Інструкція до дистанційної практичної роботи №1
7 клас
ІІ. Перегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=mye5TnPLIiI
ІІІ. Виконайте практичну роботу
IV. Оформіть звіт
Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Найпростіші операції в хімічному експерименті.
Мета: сформувати вміння використовувати лабораторний посуд, лабораторний штатив, нагрівальний прилад; розвивати навички й уміння проведення хімічного експерименту, робити висновки в ході практичної роботи.
Обладнання: Відео практичної роботи
Порядок виконання роботи
Виконати тести : вказувати номер завдання та варіант відповіді
1. Входити до кабінету хімії можна:
а) без дозволу вчителя;
б) з дозволу вчителя;
в) з дозволу старости класу.
2. Під час роботи на робочому столі можуть знаходитися:
а) портфель;
б) верхній одяг;
в) бутерброд;
г) підручник хімії;
д) письмове приладдя.
3. Під час роботи слід використовувати тільки реактиви в склянках:
а) без етикеток;
б) з етикеткою, на якій написано формулу і назву речовини.
4. На смак:
а) можна куштувати всі реактиви;
б) не можна куштувати жодні речовини;
в) можна куштувати деякі речовини.
5. На робочому місці:
а) слід підтримувати порядок;
б) може бути безладдя;
в) можна тримати зайві речі.
6. Виконувати необхідно тільки ті досліди, що:
а) хочеться виконати самому;
б) дозволені вчителем або погоджені з ним.
7. Для дослідів необхідно:
а) різні речовини набирати однією і тією ж ложкою або піпеткою;
б) набирати кожну речовину окремою ложкою або піпеткою;
в) набирати речовини так, щоб заповнити пробірку повністю.
8. Посуд, з якого взяли реактиви, слід:
а) відразу закрити й поставити на місце;
б) поставити на місце, не закриваючи пробкою;
в) закрити й поставити на місце після виконання всіх дослідів.
ІІ. Виконання практичної роботи за інструкцією
Дослід 1. Вивчення будови лабораторного штатива.
Розгляньте лабораторний штатив, підпишіть його складові частини
Закінчіть речення:
1 — Основа штатива має велику площу і виготовлена з чавуну для того, щоб...
2 — Стрижень необхідний для...
3 — Муфта необхідна для...
4 — Лапка тримача необхідна для.
5 — Кільце штатива призначене для...
6 — Гвинт тримача необхідно закрутити так, щоб пробірки не…
Дослід 2. Ознайомлення з лабораторним посудом Вкажіть назву та призначення лабораторного посуду(виберіть серед запропонованого 5 зразків посуду ).Обов’язково вказуйте номер малюнку
Дослід 3. Ознайомлення з нагрівальними приладами, правилами користування ними, будовою полум’я.
А)Назвіть обладнання , яке використовують для нагрівання реактивів та опишіть правила нагрівання пробірки.
Б)Вивчіть будову спиртівки, замалюйте її, підпишіть її складові частини. Чому речовини під час хімічного експерименту нагрівають у скляному або керамічному посуді, а не в пластмасовому ?
В) Вивчіть будову полум’я
1) Нижня зона: відбувається змішування газів з повітрям (t = 350 °С).
2) Середня зона, найяскравіша: тут розкладаються карбоновмісні речовини і часточки вуглецю сильно розігріваються і випромінюють світло (t = 1 540 °С).
3) Зовнішня частина полум’я, найгарячіша: відбувається цілковите згоряння газів з утворенням вуглекислого газу і води (t = 1 550 °С). обладнанням, нагрівальним приладом.
I I I. Оформлення звіту про здійснену роботу в зошиті
Зробіть узагальнюючий висновок про правила поведінки в кабінеті хімії, правила користування лабораторним обладнанням, нагрівальним приладом. Під час формулювання висновків використайте відповіді на такі питання : чи горить у спиртівці гніт і яка його функція ? Чому не можна підпалювати спиртівку від іншої, уже підпаленої? Чим небезпечно занадто сильне й занадто слабке затискання колби в лапці? В якій частині полум’я треба нагрівати пробірку і чому ?
IV. Домашнє завдання
Підготувати до захисту: Навчальний проект 1, 2
Хімічні речовини навколо нас
Історичне значення вогню