23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Інструкція для практичної роботи "Виявлення органічних речовин"

Про матеріал

Практична робота - дидактичний інструмент для досягнення цілей навчання хімії. Тільки в тісній взаємодії експерименту і теорії можна досягти високої якості знань учнів з хімії. Провівши дані якісні реації на органічні речовини, учні закріплюють знання про органічні сполуки, підтверджують їх наявність. Ці реакції широко використовуються при проведенні якісного аналізу, метою якого є визначення наявності речовин в розчинах або сумішах.

Перегляд файлу

«Виявлення органічних речовин»

 Видані вам  органічні речовини. Проводячи якісні реакції, знаючи хімічні властивості  певних речовин – необхідно визначити в якій пробірці  знаходяться речовини:

  1. Цукор,
  2.  Гліцерин,
  3.  Білок,
  4. Глюкоза,
  5. Крохмаль
  6. Мило.

МЕТАвиявити речовини, описати процес, скласти хімічні рівняння де можливо (гліцерин, глюкоза, мило)

 

   1,2 - якісною реакцією на багатоатомні спирти, є їх взаємодія зі свежеприготовленим   Купрум (ІІ) гідроксидом. Яскраво-синє забарвлення свідчить про вміст у розчині багатоатомного спирту (гліцерин чи сахароза).

 До розчину мідного купоросу (CuSO4) додати Натрію  гідроксид  (NaOH - луг), колір  осаду - синій. Додаємо гліцерин  чи сахарозу -  осад розчиняється, колір стає більш яскравим і більш насиченим. Скласти рівняння

 

3. а) Біуретова реакція для виявлення пептидного зв'язку (CO-NH):

  Білок + CuSO4 + NaOH -> червоно-фіолетове забарвлення

б) ксантопротеїнова   Білок + HNO3  ---- осад жовтого кольору

 4. Глюкоза містить у своєму складі п'ять гідроксильних груп і одну альдегідну групу. Тому вона  відноситься  до Альдегідоспиртів . Її хімічні властивості схожі на властивості багатоатомних спиртів і альдегідів . Реакція з Cu(OH)2  демонструє відновні властивості глюкози. До осаду, приготовленного при взаємодії  кілька крапель розчину Купрум  (II )сульфату і розчин лугу,  доливаємо розчин глюкози. Розчин забарвлюється в яскраво -синій колір. У даному випадку глюкоза розчиняє осад  і веде себе як багатоатомний спирт. Нагріємо розчин. Колір розчину починає змінюватися. Спочатку утворюється жовтий осад Cu2O. Глюкоза при цьому окислюється до глюконової кислоти.

 

5.  При взаємодії крохмалю з йдом утворюється синій колір, якій при нагріванні зникає. Скористайтесь Піпеткою.

 

 6.Мила - це натрієві (рідше калієві) солі жирних кислот складу СН3(СН2)16 COONa.  Якщо в розчин мила додати CaCl2, випаде осад кальціевой солі у вигляді пластівців.

Утворюється Кальцій пальмі ат – нерозчинна сполука.

doc
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
280
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку