lesson –Інтегрований ОБ’ЄДНАНИЙ україно-англійський урок.«Інфінітив. Infinitive»

Номер слайду 2

Integrated Ukraine, English lesson –Інтегрований ОБ’ЄДНАНИЙ україно-англійський урок.-You will learn about famous English and Ukraine mathematicians, read, discuss and translate the texts, do different exercises.

Номер слайду 3

Пояснення нового матеріалу. The INFINITIVE (Iнфінітив) в ангійській мові – це неозначена безособова форма дієслова, що відповідає на питання «що робити?», «що зробити?». Інфінітив називає тільки дію і не виражає категорії особи, числа або способу. Відмінною особливістю форми інфінітиву є частка to, яка вживається разом із дієсловом у першій формі неправильних дієслів (Irregular verbs). Або у правильних дієсловах у формі, яка подається у словниках для перекладу.

Номер слайду 4

Пояснення нового матеріалу. For example: I would love to come but I’m busy now. – Я б хотів прийти, та я зараз занятий. Нe began to study the works famous mathematicians – Він почав вивчати роботи відомих математиків того часу. Тhen he has tried to prove а theorem – після він спробував довести цю теорему. Доречи, у словниках не пишеться частка to, як із правильними, так неправильними дієсловами. Більш ретельно про походження, утворення, форми інфінітиву ви дізнаєтесь згодом.

Номер слайду 5

Andrew John Wiles

Номер слайду 6

Andrew John Wiles 1. Let me introduce a modern American professor of mathematics, from USA Andrew John Wiles.2. He is from Great Britain.3. Wiles was born in Cambridge, on 1953. He is 67 years old now.4. When he was ten years old, he met Great Fermat’s theorem. 5. Since, then he has tried to prove it.6. John used methods from a school textbook (student book).

Номер слайду 7

Andrew John Wiles7. Later he began to study the works mathematicians who tried to prove this theorem too.8. In 1974 he graduated Merton College, University of Oxford. 9. He began his scientific career in 1975 at Clare College, Cambridge University. 10. Then he worked at Harvard University. 11. In 1982 he moved to America.12. In 1994 he proved the Fermat’s theorem.13. He worked on the proof of the Fermat’s theorem for 30 years.14. Now Andrew John Wiles works in Princeton University. 8. 11.

Номер слайду 8

What happened in…?

Номер слайду 9

You are great children!Are you tired?Let’s have some rest!

Перегляд файлу

Інтегрований україно-англійський урок в 7 класі.

 

Розробили та провели:

Вчитель української мови Зимогляд Олена Вікторівна та

Вчитель англійської мови Горбачова Поліна Степанівна.

(Комунальний заклад «Харківська санаторна школа №11» Харківської обласної ради)

 

Тема: Інфінітив. Infinitive.

Мета: повторити й поглибити знання учнів про дієслово як частину мови; формувати пізнавальні вміння знаходити дієслова в текстах, визначати їх роль у реченнях; розвивати творчі здібності використовувати дієслова у власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу; навчити визначати дієслова в неозначеній формі; розвивати вміння комунікативно й стилістично доречно її вживати; розвивати логічне мислення, орфографічну пильність; виховувати любов до традицій українського народу; прищеплювати шанобливе ставлення до славетних постатей українського  та британського народів (на прикладі біографічних відомостей про математиків
М. Остроградського та Ендрю Джона Уайсла), формувати патріотичне ставлення до Батьківщини.

Ключові компетентності:

Уміння вчитися: виробляти вміння в учнів планувати свою роботу, правильно розподіляти час, доводити поставлене завдання до кінця.

Загальнокультурна: розвивати загальнолюдські цінності, викликати інтерес до духовної спадщини українського народу.

Громадянська: формувати почуття патріота своєї держави, прищеплювати любов до оточуючого світу.

Соціальна: закріпити вміння співпрацювати в парах, малих групах; нести відповідальність за свої рішення; підтримувати колективний дух в ході виконання завдань.

Спілкування іноземними мовами: сприяти формуванню комунікативних здібностей та умінь слухання, читання та перекладу; ефективно використовувати знання з іноземної мови.

 

Тип уроку: інтегрований урок

Форми роботи: групова, індивідуальна, фронтальна.

Обладнання: підручник, опорні конспекти «Дієслово», дидактичний ілюстративний матеріал, роздатковий матеріал, презентації, мультимедійне обладнання з інтерактивною дошкою.

Хід уроку

Епіграф:

Без букв і граматики не навчаються і математики.

 

І. Організаційний момент. Вітання.

- Good afternoon children!

- Good afternoon teacher!

I’m glad to see you! How are you?

We are glad to see you too.

We are fine. Tank you!

 

Вступне слово вчителя англійської мови (слайд №1)

  •                   Today we have an unusual, interesting lesson.  It is  integrated   Ukraine,   English lesson.  You will learn about famous English and Ukraine mathematicians, read, discuss and translate the texts, do different exercises.
  •                   Are you ready to start our lesson?
  •                   Start our lesson.

Привітання вчителя української мови

Вітаю всіх присутніх! 

Сьогодні у нас — незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну чудову, в країну відому,

Що нас чекає й збагачує мову.

Щоб урок пройшов немарно

Треба сісти рівно, гарно.

Дарма часу не втрачати,

Думати і працювати.

 

Розшифруйте записану формулу уроку:

( у + о ) (в +с)р = з

(у - увага, о –   організованість, в – взаємодопомога, с – спілкування,  
р – робота, з – знання). Саме ці якості потрібні будуть нам на уроці.

 

А епіграфом нашого уроку будуть слова приказки

«Без букв і граматики не навчаються і математики». (На дошці)

 

ІІ. Оголошення теми уроку

Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про неозначену форму дієслова  – інфінітив в українській та англійській мовах.

2020 рік оголошено роком математичної грамотності, тож цей урок у нас буде тематичний, тобто присвячений видатним математикам.

 

Тема ця хоч не проста, та для вас цікава,

Будуть в ній нові слова, буде і забава.

І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему,

Мовних скарбів пребагато ми з вами зберемо.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Інтерактивна вправа «Очікування»

Учитель української мови.

- Чого кожен з вас очікує від уроку? У кожного з вас на парті лежить цифра, яка є вашим улюбленим числом. Тож влаштуємо справжню числову круговерть наших очікувань.

(Учні на стікерах записують власні очікування від уроку та прикрепляють на борд «Числова круговерть»)

 

IV. Пояснення нового матеріалу. (слайд №2)

Теоретичний блок

Учитель англійської мови:

- The INFINITIVE (Інфінітив) в англійській мові   це неозначена безособова форма дієслова, що відповідає на питання «що робити?», «що зробити?». Інфінітив називає тільки дію і не виражає категорії особи, числа або способу. Відмінною особливістю форми інфінітиву є частка to, яка вживається разом із дієсловом у першій формі неправильних дієслів (irregular verbs).  Або у правильних дієсловах у формі, яка подається у словниках з перекладом.

For example (наприклад):

I would love to come but I’m busy now. – Я б хотів прийти, та я зараз занятий.

 Нe began to study the works famous mathematiciansВін почав вивчати роботи відомих математиків.

 Тhen he has tried to prove а theorem – Після він спробував довести цю теорему.

(Звертається увага на інфінітивну форму пар дієслів в англійській та українській мовах).

- Доречи,  у словниках не пишеться частка to, із правильними або  неправильними дієсловами. Більш ретельно про походження, утворення, форми інфінітиву ви дізнаєтесь згодом.

 

Практичний блок. (слайд №3)

Учитель англійської мови:

- Task: Listen, read and translate.

 

Andrew John Wiles (Ендрю Джон Уайлс) (слайд № 4, 5)

1. Let me introduce a modern American professor of mathematics, from USA   Andrew John Wiles.

2. He is from Great Britain.

3. Wiles was born in Cambridge, on 1953. He is 67 years old now.

4. When he was ten years old, he met Great Fermat’s theorem.

5. Since, then he has tried to prove it.

6. John used methods from a school textbook (student book).

7. Later he began to study the works mathematicians who tried to prove this theorem too.

8. In 1974 he graduated Merton College, University of Oxford.

9. He began his scientific career in 1975 at Clare College, Cambridge University.

10. Then he worked at Harvard University.

11. In 1982 he moved to America.

12. In 1994 he proved the Fermat’s theorem.

13. He worked on the proof of the Fermat’s theorem for 30 years.

14. Now Andrew John Wiles works in Princeton University.

Translation: mathematic – математик

to prove -  доводити

graduatedзакінчив, отримав освіту

moved – переїхав (в цьому тексті)

scientific career – наукова кар’єра

Fermat’s theorem – теорема Ферма.

Первинне розуміння тексту.

Учитель англійської мови:

- What did you understand  from the text?  

- Who is Andrew John Wiles?

- Чому на слайді зображено подвійний флаг?

- Що таке теорема Ферма?

- У якому часі вжито всі речення?  Останнє речення?

Вправа «Numeral vortex», (слайд № 6) («Числовий вихор, круговерть») для встановлення подій з життя науковця.

What  event happened in…? (яка подія відбулась в …)

Вибіркова робота. (В аркушах із текстом на столі у кожного учня)

Завдання 1: Знайти в тексті дієслова в формі інфінітиву. Виписати їх.

to study; to prove

Завдання 2: виписати з тексту виділені дієслова, перекласти, утворити інфінітиви. (А аркушах з текстом та на інтерактивній дошці стилусом)

- У вас на столах лежать таблиці неправильних дієслів із перекладом.

-  Знайти та підкреслити  у тексті червоним кольором неправильні дієслова, синім кольором – правильні.

- У якому стовпчику в таблиці вказано минулий час дієслів? (Past Simple? Другий стовпчик).

- Яким чином утворені правильні дієслова в Минулому часі? (За допомогою частки …. (to).

- Записати  праворуч від тексту пари слів з тексту - дієслова в Минулому часі, через тире  інфінітив.

- Записати ці пари на дошці.

-You are great children! Are you tired? Let’s have some rest!

Фізкультхвилинка англійською.

 

 

V. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів з української мови.

  1.               Питання-відповідь.

- Яку частину мови вивчаємо?

- Назвіть форми дієслова.

- Яку синтаксичну роль виконують дієслова?

- Які види дієслова знаєте?

- Назвіть часи дієслова.

V. Пояснення нового матеріалу.

Теоретичний блок (слайд2-4)

- Неозначена форма дієслова (інфінітив) - це початкова незмінна форма дієслова, яка означає дію або стан предмета узагальнено, без вказівки на час, особу, рід, число. Відповідає на питання що робити? що зробити?

НАПРИКЛАД: Буду мріяти й жити на крилах надій… (Д. Луценко).

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!

Неозначену форму має кожне дієслово.

Будова

Неозначена Форма дієслова має наприкінці суфікс -ти(-ть).

НАПРИКЛАД:

Наприкінці деяких дієслів у неозначеній формі після суфікса -ти ( ть) може бути суфікс -ся(-сь). НАПРИКЛАД:

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!

Неозначена форма дієслова не має закінчення, навіть нульового.

Інфінітив як член речення

Підмет

Читати для нього — справжня насолода.

Присудок

Я хотіла побачити свого друга.

Означення

У мене не було бажання (якого?) сперечатися.

Додаток

Олег запропонував (що?) пограти у футбол.

Обставина

Ігор прийшов (з якою метою?) привітати друга.

Практичний блок

1. Розставте слова у три колонки (слайд 5)

2. Доберіть антоніми (слайд 6)

3. Дібрати відповідності (слайд 7)

 

Робота з текстом на інтерактивній дошці «Коментоване письмо» (підкреслити дієслова, утворити інфінітиви) (слайд 8).

1801 народився Михайло Остроградський, український математик, механік і фізик. Належить до найкращих математиків 19 ст., чиї праці отримали світове визнання. Займався майже всіма актуальними проблемами математики свого часу. Заснував наукову математичну школу. Академік Петербурзької АН (1830). Член-кореспондент Туринської, Римської, Французької, Американської академій, почесний доктор Київського та Московського університетів, почесний член Харківського університету (1859). Мав можливість. викладати у багатьох навчальних закладах Петербургу. Низка його праць стосується питань методики викладання математики і механіки у вищій та середній школах. Серед його праць слід відзначити мемуари у галузі чистої математики (1834), про інтегрування раціональних функцій, про повну теорію ударів (1854).

VІ. Підведення підсумків уроку(слайд 9).

Про кого говориться у вірші?

 

Не думай, що я неозначена

Тому, що нічого не значу я.

Я часу і роду не маю,

А дію завжди позначаю.

 

 Оцінювання учнів. Рефлексія.

Запитання для бесіди.

1. Яка дієслівна форма називається неозначеною?

2. Як відрізнити інфінітив від інших форм дієслова?

3. Чому інфінітив є незмінною формою дієслова?

4. У яких стилях мовлення поширений інфінітив?

Або вправа «Закінчити речення»

- Я зрозумів...

- Мене здивувало...

- Я збагатився інформацією про...

- Мене зацікавило повідомлення про...

- Я ніколи раніше не чув про...

- Я зумів …

- Я знав …

- Найбільші труднощі я відчув …

- Мені б хотілося ще …

Вправа «Фішбоун» (написати пари слів українське - англійське в формі інфінітиву на парних ребрах рибного скелету).

Вивчати –

Рахувати –

Поважати –

Розв’язувати –

Відповідати –

VІІ. Домашнє завдання

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Неозначена форма дієслова

Номер слайду 2

Номер слайду 3

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Неозначену форму має кожне дієслово. Будова Неозначена Форма дієслова має наприкінці суфікс -ти(-ть). НАПРИКЛАД: Наприкінці деяких дієслів у неозначеній формі після суфікса -ти ( ть) може бути суфікс -ся(-сь). НАПРИКЛАД: ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Неозначена форма дієслова не має закінчення, навіть нульового.

Номер слайду 4

Інфінітив як член речення Підмет Читати для нього — справжня насолода. Присудок Я хотіла побачити свого друга. Означення У мене не було бажання (якого?) сперечатися. Додаток Олег запропонував (що?) пограти у футбол. Обставина Ігор прийшов (з якою метою?) привітати друга.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Доберіть антоніми

Номер слайду 7

Зʹєднай вислови із дієсловами-синонімами В одну дудку грати- Одна нога тут- друга там - Знати, як свої п'ять пальців – Сім разів відміряй, один раз відріж– Приймати відповідальне рішення Робити щось самому Дуже добре знати кого-небудь Робити щось швидко У якій формі вжиті дієслова?

Номер слайду 8

Підкресліть дієслова, поставте їх у неозначеній формі. Усно поставте до них питання. КОМЕНТОВАНЕ ПИСЬМО

Номер слайду 9

ПІДСУМОК УРОКУ Не думай, що я неозначена Тому, що нічого не значу я. Я часу і роду не маю, А дію завжди позначаю.

zip
Додано
12 березня 2021
Переглядів
2486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку