Розробка містить презентацію як супровід до виконання практичної роботи.В розробці наведено послідовність дій, завдання,є інструктаж з питань безпеки життєдіяльності під час виконання роботи
Завдання уроку: З’ясувати, які процеси відбуваються з атомами елементів під час окисно-відновних процесів. Чому реакції, які ми розглядаємо, називаються окисно-відновними? Визначити місце окисно-відновних реакцій серед основних типів хімічних реакцій Виконати практичні досліди Написати рівняння окисно-відновних реакцій методом електронного балансу
Вимоги техніки безпеки перед початком роботи 1. Чітко визначайте порядок і правила безпечного проведення досліду. 2. Звільніть робоче місце від всіх зайвих для роботи предметів. 3. Перевірте наявність і міцність хімічного посуду, приладів та іншого обладнання, необхідних для виконання досліду. 4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя. 5. Виконуйте тільки ту роботу, яка передбачена завданням або за дорученням вчителя.
Вимоги техніки безпеки під час виконання роботи 1. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя. 2. Під час виконання досліду використовуйте прилади, посуд і реактиви видані для вашого робочого місця. Користуватися реактивами та обладнанням інших робочих місць не дозволяється. 3. Хімічні речовини для досліду слід брати лише в кількостях, передбачених інструкцією для проведення досліду або за вказівкою вчителя. 4.Використовуйте лише підписані реактиви і уважно читайте напис на етикетці. 5.Не беріть реактиви незахищеними руками. Використовуйте шпателі, ложечки, совочки. 6.Дослід проводьте лише над столом. 7.Не зсипайте розсипаний і не зливайте розлитий реактив назад у тару до основної кількості реактиву. 8.Не пробуйте хімічні речовини на смак. 9. Для набирання рідких хімічних реактивів користуйтесь піпетками.
Вимоги техніки безпеки в екстремальних ситуаціях 1.У разі потрапляння на шкіру кислоти слід негайно змити проточною водою, а потім слабким розчином питної соди. 2. У разі потрапляння в очі кислоти негайно промийте їх великою кількістю води, накладіть ватний тампон, змочений 3%-им розчином натрій гідроген карбонату.
Дослід 1. Взаємодія заліза з розчином купрум(ІІ)сульфату Візьміть попередньо зачищений наждаком залізний цвях. Опустіть його у стакан з розчином купрум(ІІ) сульфату. Через 3-5хв вийміть цвях з розчину. Що спостерігаєте на його поверхні? Знову опустіть цвях у стакан до зміни кольору розчину солі. Яким став колір розчину?Чому?
Дослід 2. Дослідження окисно-відновних властивостей калій перманганату а )взаємодія калій перманганату з ферум(ІІ)сульфатом у кислому середовищі В конічну плоскодонну колбу за допомогою піпетки помістіть 2мл розчину калій перманганату. Додайте 5 крапель розчину сульфатної кислоти. По краплях додавайте розчин ферум(ІІ)сульфату до зміни забарвлення. Вміст колби перемішуйте після додавання кожної краплі розчину ферум(ІІ)сульфату.
б ) взаємодія калій перманганату з натрій нітритом у кислому середовищі В конічну плоскодонну колбу за допомогою піпетки помістіть 2мл розчину калій перманганату. Додайте 5 крапель розчину сульфатної кислоти. По краплях додавайте розчин натрій нітриту до зміни забарвлення. Вміст колби перемішуйте після додавання кожної краплі розчину натрій нітриту.
Висновки окисно-відновні реакції — це реакції, під час яких відбувається перехід електронів від одних елементів до інших реакції називаються окисно-відновними тому, що перехід електронів від відновника до окисника можливий лише під час взаємопов’язаних процесів окиснення і відновлення елементів окисно-відновні процеси, які лежать в основі природних явищ, відіграють надзвичайно важливу роль у виробництві, техніці, побуті.