- Сьогодні більшість керівників закладів освіти – менеджери, які успішно управляють педагогічною системою закладу, його розвитком, організовують і стимулюють професійну діяльність підлеглих, сприяють формуванню культури організації, вивчають попит на освітні послуги, забезпечують їхню якість. Головна ідея управління – вести до успіху кожного.
- Управління освітніми проектами є однією зі складових загальної системи управління освітою. На сьогоднішньому етапі необхідно усвідомити той факт, що управління школою неможливе без інновацій, які ґрунтуються на діалозі, вільному обміну думками, творчій інноваційній діяльності педагогів, відкритості та тісній співпраці з батьками і громадськістю. Тільки за таких умов можна створити позитивний імідж школи.
Сценарій проведення інтерактивної гри-квесту
«Інноваційний розвиток навчального закладу через впровадження освітніх проектів» (управлінський аспект)
(в рамках серпневих заходів)
Учасники: директори й заступники директорів шкіл міста
Ведучий
Знання – це скарб. Ми всі це знаємо. Але знайти ці скарби часто буває не так легко, адже їх зазвичай стережуть і ховають за сімома замками. Проте це не має ніякого значення для того, хто має ключі. Ваше завдання – зібрати 4 ключі, які допоможуть відкрити скриню скарбів, у якій зберігають знання. Мудрі кажуть: те, що ви знаєте, – це найбільше ваше багатство. А те, що ви не знаєте, - ваш найбільший ризик. Пропонуємо не ризикувати й вирушити в подорож, пройти випробування і зібрати всю інформацію, яка допоможе вам досягти успіху. Уперед!
Правила
Перебіг гри
Локація 1 «Професіоналізм»
Мета локації: актуалізувати поняття «інновація», «інноваційна діяльність», «розвиток», «проект», «проектування» тощо, визначити складові роботи інноваційного навчального закладу.
Обладнання для локації: 2 листи для фліп-чарту, пазли з теоретичними поняттями.
Модератор локації
Завдання 1. «Збери пазли» (повторення теоретичних понять).
Презентація пазлів
Завдання 2. «Складові» (визначення 12 складових інноваційного закладу освіти).
Презентація складових
Після завершення роботи на локації модератор ставить у маршрутному листі відмітку про проходження і вручає команді «Ключ 1»
Локація 2 «Взаємодія»
Мета локації: згуртувати усіх учасників освітнього процесу навколо поставленої мети.
Обладнання для локації: лист від спонсора.
Завдання «Проект від спонсора» (робота в 4-х міні-групах: управлінці, педагоги, учні, батьки)
Модератор локації
«Доброго дня! Я колишній випускник вашої школи. Усіма своїми успіхами я завдячую вам. А тому хочу зробити подарунок – презентувати 100 тис.євро на реалізацію освітнього проекту в школі. Єдиною умовою отримання грошей є те, що рішення повинно бути прийнято спільно адміністрацією школи, педагогами, учнями та їх батьками. Сподіваюсь, що моя пропозиція вас зацікавить».
Презентація проекту
Після завершення роботи на локації модератор ставить у маршрутному листі відмітку про проходження і вручає команді «Ключ 2»
Локація 3 «Ефективність»
Мета локації: спонукати управлінців діяти у напрямі позитивних змін з чітким баченням поставленої мети та способів її досягнення;
Обладнання для локації: лист для фліп-чарту, кроки.
Завдання «Кроки до успіху» (визначення практичних кроків реалізації освітніх проектів)
Модератор локації
Презентація кроків до успіху
Після завершення роботи на локації модератор ставить у маршрутному листі відмітку про проходження і вручає команді «Ключ 3»
Локація 4 «Історія успіху»
Мета локації: збуджувати особистісний творчий потенціал кожного учасника; створювати атмосферу дослідження власного мислення та умови для обміну думками.
Обладнання для локації: проектор, екран.
Завдання «Презентація» (представлення проектів навчальних закладів міста)
Модератор локації
План презентації
Презентації проектів (6 хвилин)
Після завершення роботи на локації модератор ставить у маршрутному листі відмітку про проходження і вручає команді «Ключ 4»
Локація 5 «Хатина мудреця»
Мета локації: допомогти команді усвідомити життєві й професійні цінності, визначити пріоритети.
Обладнання для локації: папір, ручки.
Модератор
Крок 1. Напишіть на восьми окремих аркушах ваші професійні й життєві цінності. (Команді дається 3 хвилини на обговорення методом «мозкового штурму». Після цього команда презентує свої напрацювання).
Крок 2. Уявіть, що одного чудового ранку в кімнаті, де ви всі зібралися на каву перед початком робочого дня, пролунав телефонний дзвінок. Хтось із вас піднімає слухавку і чує дивну, але дуже цікаву пропозицію: всю вашу команду запрошують у подорож. Вам пропонують вирушити в дорогу на зустріч до мудреця, який допоможе знайти відповіді на всі ваші запитання. Ви згодні? У дорогу вам потрібно взяти тільки ваші цінності. Отже, ваша дружна команда вирушає! Ви сідаєте в таксі, машина під’їжджає до аеропорту і водій просить вас віддати за поїздку одну з тих цінностей, яку ви взяли з собою. (Команді дається 1 хвилина на обговорення методом «мозкового штурму». Після цього команда називає цінність, із якою вона погоджується розпрощатися, і передає її модератору).
Крок 3. Ви заходите в будівлю аеропорту і чуєте, як вас називають на прізвища по гучномовцю і просять підійти до каси. Там на вас уже чекає конверт із квитками, який ви можете обміняти на одну із цінностей. (Команді дається 1 хвилина на обговорення методом «мозкового штурму». Після цього команда називає цінність, із якою вона погоджується розпрощатися, і передає її модератору).
Крок 4. І от ви вже летите в літаку, аж раптом літак починає трусити. Виходить стюард і повідомляє, що літаку загрожує небезпека. Але якщо ви віддасте одну із цінностей, катастрофи не станеться. (Команді дається 1 хвилина на обговорення методом «мозкового штурму». Після цього команда називає цінність, із якою вона погоджується розпрощатися, і передає її модератору).
Крок 5. Ви приземляєтеся посеред пустелі. Уже темно. Ніхто не знає, куди йти. І раптом ви бачите людину, яка пропонує вам свої послуги поводиря в обмін на цінність. (Команді дається 1 хвилина на обговорення методом «мозкового штурму». Після цього команда називає цінність, із якою вона погоджується розпрощатися, і передає її модератору).
Крок 6. Провідник виводить вас із пустелі, і ви бачите перед собою гори. Ваш подальший шлях проходитиме у горах, але у вас немає ні спорядження, ні провізії. Біля підніжжя гір стоять дві крамниці. Які дві цінності ви віддасте за провізію і спорядження?
Крок 7. Ви продовжуєте свій шлях по горах і вже бачите хатину мудреця. Але під вашими ногами глибоченна прірва, подолати яку у вас немає ніякої можливості. Перед вами з’являється летючий дракон і пропонує перенести вас усіх на той бік в обмін на цінність. (Команді дається 1 хвилина на обговорення методом «мозкового штурму». Після цього команда називає цінність, із якою вона погоджується розпрощатися, і передає її модератору).
Крок 8. І ось нарешті ви перед хатиною мудреця. Ви входите в хатину, і вас вітає сивий старець. Із якою цінністю ви прийшли до нього? Ви ведете неквапливу розмову. Минає час, і мудрець каже, що вам час іти. Він дякує вам за зустріч і в подяку повертає вам на ваш вибір одну із тих цінностей, які ви віддали по дорозі до нього. Яку цінність ви візьмете із собою? (Команді дається 1 хвилина на обговорення методом «мозкового штурму». Після цього команда називає цінність, яку вона хоче повернути).
Модератор повертає команді одну із цінностей і проводить з командою обговорення:
Заключне слово
Кожен навчальний заклад, як і людина, має свою історію, свої надбання, настрій, свій характер, а головне – свою душу. І все це формується під впливом його постійних мешканців: учнів, учителів, батьків.
Співпраця, робота в команді, самоврядування, інновації – це наше сьогодення і наші перспективи. І головне при цьому – не намагатися стати кращими за інших, а прагнути стати завтра кращими за нас сьогоднішніх.
Освітяни переконані: якщо віра є човником, любов – вітрилом, надія –морем, тоді сміливо долаються могутні освітні хвилі та успішно.
1