Інноваційний урок з волейболу

Про матеріал
Урок з волейболу розрахований на учнів 8 класу для удосконалення техніки передачі м'яча зверху і знизу двома руками, навчання учнів прямого нападаючого удару та одиночного блокування м'яча. Сприяє розвитку координації рухів, формуванню умінь та навичок у підготовці юних волейболістів.
Перегляд файлу

Конспект інноваційного уроку з фізичної  культури

Тема: Волейбол

Клас 8. Дата  ------------. Час 45 хв. Місце спортивна зала

Необхідний інвентар: м'ячі волейбольні, сітка волейбольна, переносні стійки для волейболу, методична папка з теми « Волейбол».

Завдання уроку: 1. Закріпити техніку передачі м'яча зверху і  знизу двома руками. 2. Навчання учнів  прямого нападаючого удару.  3. Розучування одиночного блокування м'яча 4. Навчальна  гра у волейбол. 5. Сприяння розвитку координації рухів, формування в учнів умінь та навиків у підготовці юних волейболістів. 6.Виховання морально-вольових якостей, колективізму, взаємодопомоги.

№ п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно - методичні

вказівки

I

Підготовча частина

10-12 хв.

 

1

Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку

1 хв.

Фронтальний метод

2

Правила поведінки і техніка безпеки на уроці

30 сек.

Виконання вправи за командою вчителя

3

ЧСС за 15 сек.

15 сек.

Готовність учнів до уроку

4

Перевірка домашнього завдання

40 сек.

Учні відповідають теоритично по  правилам гри 1-3 питання

5

Ходьба на носках, п'ятках, у півприсіді

по 15 сек.

В колону по одному, спина пряма

6

Біг у повільному темпі, біг спиною, правим лівим боком з поворотом на 360°

по 20 сек.

Поточний метод

7

Загально-розвивальні вправи у русі.

- В.п.- руки на пояс; 1-4 колові оберти головою праворуч5-8 ліворуч

- В.п.руки у сторони: 1-4 кола руками вперед, 5-8 назад.

-В.п. – руки вперед; 1-оплески руками за спиною 2- оплески руками по переду; 3-4 те саме.

-В.п. руки в замок перед грудьми; ходьба випадами ліворуч, праворуч під кожен крок.

 

 

6-8 разів

 

 

6-8 разів

 

6-8 разів

 

 

 

8-10 разів

 

 

 

 

 

 

 

Очі не закривати

 

 

Амплітуда максимальна

 

Оплески за спиною робити якомога вище

 

Учні дотримуються дистанції.

8

Вправи з м'ячем:

а) Передачі м'яча збоку, стоячи один біля одного з поворотом тулуба

б) Кидання м'яча  знизу двома руками, стоячи спиною до партнера

 

в) Прийоми м'яча знизу двома руками на місці і у русі

 

г) Передача м'яча зверху двома руками на місці і у русі.

 

 

д) Удари м'яча об підлогу кистю правої, лівої руки в напрямку партнера.

 

10-15 разів

 

8-10 разів

 

 

8-10 разів

 

 

8-10 разів

 

 

 

10-15 разів

Учні працюють у парах.

Вправу виконують на місці і у русі.

 

Учень, що ловить мяч, стоїть обличчям до партнера.

 

 

 

Мяч приймається на передпліччя ближче до кисті.

 

Учень виконує передачі   (різної висоти) мяча над собою. Кисті розміщені на рівні обличчя , утворюючи своєрідну  «воронку».

 Удари виконуються по черзі. Сила удару по мячу поступово збільшується.

II

Основна частина

30-32 хв.

 

1

Закріплення техніки передачі м'яча двома руками зверху та знизу:

 

а) Учні працюють у парах, виконуючи передачі м’яча  двома руками зверху і знизу.

( Для більш підготовлених учнів)Передача м’яча двома руками зверху в парах через сітку.  

 

б) Учні працюють командами, вишикувавшись у колони, виконують передачі і прийоми мяча двома руками зверху і знизу ( учень, який виконав передачу, стає у кінець колони).

 

в) Один учень біля сітки. Решта в колону по одному. Учень, який виконав передачу під сітку, стає назад у колону

 

г) Учні стають кругами. У центрі кола вчитель або учень , який добре володіє передачею двома руками зверху і знизу.

 

 

7-8 хв.

 

 

 

 

 

До 2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

До 2 хв.

 

 

 

 

 

До 2 хв.

 

 

 

 

До 2 хв

Учні працюють у парах. Пари розподіляються так, щоб у кожній був учень , який добре володіє передачею мяча зверху і знизу двома руками.

Відстань між учнями

 до 6 м.

 

При передачі м’яча двома руками зверху, слід дотримуватися вимог, щоб руки були зігнуті в ліктьових суглобах, кисті перед обличчям, пальці розведені й спрямовані вгору, ноги зігнуті в колінах і розставлені, одна нога спереду, тулуб трохи вперед. Кисті утворюють своєрідну

« воронку». Передача виконується за рахунок розгинання ніг, тулуба і рук, а кистями супроводжується мяч. Особливу увагу слід звернути на роботу кистей і пальців рук.

При передачі м’яча

двома руками знизу: ноги зігнуті у колінних суглобах, тулуб нахилений трохи вперед. Мяч приймають на передпліччя, ближче до кисті.

Вчитель використовує тематичну папку з теми

«Волейбол». На малюнках показує, як правильно виконувати передачу м’яча зверху двома руками і прийом м’яча двома руками знизу, показує так звану «воронку».

2

Навчання  прямого нападаючого удару.

Теоретично.

Ефективним засобом є нападаючий удар. Потужним ударом володів наш земляк, уродженець Глухівського району К.Рева. Він був визнаним кращим нападаючим на першому чемпіонаті Світу в Празі у 1949 р. Зараз один з голландських клубів носить його імя.

а) Імітація нападаючого удару

 

 

 

б) Виконання нападаючого удару по підвішеному м'ячу,

або нападаючий удар з власного підкидання.

 

в) Виконання нападаючого удару по підкинутому мячу вчителем або учнем угору на висоту  до 1.5 м.

 

 

г) Виконання прямого нападаючого удару в цілому

 

До 8 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 рази

 

 

 

 

4-5 разів

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

8-10 разів

Клас об’єднується у дві групи

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стрибок з 2-3 кроків розбігу, імітація удару, приземлення.

Звернути увагу на правильність виконання стопорного кроку.

 

Відштовхуються учні перекатом ступнів з п’яток на носки

 

 

Визначення моменту стрибка. Удар кисті припадає на верхньо-задню частину м’яча, який летить перед головою.

 

 

Учні виконують нападаючі удари з обох сторін волейбольного майданчика.  Краї сітки мають бути різної висоти для зручності виконання нападаючого удару.

Поради: розвивай уміння стрибати; не спіши робити розбіг для стрибка; вчись виконувати удар з будь-якої передачі; виконуй удар з різною силою.

3

 Одиночне блокування м'яча

Блокування-ефективний захисний засіб. Розрізняють одиночне і групове

 

 

 

 

 

 

 

 

а) Положення готовності

 

 

б) Переміщення;  переставними кроками, звичайним або ривком

 

 

 

в) Відштовхування вгору з винесенням кистей рук над сіткою

 

-те саме, але в парах через сітку

 

-стрибок угору з діставанням підвішеного м’яча.

 

г) Виконання блокування м’яча після нападаючого удару.

6-8 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як варіант

 

 

 

Як варіант

 

 

 

 

 

 

5-6 разів.

 

 

2-3 рази

 

3-4 разів

 

 

 

5-6 разів

 

 

 

. Вчитель використовує тематичну папку з теми «Волейбол», де показує на малюнках, як правильно виконувати одиночне блокування м’яча, а потім демонструє сам.

 

Блокуючий приймає: в.п. ноги зігнуті, ступні на ширині плечей, руки перед грудьми.

 

Теоретично: після того, як визначився напрям передачі м’яча для удару. Практично: Блокуючий виконує переміщення приставними кроками або ривком уздовж сітки.

 

Багаторазові стрибки з виносом рук над сіткою

 

Долоні торкаються один до одного.

 

В останній момент натиснути на м’яч вперед-униз

 

Клас ділиться на дві групи. Одна виконує нападаючий удар, а інша виконує блокування. Нападаючий удар попередньо зумовлений у напрямку.

Поради: Не розводь широко руки під час блокування; дивись не на м’яч , а на суперника, який завершає атаку; стрибай з деяким запізненням після нападаючого.

4

Навчальна гра у волейбол з використанням  передач м’яча двома руками зверху і знизу, прийому м’яча, а також нападаючого удару та блокування.

До 8 хв.

Клас об’єднується у дві команди.

Основною задачею є

формування в учнів вмінь та навиків під час гри у волейбол.

Виховання в учнів морально-вольових якостей, колективізму, взаємодопомоги.

Під час гри вчитель дає поради учням, вказує на технічні помилки.

III

Заключна частина

2 хв.

 

 

Шикування, пульсометрія, підведення підсумків уроку.

Домашнє завдання

Імітація нападаючого удару та блокування м’яча. Стрибки угору діставання предметів.

30 с

 Дати поради. Виставити оцінки

 

Звертати увагу на правильність виконання стопорного кроку, приземлення після стрибка у гору.

Організований вихід із зали. Першою виходить команда-переможець гри.