Інформаційна виховна година для учнів 5 класу
Тема: Академічна доброчесність та її принципи
Мета: ознайомити учнів із поняттям «академічна доброчесність», визначити основні принципи її дотримання та порушення, розробити правила доброчесної поведінки для учнів класу;
розвивати навички умілого користування інтернетом, аналізувати та використовувати готову інформацію відповідно до норм академічної доброчесності; аналізувати результати онлайн опитувань;
виховувати повагу до чужої діяльності, інтелектуальної праці.
Обладнання: презентація
Тип виховного заходу: інформаційна виховна година інтерактивного характеру.
Хід
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Робота з епіграфом уроку
Перед вами на дошці представлено мудрі вислови та цитати про чесність. Це досить цікава і неординарна добірка самих справжніх «перлин мудрості» на дану тему. Тут зібрані цікаві вислови, розумні думки філософів геніальні слова великих мислителів. Чи згодні ви з висловами цих відомих людей?
Цікаві афоризми та цитати про чесність
Перегляд відеоролику « Що таке чесність?»
До вашої уваги представлено відеоролик « Що таке чесність?». Зверніть увагу на зразки чесної та нечесної поведінки. Наведіть приклади такої поведінки школярів, про які сказано у відеоролику.
( https://www.youtube.com/watch?v=rveIuv6CctQ)
III. Бесіда на основі побаченого (Аналіз анкетування за посиланням docs.google.com)
Перед виховною годиною учням було запропоновано пройти тестування, і чесно дати відповіді на (4 запитання;
(Обговорення результатів анкетування та висвітлення їх у процентному співвідношенні на екрані)
ІV. Повідомлення теми й мети уроку.
V. Опрацювання матеріалу.
Ознайомлення з новими поняттями та виразами.
На дошці є два поняття Чесність і Доброчесність. Які слова спадають вам на думку, коли ви описуєте чесну і доброчесну людину?
А тепер з’єднайте ці два поняття з правильними визначеннями.
Бути чесним означає бути відкритим, довіряти та бути достойним довіри. Коли люди чесні, можна бути впевненим, що вони не обмануть, не вкрадуть та не шахраюватимуть. Коли навколо усі чесні, то ти впевнений, що речі є саме такими, якими здаються.
Бути доброчесним означає відстоювати те, у що віриш, що є правильним, що є найвищою цінністю. Це означає бути чесним та щирим з іншими та з собою. Ти є доброчесною людиною, коли твої слова відповідають твоїм вчинкам.
(Вислухати 1-2 відповіді учнів)
На відміну від широкого поняття «доброчесності», «академічна доброчесність» — це категорія нормативна, прописана у законодавстві й міжнародному праві. Чітке визначення академічної доброчесності закріплене в Законі «Про освіту».
Відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту»:
Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
VI. Робота в групах.
Зараз саме час попрацювати в групах і розібратися з різними життєвими ситуаціями. Кожна група- це окремі експерти, серед який є
Ситуація 1. Тобі потрібно написати реферат. Ти збираєш необхідні матеріали, працюєш у бібліотеці та в мережі Інтернет, цікавишся подробицями та деталями своєї доповіді, щоб отримати відмінну оцінку. Твій друг просить твої нотатки для ознайомлення, начебто лише щоб зрозуміти ідею написання.
Ти, звичайно, не відмовляєш, адже він- твій друг. На наступний день твій друг зголошується зачитати повідомлення першим. Почувши зміст його доповіді, ти розумієш, що вона ідентична твоїй…..
Група 2 (Ситуація 2)
Ти дуже довго готувався до тесту з англійською мови. І ось настав день тесту. Вчитель роздав всім завдання, яке виявилося легким для тебе. Тест складався з 3 завдань. Ти швидко розпочав писати, адже тест розрахований лише на 30 хвилин. Розв’язавши всі завдання, ти хотів здавати зошит, але твій друг благав тебе дати списати. Як же відмовити другу, тим паче, ти вже все зробив? Задоволений своїм розв’язком та почуттям гордості, що допоміг другу, ти вийшов з уроку. Наступного дня, коли ти отримав результати тесту, ти був здивований, що останнє завдання( творче) не зараховане вчителем. Пояснення вчителя було таким - «робота виконана не самостійно, а списана». Ти зрозумів, що зошит твого друга вчитель перевірила першим…..
Група 3 (Ситуація 3)
Ти прийшов додому втомлений, щоб розважитися і відпочити , вирішив із товаришем піти в кіно. Гарно провів час. Вдома згадав про велику кількість домашнього завдання з української мови. Не довго думаючи, знайшов відповіді у ГДЗ, списав. Наступного дня запідозрила мене у нечесності і попросила виконати одну з вправ біля дошки. Ти не зміг це зробити і отримав «1».
Дайте відповіді на питання:
Обговорення відповідей експертів груп.
VII. Робота в парах
Перед вами є слова та вирази, які є людськими якостями, позитивними і негативними і, в деякій мірі, які є принципами академічної доброчесності та її порушенням.
Плагіат, чесність, довіра, фабрикація, справедливість, списування, обман, повага, хабарництво, необ’єктивне оцінювання, фальсифікація, відповідальність, сміливість.
Ваше завдання – в парах погрупувати ці якості у дві колонки, а потім звіритися з презентацією.
VIІI. Проектне моделювання правил доброчесності класу за допомогою віртуальної дошки Padlet.com
Складіть список правил доброчесності, які б ви хотіли запровадити в школі і яких би дотримувалися як учні, так і вчителі і ми разом обговоримо, які з них ми можемо прийняти як правила нашого класу.
IX. Підсумки
Правила академічної доброчесності для учнів 5 класу
Список використаної літератури:
https://www.youtube.com/watch?v=rveIuv6CctQ
1