Виховання патріотизму,любові до своєї Батьківщини, формування пізнавального інтересу до історії держави, її традицій,визначних постатей, до актуальних проблем сьогодення, усвідомлення власної значущості в ході історії держави.
Добрий день любі діти! Сьогодні ми запросили вас на свято «Я люблю Україну», яке завершує місячник національно- патріотичного виховання в нашій гімназії.
Година спілкування «Я люблю Україну»
Епіграф
На світі багато чудових країн,
Мені наймиліша, найкраща країна,
Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,
Безсмертна моя Україна.
Велична і свята, моя ти Україно,
Лише тобі карать нас і судить
Нам берегти тебе, Соборну і єдину,
І нам твою історію творить
Мета: формувати в учнів розуміння єдності і цілісності України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави, готовність служити Батьківщині своєю працею та стати на захист державних інтересів країни. Розширити поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави, сформувати розуміння особистої причетності до всіх подій, які відбуваються в Україні, розвивати бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави, шанобливе ставлення до нетлінних духовних скарбів народу, любові до рідного краю.
Наочне оформлення: національна символіка: Державний Герб, Державний Прапор, Державний Гімн, карта України, вишиті рушники, гілка калини, портрет Т.Г. Шевченка.
Музичне оформлення: «Гімн України» музика М. Вербицького, слова Н. Чубинського; пісня «Україно» музика і слова Т.Петриненка; пісня «Моя Україна» музика і слова О.Мельник у виконанні Н.Валевської; пісня «Моя Україна» музика Н. Петраша, слова Ю.Рибчинського у виконанні Н.Бучинської; пісня «Плине кача по Тисині» у виконанні Пікардійської Терції.
Технічні засоби: музичний центр, мультимедійний проектор, презентація «Це – моя Україна».
Слайд1.(на фоні ліричної музики учень декламує вірш)
Основна частина.
Буває часом сліпну від краси.
Спинюсь , не тямлю, що воно за диво,-
Усе так гарно , чисто. Незрадливо,
Усе як є-дорога, явори,
Усе моє, все зветься Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
Що хоч спинись і з богом говори…
(Л. Костенко).
Український народ має давню історію, він витворив оригінальну й неповторну культуру, відому світові. Україна може пишатися своєю древньою, величною історією.
А чи знаєте ви, що означає слово «Україна»?
Пропоную послухати легенду про Україну.
Легенда про Україну.
Колись давним-давно в одному селі жила бідна вдова. Не було в неї ніякої втіхи від життя , тільки одна важка робота. І ось настав радісний день. В неї народилась дівчинка – маленька, крихітна, гарненька. І мати стала думати, яке ім’я дати своєму дитяті. Тут, звідки – невідомо, осяяна маревом, з’явилася в хаті чарівниця. Вона з тривогою і жалістю дивилася на немовля і сказала вдові: «Не давай дитині імені, вона сама його знайде, а якщо даси, то вона помре». Дівчина росла-підростала, була розумною, слухняною, але невеселою, часто журилася тим, що у неї немає імені. І ось їй виповнилось 16 років. Задумала вона вирушити у білий світ , щоб знайти своє ім’я. Мати ніяк не хотіла розлучатися з донькою, але вона була невідступна і потайки вирушила в дорогу. Бідна вдова чекала день, другий, не витримала розлуки і пішла свою доньку шукати. Ішла, йшла і вийшла в чисте поле, жовте-жовте і пшеницею колоситься. В чистому блакитному небі ластівки кружляють, світить ясне сонечко. І бачить мати – спить на полі дівчина, її дочка, та така гарна, що вона мимоволі замилувалась нею. Раптом потемніло синє небо, здійняв вітер куряву, полягла до землі колосиста пшениця. Почувся тупіт та іржання коней, брязкання зброї, вигуки чужою мовою. Це були війська хана Батия. Попереду їхав син хана. Раптом він побачив красуню-дівчину, зупинився і вигукнув: «Укра-юина», що на його мові означало «Дівчина молода». Дівчина прокинулась, хан схопив її і забрав із собою. Мати, побачивши це, опустилася на коліна і стала благати Господа Бога захисту для своєї єдиної дитини. Раптом стало все чорне-чорне, загримів грім, затряслася, здригнулася земля, а потому все стихло… По небу пропливали ніжно-блакитні хмаринки. Лише курява здіймалась навкруги, і на полі стояла самотня вдова. Пішла вона плачучи по землі шукати свою дитину. А в пам’яті лишилося одне – Україна, Україна. Йшла… З очей падали сльози. І там, де на землю падали сльозинки, проростали квіти волошки. Мати йшла боса, колола ноги, і де на землю падала крапля крові, виростали маки. Де пройшла мати по землі, так і стала та земля зватисьУкраїною.
( Під час розповіді звучить лірична музика. Слайд 2)
Україна… Вперше озвалась вона рідною мовою з глибини 14 століття, і залунала багатоголосо в думах і піснях. На довгих і стрімких шляхах історії вона мужньо відстоювала своє право на існування. Топтали її, палили вогнем, а вона воскресла. Що за земля? Що за народ?
Народе мій! Як помирає воїн в полі,
В задимленім , карбованім війною
І чорні хижаки спускаються по волі
Кричать злорадно так над головою
А він від болю пересохлими губами
В осінньому злотавім видноколі,
Собі бажає смерті,
Друзям-тільки волі…
Пам’ятник би їм спорудити, але нема такого каменя-красеня. Нехай же цим сплавом буде наша довічна любов.
(Під час декламування вірша використовуємо презентації «Це- моя Україна»)
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її, вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
Любіть у коханні, в труді, і в бою,
Як пісню, що лине зорею…
Всім серцем любіть Україну свою-
І вічно ми будемо з нею!
(В. Сосюра).
Слово вихователя.
Так… Саме сьогодні, в цей час, ми маємо, як ніколи, проявити свою любов до рідної Вітчизни. Саме сьогодні, коли розпочато неоголошену війну проти волі, незалежності українців. Зараз нашій країні як ніколи потрібно бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої держави посягнули вороги і багато наших земляків на сьогодні мобілізовано до лав українського війська. Вони з честю відвойовують та захищають кордони нашої держави, борються за її єдність та цілісність.
(Відеоролік з новин про бойові дії 1+1. Слайд3.)
!!!!!!!Але настала переміна
У цьому ж – ні найменшого гріха
На Україні буде Україна
А не чиясь окраїна глуха.
Ідея єдності українських земель, соборності України сягає глибини віків. Збирання південно-руських земель було пріоритетним напрямком внутрішньої політики київських князів Олега та Ігоря, Святослава та Володимира Великого, Ярослава Мудрого та Володимира Мономаха. Протягом віків втіленням ідеї соборності займались гетьмани України: Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Петро Дорошенко, Пилип Орлик.( Слайд 4,5,6).
Учень.За цей час не одному поколінню українців довелося ціною власного життя здобувати право прийдешніх поколінь на незалежність.
Слайд7,8,( лунає тривожна музика).
- 1919 році відбулося воз’єднання українських земель, проголошено Акт злуки.
Слайд10,11.
- 1922 році Українська республіка увійшла до складу Радянського союзу.
Слайд12.
Слайд13.
Слайд14,15,16,17.
Слайд18.
- Літо 2014 – подвиг українських військових та добровольців у боротьбі з російськими бойовиками, які тероризують східні регіони України.
Слово вихователя.
Трагічні події в Україні, починаючи з листопада минулого року, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвувала своїм життям Небесна сотня та воїни, які загинули і гинуть у боротьбі за свободу, цілісність та єдність держави. Вшануємо їх пам'ять хвилиною мовчання.
Слайд19.(хронометр - Хвилина мовчання)
Слайд20.(майдан, загиблі земляки - школа №11,школа - №22).
Учень.
Народе мій, пишаюся тобою:
Моя душа душа – частинка твого «Я».
Красою правди у святім двобою
По над Майданом сонця лік сія…
Є нація! Хай знають всі у світі:
Ми є! Народ піднявся із колін!
І переможно сонце правди світить,
Співає гордо наш Державний Гімн.
(Слайд21)
Звучить Державний Гімн України. Всі учні виконують Гімн.
Ведучий 1.
Завдання справжнього громадянина України – знати і поважати символи своєї держави, свідомо дотримуватися почестей та правил поведінки щодо державних символів у повсякденному житті та під час урочистих заходів не дозволяти глумитися над ними, гордитися незалежною, єдиною українською державою.
Крім гімну до державних символів Україні належать герб та прапор, Про них прекрасно розповідається в легенді
(Учні розповідають легенду)…
Слово вихователя.
Україна.. У цьому слові для нас і , навіть для чужинців бринить музика смутку і жалю.
Україна - це країна трагедій і краси, країна де найбільше люблять волю і найменше знають її. І світить нам у віки пророцтво Тараса: «Не вмирає душа наша не вмирає воля» . Україна - це країна довгої вікової боротьби за волю. Шлях України позначений високими степовими могилами, руїнами та прекрасними , безіменними , невідомо коли і ким складеними піснями. ( Слайд23).
Україна – це отча земля, рідний край, де ми народилися. Наша держава розташована в центрі Європи. Через усю Україну з півночі на південь протікає могутній Дніпро – одна з найбільших річок Європи. На берегах Дніпра розкинувся красень- Київ – столиця нашої держави. З півдня Україну омивають моря – Чорне й Азовське. На заході здіймаються у небо вершини Карпат, а на півдні розкинулися Кримські гори. Густі ліси на півночі – це Полісся. А далі на південь природні пейзажі поступово змінюються, переходячи у вільні степи. Ось така дивовижна природа нашої України!
(Під час розповіді вихователя про Україну, звучить фонограма пісні «Моя Україна» муз. Н.Петраша.Слайд 24.)
Учениця. (декламує вірш «ЄдинаУкраїна» ДмитраЧередниченка):
«Єдина Україна»
Нехай ніхто не половинить,
Твоїх земель не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Бо ти на всіх у нас одна.
Одна від Заходу й до Сходу
Володарка земель і вод -
Ніхто не ділить хай народу,
Бо не поділиться народ.
І козаки, й стрільці січові
За тебе гинули в полях.
У небесах сузір'я Лева
Нам світить на Чумацький Шлях.
Стражденна чаєчко-небого,
Єдині два твої крила.
Виходим, нене, у дорогу,
Аби ти вільною була.
Нехай ніхто не половинить
Твоїх земель, не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Бо ти на світі в нас одна.
(Слайд 25.)
Слово вихователя.
Поняття Батьківщини росте разом з вами, збагачується новим, усе глибшим змістом. Нещодавно для вас обмежувалось рідною хатою, де вперше пізнали любов та опіку мами і тата, ласку бабусі, мудрість дідуся, тепло родини. Проминуло раннє дитинство — і вже стежинка від хати повела вас до школи. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша — Україна, велика і прекрасна.
Пісня…Н.Бучинська « Єдина Україна». Слайд 26(музика).
Україна має не тільки багату історію, народні звичаї та обряди але має і великий
природно-ресурсний потенціал ,який поєднує у собі колосальні запаси корисних копалин і природних ресурсів. Найважливіші:
кам’яне і буре вугілля, нафта і газ, торф, залізні руди ,марганець ,а також
нікель, ртуть, титан, боксити, кухонна сіль, сірка, каолін, вогнетривкі глини, облицювальне каміння та інші.
(Карта корисні копалини України. Слайд 27.)
Більша частина території України розташована у західній частині Східноєвропейської рівнини. Завдяки теплому клімату, гарному рельєфу і чорноземами, що є третиною світових запасів в Україні надзвичайно сприятливі умови для сільськогосподарського виробництва.
В Україні нараховується понад 70 тисяч річок та 20 тисяч озер. 9 мільйонів гектарів країни вкрито лісами. (Слайд28)
В Україні діє 45 курортів, понад 400 санаторіїв.
Україна — одна з найбільших держав Європи. За офіційною статистикою на 1 січня 2017 року в Україні проживає 42,5 мільйонів осіб. За цим показником Україна займає 5 місце в Європі і 21 місце у світі. Оскільки це велика країна, то живуть у нiй люди різних національностей, загалом понад 100 націй.
Демонстрація відеофрагменту «Україна єдина»
Ведучий 1
Український народ має давню історію, він витворив оригінальну й неповторну культуру, відому всьому світові. От такого ми славного роду-племені! І нам є чим пишатися - пишатися з того, що ми Українці.
Однак найголовнішою ознакою, що дає йому право називатися нацією, є мова – його найбільша духовна цінність. Мова відіграє важливу роль не лише у становленні націй, але й у житті кожної людини, адже слова мають свою енергетику, а отже – чинять вплив на нас із вами.
І як гірко буває чути з вуст молодих людей зневіру, нелюбов до рідної країни, неповагу до українців, тобто до себе. І як гірко бачити, коли молоді люди намагаються покинути Україну, шукаючи кращої долі за кордоном.
Учень. (декламує вірш)
«До українців».
Я запитую в себе, питаю у вас, у людей,
Я питаю в книжок, роззираюсь на кожній сторінці –
Де той рік де той місяць, той проклятий тиждень і день,
Коли ми перестали гордитись, що ми українці
І що є в нас душа, повна власних чеснот і щедрот,
І що є у нас думка, яка ще од Байди нам в`ється,
І що ми в Україні - таки ж український народ,
А не просто населення, як це у звітах дається
І що хміль наш – у пісні, а не у барилах вина.
І що щедрість - в серцях,
А не лиш у крамничних вітринах,
І що є у нас мова, і що українська вона,
Без якої наш край – територія, а не Вкраїна.
Я до себе кажу і до кожного з нас:- Говори!
Говорімо усі, хоч ми й добре навчались мовчати,
Запитаймо у себе: відколи, з якої пори
Почали українці себе у собі забувати?
Українці мої! То вкраїнці ми з вами чи як?
Чи в могилах і вмерти судилось нам ще від Тараса?
Чи в могили й забрати судилось нам наш переляк,
Що гнітив нашу гідність до рівня вторинної маси.
Українці мої! Як гірчать мені власні слова…
Добре знаю, що вам вони теж не солодкі гостинці
Але бачу, як любе себе зневажають вкраїнці.
І тобі в мене ниє крамоли осколок тупий,
Мене думка одна обсідає і душить на славу:
Ради кого Шевченкові йти було в Орські степи,
Ради кого ховати свій біль за солдатську халяву?
То хіба ж не впаде, не закотиться наша зоря,
І хіба не зотліє на тлін українство між нами,
Коли навіть на згарищі долі й зорі Кобзаря
Ми й досі спокійно себе почуваєм хохлами!
Українці мої! Дай вам, Боже, і щастя, і сил!
Можна жити хохлом.
І не згіркне від того хлібина,
Тільки хто ж колись небо прихилить до ваших могил,
Як не зраджена вами, зневажена вами Вкраїна…
Ведучий 2.
Мова - це найдорожчий скарб, переданий українцям сотнями поколінь, виплеканий у давньому переказі, у народній пісні, у влучній приказці. Пригадаймо слова Панаса Мирного: «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це мова. Ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, і розум, і досвід». Народ без мови не існує, отже плекаючи рідну мову, ми зберігаємо душу свого народу.
Від покоління до покоління, долаючи численні перешкоди українці розвивали народну і літературні мови. Адже вільне творче слово – це душа народу. Якщо в народу відібрати його мову, він зникне, втративши культуру та історію. Ось як про це свого часу сказала Ліна Костенко: «Нації вмирають не від інфаркту, спочатку їм відбирають мову».(Слайд29)
Пісня : «Любіть Україну» у виконанні учня.
Один давньогрецький філософ казав: «Заговори, щоб я тебе побачив». Це дуже символічний вислів із глибоким змістом. Якими побачать українців інші народи, залежить від самих українців. Ми хочемо бути багатомовними та освіченими, хочемо, щоб про нас знав увесь світ. Для цього ми маємо засвітитися любовʼю до рідної мови. Українська мова – це святі скрижалі української нації, тому її слід берегти, пишатися нею, завжди пам’ятаючи про її значення, про її рятівну, цілющу, відроджуючи силу:
Ми з нею відомі усюди,
Усе, що треба, нам є
А хто свою мову забуде,
Той серце забуде своє.
Вона, як зоря пурпурова,
Що сяє з небесних висот.
І там, де звучить рідна мова,
Живе український народ.
В.Сосюра
(Під час інсценізації розповіді учнями лунає лірична музика)
Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність i красу, угорці - любов до господарювання, німці - дисципліну i порядок, росіяни - владність, поляки - здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики... Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону i раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишиванку, руса коса переплетена синьою стрічкою, на голові мала вінок із червоної калини.
- Хто ти? Чого плачеш? - запитав Господь.
- Я - Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові й пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з удів та сиріт, у своїй хаті немає правди й волі.
- Чого ж ти не підійшла до мене раніше? Я всі таланти роздав. Як же допомогти тобі?
Дівчина хотіла вже йти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її.
- Є у мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це - пісня.
Узяла дівчина – Україна дарунок i міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому i з ясним обличчям i вірою понесла пісню в народ.
«Як у нас на Україні» пісня у виконанні учениці. (Слайд 30).
Ведучий 1
Слава країни – це не лише її територія, мова, народні звичаї та традиції, природні багатства, а головне – люди, які своїми здобутками прославляють країну на весь світ. Слід згадати найвидатніших з поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам'ять, у душу народу українського.
Ведучий 2: такі видатні люди як:
Тарас Григорович Шевченко – український поет, філософ, письменник, графік, художник, політик, громадський діяч, і, як кажуть самі українці, духовний батько сучасного українського народу.(Слайд 31).
Григорій Сковорода – педагог, поет, просвітитель, філософ, автор трактатів, байок, пісень.
Микола Лисенко, український композитор, автор опер «Тарас Бульба», «Наталка Полтавка», «Енеїда», автор дитячих опер і оперет, народився 10 березня 1842 році в Полтавській губернії. (Слайд 32).
Михайло Грушевський – перший президент України, історик, організатор української науки, професор, автор ілюстрованої історії України.
Борис Патон всесвітньо відомий вчений у сфері металургії і технології металів, академік, президент Національної АН України, автор технології зварювання тканин. (слайд33).
Микола Амосов – видатний український лікар, вчений у сфері серцево-судинної хірургії, біокібернетик.
Відомі українські спортсмени:
Слайди:34,35,37.
Сергій Бубка (стрибки з жердиною) і Лілія Подкопаєва (спортивна гімнастика) із Донецька, Оксана Баюл (фігурне катання) із Дніпропетровська, Яна Клочкова (плавання) із Сімферополя, Олег Блохін і Андрій Шевченко (футбол), Ірина Дерюгіна і Анна Бессонова (Київ) (художня гімнастика).
Відомі українці в мистецтві:
Із сучасних зірок в усьому світі стала відомою українська співачка Руслана (Руслана Лижичко), яка в 2004 році виборола перемогу на конкурсі співаків Євробачення. Прийняла активну участь в революції гідності.(слайд 38)
Ольга Куриленко, остання дівчина Джеймса Бонда, яка сьогодні мешкає в Лондоні, також народилася в Україні в місті Бердянськ. Вона відома ролями в кіно .(Слайд 39).
Ще одна всесвітньо відома красуня, акторка, модель і модельєр Міла Йовович народилася в Києві. Відома ролями в кіно .
Ведучий 2.
Україна славиться не тільки видатними постатями, а і неповторним культурним різноманіттям народних ремесел.(Слайд 40,41).
У кожного народу є свої національні здобутки. Вишивка, будучи, мабуть, одним з найдавніших способів оздоблення, нітрохи не втратила своєї чарівної привабливості і актуальності сьогодні. Придивіться уважніше і Ви побачите вишиванку хрестиком в інтер'єрі, вишиті сорочки часто можна побачити в гардеробах відомих акторів, телеведучих, спортсменів.
Вважається, що основне призначення вишивки — прикрашання одягу та насправді вишивка несла і несе більш окультний характер. Вишивки — це в першу чергу обереги від усього поганого, а саме: від блискавки, від бездітності, від неврожайності, від нещастя та інших чар зловмисних людей. Розміщення вишивки було невипадковим. Наприклад, в одязі орнамент розташовувався там, де відкривався доступ до тіла, а саме — в низах рукавів, на горловині або комірі, подолі одягу. Кожен колір несе своє значення, кожна фігура у вишивці несе своє значення, свою ауру, свою енергетику. ( Відеоролик вишиванок)
Ведучий 1.
Разом із вишиваними рушниками, сорочками, писанка є однією з найдавніших галузок нашого народного ужиткового мистецтва. Чудові, чарівні, прекрасні – такими епітетами нагороджують шанувальники оригінальні зразки народного мініатюрного розпису писанки. (Слайди 42).
Майстерність художнього вивершення української писанки, багатство сюжетних і орнаментально-декоративних композицій, неповторність кольорових гам – усе це поєднує давнє, традиційне і вічно молоде рукодільництво, котре не поступається перед знаменитими китайськими та японськими малярськими мініатюрами.
Традиції українського гончарного виробництва не тільки продовжують існувати. Останнім часом вони одержали новий імпульс до розвитку, що відбилося у відродженні старих і створенні нових промислів. У наш час кожна господиня має глиняний посуд, що є не лише модно, але й корисно. (Опішнівськи гончарні вироби – слайд43).
Ведучий 2.
Наступним надбанням українського народу є- танок.
Український танок займає значне місце серед культурних надбань нашого народу. Широка популярність українського танка в нашій країні та за кордоном пояснюється невичерпним багатством тем і сюжетів, щирістю, життєрадісним запалом, гумором. У танцювальних образах розкривається національний характер народу, відображаються явища, взяті безпосередньо з його побуту.
Зустрічайте учнів гімназії з запальним українськім танком.(Слайд44).
Ведучий 1.
А зараз, для справжніх патріотів своєї Батьківщини вікторина «Чи знаєте Ви Україну?»
Вам необхідно визначити правдивий вислів, чи ні.
13. Україна – найкраща країна (+)
А зараз, ми проведемо вікторину: «Що я знаю про тебе, моя Україно?»
Підведення підсумків виховного заходу.
Заключне слово вихователя.
Чотири століття тому відомий іспанський письменник М.Сервантес сказав: «Історія – скарбниця наших діянь, свідок минулого, приклад і повчання для сьогодення, застереження для майбутнього». Його слова і сьогодні не втратили свою правдивість і актуальність. Довгі двадцять шість років країна йшла до споконвічної мрії: Україна стала незалежною державою. Віками наш стражденний народ йшов до цієї події, на важкому шляху полягло безліч безіменних і відомих героїв. На превеликий жаль гинуть і зараз на Сході України захищаючи право на свободу, волю, незалежність і єдність, боротьба важка і тривала. Любі діти! Ви – майбутнє нашої країни, і від вас залежить якою буде наша Україна. Я вірю, що уроки історії не будуть марними для вас, у вашому серці завжди будуть жити гордість, повага і любов до рідного краю - Батьківщини.
Немає в світі нічого кращого за рідний край. Україна – священна земля наших дідів та прадідів. Тут ми народилися і тут уперше побачили синь українського неба і золоті розливи пшеничних ланів. Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна єдина і незалежна. Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину.
Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.
(Демонстрація відеофрагменту «Народжені вільними» .слайд 45).
Ведучий 2.
Україна мамо роду і народу,
Подивись твої сини ,
Вже посіяли свободу,
Вже колосяться лани.
Дозріває, буде віно,
І святої волі час
Україно, Україно,
Ми для тебе, ти для нас
Буде в домі твоя правда,
Твій закон і заповіт.
Будеш ненько-Україно,
Поки сонце, поки світ!!!
Звучить Державний Гімн України.
Висновок.
Виховна година сформована таким чином, що формує пізнавальний інтерес до історії нашої держави, її традицій, національної символіки, визначних постатей, а також до актуальних подій сьогодення.
Захід спрямований на виховання патріотизму, любові до своєї Батьківщини, її мови та культури, усвідомлення власної значущості в ході історії держави.
Відповідна організаційна форма сприяє формуванню пізнавального інтересу, розширення кругозору учнів, вміння самостійно знаходити інформацію, працювати в команді, творчо підходити до досягнення поставленої мети.
Підсумком заходу є виховання любові до своєї Батьківщини, піднесення патріотичного духу серед підлітків, бажання кожного учня до нових звершень, самоствердження, самореалізації, вміння приходити на допомогу товаришам у потрібний момент. Розвиваючи власні здібності учні краще і швидше адаптуються до сучасності у всіх проявах.
Список використаних Інтернет - джерел.
1.https://www.04141.com.ua/news/1334416 - « Україна. народжені вільними». 2.https://www.youtube.com/watch?v=fxUDAikvoog&list=RDfxUDAikvoog&index=1- «Красивий кліп про Україну».
3.https://www.youtube.com/watch?v=LZlQ4eEkfdg - «С. Табала – юний кіборг- сумчанин».
4.http://noisefx.ru/skachat-zvuk-metronoma.html
5.http://mp3-pesnja.com/song - Державний Гімн України.
6.https://www.youtube.com/watch?v=K0njrV1c3Zghttps://www.youtube.com/watch?v=K0njrV1c3Zg - « Як у нас на Україні» К. Бужинська.
7.https://www.youtube.com/watch?v=K3AYpNQ2W8I - «Це моя Україна».
8.https://www.youtube.com/watch?v=Tkey3ohpieE – « Тінь Сонця Козаки Рабів до Раю не пускають».
9.https://www.youtube.com/watch?v=033QV0NznpQ – музика «Любіть Україну».
10.www.youtube.com/watch?v=06UjS_MUd7I – «Моя Україна», музика Н. Петраша.
11. 24 вірші про Україну, які вражають відвертістю [Електронний ресурс]. – Режим доступу : URL : http://24tv.ua/24_virshi_pro_ukrayinu_yaki_vrazhayut_vidvertistyu_n6000 11 – Назва з екрану. 12.Патріотичні вірші [Електронний ресурс].Режим доступу: URL:http://svobodavo.at.ua/board/poezija/1. Назва з екрану.
13. Крилаті вислови про історію[Електронний ресурс].– Режим доступу :URL :http://vchithist.blogspot.com/2016/01/blogpost_19.html. Назва з екрану.
14.Урок з позакласного читання. Україна у віршах Ліни Костенко[Електронний ресурс]. – Режим доступу :URL :http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/urokzpozaklasnogochitannyaukra yinauvirshakh.html. Назва з екрану.
15.Країна починається з тебе! Українська мова[Електронний ресурс]. – Режим доступу :URL :https://www.youtube.com/watch?v=zveMSTiTxqg.Назва з екрану.
16.Наша з тобою біографія. 100 найважливіших подій 19912011 рр.[Електронний ресурс]. – Режим доступу :URL:http://www.istpravda.com.ua/articles/2011/08/24/53213/. Назва з екрану
1