Інноваційний виховний захід для учнів 8-9 класів «Наркотик чи життя?»

Про матеріал

Інноваційний виховний захід для учнів 8-9 класів у формі гри, в якому пропагандується здоровий спосіб життя, формується негативне ставлення до вживання наркотиків, спонукає дітей до роздумів: вибір залежить від тебе самого

Перегляд файлу

Тема: «Наркотик чи життя?»

Мета:

- пропагувати здоровий спосіб життя, викликати в учнів негативне ставлення до вживання наркотиків,  які завдають великої шкоди здоров’ю людини, розвивати логічне мислення, кмітливість, вміння та навички міркування, свідоме ставлення до здобуття знань, вміння знаходити вихід із нестандартної ситуації; 

 - виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, уміння самооцінювати їх, виховувати цілеспрямованість, упевненість у собі, увагу, самостійність; 

 - спонукати дітей до роздумів: вибір залежить від тебе самого;

- впроваджувати інноваційні технології.

Методи проведення:

змагання команд в розв’язуванні завданьІнтернеті), підібраних вчителем, в умінні висловлювати суперникам, журі і вболівальникам свої думки, в умінні перевіряти чужі відповіді.

Тип заходу: брейн-ринг

Обладнання: нетбук, проектор, власна презентація, Інтернет, пам’ятка для учнів, маркери.

Перебіг змагання

Презентація    https://sway.com/hGzNshN0lckvSpH9?ref=Link

  1. Вступ.

 «Життя саме по собі — ні благо, ні зло;  воно вмістилище і блага, і зла, дивлячись по тому,  на що ви самі його перетворите».

  М. Монтень

Слово вчителя. Наркоманія - хвороба, що відбирає життя.  Наркоманія це хвороба, що виникає внаслідок вживання наркотичних речовин та призводить до глибокого руйнування організму і навіть смерті. Існує два види наркоманії: мононаркоманія (вживання якогось одного наркотику) і полінаркоманія (вживання декількох видів наркотиків одночасно). Якщо наркоман не отримує наркотик тривалий час, у нього з'являється абстиненція болісні відчуття, які не кожен витримує і може навіть померти.  Підлітки вживають наркотики у шість разів частіше, ніж люди інших вікових груп.  За останні 10 років смертність від вживання наркотиків збільшилась у 12 разів, а серед підлітків у 42 рази!  Середня тривалість життя наркоманів 4- 4,5 роки після першої спроби!  Наркоманія є джерелом поширення ВІЛ-інфекції.  70% інфекційних наркоманів є носіями вірусів СНІДу!  Кількість злочинів, пов'язаних з наркотиками та сильнодіючими речовинами наркотичного походження за останні п'ять років збільшилась у шість разів. Сьогодні ми з вами проведемо брейн-ринг «Наркотик чи життя?». Що ми про це знаємо і як міркуємо?

  1. Правила гри

У грі беруть участь 12 гравців. Вони об’єднані у дві команди по 6 гравців. Кожна команда обирає капітана. На обговорення запитання відводиться 1 хв. Команда, яка першою повідомляє правильну відповідь, отримує відповідну до конкурса кількість балів. Першою відповідає та команда, капітан якої першим підійме руку, після поставленого запитання. Якщо обидві команди не знайшли правильної відповіді на поставлене запитання, то отримують 0 балів.

На вас чекають 4 турніри із зіпитаннями та іграми, фінальний турнір  та гра з вболівальниками, які теж можуть принести командам додаткові бали, а можуть і втратити бали за неналежну поведінку чи підказки. А бали буде рахувати наше професійне, компетентне та справедливе журі. Давайте з ними привітаємось.

У кінці змагань журі підбивають підсумки і визначають переможця гри.

  1. Привітання та знайомство з командами

Команди називають свої назви, девізи та показують емблеми, які вони підготовили як домашнє завдання. Журі оцінює за 5 балами.

І так, сьогодні у нас змагання. Змагання, які за накалом боротьби нічим не відрізняються від Олімпійських Ігор. А тому за традицією олімпіад приймемо урочисту клятву.

Ми, урочисто присягаємось:

не застосовувати недозволених прийомів, тобто не допускати граматичних помилок,

полюбити суперника як самого себе,

не сперечатися з журі,

не загравати з вболівальниками.

Якщо порушимо цю клятву, то нехай  опитує нас щоуроку наш вчитель.

І турнір. Тест «Що ти знаєш про наркоманію?»

https://learningapps.org/watch?v=p8x5ic5jc18

1. Наркоманія це:

а) хвороба,

б) тимчасове захоплення;

в) наркоз під час операції.

2. Що в організмі людини найвразливіше до наркотичних засобів:

а) шкіра;

б) кров;

в) центральна нервова система.

3. За якого способу приймання наркотику найшвидше досягається стан ейфорії:

а) через рот;

б) ін 'єкцією,

в) вдихання (нюхання).

4. Найдієвіший захід щодо лікування наркоманів:

а) виявлення і встановлення на облік;

б) лікування в ізоляції

в) індивідуальна бесіда.

5. Хто надає наркоманам найпрофесійнішу допомогу:

а) наркологічна служба,

б) навчальний заклад;

в) коло друзів, сім'я.

6. У наш час спостерігається:

а) тенденція до поширення наркоманії,

б) зменшення випадків наркоманії;

в) неконтрольована ситуація.

7. Люди якого віку найчастіше стають наркоманами:

а) похилого віку;

б) підлітки і молодь,

в) середнього віку.

8. «Неписаний закон» наркоманів:

а) протиставити себе суспільству;

б) тримати в суворому секреті свій потяг;

в) зробити наркоманами мінімум 3-х осіб.

9. Що таке «абстинентний синдром»?

а) стан фізичного і психічного комфорту;

б) хворобливий стан організму, який супроводжується сильни­ми болями через відсутність наркотику;

в) зупинка дії наркотику.

10. Найчастіше схильні вживати наркотики люди:

а) схильні до агресивної поведінки;

б) з меланхолічним темпераментом;

в) з яскраво вираженими рисами талановитості, особливих здібностей.

11. Як правило, наркоманія призводить до:

а) розширення кола друзів;

б) протизаконних дій, пов 'язаних з кримінальною відповідальні­стю за купівлю, збут або зберігання наркотиків;

в) втрати стосунків з рідними та близькими.

12. На чому фіксуються інтереси наркомана?

а) на громадській активності;

б) на особистому житті;

в) на пошуку наркотичного засобу або грошей на його придбання.

13. Хто вирішує питання про госпіталізацію наркомана-підлітка?

а) лікар-нарколог

б) навчальний заклад;

в) правоохоронні органи.

14. Основне завдання профілактики наркоманії:

а) проводити багаторазові бесіди з наркоманами;

б) попередити виникнення потягу до наркотику, викрити нега­
тивні наслідки для життя;

в) зібрати якомога більше матеріалів про соціальне лихо.

Слово надається журі для оголошення результатів І турніру!

ІІ турнір. Конкурс «Відгадай, що в чорному ящику»

Сама мала, а ума придала.

Гра з вболівальниками! Міні-вікторина «Так чи ні»

Відповіді учнів на запитання - «так» чи «ні». Питання:

Вірус імунодефіциту людини (ВІЛ) передається через:

  • рукостискання; (ні)
  • спільне з ВІЛ-інфікованим користування верхнім одягом; (ні)
  • обійми; (ні)
  • спільне користування фонтанчиком для питної води; (ні)
  • спільне користування голками та шприцами для ін'єкцій; (так)
  • чхання та кашель; (ні)
  • плавання в басейні; (ні)
  • рушники, мило, мочалку; (ні)
  • статеві зносини без використання презервативів;
  • домашніх тварин; (ні)
  • посуд, їжу; (ні)
  • туалети (унітази); (ні)
  • статеві зносини з використанням презерватива; (ні)
  • спільне користування голками для проколювання вух. (так)

(Підведення підсумків міні-вікторини.)

Слово надається капітанам команд для оголошення відповідей!

Відповідь конкурсу «Відгадай, що в чорному ящику»: книга.

Журі додає бали команді-переможеці!

Слово надається журі для оголошення результатів ІІ турніру!

ІІІ турнір. “Конкурс капітанів”

Виходять 2 капітана команд, по одному від команди і їм дається таке завдання: відмітити зеленим маркером правильні вислови, а червоним – хибні. Бали нараховуються за швидкість і правильність виконання завдання.

1. Небезпечно обіймати людину, хвору на СНІД (червоним).
(Доповнення вчителя. Не можна заразитися на СНІД, торкаючись хворого,якщо при цьому не контактувати з кров'ю.)

2. Заразитися СНІДом можна, користуючись громадським туале­том (червоним).

(Доповнення вчителя.  Заразитись СНІДом можна тільки під час контакту з кров'ю або спермою хворого.)

3. Перебувати в класі з учителем, хворим на СНІД, цілком безпеч­но (зеленим).

(Доповнення вчителя.  Не виникає ніяких проблем, якщо ви знаходитеся в одній кімнаті з хворим. Навпаки, хворий ризикує, бо його імунна сис­тема важко переборює ті інфекції, які може отримати від вас.)

4. Тільки гомосексуалісти повинні турбуватися про те, щоб не зах­воріти на СНІД (червоним).

(Доповнення вчителя.  Будь-яка людина може одержати вірус СНІДу. Це за­лежить від того, що ви робите, а не ким ви є.)

5. Люди, яким вводять у вену лікарські препарати, повинні корис­туватися одноразовими шприцами (зеленим).

(Доповнення вчителя.   Кров однієї людини може потрапити у кров іншої, за­ражаючи вірусом. Отже, не можна користуватися чужими голками для проколювання вух, нанесення татуювання.)

6. Не можна заразитися вірусом, кусаючи один і той же бутерброд
або коли пити з однієї склянки з хворим (зеленим).

(Доповнення вчителя.  Ще не було жодного випадку, коли хтось одержав вірус таким способом. Запам'ятайте: щоб заразитися, людина по­винна мати контакт з кров'ю, спермою чи виділенням з піхви інфіко­ваного.)

Журі додає бали команді, капітан якої переміг!

ІV турнір.  Вікторина «Хто попереду

https://learningapps.org/watch?v=pckvh2kx318

- Хто і звідки завіз тютюн у Європу? (Христофор Колумб у 1492 році з Америки.)

  • У яких країнах заборонено наркотики під страхом смертної кари? (Таїланд, Сінгапур, Східна Азія.)
  • Який російський цар був запеклим курцем і дозволив торгівлю тютюном і куріння? (Петро І.)
  • Основна сировина сигарет (Тютюн.)
  • Чи можна уникнути зараження на СНІД? (Так.)
  • Чи можна виявити вірус відразу ж після інфікування? (Ні.)

Журі додає бали командам за вірні відповіді по 1 балу!

V (фінальний) турнір. Завдання для розумників та розумниць

  1. Що таке СНІД? (Синдром набутого імунодефіциту).
  2. Як захиститися від СНІДу? (Презерватив, один статевий партнер, одноразові шприци тощо).

3.  Як   передається   ВІЛ?   (Статевим   шляхом,   при   контактах   з інфікованою кров'ю (переливанні крові), від матері до дитині).

  1. Назвіть вразливі групи? (чоловіки, що мають секс з чоловіками, жінки  секс-бізнесу,   наркомани,  люди з  відхиленням  від звичних норм моралі).
  2. Як дізнатися, хвора людина на СНІД чи ні? (Пройти в лікарні тест на ВІЛ, анонімно).
  3. Яке покарання і чи передбачено воно взагалі за зараження ВІЛ? (Так. Доповнення вчителя. В кримінальному кодексі України ст.1082 за зараження вірусом СНІДу іншої особи - позбавлення волі до 5 років, а якщо, вона заразила іншу, знала про те, що вона хвора - до 8 років, за розголошення таємниці тестування на СНІД-до 2 років).
  4. Коли відзначається Всесвітній день солідарності з людьми, що
    живуть зі СНІДом? (1 грудня).
  5. Чи існує Закон України щодо профілактики СНІДу? (Так. Доповнення вчителя. Закон України „Про   запобігання   захворюванню   на   синдром   набутого   імунодефіциту (СНІД) та соціальний захист населення". 3.03.1998 рік, № 155\98-ВР).
  6. День пам'яті померлих від СНІДу (16 травня).
  7.                                        Чи правильна думка, що інфікованість ВІЛ нібито значно вища в країнах Західної Європи, ніж у нас? (Ні, але темпи росту ВІЛ-інфекції найвищі у Європі).
  8.                                        Чи  існує  можливість зараження  ВІЛ через зубну  щітку,  посуд і столові прибори, рушники, постільну білизну, при користуванні спільною ванною, при обіймах і братерсько-сестринських поцілунках?
  9.                                        Коли було вперше виділено ВІЛ? (У 1983 році Доповнення вчителя. французькими вченими на чолі з Монтеньє в Пастерівському інституті в Парижі, водночас повідомили американські вчені з Національного інституту здоров'я на чолі з Робертом Галло).

Слово надається журі для оголошення результатів брейн-рингу!

  1. Підсумок

Увага! Ось фіналу
Хвилюючі моменти.
Призи обом командам
Виносять асистенти.
Команда-переможниця
Здолала перешкоду,
Одержуйте цукерочки
У винагороду.
Команда наша друга –
Ціню роботу вашу.
Наступного брен-рингу
Добийтеся реваншу.

Пам’ятка для учня 

 Усвідом, що наркоманія – хвороба, яка має 4 етапи: 

  1. «Я не наркоман!» (перекладаємо: відмова від своєї залежності, яка для всіх, окрім пацієнта, є наявною).
  2. «Я ненавиджу всіх» (перекладаємо: агресія на все навколо і на всіх навколо від розчарування у п. 1). 
  3. «У мене повна депресія і нудьга!..» (перекладаємо: депресія від усвідомлення розвитку свого шляху до цвинтаря). 
  4.  «Так, я такий, але з цим треба щось робити...» (перекладаємо: усвідомлення своєї хвороби і пошук шляхів вилікування). 

Пам'ятайте: здоров'я, справжня радість життя і щастя не сумісні з наркотиками. Живіть здоровим життям! Дайте змогу вашим дітям і онукам народитись здоровими і щасливими!

Наше здоров'я у наших руках. 

Ми всі за здоровий спосіб життя! 

Тому кожен учень у школі затям: 

Наркотик- це смерть, небезпечність і зле 

Він швидше за інших здоров'я уб'є. 

Мій друже! Школяре! Дитино моя! 

Я вчитель, твій друг, може, мама твоя 

Благаю, прошу, установу даю 

Піклуйся з дитинства про долю свою. 

За гроші не купиш: здоров'я й батьків, 

Тому бережи їх з дитячих років! 

docx
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
3918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку