Інклюзивна освіта – шлях до всебічного розвитку дітей

Про матеріал
Інклюзивна освіта – шлях до всебічного розвитку дітей - це пам'ятка для педагогів.
Перегляд файлу

    Асистент-вихователь учня, що потребує корекції психофізичного розвитку є працівником навчального закладу і з питань професійної діяльності підпорядковується заучу, виконує накази і розпорядження.

    Працює в режимі робочого дня, за розкладом уроків учня, що передбачено у графіку роботи.

   Допомагає у вирішені назрілих проблем під час уроків, виконанні домашніх завдань.

    Під час хвороби учня проводить індивідуальне навчання його в домашніх умовах, пояснює новий навчальний матеріал, допомагає з виконанням домашніх завдань, спілкується  з учителями, виконує їх вказівки.

   Використовує відповідні методи дистанційного навчання з врахуванням особливостей учня з відхиленнями у психофізичному розвитку.

   Надає консультативну допомогу батькам з питань навчання, виховання та корекції вад розвитку дітей.

   Бере участь у загальних і методичних заходах навчального закладу.

   Отримує від керівника навчального закладу інформацію нормативно-правового, методичного характеру, ознайомлюється з відповідними документами, організовує роботу щодо їх виконання.

 

     Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення

рівного доступу до якісної освіти дітям

з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах

 на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.

 

    За інклюзивною формою навчання у нашій школі навчаються 13 учнів, за якими створений психологічний супровід. Психологічний супровід - це створення умов адаптації дитини з психофізичними вадами у соціальному середовищі. Забезпечує психологічний супровід команда, до складу яких входять:

 

Вчитель-дефектолог-тифлопедагог -

 

 

Спеціальний психолог -

 

 

Асистенти-вихователі –

 

 

 

Переваги інклюзивної освіти:

Для дітей з особливими освітніми потребами:

*Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.

*Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.

*Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.

*Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.

*У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

Для інших дітей:

*Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.

*Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.

*Діти вчаться співробітництву.

*Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

D:\Робота\инклюз.jpg

   Тифлопедагог здійснює свою роботу за наступними напрямками:

* Тифлопедагогічне вивчення  учнів;

* Проведення спеціальних корекційних занять з дітьми;

* Участь у методичній роботі школи;

* Робота з батьками дітей.

 Заняття тифлопедагог будує, орієнтуючись на розроблену ним програму корекційного навчання дитини, і проводить заняття тільки по закінченні уроків, завдання полягає у розвитку зорових функцій:

  • гостроти зору;
  • розвитку окорухаючої функції;
  • розвитку бінокулярного і стереоскопічного зору;
  • розвитку здатності зору сприймати зображення та зберігати, його в одному фокусі;
  • соціально-побутового орієнтування;
  • орієнтування у просторі;

    Корекційна робота тифлопедагога з учнями проводиться спільно з загальноосвітнім та виховним процесом, здійснюваним у школі.

   Участь тифлопедагога в методичній роботі школи передбачає відвідування уроків і заходів з дітьми, виступи на педрадах, проведення семінарських занять, індивідуальне консультування педагогів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інклюзивна освіта – шлях до всебічного розвитку дітей

 

 

D:\Робота\Kids_1330643390.png

 

 

 

Пам'ятка для педагогів

 

                         Інклюзивна освіта – перспектива нова.

   Хоч різні можливості – рівні права!

          Кожна дитина – це цілий світ,

          Освіта, повага і рівність для всіх!

 

 

 

    Основні напрямки роботи спеціального психолога, який здійснює психологічний супровід інклюзивного навчання, наступні:

 

сихологічна діагностика; сихологічна корекція;

сихологічне консультування;

сихологічна реабілітація;

сихологічна підтримка.

 

      Напрямки психокорекційної роботи:

 

*Розвиток зорового сприйняття.

*Корекціянегативнихпсихічнихстанів (тривожності, агресивності).

*Корекція тривожності.

*Корекція між особистісних відносин.

*Розвиток уваги, пам’яті, мислення.

*Оптимізація працездатності.

*Формування адекватної самооцінки.

*Збагачення словникового запасу.

*Розвиток просторових уявлень і орієнтацій…

 

Під час вивчення психічного розвитку дитини психолог виявляє фактори, які зумовлюють труднощі пізнавальної діяльності, спілкування та соціальної адаптації, а також ті резерви, які можна використовувати у корекційно-розвитковій роботі.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ніколенко Людмила Миколаївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Матеріали для друку
Інкл
Додано
30 березня 2019
Переглядів
4974
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку