Інформаційно-розважальна гра "Мій друг-дорожній рух"

Про матеріал
Тиждень знань безпеки життєдіяльності «Їдь та ходи тихо – оминеш дорожнє лихо»
Перегляд файлу

 

Тиждень знань безпеки життєдіяльності

«Їдь та ходи тихо – оминеш дорожнє лихо»

 

Інформаційно-розважальна гра

"Мій друг-дорожній рух"

 

Мета: закріпити і актуалізувати знання учнів про дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях; розвивати уяву, увагу, спостережливість, пізнавальні інтереси; виховувати культуру поведінки на вулицях та бережливе ставлення до життя і здоров'я. Сформувати відповідальне ставлення до власної безпеки та безпеки інших учасників дорожнього руху.

Обладнання: цеглинки LEGO, картки дорожніх знаків, іграшковий автомобіль, картки з загадками, м'яч, обруч.

  1. Вступне слово.

Ми з вами живемо у селі, тому щодня перебуваємо в ролі учасника дорожнього руху. Переходимо дорогу - ми пішоходи, рухаємося  транспортом - пасажири, а якщо маємо власний транспорт, то час від часу стаємо водіями. Для виконання цих ролей ми повинні знати правила дорожнього руху та засоби його регулювання.

Багато хто з пішоходів переконаний, що Правила дорожнього руху написані не для них, а для водіїв, а тому вивчати та виконувати їх зовсім не обов’язково. Але я  категорично не погоджуюся з такими думками і вважаю, що пішоходи є повноцінними учасниками дорожнього руху (такими ж, як водії, пасажири чи велосипедисти) й тому просто зобов’язані знати й неухильно дотримуватися Правил дорожнього руху, а також бути взаємно ввічливими на дорозі. І це не просто забаганка, а життєва необхідність, продиктована суворими реаліями сьогодення.

  Порушуючи правила дорожнього руху, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Тож, щоб не сталося лиха, ми повинні знати елементарні правила дорожнього руху, основні засоби його регулювання, вміти правильно переходити через дорогу, розрізняти типи дорожніх знаків.

 

  1. Основні правила поведінки на дорозі.

Отож, сьогодні ми вкотре повторимо з вами правила дорожнього руху, адже ми  є учасниками дорожнього руху, тому що щодня ми йдемо до нашого ліцею на навчання та повертаємося додому.

Хто добирається пішки – той пішохід, хто приїздить на шкільному автобусі чи на автомобілі вас привозять ваші рідні – ви пасажири.

 

1. Ходити по тротуару потрібно тільки з правого боку, а у разі його відсутності або неможливості рухатися по ньому – по краю проїзної частини назустріч руху транспортних засобів.(зліва)

2. Переходити дорогу необхідно тільки по пішохідному або підземному переходу, а у разі їх відсутності — на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч. Якщо в зоні видимості немає переходу або перехрестя, а дорога має не більше трьох смуг руху для обох його напрямків, дозволяється переходити її під прямим кутом до краю проїзної частини в місцях, де дорогу добре видно в обидва боки, і лише після того, як пішохід упевниться у відсутності небезпеки.

3. Переходити вулицю можна тільки на зелений сигнал світлофору.

4.Якщо збираєшся переходити дорогу, подивись чи немає поруч машин, або чи всі зупинилися.

5. При переході дороги спочатку подивись у лівий бік. Дійшовши до середини дороги подивись у правий бік і тільки тоді продовжуй іти.

6. Не можна перебігати дорогу.

7. Не можна обходити стоячий автобус – це небезпечно. Треба почекати, доки він від'їде від зупинки.

 

Тому правила дорожнього руху неодмінно,

діти повинні знати на відмінно.

 

  1. Головні знаки на дорозі.
  •          А зараз ми з вами познайомимося з головними знаками на дорозі. Я пропоную вам переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=8Vd0nktTMrc

 

 

 

 

 

 

Добрий друг наш — знак дорожній
Ставиться не так собі,
Як подружиться з ним кожен, 
Допоможе він тобі. 
Щоб не трапилося всяке, 
Шанувати треба знаки. 
На дорозі небезпечно, 
Тож обачним буть доречно. !

 

Гра «Добіжіть до знака».

Давайте ж перевіримо,  як ви знаєте дорожні знаки та пограємо у гру.

Мета: вправляти дітей в запам'ятовуванні дорожніх знаків, розвивати пам'ять, кмітливість, швидкість реакції, орієнтування в просторі.

Матеріал: дорожні знаки.

Хід гри:

За сигналом вчителя дитина біжить до дорожнього знаку, який називає вчитель. Якщо дитина помиляється у виборі знаку, то він повертається в кінець колони.

  •          Молодці, ви дуже кмітливі та старанні.
  •          Не втомилися? Тоді на вас чекає наступна гра.

 

 «Гра в м'яч».

Мета: розвивати кмітливість, швидкість реакції, засвоєння правил дорожнього руху.

Матеріал: м'яч.

Хід гри:

Діти стають півколом, вчитель задає одному з учасників запитання та  кидає м'яч. Дитина ловить м'яч та дає відповідь.

1. По дорозі хто йде? (Пішохід)

     2. Де повинні ходити пішоходи? (По тротуару).

3. Що таке перехрестя? (Місце, де перетинаються вулиці).

4. Що таке пішохідний перехід? (Місце, де пішоходи можуть переходити вулицю).

     5. Які сигнали має світлофор? (Червоний, жовтий, зелений).

6. Водій транспортного засобу, якому не потрібні права? (Велосипедист).

7. Де можна кататися на велосипеді? (На дитячому майданчику, у дворі).

8. Чому не можна виходити на вулицю та гратися на дорозі? (Там їздить багато машин, можна потрапити під машину).

  1. Що робить регулювальник? (Керує рухом на перехресті).

10. Дорожній знак, який попереджує про обов'язкову зупинку. (Стоп).

11. Людина, яка керує автотранспортом. (Водій).

12. Що встановлюють перед переїздом через залізничну колію? (Шлагбаум).

13. На якій вулиці розташований наш ліцей? (Центральна)

14. Місце очікування автобуса (Зупинка).

15. Для чого потрібен світлофор? (Він регулює рух транспорту і пішоходів).

16.  Які наземні види транспорту ви знаєте? втобус, тролейбус, маршрутне таксі..)

17. Кого ми називаємо учасниками дорожнього руху? (Пішоходів, водіїв, пасажирів)

18. Транспорт з «вусами» (Тролейбус).

 

Загадки.

Діти, подивіться будь ласка, до нас завітав чарівний автомобіль.

Він може зменшуватися та збільшуватися. Ось він захотів прийти до вас на урок і зменшився (іграшковий автомобіль). Він не може розмовляти, але в його салоні є цікаві картки-загадки.

Вам потрібно по черзі підбігти до автомобіля дістати загадку, зачитати її та відгадати.

Тротуаром йдуть малята, 

Жваві хлопчики й дівчата. 

Не кричать і не пустують –

Дуже ввічливо крокують.

Симпатичні всі на вроду

Наші дітки –   (Пішоходи)

 

Біжать чотири брати

І один одного не можуть наздогнати. (Колеса)

 

Як переходиш вулицю,

То завжди зупинись,

І перш за все з увагою

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема.

Трикольорові очі

Я маю недарма… (Світлофор)

 

Все водієві розповість,

Швидкість вірну вкаже,

Біля дороги як маяк,

Добрий друг-… (дорожній знак)

 

Я в будь-який сезон року 
Та в будь-яку непогоду 
Дуже швидко в будь-який час.
Провезу під землею я вас. (Метро)

 

З рогами, а не коза,

Є сідло, а не кінь.

З педалями, а не рояль,

З дзвоником, а не двері. (Велосипед)

 

Землю рити я допомагаю,

замість тисячі лопат я один копати рад. (Екскаватор)

 

Яка тварина втекла із зоопарку,

щоб лежати серед дороги? (Зебра)

 

Я не їм вівса, ні сіна,
Дайте випити бензину,
Усіх коней обжену,
Кого хоч наздожену. (Автомобіль)

 

Там, де вулиця широка

І машини в два потоки,

Людям важко перейти,

Треба вихід нам знайти.

Під землею є прохід —

Це… (підземний перехід)

 

Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах. (Потяг)

 

 

 

Гра « Світлофор».

-Діти, а ви любите слухати дитячі пісеньки?

Тож настав час перевірити ваші знання про що нас попереджають кольори світлофора.

https://www.youtube.com/watch?v=_ux6AlVkJF8

Мета: вчити співвідносити дії з кольором світлофора, розвивати увагу,  зорове сприйняття, мислення, кмітливість.

Матеріал: цеглинки LEGO червоного, жовтого, зеленого кольорів.

Хід гри:

Вчитель показує цеглинку відповідного кольору, а діти виконують дії:

на червоний колір  - стоять на місці,

на жовтий – крок вперед,

на зелений – марширують на місці.

 

Гра « Таксі викликали?»

-А хто хоче спробувати себе в ролі водія?

Хід гри:

Серед дітей обирається водій таксі. Водій, надівши на себе обруч, оббігає стійку. Захоплює першого гравця в обруч і разом з ним оббігають стійку. Добігши до фінішу

 «висаджує» пасажира і « садить» наступного і так, поки не перевезе всіх.

 

Словесна гра "В гостях у казки".

Дітки, а ви любите казки та мультфільми? Прошу вас дати відповіді на запитання-на якому транспортному засобі пересувалися герої.

 

  •     Улюблений двоколісний вид транспорту кота Леопольда? (Велосипед)
  •     Чим змазував свій моторчик Карлсон? (Варенням)
  •     На що перетворила добра фея гарбуз для Попелюшки? (На карету)
  •     Який подарунок зробили батьки Дяді Федора, листоноші Пєчкіну? (Велосипед)
  •     На чому літав Аладін? (На килимі)
  •     Особистий транспорт Баби Яги? (Ступа)
  •     На чому катався Кай? (На санчатах)

Молодці, ви добре справилися і з цим завданням.

 

Сподіваюся діти, що це заняття допоможе вам краще зрозуміти правила дорожнього руху та їх важливість. Пам'ятайте, що ваша безпека на дорозі залежить від вашої уважності та відповідальності. Дотримуйтеся правил, будьте обережні, і тоді дорога завжди буде для вас безпечною!

Знання ПДР – це ваш внесок у безпеку всіх учасників дорожнього руху. Бажаю успіху й безпечних подорожей.

 

Використана література:

Інтернет ресурси: загадки про дорожній рух; картинки дорожніх знаків.

Відео "Вчимо основні дорожні знаки" https://www.youtube.com/watch?v=8Vd0nktTMrc

Дитяча пісенька "Світлофор" https://www.youtube.com/watch?v=_ux6AlVkJF8

Мультимедійна презентація.