Відділ освіти
Добропільської міської ради Донецької області
Методичний кабінет
ПЛАН-КОНСПЕКТ
інноваційного уроку фізичної
культури з туризму
« Юні скаути »
6 клас
Підготувала:
вчитель фізичної культури
Новодонецької ЗОШ І-ІІІст.№17
Космик Лариса Анатоліївна
2020 р.
План – конспект уроку №
з теми «Юні скаути»
Варіативний модуль: «Туризм».
Тема уроку: в’язання вузлів та подолання смуги перешкод з технічними етапами.
Тип уроку: комбінований.
Метод: суворо регламентовані вправи.
Мета уроку:
Завдання уроку:
Програмний матеріал:
Дата: жовтень 2019р.
Час: 45 хвилин.
Місце проведення: пришкільний сад «березовий гай» та місцевий фонтан.
Рівень комфорту: t = +20°С
Обладнання: свисток, стенд, декоративні кольорові прищіпки ( 30 шт.), скотч, купини, колода (гімнастична лава – 1 шт.), мотузка діаметром 12мм і завдовжки 50м (1 шт.), мотузки діаметром 6 мм та завдовжки 1.70м (10 шт.), мотузки діаметром 8 мм та завдовжки 2.30м (1шт. на кожного учня), карабіни (6шт.), мотузка з прапорцями (огорожа табору 50м), обруч (16 шт.), скакалки( 16шт.), стіл (3шт.), стільці (5шт.), дартс (2шт.), стріли (дротики 4шт.), намет (1шт.), гімнастичний мат (1шт.), рукомийник (1шт.), мильниця ( 1шт.), мило (1шт.), рушник (1шт.), зубна щітка (1шт.), зубна паста (1шт.), пластиковий бокс (1шт.), пластиковий посуд (1 комплект ), пакети для сміття (1уп.), картон (2шт.), маркери різних кольорів ( 2шт.), чохол (на умовну лопату та сокиру - 2шт.), ножиці (2шт.), трафарет (7шт.), кольорова крейда ( 1 комплект).
Електронні дидактичні матеріали:
Технічні засоби: ноутбук, смартфон з доступом до Інтернету, аудіосистема з WI-FI , мобільні камери з WI-FI , смарт – годинники з пульсомірами.
Програмне забезпечення: на ноутбук заздалегідь встановлена програма ютуб з посиланням відео матеріалу навчального фільму – автор Мирний А.М. «Туристичні вузли», Knots 3D (вузли).
Міжпредметні зв’язки: географія, інформатика, музика.
Перед початком уроку вчитель вимірює показники температури повітря на вулиці. Сім учнів надягають смарт – годинники з пульсомірами для відстеження моторної щільності уроку та інтенсивності фізичного навантаження (додаток 1).
І. Підготовча частина ( 10-12 хв.)
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування осн. |підг., |спец. групи |
Організаційно-методичні вказівки |
1. |
Організаційні вправи Шикування в шеренгу, привітання. Повідомлення мети і завдань уроку. Опитування самопочуття учнів. |
|
Мобілізувати увагу на учнів, націлити їх на розв’язування завдань уроку. Учні, які мають спеціальну та підготовчу групи, працюють за зменшеним навантаженням. Звільнених немає. |
2. |
Перевірка домашнього завдання. Візуальний контроль. |
1хв. |
Учні мотузку зав’язують на поясниці вузлом «прямим». Учитель перевіряє правильність зав’язання вузлів. |
3. |
Повідомлення техніки безпеки на заняттях з туризму на свіжому повітрі.
|
1хв. |
Запам’ятати й постійно дотримуватись. Враховувати швидкість пересування, бути уважним і не поспішати. На етапах траверсу , подолання умовного болота по купинах та за допомогою колоди обирати безпечні зони. Не порушувати послідовність вправ. Не допускати перебування на мотузці двох учнів. На етапі купин торкнутися усіх купин. Пам’ятати: один учень - два карабіна – одна мотузка. Питний режим ( вода та стаканчики присутні). |
4. |
Рефлексія. |
30с |
На стенді - куточок настрою. Учні на початок уроку розміщують свою прищепку на одне із сонечок.
|
5. |
Теоретико – методичні знання. Ознайомлення з завданнями відбувається за допомогою коментування вчителя, шляхом вивчення фотоматеріалів (додаток 2). |
30с |
Види туризму
Топографічні позначки
|
6. |
Вимірювання ЧСС. Візуальний контроль. |
30с |
Норма – 15 ударів за 10с. Учням, пульс яких перевищує норму, надягають смарт – годинники для моніторингу рівня ЧСС. |
7. |
Повторення стройових вправ. Повороти на місці. |
30с |
Стежити за чітким виконанням вправи. |
|
|
5 – 7хв. |
Усі вправи виконують під темп музики та демонстратора – вчителя. |
8. |
Перешикування в колону по одному; пересування в колоні по одному на місця кольорових кругів. |
30с |
Дистанція між учнями 1-1,5 м
|
9. |
Вправи без предметів:
1. Ходьба на місці.
2. В.П. – о. с., руки на поясі, потягнулись; 1 – руки вгору, ліва назад, спину прогнути; 2 – В.П. 3 – 4 те саме правою.
3. Ходьба на місці; 1 – ліва рука вперед; 2 – права рука вперед; 3 – обидві руки вперед.
4. В.П. – о. с., руки вниз; 1 – 2 - стрибки вліво – вправо, оплески в долоні; 3 – 4 - те саме. 5. В.П. –о. с., руки до плечей; 1 – 4 - ходьба, руки до плечей, вгору; 5 – 8 - ходьба, руки в сторони, вгору. 6. В.П.- о. с., кругові рухи в ліктях; 1 – 4 - уперед; 5 – 8 - назад.
7. В.П. –о. с., кругові рухи в передпліччями; 1 – 4 - уперед; 5 – 8 - назад.
8. В.П. – о. с., руки на поясі; 1 – 2 - оберти головою вліво; 3 – 4 - те саме вправо. 9. В.П. – о. с., руки вниз; 1 – 2 - стрибки вліво – вправо, оплески в долоні; 3 – 4 - те саме. 10. В.П. – о. с., руки до плечей; 1 – 4 - ходьба, руки до плечей, вгору; 5 – 8 - ходьба, руки в сторони, вгору. 11. В.П. – широка стійка нарізно, нахил тулуба вперед, руки вперед долоні вниз; 1- нахил тулуба вперед, ліва рука до правої ступні; 2 - нахил тулуба вперед, права рука до лівої ступні; 3 – 4 - те саме .
12. В.П. – о. с., руки вниз; 1 – 2 - стрибки вліво – вправо, оплески в долоні; 3 – 4 - те саме.
13. В.П. – о. с., руки до плечей; 1 – 4 - ходьба, руки до плечей, вгору; 5 – 8 - ходьба, руки в сторони, вгору. 14. В.П. –о. с., руки вниз; 1 – 4 - стрибки ноги нарізно, руки вгору оплески в долоні .
15. В.П. – о. с., руки на поясі; 1 – стрибки лівою вліво; 2 – те саме вправо. 16. В.П. – о. с., руки вниз; 1 – 2 - стрибки вліво – вправо, оплески в долоні; 3 – 4 - те саме. 17. В.П. – о. с., руки до плечей; 1 – 4 - ходьба, руки до плечей, вгору; 5 – 8 - ходьба, руки в сторони, вгору. 18. В.П. – о. с., руки вниз; 1 – 2 - руки нагору, вдих; 3 – 4 - нахил вперед, руки вниз перехресно, видих. 19. В.П. – основна стійка. 1 – 4 - на носках , руки вгору. 20. Ходьба на місці; 1 - ліва рука вперед; 2 - права рука вперед; 3 - обидві руки вперед. 21. В.П. – о. с., руки вниз; 1 – 2 - стрибки вліво – вправо, оплески в долоні; 3 – 4 - те саме. 22. В.П. – о. с., руки до плечей; 1 – 4 - ходьба, руки до плечей, вгору; 5 – 8 - ходьба, руки в сторони, вгору. 23. В.П. – широка стійка нарізно, руки вгору в сторони. |
4 – 5хв.
3 – 4р.
2 – 3р.
1р.
2р.
2 – 3р.
1р.
1р.
1р.
2р.
2 – 3р.
2 – 3р.
2р.
2 – 3р.
2 – 4р.
2 – 3р.
2р.
2 – 3р.
2р.
2 – 3р.
1р.
2р.
2 – 3р.
1р. |
Комплекс вправ з музичним супроводом «Сонце променеве». Автор пісні Тетяна Морозова. Виконавець Максим Задорнов з дитячим ансамблем. Максимально прогнути спину.
З посмішкою. Темп швидкий, (повільний – для спеціальної та підготовчої груп)
Руки вгору повністю.
Координація рухів, темп середній.
Темп швидкий, (повільний – для спеціальної та підготовчої груп)
Координація рухів, темп середній.
Не зупиняти ходьбу.
Темп середній.
В колінах ноги не згинати, спину держати рівно, максимально рукою торкатися ступні.
Темп швидкий, (повільний – для спеціальної та підготовчої груп)
Не зупиняти ходьбу на місці.
Стрибки якомога вище.
Темп швидкий, (повільний – для спеціальної та підготовчої груп) Не зупиняти ходьбу.
Максимально розслабити м’язи рук та тулуба, відновити дихання. Якнайвище.
Темп середній.
Амплітуда рухів максимальна.
Не зупиняти ходьбу. Темп середній.
|
ІІ. Основна частина (28-30 хв)
1. |
Шикування в дві групи по 8 учнів. |
30 с |
Груповий метод. Учні поділяються на групи 1 – в маніжках, 2 – без них. |
2. |
Ознайомити з орієнтуванням по контрольних пунктах за схемою (додаток 3)
|
30 с |
Кожна група орієнтується по КП за схемою.
|
3. |
|
27-29 хв |
Усі вправи виконують фронтально – поточним методом з музичним супроводом. |
|
1 – контрольний пункт:
2 – контрольний пункт:
«булінь».
Кожен з учнів виконав завдання на контрольних пунктах 1-2, зробили перехід 2- 1. |
|
Технічне проходження траверсу, подолання умовного болота за допомогою колоди під чітким керівництвом вчителя. Обирати безпечні зони. Не порушувати послідовність вправ. Не допускати перебування на мотузці двох учнів. Зробити самоаналіз проходження дистанції з нарахуванням штрафних балів.
У кожного учня в руках мотузка. Виконання програми Knots 3D (вузли) – смартфон; перегляд відео матеріалу навчального фільму – автор Мирний А.М. «Туристичні вузли» на ноутбуку. Учні під наглядом вчителя інформатики виконують в’язання вузлів. Правильність зав’язаних вузлів перевіряє вчитель фізичної культури. При переході нагадали «правила переходу по дистанціях». |
|
3 – контрольний пункт:
|
|
Комплекс вправ з музичним супроводом «Черепаха - Аха». Слова та мелодія Ганна Чубач. Виконує ансамбль «Зернятко». Гра на уважність, спритність, швидкість, витривалість, багато позитивні емоції.
|
|
4 - контрольний пункт:
5 – контрольний пункт:
Кожен з учнів виконав завдання на контрольних пунктах 4 - 5, зробили перехід 5 -4. |
|
Усі вправи виконують фронтально – поточним методом з музичним супроводом. На етапі купин торкнутися усіх купин, не наступати на контрольну лінію, не заступити межі купин. Зробити самоаналіз проходження дистанції з нарахуванням штрафних балів.
Чітко виконувати кидки дротиком в табло дартса. Збирати дротики тільки, після повного закінчення даного завдання. При переході нагадали «правила переходу по дистанціях».
|
4. |
Вимірювання ЧСС. Візуальний контроль. |
30 с |
Норма – 15 ударів за 10с. Учням, пульс яких перевищує норму, надягають смарт – годинники для моніторингу рівня ЧСС. |
5. |
Шикування в одну шеренгу. Повідомлення техніки безпеки при таборуванні. |
1 хв |
Пересування в колоні інтервал між учнями 1-1,5м.
|
|
6 – контрольний пункт:
Перелік елементів таборування
1
|
|
Свідоме ставлення до здорового способу життя, активність, групова та колективна співпраця.
|
ІІІ. Заключна частина (5 -7 хв)
1. |
Перешикування в колону по два. Рівномірна ходьба. |
1 хв |
Організаційний перехід учнів з вчителем до фонтану смт. Новодонецьке. |
2. |
Поліпшення стану здоров’я дітей та емоційного стану в рухливій грі «Хто найспритніший?» Перешикування в круг. Розмістити на підлозі обручі. Всі учні ходять по колу під музику. Коли затихла музика учні мають застрибнути в центр обруча. Кому не дісталося, той виходить з гри. Кількість обручів зменшується кожного разу на один. Перемагає учень, який залишиться сам. |
4 хв |
Ігровий метод. Музичний супровід. Умова гри: бути уважним та найспритнішим. Відзначити кращих.
|
3. |
Вимірювання ЧСС. Візуальний контроль. |
30 с |
Норма – 15 ударів за 10с. Учням, пульс яких перевищує норму, надягають смарт – годинники для моніторингу рівня ЧСС. |
4. |
Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання: рухатися додому за маршрутним листом. |
1 хв |
Учитель роздруковує та роздає учням маршрутні листи (додаток 4).
|
5. |
Рефлексія. |
30 с |
На стенді - куточок настрою. Учні на кінець уроку розміщують свою прищепку на одне із сонечок.
|
6. |
Організований перехід та вхід до школи. |
30 с |
Діти шикується по два і йдуть до школи. |
Додаток 1
Смарт – годинники з пульсомірами.
Додаток 2
Види туризму
Топографічні позначки
Додаток 3
Додаток 4