Конспект інноваційного уроку з фізичної культури
Тема: Волейбол
Клас 8. Дата ------------. Час 45 хв. Місце спортивна зала
Необхідний інвентар: м'ячі волейбольні, сітка волейбольна, переносні стійки для волейболу, методична папка з теми « Волейбол».
Завдання уроку: 1. Закріпити техніку передачі м'яча зверху і знизу двома руками. 2. Навчання учнів прямого нападаючого удару. 3. Розучування одиночного блокування м'яча 4. Навчальна гра у волейбол. 5. Сприяння розвитку координації рухів, формування в учнів умінь та навиків у підготовці юних волейболістів. 6.Виховання морально-вольових якостей, колективізму, взаємодопомоги.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно - методичні вказівки |
I |
Підготовча частина |
10-12 хв. |
|
1 |
Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку |
1 хв. |
Фронтальний метод |
2 |
Правила поведінки і техніка безпеки на уроці |
30 сек. |
Виконання вправи за командою вчителя |
3 |
ЧСС за 15 сек. |
15 сек. |
Готовність учнів до уроку |
4 |
Перевірка домашнього завдання |
40 сек. |
Учні відповідають теоритично по правилам гри 1-3 питання |
5 |
Ходьба на носках, п'ятках, у півприсіді |
по 15 сек. |
В колону по одному, спина пряма |
6 |
Біг у повільному темпі, біг спиною, правим лівим боком з поворотом на 360° |
по 20 сек. |
Поточний метод |
7 |
Загально-розвивальні вправи у русі. - В.п.- руки на пояс; 1-4 колові оберти головою праворуч5-8 ліворуч - В.п.руки у сторони: 1-4 кола руками вперед, 5-8 назад. -В.п. – руки вперед; 1-оплески руками за спиною 2- оплески руками по переду; 3-4 те саме. -В.п. руки в замок перед грудьми; ходьба випадами ліворуч, праворуч під кожен крок. |
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
8-10 разів
|
Очі не закривати
Амплітуда максимальна
Оплески за спиною робити якомога вище
Учні дотримуються дистанції. |
8 |
Вправи з м'ячем: а) Передачі м'яча збоку, стоячи один біля одного з поворотом тулуба б) Кидання м'яча знизу двома руками, стоячи спиною до партнера
в) Прийоми м'яча знизу двома руками на місці і у русі
г) Передача м'яча зверху двома руками на місці і у русі.
д) Удари м'яча об підлогу кистю правої, лівої руки в напрямку партнера. |
10-15 разів
8-10 разів
8-10 разів
8-10 разів
10-15 разів |
Учні працюють у парах. Вправу виконують на місці і у русі.
Учень, що ловить м’яч, стоїть обличчям до партнера.
М’яч приймається на передпліччя ближче до кисті.
Учень виконує передачі (різної висоти) м’яча над собою. Кисті розміщені на рівні обличчя , утворюючи своєрідну «воронку». Удари виконуються по черзі. Сила удару по м’ячу поступово збільшується. |
II |
Основна частина |
30-32 хв. |
|
1 |
Закріплення техніки передачі м'яча двома руками зверху та знизу:
а) Учні працюють у парах, виконуючи передачі м’яча двома руками зверху і знизу. ( Для більш підготовлених учнів)Передача м’яча двома руками зверху в парах через сітку.
б) Учні працюють командами, вишикувавшись у колони, виконують передачі і прийоми м’яча двома руками зверху і знизу ( учень, який виконав передачу, стає у кінець колони).
в) Один учень біля сітки. Решта в колону по одному. Учень, який виконав передачу під сітку, стає назад у колону
г) Учні стають кругами. У центрі кола вчитель або учень , який добре володіє передачею двома руками зверху і знизу.
|
7-8 хв.
До 2 хв.
До 2 хв.
До 2 хв.
До 2 хв |
Учні працюють у парах. Пари розподіляються так, щоб у кожній був учень , який добре володіє передачею м’яча зверху і знизу двома руками. Відстань між учнями до 6 м.
При передачі м’яча двома руками зверху, слід дотримуватися вимог, щоб руки були зігнуті в ліктьових суглобах, кисті перед обличчям, пальці розведені й спрямовані вгору, ноги зігнуті в колінах і розставлені, одна нога спереду, тулуб трохи вперед. Кисті утворюють своєрідну « воронку». Передача виконується за рахунок розгинання ніг, тулуба і рук, а кистями супроводжується м’яч. Особливу увагу слід звернути на роботу кистей і пальців рук. При передачі м’яча двома руками знизу: ноги зігнуті у колінних суглобах, тулуб нахилений трохи вперед. М’яч приймають на передпліччя, ближче до кисті. Вчитель використовує тематичну папку з теми «Волейбол». На малюнках показує, як правильно виконувати передачу м’яча зверху двома руками і прийом м’яча двома руками знизу, показує так звану «воронку». |
2 |
Навчання прямого нападаючого удару. Теоретично. Ефективним засобом є нападаючий удар. Потужним ударом володів наш земляк, уродженець Глухівського району К.Рева. Він був визнаним кращим нападаючим на першому чемпіонаті Світу в Празі у 1949 р. Зараз один з голландських клубів носить його ім’я. а) Імітація нападаючого удару
б) Виконання нападаючого удару по підвішеному м'ячу, або нападаючий удар з власного підкидання.
в) Виконання нападаючого удару по підкинутому м’ячу вчителем або учнем угору на висоту до 1.5 м.
г) Виконання прямого нападаючого удару в цілому
|
До 8 хв.
3-4 рази
4-5 разів
6-8 разів
8-10 разів |
Клас об’єднується у дві групи .
Стрибок з 2-3 кроків розбігу, імітація удару, приземлення. Звернути увагу на правильність виконання стопорного кроку.
Відштовхуються учні перекатом ступнів з п’яток на носки
Визначення моменту стрибка. Удар кисті припадає на верхньо-задню частину м’яча, який летить перед головою.
Учні виконують нападаючі удари з обох сторін волейбольного майданчика. Краї сітки мають бути різної висоти для зручності виконання нападаючого удару. Поради: розвивай уміння стрибати; не спіши робити розбіг для стрибка; вчись виконувати удар з будь-якої передачі; виконуй удар з різною силою. |
3 |
Одиночне блокування м'яча Блокування-ефективний захисний засіб. Розрізняють одиночне і групове
а) Положення готовності
б) Переміщення; переставними кроками, звичайним або ривком
в) Відштовхування вгору з винесенням кистей рук над сіткою
-те саме, але в парах через сітку
-стрибок угору з діставанням підвішеного м’яча.
г) Виконання блокування м’яча після нападаючого удару. |
6-8 хв.
Як варіант
Як варіант
5-6 разів.
2-3 рази
3-4 разів
5-6 разів
|
. Вчитель використовує тематичну папку з теми «Волейбол», де показує на малюнках, як правильно виконувати одиночне блокування м’яча, а потім демонструє сам.
Блокуючий приймає: в.п. ноги зігнуті, ступні на ширині плечей, руки перед грудьми.
Теоретично: після того, як визначився напрям передачі м’яча для удару. Практично: Блокуючий виконує переміщення приставними кроками або ривком уздовж сітки.
Багаторазові стрибки з виносом рук над сіткою
Долоні торкаються один до одного.
В останній момент натиснути на м’яч вперед-униз
Клас ділиться на дві групи. Одна виконує нападаючий удар, а інша виконує блокування. Нападаючий удар попередньо зумовлений у напрямку. Поради: Не розводь широко руки під час блокування; дивись не на м’яч , а на суперника, який завершає атаку; стрибай з деяким запізненням після нападаючого. |
4 |
Навчальна гра у волейбол з використанням передач м’яча двома руками зверху і знизу, прийому м’яча, а також нападаючого удару та блокування. |
До 8 хв. |
Клас об’єднується у дві команди. Основною задачею є формування в учнів вмінь та навиків під час гри у волейбол. Виховання в учнів морально-вольових якостей, колективізму, взаємодопомоги. Під час гри вчитель дає поради учням, вказує на технічні помилки. |
III |
Заключна частина |
2 хв. |
|
|
Шикування, пульсометрія, підведення підсумків уроку. Домашнє завдання Імітація нападаючого удару та блокування м’яча. Стрибки угору діставання предметів. |
30 с |
Дати поради. Виставити оцінки
Звертати увагу на правильність виконання стопорного кроку, приземлення після стрибка у гору. Організований вихід із зали. Першою виходить команда-переможець гри. |
|
|
|
|