Асистент-вихователь учня, що потребує корекції психофізичного розвитку є працівником навчального закладу і з питань професійної діяльності підпорядковується заучу, виконує накази і розпорядження. Працює в режимі робочого дня, за розкладом уроків учня, що передбачено у графіку роботи. Допомагає у вирішені назрілих проблем під час уроків, виконанні домашніх завдань. Під час хвороби учня проводить індивідуальне навчання його в домашніх умовах, пояснює новий навчальний матеріал, допомагає з виконанням домашніх завдань, спілкується з учителями, виконує їх вказівки. Використовує відповідні методи дистанційного навчання з врахуванням особливостей учня з відхиленнями у психофізичному розвитку. Надає консультативну допомогу батькам з питань навчання, виховання та корекції вад розвитку дітей. Бере участь у загальних і методичних заходах навчального закладу. Отримує від керівника навчального закладу інформацію нормативно-правового, методичного характеру, ознайомлюється з відповідними документами, організовує роботу щодо їх виконання.
Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.
За інклюзивною формою навчання у нашій школі навчаються 13 учнів, за якими створений психологічний супровід. Психологічний супровід - це створення умов адаптації дитини з психофізичними вадами у соціальному середовищі. Забезпечує психологічний супровід команда, до складу яких входять:
Вчитель-дефектолог-тифлопедагог -
Спеціальний психолог -
Асистенти-вихователі –
|
Переваги інклюзивної освіти: Для дітей з особливими освітніми потребами: *Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей. *Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами. *Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально. *Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей. *У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті. Для інших дітей: *Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей. *Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них. *Діти вчаться співробітництву. *Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
Тифлопедагог здійснює свою роботу за наступними напрямками: * Тифлопедагогічне вивчення учнів; * Проведення спеціальних корекційних занять з дітьми; * Участь у методичній роботі школи; * Робота з батьками дітей. Заняття тифлопедагог будує, орієнтуючись на розроблену ним програму корекційного навчання дитини, і проводить заняття тільки по закінченні уроків, завдання полягає у розвитку зорових функцій:
Корекційна робота тифлопедагога з учнями проводиться спільно з загальноосвітнім та виховним процесом, здійснюваним у школі. Участь тифлопедагога в методичній роботі школи передбачає відвідування уроків і заходів з дітьми, виступи на педрадах, проведення семінарських занять, індивідуальне консультування педагогів.
|
Інклюзивна освіта – шлях до всебічного розвитку дітей
Пам'ятка для педагогів
Інклюзивна освіта – перспектива нова. Хоч різні можливості – рівні права! Кожна дитина – це цілий світ, Освіта, повага і рівність для всіх!
Основні напрямки роботи спеціального психолога, який здійснює психологічний супровід інклюзивного навчання, наступні:
*Психологічна діагностика; *Психологічна корекція; *Психологічне консультування; *Психологічна реабілітація; *Психологічна підтримка.
Напрямки психокорекційної роботи:
*Розвиток зорового сприйняття. *Корекціянегативнихпсихічнихстанів (тривожності, агресивності…). *Корекція тривожності. *Корекція між особистісних відносин. *Розвиток уваги, пам’яті, мислення. *Оптимізація працездатності. *Формування адекватної самооцінки. *Збагачення словникового запасу. *Розвиток просторових уявлень і орієнтацій…
Під час вивчення психічного розвитку дитини психолог виявляє фактори, які зумовлюють труднощі пізнавальної діяльності, спілкування та соціальної адаптації, а також ті резерви, які можна використовувати у корекційно-розвитковій роботі.
|