Інноваційний урок по фізичній культурі для учнів 5 класу "Як козаки до Олімпіади готувалися"

Про матеріал
Інноваційний урок з фізичної культури з використанням інтегрованості та міжпредметних зв"язків.
Перегляд файлу

Федорченко Анатолій

учитель вищої категорії, вчитель-методист

Великозагорівської ЗОШ І-ІІІ ст.,

Плисківської сільської ради,

Чернігівської області.

 

План-конспект

проведення інноваційного уроку по фізичній культурі

для учнів 5 класу

 

Тема: Як козаки до Олімпіади готувалися

 

Завдання:         1.Формувати в учнів інтерес до вивчення історії свого народу, поглиблювати знання з історії Олімпійських ігор.

2.Сприяти розвитку основних фізичних якостей під час проведення рухливих ігор та естафет.

3.Виховувати завзятість, дисциплінованість, почуття, товариськості, взаємодопомоги, здатність долати втому, а також виховувати потребу в учнів у систематичних заняттях  фізичною культурою та спортом.

 

Місце проведення: спортивний майданчик.                       

 

Інвентар і обладнання: картки «Світлофор», дерев’яні шаблі, стенди, ватмани паперу, фломастери, канат, столи, картки - завдання з англійської мови, луки, стріли, повітряні кульки, мішки, кеглі, набивні м’ячі, гімнастичні палиці, магнітофон, записи, текст Олімпійської присяги.

№ пор

ЗМІСТ

Дозу-вання

Організаційно-методичні вказівки

І

І. Підготовча частина

 

14-16 хв

 

 

 

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

2

 

3

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

Шикування в шеренгу, рапорт, привітання.

Повідомлення завдань уроку.                                               

Учитель. Діти! В 2020 році відбудеться подія, яку ми з нетерпінням очікуємо. Спостерігаючи за перебігом змагань якої, кожен отримує насолоду від можливостей людського організму, його сили волі, розуму, поваги людської гідності, чесності боротьби, підтримання миру на планеті. Так що це за подія?

Учитель. Так, це Олімпіада в Токіо. А як готуються до виступів наші спортсмени?

 

 

 

Учитель. Тож я пропоную вам трішки пофантазувати і перенестись в часи наших предків-козаків, уявити себе на їхньому місці, підготуватись до Олімпіади і гідно представити неньку Україну в Японії.

Учитель. Ми розпочнемо з козацького вишколу.

Повороти на місці.

Ходьба:

  • на носках;
  • на п’ятках;
  • на внутрішній стороні ступні;
  • на зовнішній стороні ступні;
  • перекатом;
  • у напівприсиді;
  • повзунцем.

Біг:

  • з високим підніманням стегон;
  •  із захлестуванням гомілок;
  •  на прямих ногах;
  •  приставним кроком правим боком;
  • приставним кроком лівим боком.

Гра «Світлофор». Учні в колоні по одному біжать по колу в повільному темпі. Якщо вчитель піднімає жовтий колір – учні переходять на ходьбу, якщо зелений продовжують бігти, а коли червоний -  зупиняються.

 

 

 

Перешикування з колони по одному в колону по чотири послідовними поворотами в русі ліворуч.

 

 

 

Учитель. Українське прислів’я говорить: «Бере-женого бог береже, а козака шабля стереже».

Вправи з шаблями на місці:

 

1) В. п. - руки з шаблею внизу. 1-2 – підніма-ючись на носках, шаблі підняти вгору; 3-4 - В. п.

 

2) В. п. – шабля внизу; 1- ліву назад на носок, шаблю вгору; 2 – В.п.; 3-4 – те саме, але з правої.

3) В. п. – ноги нарізно, шаблю підняти вгору. 1-2 – пружні нахили тулуба вліво, 3-4 – те саме, але вправо.

4) В. п. – ноги нарізно, шабля внизу. 1 – поворот тулуба вправо, шаблю підняти вперед;   2 – В. п.; 3-4 – те саме, але вліво.

5) В. п. – ноги нарізно, шабля внизу. Імітування рухів дроворуба.

 

6) В. п. – о. с., шабля внизу. 1 – випад правою вперед, шаблю вгору; 2 – в. п.; 3-4 –те саме, але лівою.

7) В. п. – ноги нарізно, шаблю вперед. 1 – мах правою до кінця шаблі; 2 – в. п.; 3-4 – те саме, але лівою.

8) В. п. – о. с., шабля внизу, вістрям в землю. 1-4–стрибки на двох навколо шаблі вправо, 5-8 – те саме , але вліво.

9) ходьба на місці. 1-2 – шаблю повільно вгору; 3-4 – шаблю повільно вниз.

Перешикування по куренях. Клас гуртується в два курені – «Чайка» та «Хортиця», які стоять в колонах по одному, паралельно один одному, готові до змагання.

Учитель. Перш ніж ми розпочнемо наші змагання, ви, як майбутні олімпійці, повинні скласти присягу, що будете вести боротьбу чесно, поважати суперників, суддів, глядачів.

ІІ. Основна частина

 

Учитель. Для участі в Олімпійських іграх командам-куреням потрібно подати заявки. Зробити це потрібно дуже швидко. Наприклад, так, як це зробив  Валерій Борзов на Олімпій-ських іграх в Мюнхені, де він виграв дві  золоті медалі на дистанціях 100 і 200 м.

Естафета «Подати заявку»

Команди отримують завдання якомога швидше зробити напис Олімпіада – Токіо. За сигналом учителя козаки  куренів біжать до свого стенда, пишуть фломастером одну літеру, повертаються назад, передають естафету наступному гравцеві і стають в кінець колони.

Учитель. Для поїздки нам ще потрібно знати мову, а краще декілька, щоб спілкуватися з спортсменами, розуміти суддів, диктора по стадіону.

Естафета «Скільки мов ти знаєш – стільки разів ти і людина»

 За сигналом учителя  учень біжить до свого стенда, пише переклад одного з виразів  з англійської мови на українську, повертається до свого куреня, передає естафету наступному учню, а сам стає в кінець колони.

Завдання:  sport – спорт; to skate – кататися на ковзанах; to sky – кататися на лижах; to play hockey – грати в хокей; to play football – грати в футбол;  to run – бігати; to jump – стрибати.

 

Учитель. Зараз ми позмагаємося в стрибках. Тим паче українцям тут є чим похвалитися: Сергій Бубка – олімпійський чемпіон (Сеул, 1988), 35-разовий рекордсмен світу, Інеса Кравець – олімпійська чемпіонка (Атланта,1996).

Естафета «Стрибки в мішках»

Навпроти кожного куреня на відстані 15 м стоять кеглі. За сигналом учителя перші гравці стрибають в мішках до кеглів, повертаються назад бігом, передають мішки наступним учасникам, а самі стають в кінець колони.

Учитель. Добру славу мають наші штовхальники ядра. На Олімпіаді в Афінах 2004 року Юрій Білоног здобув красиву перемогу зі штовхання ядра. Тож підтримайте кращі традиції!

Гра – змагання «Штовхни далі»

Учень штовхає набивний м’яч вперед. Наступний учень штовхає з того місця, де приземлився м’яч після спроби попереднього учасника своєї команди і т.д. Перемагає курінь, який штовхне м’яч далі за сумою всіх учасників.

Учитель. Козаки були не тільки міцні тілом, мали сильну вдачу, але відзначалися  хорошими розумовими здібностями. Доведіть це  й ви нам!

Вікторина «Що ти знаєш про Олімпійські ігри?»

1. Де і коли зародилися Олімпійські ігри? (У Стародавній Греції у VІІІ ст. до нової ери).

2. У якому році відбулися перші Олімпійські ігри? (у 776 році до нової ери).

3. На честь якого бога проводили Стародавні Олімпійські ігри? (На честь бога Зевса).

4. Як часто проводяться Олімпійські ігри? (Один раз на чотири роки).

5. Коли і де відбулися перші Ігри сучасності? (В Афінах 1896 року).

6. Що символізують олімпійські кільця? (Толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь в Олімпійських іграх з усіх п’яти континентів нашої планети).

7. Хто є засновником сучасних Олімпійських ігор? (П’єр де Кубертен).

8. Назвіть прізвище президента НОК? (Сергій Бубка).

9. Що являє собою талісман олімпійської команди України? (Лелеченя).

10. У Якому році команда незалежної України вперше взяла участь в Іграх Олімпіад? (У1994 році, Ліллехамер).

Учитель. Після невеликого відпочинку слід трішки розім’ятись.

Конкурс «Станцюймо гопака»

Козаки обох куренів утворюють кола, обійнявши плечі сусідів. За сигналом учителя команди починають присідати, вголос ведучи підрахунок до десяти.

Учитель. Орали козаченьки землю не плугом , а кінськими копитами, засівали стрілами та кулями летючими. Видатні вояки навчали дітей стріляти з лука, шармувати на мечах і шаблях, поводитися з кіньми, легко зносити, всякі труднощі, голод, працю. Все це передавалося із покоління в покоління. Тому золотий успіх чернігівки Олени Костевич на Олімпіаді в Афінах зі стрільби закономірний. Тож настав час ваших випробовувань, славні козаченьки!

Естафета «Військова наука»

Навпроти кожного куреня прикріплено повітряні кульки (мішені) і знаходяться луки зі стрілами. Перші учасники естафети, затиснувши між ногами гімнастичну палицю, стрибають на «конях» до місця стрільби,  заряджають луки і виконують по одному пострілу в ціль. Учні залишають луки на місці, а самі «верхом» стрибають до свого куреня та передають естафету .

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. Настав час продемонструвати свою силу, витривалість, здатність долати втому, волю до перемоги, командний дух. Цей конкурс об’єднує всіх.

Конкурс «Гурт – велика сила»

Курені змагаються у перетягуванні каната. За сигналом учителя учасники намагаються перетягнути команду суперників за визначену лінію (2 метри від середини).

 

 

ІІІ. Заключна частина

 

Перевірка самопочуття ЧСС за 10 с

 

Гра «Тин, яма, гірка, зірка»

 

Підведення підсумків уроку. Нагородити переможців.

 

Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

Прощання: «Козацькому роду – нема переводу!» Організований вихід з майданчика з піснею «Ой, на горі та женці жнуть!»

 

 

1хв.

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30с

 

15 с

15 с

15 с

15 с

15 с

15 с

15 с

 

20 м 

20 м 

20м

20 м 

20 м 

1,5 хв

 

 

 

 

 

 

 

30 с

 

 

 

 

6-7 хв

 

 

 

4-6 разів

 

4-6 разів

4-6 разів

 

4-6 разів

 

8-10 разів

 

4-6 разів

 

4-6 разів

 

4-6 разів

 

4 рази

 

30 с

 

 

 

 

 

 

 

24-27 хв

 

 

 

 

 

 

2,5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-3,5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 4–5 хв

30 с

 

1 хв

 

2 хв

 

 

30 с

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

 

Перевірити    готов-ність до уроку.

 

 

 

 

 

Діти дають відповіді.

Повідомлення учнів про хід підго-товки українських спортсменів до Олімпіади.

 

 

 

 

 

 

Виконувати  чітко.

Дистанція 2 кроки.

Руки на поясі.

Руки за головою.

Слідкувати за поставою.

Руки на поясі.

Руки в сторони.

Ноги переносити через сторони.

Фронтальний метод

Інтервал 2-3 кроки. Звернути увагу на частоту рухів.

 

Зупинитися потрібно так, щоб не зачепити учня попереду. Неуважний гравець стає замикаючим. Дистанція 2-3 кроки.

Вимагати чіткого виконання, інтер-вал і дистанція 4 кроки. Взяти по хо-ду шаблі.

Нагадати правила безпеки.

Виконувати під музику.

Темп повільний, стежити за поставою.

На рахунок 1 і 3 ди-витись на шаблю.

Стежити за амплітудою руху тулубом.

Стежити за амплітудою руху тулубом.

На кожен удар шаблею голосно крикнути: «Бах!».

Спину тримати рівно.

 

Ноги в колінах не згинати.

 

Виконувати легко і ритмічно.

 

Відновити дихання.

 

Скласти по ходу  шаблі.

 

 

Учні повторюють текст присяги, який виголошує один з учнів(див. додаток)

 

 

Продемонструвати фото В.Борзова.

 

 

 

 

 

Перемагає курінь, який першим виконає завдання.

Перемога – 2 бали, поразка – 1 бал.

 

 

 

 

 

За кожне правиль-но виконане теоре-тичне завдання (спортивна темати-ка), курінь отримує 1бал. Ще один бал команда отримує за швидкість викона-нння. Перемагає курінь, який набере Найбільшу кіль-кість балів.

Продемонструвати фото С.Бубки та І.Кравець.

 

 

Перемога в конкурсі приносить куреню 2 бали, поразка – один.

 

 

Продемонструвати фото Ю.Білонога.

 

 

 

Кожен учасник штовхає лише один раз. Перемога в конкурсі приносить куреню 2 бали, поразка – один.

 

 

 

Команди куренів відповідають по черзі. Перемагає курінь, який дасть більшу кількість вірних відповідей.

Перемога в конкурсі приносить куреню 2 бали, поразка – один.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перемагає курінь, який першим виконає завдання.

Перемога – 2 бали, поразка – 1 бал.

 

 

 

 

 

 

Продемонструвати фото О. Костевич.

 

 

Особливу увагу звернути на дотримання техніки безпеки. Лук зі стрілами спрямовувати тільки в напрямку цілі.

Перемагає той, курінь, який зробить більше влучних пострілів.

За рівної кількості балів перемогу отримає команда, яка закінчила естафету першою.

 

 

 

 

 

Перемагає той курінь, який переможе двічі. Відпускати канат забороняється.

 

 

 

 

 

 

Гра на увагу та спритність.

Відзначити кращий курінь та окремих учнів.

Що ми знаємо про олімпійців  Чернігівщини?

Стрибки зі скакалкою та зги-нання і розгинання рук в упорі лежачи за 30 с.

 

 

 

 

 

Додаток.

Текст Олімпійської присяги.

Від імені всіх учасників я обіцяю, що ми братимемо участь у цих Олімпійських іграх, поважаючи та дотримуючись правил, за якими вони проводяться, в істинно спортивному дусі, в ім’я слави спорту та честі наших команд.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Касяновська Таня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 березня 2019
Переглядів
633
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку