Інструкції з ведення лабораторних досліджень та дослідницького практикуму з біології 8 клас
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження № 1 «Ознайомлення з препаратами тканин людини»
Перед початком роботи
-
Приготуйте до роботи мікроскоп.
-
Визначте збільшення мікроскопа.
-
Переносячи мікроскоп, треба впевнитися, що всі його деталі добре закріплені.
-
Мікроскоп переносьте лише обома руками: одну руку підкладіть під його основу, іншою тримайте штатив.
-
Працюючи з мікроскопом, звільніть стіл від усього зайвого.
-
Бережіть лінзи, після роботи протирайте їх м'якою серветкою.
-
Мікроскоп не можна розбирати.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Поставте мікроскоп штативом до себе на відстані 5-10 см від краю стола.
-
В отвір предметного скла спрямуйте дзеркалом світло.
-
Розташуйте мікропрепарат на предметному столику так, щоб об'єкт був над отвором столика, і закріпіть предметне скло затискачами.
-
Препарат беріть двома пальцями за грані.
-
Користуючись гвинтом, плавно опустіть тубус так, щоб нижній край об'єктива опинився на відстані 1-2 мм від препарату. Пам'ятайте, що відстань між об'єктивом і покривним склом препарату становить менше 0,5 мм, тому необережним рухом можна дуже легко розчавити мікропрепарат і пошкодити об'єктив.
-
В окуляр дивіться одним оком, не закриваючи друге.
-
Дивлячись в окуляр, з допомогою гвинтів повільно підіймайте тубус, доки не з'явиться чітке зображення предмета.
-
Після вивчення препарату слід з допомогою гвинта підняти тубус угору й лише потім зняти зі столика мікроскопа.
-
Проводьте лише ті спостереження, які зазначені в роботі або узгоджені з учителем.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Розгляньте запропоновані зображення препаратів тканин людини. Визначте, до якого типу тканин вони належать.
-
Розгляньте препарат епітеліальної тканини. Підпишіть види епітелію, зображені на малюнках.
-
Розгляньте препарати посмугованої та гладенької тканини.
-
Розгляньте препарат нервової тканини.
Після закінчення роботи
-
Після роботи приберіть мікроскоп у футляр.
-
Сховайте всі мікропрепарати.
-
Робоче місце приведіть у порядок.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У випадку виявлення тріщин мікропрепарату учень повинен негайно повідомити про це вчителя.
-
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя. Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення дослідницького практикуму №1 «Самоспостереження за співвідношенням ваги і зросту тіла»
Перед початком роботи
-
Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення досліду.
-
Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Будьте дуже обережні, працюючи з вагами та ростоміром.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Виміряйте зріст за допомогою ростоміра.
-
Визначте масу свого тіла за допомогою вагів.
-
Обчисліть свій масо-зростовий показник.
-
Визначте індекс маси свого тіла.
Після закінчення роботи
-
Після роботи приберіть робоче місце.
-
Оформлені роботи здайте вчителю.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.
-
Обережно поводьтеся з гантелями.
-
У випадку травмування до місця удару необхідно прикласти чисту серветку або рушник, змочені холодною водою. Можна зробити тугу пов'язку.
-
Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторної роботи «Мікроскопічна будова крові людини»
Перед початком роботи
-
Приготуйте до роботи мікроскоп.
-
Визначте збільшення мікроскопа.
-
Переносячи мікроскоп, треба впевнитися, що всі його деталі добре закріплені.
-
Мікроскоп переносьте лише обома руками: одну руку підкладіть під його основу, іншою тримайте штатив.
-
Працюючи з мікроскопом, звільніть стіл від усього зайвого.
-
Бережіть лінзи, після роботи протирайте їх м'якою серветкою.
-
Мікроскоп не можна розбирати.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Поставте мікроскоп штативом до себе на відстані 5-10 см від краю стола.
-
В отвір предметного скла спрямуйте дзеркалом світло.
-
Розташуйте мікропрепарат на предметному столику так, щоб об'єкт був над отвором столика, і закріпіть предметне скло затискачами.
-
Препарат беріть двома пальцями за грані.
-
Користуючись гвинтом, плавно опустіть тубус так, щоб нижній край об'єктива опинився на відстані 1-2 мм від препарату. Пам'ятайте, що відстань між об'єктивом і покривним склом препарату становить менше 0,5 мм, тому необережним рухом можна дуже легко розчавити мікропрепарат і пошкодити об'єктив.
-
В окуляр дивіться одним оком, не закриваючи друге.
-
Дивлячись в окуляр, з допомогою гвинтів повільно підіймайте тубус, доки не з'явиться чітке зображення предмета.
-
Після вивчення препарату слід з допомогою гвинта підняти тубус угору й лише потім зняти зі столика мікроскопа.
-
Проводьте лише ті спостереження, які зазначені в роботі або узгоджені з учителем.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
При малому збільшенні мікроскопа розгляньте мікропрепарат крові людини.
-
Розглньте цей мікропрепарат при великому збільшенні.
-
Замалюйте та підпишіть форменні елементи крові.
Після закінчення роботи
-
Після роботи приберіть мікроскоп у футляр.
-
Сховайте всі мікропрепарати.
-
Робоче місце приведіть у порядок.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У випадку виявлення тріщин мікропрепарату учень повинен негайно повідомити про це вчителя.
-
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя. Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторногного дослідження № 2 «Зовнішня будова зубів»
Перед початком роботи
-
Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення досліду.
-
Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Проводьте лише ті досліди, які зазначені в роботі або узгоджені з учителем.
-
Обережно працюйте з макетом зубів.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Роздивіться макет будови зуба людини.
-
Роздивіться малюнки зубів. Зверніть увагу на форми та розміри. Визначте тип зуба та вкажіть його функцію.
-
Заповніть таблицю.
Після закінчення роботи
-
Приберіть робоче місце.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі травмування учня потрібно надати першу медичну допомогу, а за необхідності викликати швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення дослідницького практикуму № 2 «Дія ферментів слини на крохмаль»
Перед початком роботи
-
Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення досліду.
-
Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду. Перевірте наявність і надійність посуду, речовин, необхідних для виконання досліду.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Проводьте лише ті досліди, які зазначені в роботі або узгоджені з учителем.
-
Не пробуйте речовини на смак.
-
Користуйтеся лише чистими реактивами й чистим посудом.
-
Використовуйте тільки той посуд і реактиви, які видані вчителем.
-
Не беріть посуд і реактиви з інших столів.
-
Не використовуйте речовини зі склянок, на яких немає етикеток.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Шматочок хліба покладіть у рот і пережовуйте, доки не відчуєте солодкуватий смак. Про що це свідчить?
-
Змочіть ватну паличку слиною і напишіть нею на клатику накрохмаленої марлі букву. Клаптик прогрійте долоні. Потім занурьте його у розчин йоду. Що спостерігається?
-
Заповніть таблицю.
Після закінчення роботи
-
Приберіть робоче місце.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі травмування учня потрібно надати першу медичну допомогу, а за необхідності викликати швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження №3 «Вимірювання частоти серцевих скорочень»
Перед початком роботи
-
Приготуйте до роботи секундомір або годинник.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Проводьте лише ті спостереження, які зазначені в роботі або узгоджені з учителем.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Знайдіть пульс на променевій артерії.
-
Лічіть пульсові удари впродовж 15 с. Отриманий результат помножте на 4. Це частота серцевих скорочень.
-
Знайдіть пульсові точи та визначте ЧСС на кроневій кістці, з обох боків шиї.
-
Проведіть тестування за допомогою проби Руф'є. Для цього порівняйте свій пульс у стані спокою та після 30 присідань за 1 хв.
Після закінчення роботи
-
Робоче місце приведіть у порядок.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі погіршення самопочуття учень повинен повідомити вчителя. Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення дослідницького практикуму №3 «Спостереження за частотою серцевих скорочень впродовж доби, тижня»
Перед початком роботи
-
Приготуйте до роботи секундомір або годинник.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Проводьте лише ті спостереження, які зазначені в роботі або узгоджені з учителем.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Протягом тижня вранці, вдень та ввечері визначте ЧСС і записйте дані у таблицю.
-
Розрахуйте середнє значення за добу.
Після закінчення роботи
-
Заповніть таблицю.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі погіршення самопочуття учень повинен повідомити вчителя. Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження №4 «Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканин»
Перед початком роботи
-
Приготуйте до роботи мікроскоп.
-
Визначте збільшення мікроскопа.
-
Переносячи мікроскоп, треба впевнитися, що всі його деталі добре закріплені.
-
Мікроскоп переносьте лише обома руками: одну руку підкладіть під його основу, іншою тримайте штатив.
-
Працюючи з мікроскопом, звільніть стіл від усього зайвого.
-
Бережіть лінзи, після роботи протирайте їх м'якою серветкою.
-
Мікроскоп не можна розбирати.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Поставте мікроскоп штативом до себе на відстані 5-10 см від краю стола.
-
В отвір предметного скла спрямуйте дзеркалом світло.
-
Розташуйте мікропрепарат на предметному столику так, щоб об'єкт був над отвором столика, і закріпіть предметне скло затискачами.
-
Препарат беріть двома пальцями за грані.
-
Користуючись гвинтом, плавно опустіть тубус так, щоб нижній край об'єктива опинився на відстані 1-2 мм від препарату. Пам'ятайте, що відстань між об'єктивом і покривним склом препарату становить менше 0,5 мм, тому необережним рухом можна дуже легко розчавити мікропрепарат і пошкодити об'єктив.
-
В окуляр дивіться одним оком, не закриваючи друге.
-
Дивлячись в окуляр, з допомогою гвинтів повільно підіймайте тубус, доки не з'явиться чітке зображення предмета.
-
Після вивчення препарату слід з допомогою гвинта підняти тубус угору й лише потім зняти зі столика мікроскопа.
-
Проводьте лише ті спостереження, які зазначені в роботі або узгоджені з учителем.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Розгляньте під мікроскопом готові мікропрепарати кісткової тканини. Зверніть увагу на особливості її будови.
-
Розгляньте під мікроскопом готові мікропрепарати хрящової тканини. Зверніть увагу на особливості її будови.
-
Розгляньте під мікроскопом готові мікропрепарати м’язової тканини. Зверніть увагу на особливості її будови
-
Замалюйте та підпишіть типи тканин.
Після закінчення роботи
-
Після роботи приберіть мікроскоп у футляр.
-
Сховайте всі мікропрепарати.
-
Робоче місце приведіть у порядок.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У випадку виявлення тріщин мікропрепарату учень повинен негайно повідомити про це вчителя.
-
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя. Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження №5 «Розвиток втоми при статичному й динамічному навантаженні»
Перед початком роботи
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Проводьте лише ті спостереження, які зазначені в роботі або узгоджені з учителем.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Дослідження розвитку втоми при статичному навантаженні: учень стає біля дашки обличчям до класу, рука з вантажем 4-5 кг у горизонтальному положенні витягнута вбік. Позначте крейдою на дошці рівень, на якому перебуває рука. Ввімкніть секундомір. Спостерігайте за положенням руки відносно стартової лінії та часом, коли настане втома м'язів.
-
Дослідження розвитку втоми при динамічному навантаженні: у положенні стоячи витягніть праву руку з динамометром убік під прямим кутом до тулуба. Стискайте динамометр 10 разів з інтервалом 5 с.
Після закінчення роботи
-
Робоче місце приведіть у порядок.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі погіршення самопочуття учень повинен повідомити вчителя. Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження №6 «Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми»
Перед початком роботи
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Проводьте лише ті спостереження, які зазначені в роботі або узгоджені з учителем.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Візьміть у кожну руку по 1-кілограмовій гантелі і піднімайте їх протягом 3 с до рівня позначки. Потім протягом 3 с опускайте руки..
-
Порахуйте кількість піднімань і зафіксуйте кои настану втома.
Після закінчення роботи
-
Робоче місце приведіть у порядок.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі погіршення самопочуття учень повинен повідомити вчителя. Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження №7 «Будова спинного та головного мозку людини»
Перед початком роботи
-
Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення досліду.
-
Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду згідно з інструктивною карткою.
-
Перевірте наявність розбірної моделі головного мозку людини.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Проводьте лише ті дослідження, які зазначені в інструктивній картці або узгоджені з учителем.
-
Обережно з розбірною моделлю головного мозку людини.
-
Про всі несподівані ситуації повідомляйте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Розгляньте розбірну модель головного мозку. Знайдіть його відділи.
-
Розгляньте детально великі півкулі.
-
Порівняйте побачене з малюнком. Замалюйте та зробіть підписи.
Після закінчення роботи
-
Проводьте лише ті дослідження, які зазначені в інструктивній картці або узгоджені з учителем.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.
-
Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження №8 «Визначення акомодації ока»
Перед початком роботи
-
Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення досліду.
-
Чітко визначте порядок виконання досліду.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Будьте дуже уважні, працюючи в парах.
-
Працюйте мовчки, не створюйте зайвого шуму.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Учень пише на дошці слово, а інший учень відходить на відстать 3-3,5 м.
-
Експериментатор тримає папір з отвором на відстані 10-15 см від очей іншого учня. Випробуваний крізь отвір читає напис на дошці одним оком, друге – прикрите рукою.
Після закінчення роботи
-
Після роботи приберіть робоче місце.
-
Оформлені роботи здайте вчителю.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.
-
Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження №9 «Виявлення сліпої плями на сітківці ока»
Перед початком роботи
-
Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення досліду.
-
Чітко визначте порядок виконання досліду.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Будьте дуже уважні, працюючи на уроці.
-
Працюйте мовчки, не створюйте зайвого шуму.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Прикрийте ліве око рукою або цупким папером. Помістіть картку з малюнком на відстані приблизно 15 см від очей.
-
Дивіться правим оком тільки на хрестик, повільно то набижаючи, то віддаляючи малюнок доти, доки не зникне кружечок.
-
Повторіть дослід, фіксуючи погляд лівого ока на кружечку і прикривши праве око.
Після закінчення роботи
-
Після роботи приберіть робоче місце.
-
Оформлені роботи здайте вчителю.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.
-
Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження №10 «Вимірювання порога слухової чутливості»
Перед початком роботи
-
Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення досліду.
-
Чітко визначте порядок виконання досліду.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Будьте дуже уважні, працюючи на уроці групами.
-
Працюйте мовчки, не створюйте зайвого шуму. У класі має бути повна тиша.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Визначення абсолютного порога слуху: перший учень сидить на стільці із заплющеними очима, а другий повільно підносить годинник доти, доки він почує звук його ходу. Третій учень вимірює відстань, на якій досліджуваний почув звук.
-
Демонтрація слухової адаптації: учень підносить годинник впритул до вуха і через 4-5 с повільно відводить пристрій від вуха. Третій учень фксує, коли досліджуваний престає чути годинник.
Після закінчення роботи
-
Після роботи приберіть робоче місце.
-
Оформлені роботи здайте вчителю.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.
-
Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення дослідницького практикуму №4 «Температура адаптації рецепторів шкіри»
Перед початком роботи
-
Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення досліду.
-
Чітко визначте порядок виконання досліду.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Будьте дуже уважні, працюючи на уроці з водою.
-
Працюйте мовчки, не створюйте зайвого шуму.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Занурте ліву руку у воду, температура якої 10°С, а праву - 40°С. Тримайте кілька хвилин, визначте час адаптації.
-
Занурте обидві руки у воду, температура якої 25°С.
-
Порівняйте свої відчуття. Визначте час адптації.
-
Результати запишіть у таблицю.
Після закінчення роботи
-
Після роботи приберіть робоче місце.
-
Оформлені роботи здайте вчителю.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.
-
Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження №11 «Визначення реакції зіниць на світло»
Перед початком роботи
-
Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення досліду.
-
Чітко визначте порядок виконання досліду.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Будьте дуже уважні, працюючи в групах.
-
Працюйте мовчки, не створюйте зайвого шуму.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
На 10-15 с прикрийте рукою одне око досліджуваного, який стоїть обличчям до світла, та простежте за розширенням зіниці вдкритого ока.
-
Швидко відведіть руку від ока й знову визначте ширину зіниць.
-
Чому виникають узгоджені реакції зіниць на світло?
Після закінчення роботи
-
Після роботи приберіть робоче місце.
-
Оформлені роботи здайте вчителю.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.
-
Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження №12 «Різні види пам'яті»
Перед початком роботи
-
Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення досліду.
-
Чітко визначте порядок виконання досліду.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Будьте дуже уважні, працюючи на уроці з водою.
-
Працюйте мовчки, не створюйте зайвого шуму.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
Дослідження короткотривалої пам'яті: розгляньте картку з кольоровими малюнами протягом 2 хв, запишіть в таблицю в правильній послідовності малюнки, які ви бачили. Вдкрийте картку та перевірте свій варіант.
-
Дослідження довготривалої пам'яті: впродовж 2 хвилин розгляньте картку з геометричними фігурами, через 15 хвилин запишіть фігури, що запам’ятали, перевірте себе.
-
Дослідження рухової пам'яті: відтворіть характер і послідовність рухів, записуючи їх у тій послідовності, в якій ви запам’ятали. Повторіть рухи 2-3 рази. Відтворіть характер і послідовність рухів після повторення.
-
Результати запишіть у таблицю.
Після закінчення роботи
-
Після роботи приберіть робоче місце.
-
Оформлені роботи здайте вчителю.
-
Вимийте руки з милом.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.
-
Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення дослідницького практикуму №5 «Визначення типу ВНД та властивостей темпераменту»
Перед початком роботи
-
Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення досліду.
-
Чітко визначте порядок виконання досліду.
-
Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання роботи
-
Будьте дуже уважні, працюючи на уроці з водою.
-
Працюйте мовчки, не створюйте зайвого шуму.
-
Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Хід проведення заняття:
-
За допомогою тестових бланків, оцініть силу прояву та ступінь своїх якостей за 5-бальною шкалою, записуючи їх у відповідну колонку таблиці.
-
Дані запишіть до таблиці.
Після закінчення роботи
-
Після роботи приберіть робоче місце.
-
Оформлені роботи здайте вчителю.
Перша допомога в разі нещасного випадку
-
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.
-
Учитель надасть першу медичну допомогу, а за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103