Рекомендації психолога:
-
Перш ніж почати підготовку до олімпіади, варто обладнати місце для занять: забрати зайві речі, зручно розташувати потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці.
-
Психологи вважають, що добре ввести в такий інтер’єр для занять жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Досить якоїсь картинки в таких тонах, що можна зробити й самому, використовуючи, наприклад, техніку колажу. Приступаючи до підготовки до олімпіади, корисно скласти план. Для початку добре визначити, хто ви – «сова» чи «жайворонок», і в залежності від цього максимально завантажити ранкові або, напроти, вечірні години.
-
Складаючи план на кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні будете повторювати. Не взагалі: «Небагато позаймаюсь», а що саме сьогодні будете учити, які саме розділи якого предмета. Звичайно, добре починати – поки не втомилися, поки свіжа голова – із самого важкого, з того розділу, що важчий за все.
-
Якщо важко, тоді краще почати з того матеріалу, що знаєте краще, з того, що вам найбільше цікавий і приємний.
-
Обов’язково варто чергувати роботу та відпочинок, скажімо, 40 хв. занять, потім 10 хв. – перерва. Можна в цей час вимити посуд, полити квіти, зробити зарядку. Готуючись до олімпіади, не треба прагнути до того, щоб прочитати і запам’ятати напам’ять увесь підручник. Корисно повторювати матеріал з питань. Прочитавши питання, спочатку згадаєте й обов’язково коротко запишіть усе, що ви знаєте із цього питання, і лише потім перевірте себе за підручником. Особливу увагу зверніть на підзаголовки чи глави параграфа підручника, на правила і виділений текст. Перевірте правильність дат, основних фактів.
Ніжинська ЗОШ I-III ст. № 7
Рекомендації учням для успішної підготовки до олімпіади
Підготувала:
практичний психолог
Рижкова Л.Є.
Ніжин – 2018 р.
Тільки після цього уважно, повільно прочитайте підручник, виділяючи головні думки, - це опорні пункти відповіді. Наприкінці підготовки варто перевірити, як ви засвоїли матеріал: знову коротко запишіть плани всіх питань, які були пророблені в цей день.
«Як краще підготуватися до олімпіади?»
Раціональні прийоми запам’ятовування:
Мала мнемотехніка.
-
Запам’ятовування відбувається не за один раз, значну роль відіграє повторення.
-
Чергувати сприйняття та відтворення.
-
Сенсорна (почуттєва опора) – допоміжні прийоми:
-
вузлики на пам’ять;
-
підкреслення;
-
асоціювання із предметами.
-
Зумовлювання, яке може бути:
-
ситуативним (учить у тих самих умовах);
-
ритмічним (учить у тому самому темпі);
-
Емоційним (під музику).
-
Емоційне налаштування на роботу (продуктивність пам’яті зростає).
-
Вербалізація образів (проказування, порівняння).
Правила збереження знань:
-
Виділіть те, що потрібно запам’ятати.
-
Облиште сторонні думки, зосередьтеся на тому, що необхідно зрозуміти.
-
Виділіть в об’єктах головне та другорядне, знайдіть зв’язки між об’єктами, використайте мнемотехніку.
-
У складному матеріалі обов’язково виділіть значеннєві віхи.
-
Враховуйте свій тип пам’яті.
-
Систематично повторюйте та відтворюйте матеріал, який запам’ятали.
Адреса школи:
м.Ніжин
Чернігівської обл.
Вул. Гоголя, 15;
тел.(04631) 2-31-62