Інструкція до навчального дослідження 1.Хімія 7 клас НУШ

Про матеріал
Цей матеріал створено на основі Модельної навчальної програми «Хімія 7-9 класи» автор Григорович О. В.)«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»(наказ Міністерства освіти і науки України від 27.12.2023 № 157) та підручника -Хімія.Підручник для 7 класу закладів загальної середньої освти.О.Григорович,О.Недоруб, Київ-Харків, видавництво “Ранок”,2024 рік. У запропонованій модельній програмі передбачено залучення учнівства до моделювання, здійснення досліджень і виконання дослідницьких проєктів (як реальних, так і віртуальних) для набуття нових знань і досвіду організації процесу власного навчання. Програма не містить лабораторних дослідів і практичних робіт, але є десять навчальних досліджень. Для кращої їх організації і проведення я і пропоную інструкції цих досліджень.
Перегляд файлу

Навчальне дослідження № 10.

 «Дослідження залежності маси продукту реакції від часу перебігу хімічної реакції» Мета :Виявити залежність між масою продукту хімічної реакції від часу її проведення.Удосконалювати вміння: спостерігати й описувати явища та процеси; розмірковувати, робити висновки на основі спостережень і власного досвіду; працювати з лабораторним обладнанням, посудом, речовинами; представляти результати дослідження в запропонований спосіб.

Реактиви: цинкова або залізна пластинка, розчин станум(ІІ) хлориду. Обладнання: хімічна склянка, скляна паличка, нитка, годинник.

Повторіть правила безпеки і дотримуйтеся їх під час виконання дослідів! Повторіть принципи організації групової роботи на с. 4 Перед початком роботи в групі:

1.                  Сформулюйте гіпотезу: чи існує залежність між масою продукту хімічної реакції та часом, впродовж якого відбувалася взаємодія речовин. Якщо так, то якою може бути така залежність: лінійною чи більш складною?

Чи є з-поміж наведених графіків той, що відповідає вашій гіпотезі?

image 

2.                  Об’єднуємося в 3 групи та визначаємо  час, впродовж якого кожна група будете здійснювати одну й ту саму реакцію (перша група — 2 хвилини, друга — 5 хвилин, третя — 10 хвилин тощо).

Хід роботи

 

Назва і порядок виконання досліду

Спостереження і висновок

 1. Металеву пластинку закріпляю ниткою на скляній паличці.

 

 

 

2. Наливаю  розчин станум(ІІ) хлориду в хімічний стакан.

 

image3.Занурюю металеву пластинку в розчин станум(II) хлориду та запускаю  таймер (смартфон або секундомір) на визначений проміжок часу.

 .

Спостерігаю:

___________________________________

 

 Висновок:

Про перебіг хімічної реакції свідчить ___________________________________

___________________________________

4.По закінченні визначеного часу дістаю пластинку та зішкребаю із неї олово,

Маса олова становить_______

промиваю його дистильованою водою, відфільтрую, висушую і зважую.

 

5.Дані, отримані всіма групами позначте на графіку (координати: час — маса олова).

 

Спостерігаємо 

__________________________________

 

Висновки: 

Яку виявили залежність між масою продукту хімічної реакції від часу її проведення?_____________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________ ___________

 

ДЛЯ ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ РОБОТИ ОБГОВОРІТЬ ПИТАННЯ.

1)  Чи підтвердилася висловлена вами гіпотеза?

2)  Спрогнозуйте, який результат ви отримали б, якби час занурення був, приміром, 10 або 30 секунд.

3)  Наскільки точними і надійними є отримані вам результати? Відповідь поясніть.

 

 

 

 

pdf
Додав(-ла)
Zelevez Nataliya
Додано
4 липня
Переглядів
2512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку