Інноваційні технології при вивченні іноземної мови. З досвіду роботи.

Про матеріал

Інноваційні технологій в школі-це не лише нові технічні засоби, але і нові форми і методи викладання, новий підхід до процесу навчання. Основною метою вивчення іноземної мови є формування і розвиток комунікативної культури здобувачів освіти, навчання практичному опануванню іноземної мови.

Перегляд файлу

Інноваційні технологій в школі-це не лише нові технічні засоби, але і нові форми і методи викладання, новий підхід до процесу навчання. Основною метою вивчення іноземної мови є формування і розвиток комунікативної культури здобувачів освіти, навчання практичному опануванню іноземної мови.

     Основна мета вивчення іноземної мови в школі - формування комунікативної компетенції, всі останні цілі (виховна, освітня, розвиваюча) реалізуються в процесі здійснення цієї головної мети. Комунікативний підхід має на увазі навчання спілкуванню і формуванню здібності до міжкультурної взаємодії, що є основою функціонування Інтернету.

      На своїх уроках я завжди використовую ігрові методики для розвитку пізнавальної активності. Серед провідних методів навчання, які відносяться до найінформативніших та результативних з точки зору сприйняття ,виокремлюю такі, як: дебати , рольові ігри , дискусії, ігри а також метод проєктів.
     Наприклад, гра  «Common Characteristics» розвиває у дітей увагу, логіку,пам'ять:  -« Place a group of objects in the front of the room. Have students try to figure out what the set has in common. For example: salt, chalk, pencils, baby powder - these are all made of rocks or minerals.»
     «Гра - це арифметика соціальних відносин." Гра - рід діяльності, вільної та свідомої, яка дає дитині не тільки насолоду, але й дозволяє само-стверджуватись у заняттях, які її цікавлять. За допомогою мовної гри реалізується активна позиція учня в навчальному процесі, адже учень передає не лише інформацію, але й своє ставлення до неї, а також фіксує і враження інших учасників гри.

     Логічна гра «Wolf, Goat, and Cabbage» для розвитку читання, мислення , уяви:
-A man has to take a wolf, a goat, and some cabbage across a river. His rowboat can only hold the man plus either the wolf, the goat, or the cabbage. If he takes the cabbage with him, the wolf will eat the goat. If he takes the wolf, the goat will eat the cabbage. Only when the man is present are the goat and the cabbage safe from their enemies. All the same the man carries wolf, goat, and cabbage across the river. How?  Have your students try to solve this old 8th century logic problem. Here is the answer:
He takes the goat across and leaves him on the other side
He then takes the cabbage across and leaves it on the other side, but brings the goat back with him
He leaves the goat on the first side and takes the wolf.
      Одним із видів мовної гри є рольова гра. Формування комунікативних навичок неможливо поза ситуацією спілкування, тому вчитель на уроці повинен створити певну ситуацію спілкування, або комунікативно-мовленнєву ситуацію. Спілкування під час рольової гри є ефективним та невимушеним, якщо у учнів є набір завершених фраз, які вони можуть використовувати у ситуаціях, вільно ними оперуючи. . Рівень розвитку пам'яті в учнів по-різному впливає на певні види мовленнєвої діяльності. Розвинути пам'ять кожного типу допомагає зацікав-леність учнів.Чим більше рольових позицій, тим ширше буде соціальний досвід учня у спілкуванні.

     Мистецтво ставити питання відомий древнєгрецький вчений Аристотель  трактував як форму мислення, яка забезпечує перехід від незнання до знань. Будь - яка система  питань регулює діяльність учнів, спрямовує її  у необхідне русло.”A great teacher never strives to explain his vision.He simply  invites you to stand beside him and for yourself”/Roger Inman    

    Найчастіше питання вчителя підказують лише межі пошука рішення. Своє завдання вбачаю у навчанні дітей самостійно міркувати, умінні сперечатись, відстоювати свої думки, ставити запитання, бути ініціативним у набутті нових знань. Адже, як казав Л. Толстой, знання – тільки тоді знання, коли вони набуті напруженням своєї думки, а не пам’яттю. Для прикладів наведу такі завдання :
  

  1. «Поділись думкою»(«Quote Response»)- Write an interesting quote on the overhead projector and have your students respond to it. A good one to start with is "Give a man a fish, feed him for a day. Teach a man to fish, feed him for a lifetime."
2.  «Твій вибір» («One Food Only») -Have your class respond in their journals to this question: If you could only eat one food for the rest of your life, what would you choose and why?
3. «Скільки службовців?»  ( «How Many Employees?») -Give this problem to your class. It is an algebra problem, but can also be solved by trial and error, depending on the experience of your students.
-Half of the employees in a company went to lunch at noon. Since then 25 have returned and 7 others have gone out. At this point, there are twice as many people working as there are people out to lunch. How many people are employed at the company?

     Проєктна форма роботи є однією з актуальних технологій, що дозволяють учневі застосувати накопичення знань з предмету. Учні розширюють свій кругозір, кордони володіння мовою, отримуючи досвід від практичного його використання, вчаться слухати іншомовну мову і чути, розуміти один одного при захисті проектів. Діти працюють з довідковою літературою, словниками, комп'ютером, тим самим створюється можливість прямого контакту з автентичною мовою, чого не дає вивчення мови лише за допомогою підручника на уроці в класі.

     Робота над проєктом – процес творчий. Учень самостійно або під керівництвом вчителя займається пошуком вирішення якоїсь проблеми, для цього потрібне не лише знання мови, але і володіння великим обсягом наочних знань, володіння творчими, комунікативними і інтелектуальними уміннями. В курсі іноземних мов метод проєктів може використовуватися в рамках програмного матеріалу практично по будь-якій темі. Робота над проєктами розвиває уяву, фантазію, творче мислення, самостійність і інші особові якості.

     У своїй практиці я планую також міні-проєкти, розраховані на один урок або  на його частину:
міні-дослідні проєкти (наприклад, «Яку музику слухають твої однолітки?» «Мій улюблений предмет у школі» і багато інших ». (7-10кл)
Дуже сучасна і захоплююча форма роботи - складання різних колажів: наприклад: «Я і мої батьки», «Ми і музика», «Збережемо нашу природу».
 

     Із задоволенням діти виконують і такі проєкти, як рольово-ігрові: це інсценування казок і пісень. Рольова гра має велике значення для розвитку особистості школяра: приймаючи на себе різні ролі, він співчуває, починає орієнтуватися у відносинах між людьми, виявляє закладені в ньому творчі можливості.
    
     Кількість кроків - етапів від прийняття ідеї проєкту до його презентації залежить від його складності.
     Початок проєктної діяльності школярів зазвичай дуже простий - те, що має безпосереднє значення для кожного з них, наприклад , «Путівник по країні,мова якої вивчається", включаючи, такі найпростіші як «Генеалогічне древо» (Family Tree), «Clothes» -5 кл.(«Школа майбутнього або «Екскурсія по школі») 7кл. У дітей має створиться враження, що англійська мова - це розвага, колір, діяльність, задоволення.

     В основному більшість проєктів виконуються в ході підсумкових уроків, коли за результатами його виконання,  я оцінюю засвоєння учнями певного навчального матеріалу.

 

 

docx
Додано
11 січня 2022
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку