Наука кінезіологія – гімнастика для мозку. Належить до методики самозбереження (здоров’язберігаючої). Не вимагає окремого часу. Налагоджує взаємозв’язок між батьками і дітьми, забезпечує вплив батьків на дітей і формує відносини між членами родини.
Кінезіологічні вправи дають можливість задіяти ті ділянки мозку, які раніше не брали участі в навчанні. Людина може мислити, сидячи нерухомо. Однак для закріплення думки слід рухатися.
У ході занять у дитини розвиваються міжпівкульні зв'язки, поліпшується пам'ять і концентрація уваги. Спостерігається значний прогрес у здібностях до навчання та вміння керувати своїми емоціями. Вправи проводити щодня 6-8 тижнів 15-20 хв. у день.
Тілесні рухи Мета: синхронізувати роботу півкуль.
«Людина-павук» Стати обличчям до стіни, ноги на ширині плечей, долоні покласти на стіну на рівні очей. Пересуватися уздовж стіни вправо, потім уліво приставним кроком, руками й ногами рухати паралельно. Далі робити рухи лівою рукою і правою ногою, правою рукою і лівою ногою.
«Незвичайне крокування» Крок лівою ногою супроводжувати змахом лівої руки. Крок правою ногою супроводжувати змахом правої руки.
«Око-мандрівник» Початкове положення стоячи. Не повертаючи голови, знайти очима будь-який предмет, який назвав педагог.
Дихальні вправи Мета: активізувати роботу стовбурових відділів мозку; розвивати праву півкулю.
«Хмара дихання»
Початкове положення стоячи, руки опущені. Вдихнути через ніс, руки перед грудьми. Повільно видихнути через рот, малюючи коло двома руками. З р. Тепер намалювати квадрати й трикутники.
«Свічка» Початкове положення сидячи за столом. Уявити, що перед вами стоїть велика свічка. Зробити глибокий вдих та спробувати одним видихом задути свічку. А тепер уявити перед собою 5 маленьких свічок. Глибоко вдихнути та задути ці свічки маленькими порціями видиху.
Гімнастика мозку
Мета: розвивати міжпівкульну взаємодію.
Вправи: «Кулак - ребро - долоня», «Лезгинка», «Вухо - ніс», «Будинок – їжачок - замок», «Гусак - курка - півень», «Зайчик - коза - виделка».
«Жабка» (кулак - ребро - долоня)
Жабка (кулак)
пливе (ребро)
у ставку (долоня).
Жабка (кулак) живе (ребро) у болоті (долоня).
«Оладки» Долоньки навпаки. Одночасна зміна.
Гралися ми в ладки –
смажили оладки.
Ми посмажимо,
повернемо.
Знову гратися почнемо.
Шановні батьки!
1. Готуючи дитину до школи,
пам'ятайте: «Мозок, добре влаштований, вартий більшого, ніж мозок, добре наповнений»
(М. Монтень).
2.Нерухома дитина не навчається. Будь- яка нова інформація
повинна закріплюватися рухом.
3. Лінощі дитини — сигнал
негараздів педагогічної
діяльності дорослого,
неправильно обраної методики
роботи з дитиною.
Кінезіологічні вправи
Поради батькам