Інші матеріали "Досвід підготовки дистанційних курсів з математики для LMS Moodle"

Про матеріал
Досвід роботи учителя математики Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр освіти Оптіма» Шевченківського району м. Києва Алексєєвої Л.Л. В роботі визначені способи підвищення якості контента дистанційних курсів, огляд можливостей системи тестування LMS Moodle.
Перегляд файлу

Досвід підготовки дистанційних курсів з математики для LMS Moodle

«Найважливіше завдання цивілізації – навчити людину мислити».

Томас Едісон

Розвиток високих технологій підвищує попит на інтелектуальність широких мас населення будь-якої країни. Це, зі свого боку, кардинально змінює стан системи освіти в суспільстві, її інституційний статус.

Економічні, політичні та соціальні зміни, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність прискорення реформування системи освіти. Модернізація системи освіти найбільше відбувається в концепції дистанційної освіти, яка, завдяки такому глобальному явищу як Інтернет, охоплює широкі шари суспільства та стає найважливішим фактором його розвитку. Сучасні інформаційні технології відкривають нові перспективи для підвищення ефективності освітнього процесу. Велика увага приділяється методам активного пізнання, самоосвіті, дистанційним освітнім програмам.

Дистанційне навчання є однією з форм і способом організації навчання. Під дистанційним навчанням розуміється індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. Дистанційна освіта існує вже впродовж п'ятдесяти років. З часом технології навчання удосконалилися, завдяки передачі інформації та формуванню нових мереж інформації.

Відповідно до Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні, затвердженої Постановою МОН України від 20 грудня 2000 р., дистанційна освіта - це форма навчання, рівноцінна з очною, вечірньою, заочною та екстернатом, що реалізується, в основному, за технологіями дистанційного навчання.

Насамперед дистанційна освіта - це відкрита система навчання, що передбачає активне спілкування між викладачем і здобувачем за допомогою сучасних технологій та мультимедіа. Така форма навчання дає свободу вибору місця, часу та темпу навчання.

Організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, комунікувати з учнями на відстані, надихати та мотивувати їх до навчання, допомагати батькам – це ті навички, якими тепер  має володіти сучасний вчитель.

І саме використання системи управління навчанням (англ. Learning management system) дозволяє працювати в асинхронному режимі, тобто учні та вчителі можуть бути “рознесені” не тільки географічно, а й у часі.

Перша ліцензована дистанційна школа в Україні “Центр освіти "Оптіма" використовує у своїй діяльності спеціальну програмну оболонку – LMS Moodle.

Це модульне об'єктно орієнтоване динамічне навчальне середовище, яке надає викладачам, учням та адміністраторам дуже розвинутий набір інструментів для комп'ютеризованого навчання, в тому числі дистанційного.

Воно дозволяє якісно наповнювати змістовну частину дистанційних курсів та керувати навчальним процесом.

«Оптіма» – перша дистанційна школа в Україні за роком заснування, кількістю учнів та якістю освітніх матеріалів. Навчальні матеріали «Оптіми» - це унікальний контент, створений професіоналами з використанням сучасних освітніх інструментів та технологій. Наші учні знають, що інтернет існує не тільки для передачі повідомлень. Якість, доступність і зручність – базові критерії освіти, яку пропонує наша дистанційна школа.

image

Кожен курс дистанційної школи складається з уроків. Дистанційний урок готується відповідно до КТП (календарно - тематичного плану), що відповідає програмі, яка затверджена МОН, та має таку структуру:

-     фокус уроку;

-     викладення нового матеріалу;

-     закріплення нових знань та вмінь; - завдання для самостійної роботи; - контрольні питання.

Контрольні питання і завдання для самостійної роботи - це два основні види контролю, які використовуються в наших курсах.

image

зображення сторінки з завданнями             зображення контрольних питань

Перевірка засвоєння матеріалу також проводиться за допомогою комп’ютерних тестів (третій вид контролю), що мінімізує витрати часу викладача і при цьому дозволяє обробити та зберегти накопичені результати.

Використання автоматизованих тестів у навчальному процесі увійшло у світову педагогічну практику. В Україні цей процес також триває: розвиваються наші уявлення про призначення та педагогічні можливості тестів, форми тестів, типи запитань, методи обробки результатів тестування та їх інтерпретації.

В системі управління навчанням Moodle тест - один з найважливіших модулів. Впровадження сучасних тестових технологій дозволяє підвищити якість і об’єктивність оцінювання знань.

Аналіз деяких освітніх продуктів, не тільки українських, показує, що іноді завдання складені таким чином, що на них можна відповісти, взагалі не не володіючи матеріалом. Просто методом виключення. Це те, на що звертається увага, коли розробляються тести чи завдання, які не тільки здатні репродукувати викладену інформацію, а й викликають  активну діяльність мозку.

Moodle має (і це її важлива перевага) вбудовану систему тестування з автоматизованою миттєвою перевіркою, можливостями аналізу і виправлення своїх помилок учнем, оціненням та видачею коментарів до оцінки з кожного питання.

Для цього необхідно: надати учню можливість пройти тест кілька разів, налаштувати режим перегляду результатів (чим більше інформації, тим простіше для нього знайти помилку); для кожного дистрактора (неправильної, але правдоподібної відповіді) додати коментар, який буде надаватися учню, якщо він обере саме цей варіант відповіді.

В наших тестах ми використовуємо саме ті типи питань, які будуть зустрічатися учням при складанні ЗНО і ДПА з математики. А саме:

-     багатоваріантне питання (з одним або декілька виборами);

-     питання на відповідність;

-     числова  відповідь; - есе.

Наявність достатнього банку питань дозволяє створити індивідуальний варіант контрольної чи самостійної роботи (у вигляді тестів) для кожного учня, що унеможливлює обмін правильними відповідями варіантів між учнями. Так для самостійної роботи, що складається з п’яти питань, при наявності трьох варіантів кожного питання, отримаємо 243 можливих комбінації  тесту.

Нижче продемонстровано вигляд найпростіших тестів, призначених для перевірки ступеня засвоєння теми, викладеної на попередніх уроках. Для проходження такого тесту учню надаються 2 спроби, щоб розібратися з питаннями, на які він неправильно відповів у попередній спробі.

Загальна інформація при обробці тесту містить дані про початок та час, витрачений на  виконання, нараховану кількість балів.

image

зображення першої сторінки тесту         зображення інформації виконаного тесту

image

зображення питань тесту з однією правильною відповіддю

image

зображення питання з однією правильною відповіддю

image

зображення тестового питання на відповідність

image

зображення питання типу “есе” (з коментарем у вигляді тексту або файлу)

Для   підвищення        наочності  викладення        теоретичного     матеріалу широко використовуються такі загальнодоступні спеціалізовані інтернет-ресурси:

-     Mozambook

image

-     Geogebra

image

-     H5P

image

-     Powtoon    Genially

image

Сьогодні дистанційне навчання є однією з провідних світових тенденцій в освіті та здатне задовольнити попит на знання, що постійно зростає в сучасному суспільстві.

Конфуцій казав: “Багато чого не зробиш, поки не вивчишся. Але багато треба зробити, щоб навчитись.”

Перелік джерел інформації:

1. Дистанційна освіта. Освітній портал. URL.: http://www.osvita.org.ua/distance/ 2. Закон України «Про Національну програму інформатизації» від 4.02.1998 р.

(Редакція станом на 16.10.2020)

3.         Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні. Київ: КПІ, 2000.

4.         Наказ «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» від

08.09.2020 № 1115. URL.: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0941-20#n2

5.         Переваги дистанційної освіти в Україні. URL.:

http://www.forest.lviv.ua/statti/distance.html .

6.         Система дистанційного навчанняhttps://phdpu.edu.ua/navchannya/systemadystantsiinoho-navchannia/

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Kozlova Oksana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Алексєєва Людмила Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
3 листопада 2022
Переглядів
486
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку