Інноваційні підходи до уроків фізичної культури як засіб виховання фізично розвиненої, соціально адаптованої особистості

Про матеріал
Інноваційні підходи до уроків фізичної культури як засіб виховання фізично розвиненої, соціально адаптованої особистості
Перегляд файлу

Інноваційні підходи до уроків фізичної культури як засіб виховання фізично розвиненої, соціально адаптованої особистості

      

         «Щоб зробити дитину розумною і розсудливою, зробити її і міцною, і

  здоровою, хай вона працює, діє, бігає, кричить, хай вона перебуває

          постійно в русі»

                                                                                                    Ж.Ж.Руссо

         В умовах реформування освіти значна роль приділяється вихованню особистості, здатної самореалізуватись, самовизначитись, самоусвідомитись у реаліях сучасного життя. Перед учителем сучасного освітнього закладу стоїть  складне завдання, адже вимоги сучасного життя змінюються швидше, ніж дитина встигає здобути освіту.

Такий  підхід  є  вимогою  часу.  Головними  проблемами,  на  які  сьогодні  орієнтує дидактика, мають бути не просто питання «що вчити?», а «для чого вчити?» і «як учити?» Отже, потрібно не просто дати учню базовий рівень освіти, а й сформувати компетентності, яких потребує сьогодні суспільство: прагнення  навчатися усе життя; комунікативність; творчість та креативність; самовдосконалення; здатність робити вибір та нести за нього відповідальність; високий рівень самосвідомості особистості.

Тому актуальною, на мій погляд, стає проблема виховання фізично розвиненої особистості на уроках фізичної культури шляхом здійснення інноваційних технологій навчання. Для формування життєвих компетентностей учнів практикую традиційні та інноваційні технології організації навчальної діяльності на уроках. Перевагу надаю особистісно зорієнтованому навчанню.  Ця технологія сприяє індивідуалізації навчання, здійсненню диференційованого підходу, самовираженню та самореалізації особистості.

Урок - основна форма фізичного виховання в закладі освіти, обов’язкова  для всіх  учнів. У роботі з учнями застосовую різні методи навчання: словесні (пояснення, розповідь, розпорядження, команда, підрахунок);  наочні (показ вправи вчителем, показ плакатів, схем, карток);   практичні (виконання вправ і завдань учнями).  Залежно від того, які завдання ставляться на уроці, урок відноситься до певного типу. Проводжу такі типи уроків: вступні уроки;  уроки вивчення нового матеріалу;   уроки повторення; уроки змішаного типу; контрольні та підсумкові уроки. На уроках використовую окремі елементи новітніх педагогічних технологій: групові технології;  ігрові технології (змагання); технологія індивідуального навчання;  колективний спосіб навчання;   технологія формування творчої особистості. Цікавими та ефективними є фронтальний, позмінний, потоковий, круговий методи роботи учнів

        У своїй роботі намагаюсь практикувати нестандартні уроки, наприклад: урок-змагання, урок-спортивна вікторина із застосуванням теоретичних і практичних знань з теми «Спортивні ігри», уроки-конкурси. У ході навчання реалізовую міжпредметні зв’язки з предметами природничого, художньо-естетичного напрямів, основами здоров'я. Завдяки цьому уроки для учнів стають цікавішими і захоплюючими, веселими і пізнавальними.

   Основними методами інтерактивного навчання є спортивні ігри та естафети. Їх можна проводити на контрольних уроках, після вивчення окремих тем (модулів) і цілих розділів навчальної програми. Ось деякі з них: «асоціативний кущ» (цей метод може використовуватися під час вивчення будь-якої навчального модуля  і на всіх етапах уроку); «мікрофон» (надає можливість кожному учню сказати щось швидко, висловитися лаконічно, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи власну думку чи позицію); робота в парах (даний метод роботи з учнями можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети уроку); робота в групах (надає всім учасникам можливість діяти, практикувати навички співробітництва, міжособистісного спілкування); групування учнів класу (це метод створення пар або підгруп для дискусій, «мозкового штурму», рольових ігор, розв'язання проблем або іншої подібної діяльності під керівництвом учителя у будь-який момент під час уроку); «мозковий штурм» (доцільний метод для використання досвіду учнів із метою розв'язання проблем та розробки ідей).

Упровадження інноваційних технологій на уроках фізичної культури позитивно впливає на фізичний стан та мотивацію учнів до занять. Такі різноманітні нестандартні уроки допомагають підвищенню загальної фізичної активності дітей і поступовому росту інтересу та бажання до підтримки фізичної форми в дитинстві та в старшому віці. Уроки фізичного виховання у поєднанні з інноваційними технологіями дають змогу досягти очікуваного результату: сформовану, гармонійно розвинену, конкурентно спроможну особистість, здатну до самореалізації. А це значить, що всі зусилля спрямовані на благородну справу, заради якої варто жити. Тому творімо разом - у співпраці і співтворчості вчителя та учнів!

 

docx
Додано
9 березня 2021
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку