Урок "Як вивчають речовини. Спостереження і експеримент у хімії. Фізичні властивості речовини. Лабораторний дослід 3."

Про матеріал
Урок "Як вивчають речовини. Спостереження і експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід 3" розроблений для дистанційного навчання.
Перегляд файлу

Тема у року :    Як вивчають речовини. Спостереження і                експеримент у хімії. Фізичні властивості речовини. Лабораторний дослід 3.

Мета : Узагальнити й поглибити знання учнів про властивості речовини набуті в курсі «Природознавство»; ознайомити учнів з методами вивчення хімічних сполук і явищ; дати поняття про спостереження та експеримент як методи досліджень в хімії.

Навчити описувати та визначати речовини за їх фізичними  властивостями ; встановлювати залежність між властивостями та застосуванням.

Розвивати вміння висловлювати свою думку; вміння спостерігати , порівнювати і робити висновки, щодо розуміння важливості хімічних знань.

Виховувати інтерес до вивчення хімії, формувати вміння використовувати свої знання в життєвих ситуаціях.

Обладання :Відео лабораторного досліду №3

https://drive.google.com/file/d/1DzVtED7JqpZsnntST7FvT5xMhPM0b_YK/view

 Тип уроку : вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знань:

 

1.Що називається тілом ?Наведіть приклади природних та створених людиною тіл.

2. Що таке речовина? Чим відрізняється тіло від речовини?

3. З яких матеріалів виготовлена лопата?

4.Знайдіть, що з запропонованого буде третім зайвим і  поясніть свою відповідь..

 

 

 

 

5.Займи позицію : віриш чи ні.

 

II.      Мотивація навчальної діяльності.

Проблемна ситуація: Ви випадково переплутали посудини з крохмалем і содою. Як розпізнати ці речовини? Що говорить ваш життєвий досвід? 1. Як можна відрізнити одну речовину від іншої?

2. Згадайте, що таке властивість?

3. Які властивості ви знаєте?

III.       Вивчення нового матеріалу:

1. Властивості речовини – це ознаки за якими одні речовини відрізняються від

інших.

Властивості речовини вивчають для того, щоб знати, як застосувати дану

речовину ,як розпізнати її серед інших речовин.

Є два види властивостей: фізичні та хімічні.

Властивості речовини вивчають за допомогою органів чуття або вимірюють за

допомогою приладів. До них належать : агрегатний стан, колір, запах,

розчинність у воді, густина тощо.

Хімічні властивості речовини виявляються лише у процесі хімічних реакцій.

Наприклад: кисень підтримує горіння, залізо іржавіє, магній горить, срібло

темніє на повітрі.

Пропоную вам  ознайомитись з фізичними властивостями деяких речовин.

 

Лабораторний дослід № 3

Тема :Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.

Мета :  навчитися описувати фізичні властивості речовин, порівнювати речовини за фізичними властивостями; формулювати висновки.

 

Порядок виконання

  1. Перегляд  відео : знайомство  з фізичними властивостями речовин.

https://drive.google.com/file/d/1DzVtED7JqpZsnntST7FvT5xMhPM0b_YK/view

  1.  Описання фізичних властивостей кожної речовини  за планом:
  • 1) наявність кольору, запаху;
  • 2) розчинна або нерозчинна у
  • 3) температура плавлення;
  • 4) температура кипіння;
  • 5) електропровідність
  • 6) відомості про агрегатний стан за нормальних умов.

Дані записати  у робочий зошит у вигляді таблиці.

Ознака

Речовина

 

 

 

 

 

 

 

Агрегатний стан

 

 

 

 

 

 

 

колір

 

 

 

 

 

 

 

Запах

 

 

 

 

 

 

 

Розчинність у воді

 

 

 

 

 

 

 

Електропровідність

 

 

 

 

 

 

 

Температура плавлення

 

 

 

 

 

 

 

Температура кипіння

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІI. Формулювання висновків.

  1. Що таке властивості?
  2. Які властивості називають фізичними?
  3. До найважливіших фізичних властивостей належать :
  4. Які фізичні властивості визначають візуально, які – вимірюванням ?

 

 

 

2.Якими способами  ми досліджували властивості? Як вивчають властивості речовин вчені, юні науковці?

 

ХІМІЯ

З давніх-давен людина спостерігала за перебігом природних явищ: блискавкою, веселкою, випаданням снігу взимку, зоряним небом в ясну ніч, спостереженням за Сонячним затемненням , припливами і відпливами, зміною пір року. Спочатку вони дивували її, деякі лякали, бо людина не могла пояснити, чому те чи інше явище у природі відбувається саме так, а не інакше.

Крок 1.

 Спостереження - це пасивний метод наукового дослідження, при якому спостерігач не впливає на розвиток подій. Спостереження здійснюють за допомогою органів чуття: зору, смаку, слуху, нюху, дотику.

 Картинки по запросу малюнок зовнішній вигляд кристалу сірки Кристали сірки жовті

Спостереження  бувають якісні та кількісні. Якісні спостереження  описують властивості , які не базуються на числах.

Кількісні спостереження- це вимірювання, які підкріплюються числовими характеристиками.

Презентація по темі: "Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних  елементів."

Але одних спостережень мало, щоб мати істинні знання про перебіг тих чи інших явищ. Тому з часом від звичайного споглядання люди перейшли до цілеспрямованого спостереження за природними явищами. Після спостережень робилися узагальнення, висувалися гіпотези (передбачення), які потребували перевірки.

Крок 2.

Гіпотеза - це спроба пояснити, чому і як відбувається спостережуване явище. Так наприклад, різні народи висували гіпотезу про те на чому «стоїть» Земля. Одні говорили, що її тримають три слона, інші, що Земля знаходиться на панцирі гігантської черепахи. А сьогодні ми всі знаємо, що Земля разом з іншими планетами обертається навколо Сонця. Щоб довести правдивість своєї гіпотези потрібно провести експеримент.

Крок 3.

Експеримент - це цілеспрямоване багаторазове відтворення явища у спеціально створених умовах і планомірне вивчення його під час виконання певних дій.

Накопичення експериментальних даних, їх систематизація, аналіз

дозволяють людині не лише вивчити, але й передбачити властивості речовини.

На підставі отриманих даних формуються закони й теорії.

Закон – теоретично обґрунтоване і практично доведене наукове твердження.

Необхідно чітко зрозуміти, що людина лише відкриває закони природи, вони

існують незалежно від нашої свідомості.

Теорія – вища досконала форма наукового відбиття дійсності.

З допомогою теорій можна не лише пояснити явища, але й передбачити нові

явища, речовини із заданими властивостями.

 

  1. Осмислення нового матеріалу.

Дайте відповіді на запитання.

  1. Чому  рятувальники при надані першої допомого при ураженні електричним струмом  одягають  гумові рукавиці ?
  2. Чому акваріум виготовляють зі скла, не іншого матеріалу ?
  3. Завдяки якій властивості 1г золота можна  витягнути у нитку довжиною більш як 2 км?
  4. Якщо підстелити фольгу під чохол прасувальної дошки, то прасувати одяг з двох сторін буде вже  не обов’язково. Поясніть чому?
  5. Які наукові методи дослідження  речовин та явищ вам відомі ?
  1. Рефлексія.

    1.Чи знадобляться знання, одержані на уроці , у вашому житті ?

2. Яким отриманим на уроці лайфаком  ви поділитеся з батьками ?

V. Підведення підсумків.

Домашнє завдання: виконати інтерактивну вправу

https://learningapps.org/1666113

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
16 вересня 2022
Переглядів
2334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку