Тема: ««Гімнастика. Школа гімнастичних вправ».
Розділ програми: «Гімнастика».
Дата проведення:26.11.2019р. Клас: 6-А
Мета і завдання уроку:
1.Повторити техніку виконання дихальних вправ, продовжити вивчати комплекс розвивальних вправ з гімнастичною палицею.
2.Сприяти закріпленню вивчення акробатичних вправ та вправ з рівноваги.
3.Виконати вправи на станціях із гімнастичних вправ.
4.Виховувати в учнів свідоме ставлення до свого здоров я через заняття фізичними вправами.
Тип уроку: – інноваційний урок з елементами інтеграції.
Інвентар: гімнастичні палиці, обручі, гімнастичні мати, колода, гімнастичні лави, канат, скакалка.
№ |
Зміст уроку |
Дозу- вання |
Методичні вказівки |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1. Підготовча частина (15хв) |
||||
1
2 3
4
5
6
7
8. |
Організація учнів до уроку: - шикування в одну шеренгу; - перевірити правильність постави; - рапорт; - привітання; - повідомлення завдань уроку. Вимір ЧСС. Стройові вправи: повороти на місці (направо, наліво, кругом…) Естафета «Виклик номерів» Усі гравці діляться на дві команди і шикуються в колону по одному. Учні кожної команди розраховуються за порядковими номерами. Потім учитель викликає номер на свій розсуд. Гравці, у яких цей номер, біжать по дистанції, вибігаючи зі строю-добігає до лінії торкається лінії рукою і повертається на місце. Естафета «Математичний виклик номерів» Проводиться за правилами попередньої естафети, учні оббігають набивні м’ячі «змійкою», тільки замість виклику номерів учитель оголошує математичне завдання, відповідь на яке і є номером учасника, котрий бігтиме по дистанції. Наприклад: 4+4=8; 8-1=7; і т.д. Гра «Світлофор»: Учні шикуються в колону по одному і в повільному темпі біжать по спортзалу. Якщо вчитель показує жовтий світлофор – учні переходять на ходьбу. Якщо зелений – продовжують біг, якщо червоний – зупиняються. Перешикування з колони по одному в колону по-чотирі.
Дихальна гімнастика за методом О.М.Стрельникової: Впр.1 «Долоні» Впр.2 «Погони» Впр.3 «Насос» Впр.4 «Кішка» Впр.5 «Обніми за плечі» Впр.6 «Великий маятник» Впр.7 «Повороти» Впр.8 «Вушка» Впр.9 «Маленький маятник» Впр.10 «Перекати» Впр.11 «Кроки»
|
1хв
10с 1хв
1 хв
1хв
2хв
30с
5 хв.
|
Фронтальний метод. Рапорт здає учень-фізорг. Звернути увагу на чіткість. Нагадати правила техніки безпеки під час виконання гімнастичних вправ та рухливих ігор. Виконується вимір за 6с, діти кількість скорочень множать на 10 і озвучують результат. Чітке виконання команд.
Учасник, який першим завершить біг по дистанції, принесе своїй команді бал.
Команда, яка набере більшу кількість балів, переможе у цій естафеті.
Зупинитись потрібно стрибком так, щоб не штовхнути товариша попереду («не зробити аварії»). Хто підчас гри неуважний, той стає замикаючим. Відстань – 2 кроки. Поворотом у русі.
Звернути увагу учнів на те, що незвичайне дихання за цім методом дає оздоровчий ефект на весь організм людини, та немає протипоказань. Дихати через ніс швидко-як оплеск.
|
|
9. |
Комплекс ЗРВ з гімнастичною палицею: 1.В.п. – ноги нарізно, палиця попереду. 1)Палиця вгору, ліву ногу - назад на носок; 2)В.п; 3)Палиця вгору праву ногу – назад на носок; 4)В.п; |
4 хв. |
Вправи виконуються під рахунок вчителя. Звернути увагу на осанку, припідняте підборіддя. Учні зі спеціальною медичною групою виконують на декілька повторень менше. |
|
|
2.В.п– ноги нарізно, палиця попереду . 2)В.п. 3)Поворот праворуч, палиця вертикально 4)В.п. |
4-6 разів |
Амплітуда максимальна, темп середній. |
|
|
3.В.п.- ноги нарізно, палиця позаду під лікті. 2) В.п. 3) Поворот праворуч 4) В.п. |
4-6 разів |
Під час повороту тулуба ступні ніг від підлоги не відривати, темп середній. |
|
4.В.п.- ноги нарізно, палиця на плечі,за голову 4) в.п. |
4-6 разів |
Під час нахилів ноги в колінних суглобах напружені, лікті відведені назад |
||
5.В.п.- ноги нарізно, палиця позаду, руки відведені назад 2) В.п. 3) Присід 4) В.п. |
4-6 разів |
Під час присідання тримати спину рівно, темп повільний. |
||
6.В.п.- ноги нарізно, палиця попереду, одним кінцем у підлогу, на інший кінець покласти руки 1) Мах правою ногою в сторону
2) В.п.
|
4-6 разів |
Мах максимальний, темп середній Стежити за правильною поставою, опорна нога пряма, махова нога-носок натягнутий |
||
7 В.п.- О.С стійка, палиця попереду 1) Стрибок ноги нарізно, палиця вгору 2) В.п.
3) Стрибок ноги нарізно, палиця вгору
|
4-6 разів |
Приземлення на носки. Висота стрибка середня, темп повільний з поступовим нарощуванням. |
||
2. Основна частина (20 хв.) |
||||
1
2. |
Перша група- дівчата, віднесені до основної медичної групи, виконує гімнастичну вправу на колоді. Друга група- дівчата, віднесені до основної медичної групи - акробатичні вправи на гімнастичному маті, після виконання вправ в 2 підходи, міняються знаряддям. Третя група- хлопчики, віднесені до основної медичної групи, виконують вправи на станціях: 1.Лазіння на гімнастичній лаві. 2. Присідання(руки вперед). 3. Згинання та розгинання рук в упорі лежачі(ноги на гімн.лаві). 4 Стрибки на скакалці.. 5Піднімання ніг на 90.С(висячі на шведській стінці). 6.Лазіння верх-вниз по шведській стінці. 7.Присід-віджимання. 8. Підтягування на перекладині. 9.Оберти обруча. 10.Лазіння по канату. Четверта група учнів, що віднесені до спеціальної медичної групи виконують: 1.1 Вправи на гімнастичній стінці. 1.Лазіння. 2.Перехвати. 3.Піднімання ніг на 90.С 4.Махи ногами-в сторони. 5.Махи ногами назад. 2.2 Вправи на лаві. 1.Ходьба по морському камінні. 2.Захвати каміння пальцями ніг та переміщення у коробку. 3.Кругові оберти стоп. 4.Піднімання пальців ніг, не відриваючи п’яти від підлоги. 5.Качалка. 3.3 Вправи для корекції зору. 1.Малювати очами уявні цифри від 1 до 10. Вимір ЧСС.
|
10хв
10хв
10хв
10хв
30с |
Після виконання вправ в 2 підходи, міняються знаряддям. Виконується: 30с.-виконання вправи, 30-відпочинок. Результати фіксуються на папері. Спеціальна медична група-виконує вправи для плоскостопості, покращення зору, та корекції постави. Діти діляться по 2 чол.на кожну вправу. Після виконання однієї переходять до наступної. |
|
3. 4. |
Гра: «Склади число» Вправи для запобігання плоскостопості
- Піднімаємо п'яти разом і перемінно, ноги зігнуті в колінах, стопи паралельно. -Стопами піднімаємо м'яч, катаємо його по підлозі.
|
5хв 4хв30с |
Діти рухаються у вільному напрямку по спортивній залі, за сигналом вчитель називає число, діти повинні стати в групки з кількістю дітей, відповідно до числа, що назвав вчитель. Вправа виконується сидячі на гімнастичній лаві.
|
|
3. Заключна частина (5хв) |
||||
1 2. |
Вправа на релаксацію «Уявна подорож до лісу…» Вимір ЧСС.
|
2хв 30с
|
Виконується із заплющеними очима. «Уявіть себе у чудовому осінньому лісі. Пройдіть між деревами, відчуйте їх запах, торкніться руками. У траві серед лісу є стежка, йдіть по ній. Ця стежка веде до одного з найкрасивіших дерев цього лісу – берези. Підійдіть до неї, розгляньте її, торкніться її, відчуйте її дотиком. На стовбурі берези є напис «здоров’я». Прочитайте -здоров’я. Здоров’я понад усе. Сонячне світло наповнює теплом все навколо. Ви відчуєте, що тепло наповнює все ваше тіло. Ваш погляд знаходить лісову стежку. Ось ви легкою ходою крокуєте з цього чарівного лісу у простір нашої спортивної зали.» |
|
3.
|
Шикування. Підбиття підсумку уроку: - виставлення оцінок за урок.
|
2хв
|
Відзначити кращих учнів, звернути увагу на загальні помилки. |
|
4. |
Домашнє завдання: виконувати дихальні вправи щоранку. |
30с |
Організований вихід зі спортивної зали… |
|