Інноваційний урок фізичної культури "Юні скаути"

Про матеріал
Урок фізкультури в 6 класі, модуль "Туризм". Мета - повторити в’язання вузлів, подолання перешкод та таборування.
Перегляд файлу

Відділ освіти

Добропільської міської ради Донецької області

Методичний кабінет

 ПЛАН-КОНСПЕКТ 

 інноваційного уроку фізичної

культури з туризму

« Юні скаути »

http://vasylkiv-school8.edukit.kiev.ua/files2/images/mr/den_turista_1_0.jpg?size=10 https://static7.depositphotos.com/1007989/747/i/450/depositphotos_7474970-stock-photo-girl-scouts-doodle.jpg

6 клас

                                        Підготувала:

                                                            вчитель фізичної культури

                                                                             Новодонецької ЗОШ І-ІІІст.№17

                                                                Космик Лариса Анатоліївна

 

2020 р.

План – конспект уроку №

з теми «Юні скаути»

Варіативний модуль:  «Туризм».

Тема уроку: в’язання вузлів та подолання смуги перешкод з технічними етапами.

Тип уроку: комбінований.

Метод: суворо регламентовані вправи.

Мета уроку:

  • дидактична: ознайомити з орієнтуванням по контрольних пунктах та технікою ходьби за схемою;
  • оздоровча: формувати поняття про оздоровчі ігрові технології;
  • виховна: виховувати свідоме ставлення до здорового способу життя, активність, групову та колективну співпрацю;
  • розвивальна: сприяти розвитку координації рухів, рівноваги та витривалості.

Завдання уроку:

  • навчити в’язання туристські вузли:  «булінь»,  «академічний»;
  • закріпити виконання траверсу, подолання умовного болота по купинах та за допомогою колоди;
  • перевірити правильність в’язання вузла «прямий»;

Програмний матеріал:

  • теоретичні відомості – види туризму; спеціальна фізична підготовка – подолання смуги перешкод з технічними етапами;
  • техніко – тактична підготовка – орієнтування на місцевості та навички ходьби  за схемою, технічні етапи.
  • в’язання вузлів: «булінь», «академічний»;
  • топографічні позначки.

 

Дата: жовтень  2019р.

 

Час: 45 хвилин.

 

Місце проведення: пришкільний сад «березовий гай» та місцевий фонтан.

 

Рівень комфорту: t = +20°С

 

Обладнання:  свисток, стенд, декоративні  кольорові прищіпки ( 30 шт.), скотч, купини, колода (гімнастична лава – 1 шт.), мотузка діаметром 12мм і завдовжки 50м (1 шт.), мотузки діаметром 6 мм та завдовжки 1.70м (10 шт.), мотузки діаметром 8 мм та завдовжки 2.30м (1шт. на кожного учня), карабіни (6шт.), мотузка з прапорцями              (огорожа табору 50м),  обруч  (16 шт.), скакалки( 16шт.), стіл (3шт.), стільці (5шт.), дартс (2шт.), стріли (дротики 4шт.), намет (1шт.), гімнастичний мат (1шт.), рукомийник (1шт.), мильниця ( 1шт.), мило (1шт.), рушник (1шт.), зубна щітка (1шт.), зубна паста (1шт.), пластиковий бокс (1шт.), пластиковий посуд (1 комплект ), пакети для сміття (1уп.), картон (2шт.), маркери різних кольорів ( 2шт.), чохол      (на умовну лопату та сокиру - 2шт.), ножиці (2шт.), трафарет (7шт.), кольорова крейда ( 1 комплект).

 

Електронні дидактичні матеріали:

  • фотоматеріали – види туризму, топографічні позначки, схема, комплекс  загально розвивальних вправ;
  • відеоматеріали – в’язання вузлів;
  • аудіозаписи – музичний супровід, релаксація.

 

Технічні засоби: ноутбук, смартфон з доступом до Інтернету, аудіосистема з WI-FI , мобільні камери з WI-FI  , смарт – годинники з пульсомірами.

 

Програмне забезпечення: на ноутбук заздалегідь встановлена програма ютуб з посиланням відео матеріалу  навчального фільму – автор Мирний А.М.  «Туристичні вузли»,  Knots 3D (вузли).

 

Міжпредметні зв’язки: географія, інформатика, музика.

 

Перед початком уроку вчитель вимірює показники температури повітря на вулиці. Сім  учнів надягають смарт – годинники з пульсомірами  для відстеження моторної щільності уроку та інтенсивності фізичного навантаження (додаток 1).

І. Підготовча частина ( 10-12 хв.)

№ з/п

Зміст навчального матеріалу

Дозування

осн.  |підг.,

         |спец.

групи

Організаційно-методичні вказівки

 1.

Організаційні вправи

Шикування в шеренгу, привітання.

Повідомлення мети і завдань уроку.

Опитування самопочуття учнів.

  1. 2хв.

Мобілізувати увагу на учнів, націлити їх на розв’язування завдань уроку.

Учні, які мають спеціальну та підготовчу групи, працюють за зменшеним навантаженням.

Звільнених немає.          C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9141.JPG

 2.

Перевірка домашнього завдання.

Візуальний контроль.

1хв.

Учні мотузку зав’язують на поясниці вузлом  «прямим». Учитель перевіряє правильність зав’язання вузлів.

 3.

Повідомлення техніки безпеки на заняттях з туризму на свіжому повітрі.

 

1хв.

Запам’ятати й постійно дотримуватись. Враховувати швидкість пересування, бути уважним і не поспішати. На етапах траверсу , подолання умовного болота по купинах та за допомогою колоди обирати безпечні зони. Не порушувати послідовність вправ. Не допускати перебування на мотузці двох учнів. На етапі купин торкнутися усіх купин. Пам’ятати: один учень  - два карабіна – одна мотузка.

Питний режим ( вода та стаканчики присутні).

4.

Рефлексія.

30с

На стенді -  куточок настрою. Учні на початок уроку розміщують свою прищепку на одне із сонечок.

      C:\Users\1\Downloads\P00114-105349.jpg

5.

Теоретико – методичні знання.

Ознайомлення з завданнями відбувається за допомогою коментування вчителя,  шляхом вивчення фотоматеріалів

 (додаток  2).

30с

Види туризму

Картинки по запросу види спортивного туризму

Топографічні позначки

Картинки по запросу топографічні позначки

 6.

Вимірювання ЧСС.

Візуальний контроль.

30с

Норма – 15 ударів за 10с. Учням, пульс яких перевищує норму, надягають смарт – годинники для моніторингу рівня ЧСС.

 7.

Повторення стройових вправ.

Повороти на місці.

30с

Стежити за чітким виконанням вправи.

 

C:\Users\1\Downloads\№2.jpg

  5 – 7хв.

Усі вправи виконують під темп музики та демонстратора – вчителя.

8.

Перешикування в колону по одному; пересування в колоні по одному  на місця кольорових кругів.

30с

Дистанція між учнями 1-1,5 м

C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9142.JPG

 9.

Вправи без предметів:

 

1. Ходьба на місці.

 

2.  В.П. – о. с., руки на поясі, потягнулись;

    1 – руки вгору, ліва назад, спину прогнути;

    2 – В.П.

    3 – 4 те саме правою.

 

 

 

3.  Ходьба на місці;

     1 – ліва рука  вперед;

     2 – права рука  вперед;

     3 – обидві руки  вперед.

 

4.  В.П. – о. с., руки вниз;

      1 – 2 - стрибки вліво – вправо,  оплески в долоні;

      3 – 4 -  те саме.

5.  В.П. –о. с., руки до плечей;

      1 – 4 - ходьба, руки до плечей,  вгору;

      5 – 8 - ходьба, руки в сторони,  вгору.

6.   В.П.- о. с., кругові рухи в ліктях;

    1 – 4 - уперед;

    5 – 8 - назад.

 

7.   В.П. –о. с., кругові рухи в передпліччями;

    1 – 4 - уперед;

     5 – 8 - назад.

 

 

 

8.  В.П. – о. с.,  руки на поясі;

    1 – 2 - оберти головою вліво;

     3 – 4 - те саме вправо.

9.  В.П. – о. с., руки вниз;

      1 – 2 - стрибки вліво – вправо,  оплески в долоні;

      3 – 4 -  те саме.

10.  В.П. – о. с., руки до плечей;

      1 – 4 - ходьба, руки до плечей,  вгору;

      5 – 8 - ходьба, руки в сторони,  вгору.

11.   В.П. – широка стійка нарізно, нахил тулуба вперед, руки вперед долоні вниз;

        1-  нахил тулуба вперед, ліва рука до правої ступні;

        2 -  нахил тулуба вперед, права рука до лівої ступні;

        3 – 4 - те  саме .

 

12.  В.П. – о. с., руки вниз;

        1 – 2 - стрибки вліво – вправо,  оплески в долоні;

        3 – 4 - те саме.

 

13.  В.П. – о. с., руки до плечей;

      1 – 4 - ходьба, руки до плечей,  вгору;

      5 – 8 - ходьба, руки в сторони,  вгору.

14.  В.П. –о. с., руки вниз; 

       1 – 4 - стрибки  ноги нарізно, руки вгору  оплески в долоні .

 

15.  В.П. – о. с., руки на поясі;

        1 – стрибки  лівою вліво;

       2 – те саме вправо.

16.  В.П. – о. с., руки вниз;

        1 – 2 - стрибки вліво – вправо,  оплески в долоні;

        3 – 4 - те саме.

17.   В.П. – о. с., руки до плечей;

      1 – 4 - ходьба, руки до плечей,  вгору;

      5 – 8 - ходьба, руки в сторони,  вгору.

18.  В.П. – о. с., руки вниз;

       1 – 2 - руки нагору, вдих;

       3 – 4 - нахил вперед, руки вниз перехресно, видих.

19.  В.П. – основна стійка.

       1 – 4 - на носках , руки вгору.

20.  Ходьба на місці;

       1 - ліва рука вперед;

       2 -  права рука вперед;

      3 - обидві руки вперед.

21.  В.П. – о. с., руки вниз;

        1 – 2 - стрибки вліво – вправо,  оплески в долоні;

        3 – 4 -  те саме.

22.   В.П. – о. с., руки до плечей;

      1 – 4 - ходьба, руки до плечей,  вгору;

      5 – 8 - ходьба, руки в сторони,  вгору.

23.   В.П. – широка стійка нарізно, руки вгору  в сторони.

  4 – 5хв.

 

  3 – 4р.

 

  2 – 3р.

 

 

 

 

 

 

 

 

1р.

 

 

 

 

2р.

 

 

 

2 – 3р.

 

 

 

 

1р.

 

 

 

 

1р.

 

 

 

 

 

 

1р.

 

 

2р.

 

 

 

2 – 3р.

 

 

 

 

2 – 3р.

 

 

 

 

 

 

 

 

2р.

 

 

 

 

2 – 3р.

 

 

 

 

2 – 4р.

 

 

 

2 – 3р.

 

 

2р.

 

 

 

2 – 3р.

 

 

 

 

2р.

 

 

 

2 – 3р.

 

1р.

 

 

 

2р.

 

 

 

2 – 3р.

 

 

 

 

1р.

Комплекс вправ з музичним супроводом                   «Сонце променеве». Автор пісні Тетяна Морозова. Виконавець Максим Задорнов з дитячим ансамблем.

Максимально прогнути спину.

G:\2\MVI_6122_0001.jpg

З посмішкою.

Темп швидкий,

(повільний – для спеціальної та підготовчої груп)

G:\2\MVI_6122_0003.jpg

 

Руки вгору повністю.

G:\2\31.jpg

 

Координація рухів, темп середній.

G:\2\51.jpg

Темп швидкий, (повільний – для спеціальної та підготовчої  груп)

G:\2\41.jpg

Координація рухів, темп середній.

 

Не зупиняти ходьбу.

G:\2\MVI_6122_0003.jpg

Темп середній.

G:\2\31.jpg

В колінах ноги не згинати, спину держати рівно, максимально рукою торкатися ступні.

G:\2\61.jpg

Темп  швидкий, (повільний – для спеціальної та підготовчої груп)

G:\2\MVI_6122_0003.jpg

Не зупиняти ходьбу на місці.

G:\2\31.jpg

Стрибки якомога вище.

G:\2\81.jpg

G:\2\MVI_6122_0003.jpg

Темп швидкий, (повільний – для спеціальної та підготовчої груп)

Не зупиняти ходьбу.

G:\2\31.jpg

 

Максимально розслабити  м’язи рук та тулуба, відновити дихання.

Якнайвище.

 

Темп середній.

G:\2\31.jpg

Амплітуда рухів максимальна.

G:\2\MVI_6122_0003.jpg

Не зупиняти ходьбу.

Темп середній.

G:\2\81.jpg                    

ІІ. Основна частина (28-30 хв)

1.

Шикування в дві групи по 8 учнів.

30 с

Груповий метод.

Учні поділяються на групи 1 – в маніжках,

2 – без них.

2.

Ознайомити з орієнтуванням по контрольних пунктах за схемою

(додаток 3)

C:\Users\1\Downloads\План1 .jpg

30 с

Кожна група орієнтується по КП за схемою.

 

3.

C:\Users\1\Downloads\№3.jpg

27-29 хв

Усі вправи виконують фронтально – поточним методом з музичним супроводом.

 

1 – контрольний пункт:

  • закріпити виконання подолання умовного болота  за допомогою колоди  та пересування траверсом спортивним способом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 – контрольний пункт:

  • навчити в'язати туристські вузли – «академічний»;

Картинки по запросу узел академический

 

«булінь».

   Картинки по запросу узел булинь

 

Кожен з  учнів виконав завдання на контрольних пунктах 1-2, зробили перехід  2- 1.

 

Технічне проходження  траверсу, подолання умовного болота  за допомогою колоди під чітким керівництвом вчителя.

Обирати безпечні зони. Не порушувати послідовність вправ. Не допускати перебування на мотузці двох учнів. Зробити самоаналіз проходження дистанції з нарахуванням штрафних балів.

C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9168.JPG

C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9216.JPG

У кожного учня в руках мотузка.

Виконання програми Knots 3D (вузли) – смартфон;  перегляд   відео матеріалу навчального фільму – автор Мирний А.М.  «Туристичні вузли»

на ноутбуку.

Учні під наглядом вчителя інформатики виконують в’язання вузлів. Правильність зав’язаних вузлів перевіряє вчитель фізичної культури.

При переході нагадали «правила переходу по дистанціях».

 

3 – контрольний пункт:

  • формування  поняття про оздоровчі ігрові технології;
  • рухлива гра «Черепаха – Аха-Аха» (слід повторювати стрибки під такт музики за попереднім учнем).

 

 

Комплекс вправ з музичним супроводом                   «Черепаха - Аха».

Слова та мелодія Ганна Чубач. Виконує ансамбль «Зернятко».

Гра на уважність, спритність, швидкість, витривалість, багато позитивні емоції.

C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9221.JPG

 

4 - контрольний пункт:

  • закріпити виконання  подолання умовного болота по купинах спортивним способом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 – контрольний пункт:

  • гра «Дартс» ( всі стріли або дротики поцілити в ціль, хто більше набрав очей, той переможець).

 

 

 

 

Кожен з  учнів виконав завдання на контрольних пунктах 4 - 5, зробили перехід  5 -4.

 

Усі вправи виконують фронтально – поточним методом з музичним супроводом.

На етапі купин торкнутися усіх купин, не наступати на контрольну лінію, не заступити межі купин.

Зробити самоаналіз проходження дистанції з нарахуванням штрафних балів.

C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9245.JPG

Чітко виконувати кидки дротиком в табло дартса. Збирати дротики тільки, після повного закінчення даного завдання.

При переході нагадали «правила переходу по дистанціях».

C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9227.JPG

4.

Вимірювання ЧСС.

Візуальний контроль.

30 с

Норма – 15 ударів за 10с. Учням, пульс яких перевищує норму, надягають смарт – годинники для моніторингу рівня ЧСС.

5.

Шикування в одну шеренгу.

Повідомлення техніки безпеки при таборуванні.

1 хв

Пересування в колоні інтервал між учнями 1-1,5м.

C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9254.JPG

 

6 – контрольний пункт:

  • таборування

Перелік елементів таборування

1

  1. Намет.
  2. Прапор.
  3. Місце для вогнища.
  4. Місце для сміття.
  5. Місце для зберігання продуктів харчування.
  6. Рукомийник.
  7. Місце для приймання їжі.

 

Свідоме ставлення до здорового способу життя, активність, групова  та колективна співпраця.

C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9264.JPG

C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9294.JPG

C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9288.JPG

C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9295.JPG

C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9291.JPG

ІІІ. Заключна частина (5 -7 хв)

1.

Перешикування в  колону по два.

Рівномірна  ходьба.

1 хв

Організаційний перехід учнів з вчителем до фонтану смт. Новодонецьке.

2.

 Поліпшення стану здоров’я дітей та емоційного стану в рухливій грі «Хто найспритніший?»

Перешикування в круг.

Розмістити на підлозі  обручі. Всі учні ходять по колу під музику.  Коли затихла музика  учні мають застрибнути  в центр обруча. Кому не дісталося, той виходить з гри. Кількість  обручів зменшується кожного разу на один.

Перемагає  учень, який залишиться сам.

4 хв

Ігровий метод.

Музичний супровід.

Умова гри: бути уважним та найспритнішим.

Відзначити кращих.

C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9303.JPG

 

3.

Вимірювання ЧСС.

Візуальний контроль.

30 с

Норма – 15 ударів за 10с. Учням, пульс яких перевищує норму, надягають смарт – годинники для моніторингу рівня ЧСС.

4.

Підведення підсумків уроку.

Домашнє завдання: рухатися додому за маршрутним листом.

1 хв

Учитель роздруковує та роздає учням маршрутні листи (додаток  4).

C:\Users\1\Desktop\ФОТО -Открытый урок\IMG_9311.JPG

5.

Рефлексія.

30 с

На стенді -  куточок настрою. Учні на кінець уроку розміщують свою прищепку на одне із сонечок.

      C:\Users\1\Downloads\P00114-105358.jpg

6.

Організований перехід та вхід до школи.

30 с

Діти шикується по два і йдуть до школи.

 

 

 

Додаток  1

Смарт – годинники з пульсомірами.

 

Картинки по запросу смарт годинник з пульсометромКартинки по запросу смарт годинник з пульсометром

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  2

Види туризму

Картинки по запросу види спортивного туризму

Топографічні позначки

Картинки по запросу топографічні позначки

 

 

 

 

Додаток  3

C:\Users\1\Downloads\План1 .jpg

 

 

 

Додаток  4

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

docx
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
1709
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку