Дивовижний світ професій.(Виховна година для учнів 9 класу).

Про матеріал

Виховний захід сприятиме профорієнтації учнів та приверне увагу підлітків до питання важливості правильного вибору майбутньої професії. Під час заходу в дітей розвиваються навички пошукової діяльності , вміння працювати самостійно а також в колективі. Виховується повага до співрозмовника та любов до праці.

Перегляд файлу

                Дивовижний  світ професій

           Виховний  захід  для учнів 9 класу

Мета:

   *привернути увагу підлітків до питання вибору професії та її значення;
   *звернути увагу на фактори, що обумовлюють вибір людиною тієї або іншої спеціальності;
   *поговорити про помилки, які допускаються при обранні професії;                                                                         *наголосити на важливості прийняття правильного вибору фаху для подальшого щасливого життя;
   *Розвивати навички пошукової діяльності, вміння працювати самостійно та в колективі;
   *Виховувати любов до праці.

«Оберіть собі роботу по душі, і вам не доведеться працювати жодного дня в    своєму житті»
                                                              Конфуцій

Хід виховного заходу
1.Вступне слово вчителя Існує багато цікавих, творчих, необхідних професій, але ж потрібно вибрати саме ту, яка найбільше до душі.

 2.Презентація вчителя у слайдах

     *Психологічна класифікація професій за    предметом праці.
                                           (по Е.Клімову)

 1 «людина – людина»;
2 «людина – техніка»;
3 «людина – природа»;
4 «людина – знакова система»;
5 «людина – мистецтво».
    

    *Класифікація професій за характером праці:

1.Професії виконавчого класу (пов’язані з виконанням рішень, роботою за заданим зразком, дотриманням правил, що діють, та потребують дотримання певних інструкцій).

    Професії (медсестра, продавець, машиніст, оператор, касир, друкарка, телефоніст…).

2.Професії творчого класу (повязані з аналізом, дослідженням, плануванням, організацією і управлінням).Професії (лікар, менеджер, вчитель, юрист,інженер…).

    *Формула успішного вибору професії

  • Поради практичного психолога - Формула вибору професії, як прийняти оптимальне рішення ХОЧУ - це твої інтереси і нахили, які визначають вибір професії
  • МОЖУ - це здібності, можливості, стан здоров’я, які необхідні для обраної професії.
  • ТРЕБА - попит на обрану професію на ринку праці.
  • ЗОВ - зона оптимального вибору. 

   *Фактори, що впливають на вибір професії

  • Позиція батьків, старших членів сімї;
  • Позиція друзів
  • Позиція шкільних педагогів
  • Особисті професійні плани
  • Здібності
  • Рівень домагань на суспільне визначення
  • Інформованість про професії
  • Схильності

      *Піраміда успіху

Зарезервировано: Батьки та діти –любов – це турботаЗарезервировано: Справжній друг – той хто розумієЗарезервировано: Вчитель – професія з великої літери!Зарезервировано: Мої здібності, або моє “МОЖУ”Зарезервировано: Я у себе один! Або про мій ПЛАН
підкорення світу
Зарезервировано: Інтереси та схильності, або просто “Я ХОЧУ”, бо мені цікаво

Зарезервировано: Не знаючи броду – не лізь у воду!Зарезервировано: Я – особистість!
Ви знайте це!
„Жоден вітер не буде кораблю попутнім, якщо він сам не знає куди пливе.”

«Якщо хочете, я вам розповім ким ви станете у майбутньому» - сказала Аліса Селезньова із відомого дитячого фільму «Гостя з майбутнього». От би добре було, якби хтось прилетів із майбутнього і повідомив вам, яку ти професію обереш. Але це може бути лише в кіно. А реальність така - обери САМ собі СВОЮ ПРОФЕСІЮ, а з нею - СВОЄ МАЙБУТНЄ.  «Всі професії потрібні, і важливі й необхідні».

 

 

Перший кут

Ти живеш не сам – твої батьки подарували тобі цей прекрасний світ, а світові подарували тебе. Тому вони найперші несуть відповідальність за твоє майбутнє – вони мають право радити тобі, яку професію треба обрати. Вони мають право голосу. Дай їм це право. Батьки можуть підтримувати твій вибір, можуть бути проти - і в даному випадку, саме головне, обом сторонам не лише висловлювати всі за і проти, а й вміти вислухати – тоді на шляху до обраної професії стане менше на один гострий кутик.

Другий кут

Справжній друг – той хто розуміє. Що криється за цими словами? Давай розглянемо такий випадок – троє друзів гарно грали у волейбол, перемоги їхній команді давались легко. І ось на тобі – прийшов останній дзвінок. Двоє друзів зібрались вступати в один і той самий навчальний заклад - вони знову будуть продовжувати разом грати у волейбол. А третій – зібрався реалізовувати свою мрію аж у столиці! Хіба це справедливо? Команда ж розпадається! Хіба ж це дружба? Ми не будемо коментувати ситуацію – нехай це буде твоїм домашнім завданням. Але ще раз дозвольте повторити – дружба – це коли тебе розуміють.

 

Третій кут

Вчитель не лише навчає, дає знання, а й бачить нахили, інтереси, уподобання, а можливо й таланти своїх учнів. У когось – нахили до точних наук, у когось – до літератури, а у когось до музики чи фізкультури. Тому думка вчителя є вагомою і до його думки слід прислухатись як учням, так і їх батькам.

Ось ми з тобою, шановний випускник, розглянули три кути, з якими ти стикаєшся при виборі професії, і саме ці кути показують, наскільки важливим є вміння однієї людини ПОЧУТИ і ЗРОЗУМІТИ іншу людину.

А професії, які пов’язані з роботою з людьми, відносять до категорії ЛЮДИНА-ЛЮДИНА. А це професії: вчитель, лікар, соціальний працівник, державний службовець, медсестра, стюардеса, тренер, бібліотекар та ін.

Четвертий кут

Давай уявимо, шановний випускник, що ти капітан свого корабля під назвою „МОЄ Майбутнє”. Що потрібно для того щоб твій корабель поплив? Давай подумаємо разом. Ми пропонуємо:

1.   Ціль – куди плисти.

2.   Що є для того, щоб допливти до цілі.

3.   Які тебе чекають перешкоди, і як ти зможеш їх подолати.

4.   Запасний варіант (в яку бухту зайдете на перепочинок, а в яку треба зайти під час шторму і перечекати, де взяти води, щоб потім продовжити пливти далі до своєї мети) А можливо, змінити курс в іншу сторону – яка рано чи пізно, але все рівно приведе до омріяної мети.

Ти згоден, з нашими варіантами? Певно, що так.

І пам’ятай слова відомого філософа – „Жоден вітер не буде кораблю легким, якщо він сам не знає куди пливе.”

Якщо ми заговорили про море - то давай поговоримо про професії, які стосуються і моря, і річки, і лісів, і полів, і лугів і всієї матінки землі – про професії типу ЛЮДИНА-ПРИРОДА. Це агроном, бджоляр, зоотехнік, лісник, фермер, флорист, садівник, океанолог, геолог

 

 

 

 

П’ятий кут – інтереси та схильності, або «я хочу». Давайте розглянемо план учня випускника – я хочу бути програмістом, тому що добре граю в комп’ютерні ігри. Чи вірно побудований такий план? Не завжди „я хочу” – пов’язане із тим що «я можу» - а це вже шостий кут на шляху до обраної професії. Завжди потрібно розглядати ще й питання «а що в мене є для того, щоб я зміг бути програмістом?”. Ось ми вже розглянули шість кутів на шляху до вибору професії. Якщо інтереси та схильності підтримувати знаннями, які здобуваються працею, то потім гордо можна буде відповісти – я ХОЧУ, бо я МОЖУ!

Ми згадали професію програміст – а до якого ж типу професій вона відноситься? Так, вірно – до типу «ЛЮДИНА-ЗНАКОВА СИСТЕМА» Але цей тип професій дуже часто пов'язаний із типом професій «ЛЮДИНА –ТЕХНІКА» - математик, топограф, кресляр, інженер.

Сьомий кут

Говорить майбутня випускниця своїм батькам: “Мені так подобаються моделі на подіумі і я також хочу так. Хіба ж це

робота - одяг переодягати, і навіть це робити тобі допомагають за кулісами – я запросто це зможу! Ну якщо не моделлю, то хоча б актрисою: заспівала – і маєш великий матеріальний дохід! ВСЕ Ж ТАК ПРОСТО!”

ХІБА ДІЙСНО ВСЕ ТАК ПРОСТО? За цими професіями стоїть велика важка праця. І головне для тебе, шановна випускниця, – поінформованість про обрані професії. А точніше кажучи, в перекладі на народну мову – «Не знаєш броду – не лізь у воду»! Це ще один кут, який тобі необхідно подолати
І ось наш останній –восьмий кут. Ти вимагаєш до себе уваги і поваги – бо ти особистість! І це вірно! Але ти сам також спробуй з увагою і повагою віднестись до інших.

Бо кожен із нас – також особистість.

Якщо…ти не можеш бути капітаном, то хтось повинен бути матросом. Для всіх знайдеться місце на кораблі життя, тільки найди свою справу. Якщо ти не можеш бути широкою дорогою – то будь вузенькою стежкою. Якщо ти не можеш бути сонцем, будь зіркою у небі. Тільки найди собі справу і старайся БУТИ НАЙКРАЩИМ. ПАМЯТАЙ, незамінних людей не буває але є НЕПОВТОРНІ! БУДЬ І ТИ ТАКИМ!

2)Конкурси для груп

 

*Літературний конкурс

 Мова – найдорожчий скарб народу. Як найціннішу спадщину, як заповіт передає кожна мати своїй дитині любов до народу, до рідної мови. Справжньою окрасою літературної спадщини кожного народу, кожної національності є прислів'я та приказки. Тому зараз ми перевіримо ваші літературні знання.
Вам необхідно: за ключовими словами доповнити прислів’я та приказки.
«людина – людина»


Ключові слова Відповіді


Справа – майстра  Справа майстра величає


Праці - не зробиш Без праці нічого не зробиш

«людина – техніка»


Ключові слова Відповіді


Труда – плода Без труда – нема плода


Умілому - легка Умілому всяка робота легка

«людина – природа»


Ключові слова  Відповіді


Посієш – вродить Посієш вчасно – вродить рясно


Бджола - працює Бджола мала, а й та працює

«людина – знакова система»


Ключові слова Відповіді


Не тямиш – не берися Коли не тямиш, то неберися


Працюй – поту Працюй до сьомого поту

«людина – мистецтво»


Ключові слова Відповіді

 

 

 

 

 

 

 

7.

п

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

о

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

я

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Сім разів – один раз Сім разів, один раз відріж


Одяг - діла Не одяг прикрашає людину, а добрі діла

*Відгадай професію
Кожна група придумує професію і за допомогою пантоміми показує іншим, решта – відгадують.
 

*Розгадайте кросворд

                                          Питання до кросворда      

1)Готує страви

2)Лікує

3)розвеселяє людей

4)Займається господарством

5)Працює з дітьми

6)Пише статті

7)Працює за компютером

8)Ходить по морю

*Поясніть визначення професій ( використавши розрізані на стрічках пояснення).

  1. Кесонник - це ...
  2. Офіс – менеджер – це …
  3. Іміджмейкер – це …

 

  1. Дизайнер – це …   
  2. Менеджер по роботі з персоналом – це …
  3. Промоутер –це …

 

 

  1. Джобер – це …  
  2. Візажист – це …
  3. Менеджер з реклами на фірмі – це …

 

  1. Девелопер – це …
  2. Букмейкер – це …
  3. Майстер з виготовлення гобеленів – це …

 

 

  1. Такелажник – це …
  2. Дистриб’ютор – це …
  3. Менеджер по туризму – це …

3.Перегляд учнівських  презентацій,  що готувалися учнями заздалегідь.

   Учитель.  Вибір професії - це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Звичайно, всі галузі  й професії ми сьогодні не згадали. Як же уникнути помилок і розчарувань у виборі професії? Зважуючи на те, що почули, я впевнена, що виберете собі професію до душі й  не станете блудним сином. Бо лише працею  дорослішають душі, й лише на світі сущі ми!!!Бажаю Вам вдалого вибору!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Федорова Оксана Петрівна
    Дякую за цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
7466
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку