Інфографіка як засіб підвищення мотивації

Про матеріал
Інфографіка як засіб підвищення мотивації учнів на уроках англійської мови. Мотивація учнів до навчання сьогодні є різною, в залежності від багатьох факторів, таких як особистість учня, сімейна підтримка, якість освіти, методи навчання, доступ до ресурсів та інше. Деякі учні можуть бути дуже мотивованими до навчання, вони можуть мати яскраві цілі та амбіції, які їх підтримують у навчальному процесі. Інші можуть стикатися зі складнощами у мотивації через різні причини, такі як відсутність цікавості до предмету, проблеми у сім'ї або соціальному середовищі, відчуття безсилля або невпевненості у власних здібностях тощо
Перегляд файлу

Мотивація учнів до навчання сьогодні є різною, в залежності від багатьох факторів, таких як особистість учня, сімейна підтримка, якість освіти, методи навчання, доступ до ресурсів та інше. Деякі учні можуть бути дуже мотивованими до навчання, вони можуть мати яскраві цілі та амбіції, які їх підтримують у навчальному процесі. Інші можуть стикатися зі складнощами у мотивації через різні причини, такі як відсутність цікавості до предмету, проблеми у сім'ї або соціальному середовищі, відчуття безсилля або невпевненості у власних здібностях тощо.

Деякі методи можуть допомогти підвищити мотивацію учнів до навчання:

Заохочення і підтримка: Підтримка від вчителів, батьків та однокласників може бути ключовою для мотивації учнів. Похвала за досягнення та підтримка у складних ситуаціях можуть збільшити внутрішню мотивацію.

Цікаві методи навчання: Використання різноманітних та цікавих методів навчання, таких як інтерактивні уроки, ігри, проекти та екскурсії, може збільшити зацікавленість учнів у предметі.

Практичність та застосовуваність: Пояснення учням, як їх знання можуть застосовуватися в реальному житті, може стимулювати їхню мотивацію до вивчення.

Залучення до вибору: Дозволити учням обирати теми для досліджень, проектів або предмети, які вони б хотіли вивчати, може підвищити їхній інтерес та мотивацію.

Створення атмосфери позитивної конкуренції: Змагання або групові завдання можуть збудити конкурентний дух та стимулювати учнів до досягнень.

У кожного учня своя індивідуальна мотивація, і важливо враховувати це при розробці методів навчання та спілкуванні з учнями.

Пропоную розглянути один із засобів підвищення мотивації учнів на уроках – інфографіка.

Інформаційна графіка або інфографіка  (англ. Information graphics; infographics) — це графічне візуальне подання інформації, даних або знань, призначених для швидкого та чіткого відображення комплексної інформації. Вона може покращити сприйняття інформації, використовуючи графічні матеріали для того, щоб підвищити можливості зорової системи людини бачити моделі і тенденції. Процес створення інфографіки можна розглядати як візуалізацію даних, створення інформаційних схем та моделей подання інформації.

Інфографіка може бути дуже ефективним інструментом для підвищення мотивації на уроках англійської мови через кілька ключових причин:

Візуальна привабливість: Інфографіка зазвичай привертає увагу, оскільки вона поєднує текст із зображеннями та графіками. Це може зробити навчальний матеріал більш цікавим і доступним для учнів.

Зручне подання інформації: Інфографіка може конденсувати велику кількість інформації в короткий, зрозумілий формат. Це сприяє кращому розумінню матеріалу та покращує запам'ятовування.

Стимулювання творчості: Інфографіка може надихати учнів на власне створення подібних матеріалів, що сприяє розвитку їх творчих навичок.

Активна участь: Створення інфографіки або аналіз існуючих може залучати учнів до активної участі у навчальному процесі, оскільки вони взаємодіють з матеріалом.

Якщо ви хочете використовувати інфографіку на уроках англійської мови, рекомендую такі підходи:

Створення власної інфографіки: Запропонуйте учням створити свою власну інфографіку на певну тему в англійській мові. Це може бути вправа з використанням слів, фраз або граматичних конструкцій.

Аналіз інфографіки: Обговорюйте з учнями інфографіку, що містить корисну інформацію або статистику на англійській мові. Розбирайте її разом, обговорюючи важливі моменти та нові слова.

Інтеграція в уроки: Використовуйте інфографіку як частину уроку, де ви вивчаєте нові слова або тематику. Це може стати основою для обговорення та письмових завдань.

Спільні проекти: Залучіть учнів до спільного створення інфографіки на англійській мові на певну тему. Це може бути ідеальною можливістю для співпраці та використання мовних навичок у практичних ситуаціях.

Використання інфографіки в навчанні англійської мови може стати важливим засобом для підвищення мотивації та покращення розуміння матеріалу учнями.

Інфографіку можна створити вручну за допомогою простих повсякденних інструментів, таких, як міліметрівка, олівці, маркери і лінійки. Тим не менш, сьогодні вони частіше створюються за допомогою комп'ютерних програм, що часто є швидшим і простішим. Вони можуть бути створені програмним забезпеченням для редагування ілюстрацій, таких, як Adobe Illustrator або безкоштовна Inkscape. Є також ряд спеціалізованих вебсайтів та інструментів, які можуть бути використані для побудови інфографіки.

Знаходження готової інфографіки сьогодні не складає проблем: існує достатньо ресурсів, що спеціалізуються на її створенні та розповсюдженні.

 

Сайт Visual.ly пропонує величезну колекцію матеріалів і зручний пошук.

Cool Infographic - ще один якісний сайт.

Сайт Canva пропонує велику кількість шаблонів для створення власної інфографіки. Найчастіше її і використовую. Пропоную розглянути її більш детально.

https://www.canva.com/

Найпростіша інфографіка - графіки, карти, таблиці, логічні схеми, кругові діаграми. У більш складному вигляді інфографіка може комбінувати фотографії, текстові блоки, таблиці, діаграми, реконструкцію подій, бути представлена у вигляді коміксів, карикатур, емблем, ілюстрацій. Використовується будь-який образ, але він повинен ефективно передавати дані і виконувати конкретні завдання.

На уроках англійської мови я використовую інфографіку для подання нової інформації або як універсальні шаблони для створення навчальних проєктів учнів. Ще один варіант це створення карти знань на основі вивченого за допомогою інфографіки самими учнями.