Інфомаційно-тренувальне заняття "Використання медіаосвіти та Інтернет технологій у освітньому процесі"

Про матеріал
У розробці подано матеріали, які можна використати для організації дистанційного навчання в школі з використанням Інтернет технологій. Рекомендована для педагогів усіх класів.
Перегляд файлу

Інформаційно-тренувальне заняття «Використання медіаосвітніх та Інтернет технологій  у освітньому процесі»

 

http://www.smartboard.com.ua/upload/medialibrary/f30/f3069dc914313e060f3b7633fbfe365e.jpg

 Мета:

Підвищення професійної компетентності вчителя шляхом  розвитку інформаційної культури,  якості освітньо - виховної роботи з  учнями через підвищення  рівня інформаційної компетентності педагогів навчального  закладу; розвиток ІКТ- компетентності педагогічних кадрів.

 

 

Хід заняття

 

  1. Організація дистанційного навчання щодо використання додатків GOOGLE в освітній діяльності з метою підвищення цифрової компетентності педагогів.

                                                                  

                                                                                        С. Аврамук

 

  1. Впровадження медіаосвіти в освітній процес (практичне

     заняття).

                                                                              

                                                                                                    О. Добош

 

 

 

 

   

ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ДОДАТКІВ GOOGLE В ОСВІТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ З МЕТОЮ ПІДВИЩЕННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ

 

                                                           Не так важливо, чого навчають у школі,

а важливо, як вчать ...

(М. Планк)

 

Сучасний етап розвитку суспільства характеризується глобальною комп'ютеризацією та інформатизацією в освіті. Нині в освітніх установах активно використовуються інформаційно-комунікаційні технології, а інформатизація освіти декларується як один із пріоритетних напрямів державної політики в галузі освіти. Інформаційна компонента стає провідною складовою технологічної підготовки людини, в якій би сфері діяльності йому не довелося б працювати.

Концепція модернізації  освіти акцентує увагу на необхідності формування інформаційної компетентності, як одного з основних показників якості освіти. Компетентність в галузі  інформаційно і комунікаційних технологій (ІКТ) є однією з пріоритетних цілей освіти. Можливість її формування безпосередньо пов'язана з активною діяльністю школяра в інформаційному комп'ютерному середовищі. Використання у навчальному процесі є актуальною проблемою сучасної шкільної освіти.

 Використання сучасної кумпютерної техніки і мультимедійних засобів відкриває для вчителя нові можливості у викладанні предметів. Вивчення будь-якої дисципліни з використанням ІКТ дає дітям можливість для роздумів і участі в створенні елементів уроку, що сприяє розвитку інтересу школярів до предмета. Впровадження ІКТ в освітній процес покликане підвищити ефективність проведення уроків, звільнити вчителя від рутинної роботи, посилити привабливість подачі матеріалу, здійснити диференціацію видів завдань, а також урізноманітнити форми зворотного зв'язку.

Організація дистанційного навчання на прикладі масового дистанційного курсу “Додатки Google в освітній діяльності”. Створення дистанційного курсу зумовлене необхідністю пошуку нових інтенсивних шляхів і засобів освіти, яка переходить на новий зміст, а це, безумовно, потребує застосування сучасних інструментів навчання. Актуальність дистанційного курсу полягає у використанні веб-сервісів у освітньому процесі, що дозволяє урізноманітнити навчальні заняття, навчити на практиці володінню хмарними технологіями, розширювати можливості викладання. Метою організації дистанційного курсу є навчання використанню додатків Google в професійній діяльності для підвищення цифрової компетентності педагогів, ознайомлення учасників із можливістю застосувати віртуальні кімнати Google Classroom для організації та взаємодії учнів, через практичне опрацювання різних онлайн-ресурсів та завдань навчити створювати й підтримувати персональне інформаційне середовище, власні віртуальні кімнати, на конкретних прикладах продемонструвати переваги колективної взаємодії, співпраці, ефективність застосування цифрових інструментів Google в освітній діяльності. Інноваційність практики полягає в практичному застосуванні цифрових інструментів Google в освітній діяльності, створенні умов для успішного впровадження електронних ресурсів, створених під час дистанційного навчання. Для забезпечення ефективного навчання матеріали курсу містять: 54 практичних завдання, 40 навчальних відео, 10 інструктивних листів, 9 об’єктів Google Диска для спільного редагування, 3 онлайн-тестування. До кожного інструктивного листа розроблена відповідна відеотрансляція через прямий ефір YouTube, яка містить відеолекції з практичними порадами щодо застосування в професійній діяльності, рекомендації щодо усунення недоліків, яких припустилися учасники при виконанні завдань; організовано чат - можливість учасникам задати питання наживо й отримати відповідь; представлена “родзинка” до кожного ефіру з авторською презентацією застосування цифрового інструмента/додатка; налаштовано збереження запису для подальшого перегляду в зручний час. Ефективний зворотній зв'язок із учасниками курсу налаштований через системи сповіщень, здачі робіт, отримання приватних консультацій до кожного завдання в системі Google Classroom. Під час навчання учасники опрацьовують матеріали з таких практичних напрямів: ● Створення й підтримка функціонування віртуальної кімнати Google Classroom. ● Створення та спільне редагування об’єктів Google Диску для організації спільної взаємодії користувачів. ● Узагальнення й систематизація матеріалів на платформі оновлених Google Сайтів. ● Створення відео-контенту за допомогою інструмента прямих ефірів YouTube: записи виступів, навчальних відео. ● Ознайомлення з системою G Suitе for Education для підключення в закладах освіти. ● Використання онлайн-ресурсів Веб 2.0 для інтеграції до віртуальних кімнат. ● Опрацювання основних налаштувань безпечної роботи в кіберпросторі. Кожен учасник розробляє власний кейс із 10 готовими об’єктами для впровадження в професійній діяльності. Користувачі курсу не тільки виконують завдання у віртуальних кімнатах, а й навчаються створювати власні для застосування в професійній діяльності, адже саме ресурс Google Classroom дозволяє об’єднати учасників у захищеному середовищі, поширити інформацію, отримати зворотній зв’язок, взаємодіяти, підтримувати й супроводжувати спільну діяльність, може допомогти організувати віртуальну кімнату для роботи над будь яким проектом, взаємодії колег, учасників творчих осередків, навчального процесу. У підсумку учасники оформлюють та захищають власний проект. Курс апробований 20-ма циклами навчання протягом 2014-2019 років, налічує близько 6000 випускників. Інноваційною є запропонована модель організації дистанційного навчання: ● навчальне середовище для отримання завдань, консультацій і збору робіт учасників у середовищі Google Classroom; - 12 - ● сайт-навігатор із систематизованою інформацією за матеріалами курсу й публікацією спільних робіт учасників, таблиць виконаних робіт; ● система консультацій за допомогою прямих ефірів, щотижневих відеотрансляцій на каналі YouTube; ● взаємодія учасників через об’єкти Google Диска. Ця модель є перевіреною часом і кількістю учасників, які працюють одночасно: під час сесій у червні 2017, січні, червні, серпні, жовтні, грудні 2018, березні 2019 років років один тьютор ефективно працював з 500-600-ма користувачами за рахунок системи підтримки Google Classroom. Протягом усього навчання учасники курсу виконують завдання на отримання зворотнього зв'язку, налагодження комунікації, взаємодії за допомогою додатків Google: створюють віртуальні кімнати (класи), контактні групи, працюють у групових чатах, обмінюються повідомленнями, подіями, пишуть коментарі, спільно редагують аркуші таблиці у “відкритому класі”, слайди в презентації, беруть участь в опитуваннях, співпрацюють у віртуальних дошках (Padlet, Linoit), беруть участь в обговореннях (трансляціях прямих ефірів на YouTube), створюють власні цифрові ресурси (сайти, документи, програми, моделі, навчальні відео, інтерактивні вправи, онлайн-заготовки для подальшого використання в професійній діяльності). Будь-який користувач, працюючи з інструктивними листами, навчальними відео отримує можливість навчитися використовувати зазначені інструменти в конкретних професійних ситуаціях, а детальні описи виконання послідовностей дій із наочними скриншотами дозволяють користувачам різного віку, із різними рівнями навичок використання інформаційно-комунікаційних технологій успішно впоратись із запропонованими завданнями. Після завершення навчання учасники отримують навички не тільки використання хмарних технологій, різних додатків Google в навчальному процесі, повсякденній діяльності, а й отримують практику спільної онлайн-діяльності, взаємодії, налагодження комунікації, створюють власні онлайн-ресурси. За запитами педагогічної громадськості й на вимогу часу вищеназваний курс постійно вдосконалюється, доповнюються новими завданнями та напрямами використання. Забезпечується навчання впродовж життя, без статусу якого не може існувати інформаційне суспільство, для різних вікових та професійних категорій учасників. У представленому курсі реалізовано сучасні методи та технології, які дозволяють забезпечити ефективний процес дистанційного навчання та контролю знань. Про ефективність впровадження практики свідчать результати моніторингових досліджень, різних онлайн-опитувань, а також те, що з часом збільшується не тільки кількість бажаючих пройти навчання, а й спільноти активних випускників, які продовжують співпрацю у віртуальному просторі.  

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 березня 2021
Переглядів
546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку