Інклюзивна освіта. Різні можливості - рівні права.

Про матеріал
Рекомендації для педагогів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА Рекомендації для педагогів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами

Номер слайду 2

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА - ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ: Ґрунтується на принципах виваженої (особистісно зорієнтованої) педагогіки. Зокрема: Відмінності між людьми є природнім явищем, і навчання відповідним чином слід адаптувати до потреб дітей, а не підганяти під сталі, наперед зумовлені погляди щодо організації та характеру освітнього процесу. Освітній процес спрямовується на задоволення потреб дітей - забезпечує більш високий середній рівень успішності, що є корисним усьому суспільству; - допомагає уникнути безцільних витрат ресурсів і краху надій, до чого надто часто призводить низький рівень навчання та шаблонність концептуальних підходів до освіти

Номер слайду 3

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА - ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ: Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не дивлячись на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними. Школи повинні визнавати і враховувати різноманітні потреби учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання. Забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розробки відповідних навчальних планів, прийняття організаційних заходів, розробки стратегії викладання, використання ресурсів та партнерських зв'язків зі своїми громадами. Діти з особливими освітніми потребами повинні отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання.

Номер слайду 4

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ Інклюзія – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу. Інклюзивна освіта: визначає, що усі діти можуть навчатися; заохочує освітні структури, системи та програми відповідати потребам усіх дітей; є динамічним процесом, що розвивається. Діти з особливими освітніми потребами (special educational needs – SEN), широко охоплює всіх учнів, чиї освітні проблеми виходять за межі загальноприйнятої норми. Воно стосується дітей з особливостями психофізичного розвитку, обдарованих дітей та дітей із соціально вразливих груп.

Номер слайду 5

Теорія «винятковості» Винятковість (нижче середнього) Винятковість (вище середнього) Фізична Порушення зору Порушення слуху Порушення опорно-рухового апарату Інші порушення фізичного розвитку, травми або захворювання Особливі фізичні та сенсорні здібності Соціально-емоційна Аутизм Шизофренія Емоційно-вольові порушення Поведінкові розлади, соціальна дезадаптованість Лідерство "Норма"

Номер слайду 6

«Звичайна» дитина Педагоги Масові школи Круглі стовпчики для круглих отворів Дитина з порушеннями психофізичного розвитку Спеціальні педагоги Спеціальні школи Квадратні стовпчики для квадратних отворів

Номер слайду 7

Адаптація дитини до вимог системи Система залишається незмінною Дитина або адаптується до системи, або стає для неї неприйнятною Перетворювання квадратних стовпчиків на круглі

Номер слайду 8

Всі діти різні Всі діти можуть навчатися Діти мають різні здібності, стан здоров'я, соціальний рівень сім'ї тощо Адаптація системи до потреб дитини

Номер слайду 9

Організація навчально-виховного процесу Навчання здійснюється за типовими навчальними планами, програмами, підручниками та посібниками, рекомендованими МОН для загальноосвітніх та, у разі потреби, спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів. Навчально-виховний процес здійснюється відповідно до робочого навчального плану загальноосвітнього навчального закладу. З урахуванням індивідуальних особливостей дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів, складається індивідуальний навчальний план

Номер слайду 10

Організація навчально-виховного процесу Індивідуальний навчальний план: 3-8 годин на тиждень - проведення корекційно-розвиткових занять (з урахуванням висновку ПМПК та типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку). Такі години враховуються під час визначення гранично допустимого тижневого навчального навантаження дітей з особливими освітніми потребами. Проводяться відповідними вчителями-дефектологами та практичними психологами. Індивідуальна навчальна програма розробляється педагогічними працівниками (переглядається двічі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування).

Номер слайду 11

Індивідуальний навчальний план Перелік навчальних предметів, послідовність їх вивчення, кількість годин, що відводяться на вивчення кожного предмета за роками навчання, та тижневу кількість годин. Враховуються додаткові години на індивідуальні і групові заняття, курси за вибором, факультативи тощо Розробляється педагогічними працівниками, які беруть безпосередню участь у навчально-виховному процесі, за участю батьків дитини або осіб, які їх замінюють, та затверджується керівником навчального закладу

Номер слайду 12

Індивідуальна навчальна  програма Визначає зміст, систему знань, навичок і вмінь, які мають опанувати учні в навчальному процесі з кожного предмета, а також зміст розділів і тем. Розробляється на основі типових навчальних програм загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі спеціальних, з відповідною  їх адаптацією

Номер слайду 13

Корекційно-розвиткова робота Надання системної кваліфікованої реабілітаційної та корекційно-розвиткової допомоги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються чи виховуються в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, за індивідуальною та іншими формами навчання Положення про навчально-реабілітаційний центр, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 16.08.2012 № 920 (зареєстрованим у Міністерстві юстиції 05 вересня 2012 року за № 1502/21814). Рекомендовано програми розвитку для дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами. Допускається використання авторських, регіональних програм, які затверджуються науковими радами інститутів післядипломної педагогічної освіти. Здійснюють педагоги, психологи з відповідною освітою НРЦ, ПМПК, спеціальні навчальні заклади, ЗОШ, установи соціального захисту, центри практичної психології та соціальної роботи, ресурсні центри. Обов`язкове укладання угод ДНЗ та ЗНЗ з НРЦ або із спеціальними загальноосвітніми школами-інтернатами про співпрацю Координація послуг зазначених фахівців здійснюється місцевими управліннями освітою

Номер слайду 14

Основні напрями діяльності асистента вчителя Співпраця з учителями щодо організації навчально-виховного процесу дитини з особливостями психофізичного розвитку в умовах інклюзивного класу. Організація корекційно-розвиткових занять з урахуванням особливостей психофізичного розвитку дитини. Створення умов соціальної адаптації дитини з особливими освітніми потребами, формування в неї моделі поведінки у дитячому колективі

Номер слайду 15

Співпраця учителя та асистента вчителя (оцінювання)

Номер слайду 16

Співпраця учителя та асистента вчителя (розробка програми)

Номер слайду 17

Співпраця учителя та асистента вчителя (планування)

Номер слайду 18

Співпраця учителя та асистента вчителя (звітування)

Номер слайду 19

У класі (групі) може бути не більше трьох дітей з особливими потребами. При цьому доцільно (за можливості) комплектувати дітей з особливими потребами однієї категорії (з порушенням слуху або зору тощо). Тривалість перебування учнів з особливими потребами в інтегрованому класі (групі), за умови цензового навчання, відповідає установленій нормі (статуту навчального закладу).

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
8 липня 2020
Переглядів
1037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку