Модуль ТрА2-1 і ТрА2-2.
ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА №2.1.
ТЕМА УРОКУ: Виконання ЩТО трактора Т-150К
№ З/П |
Зміст завдання, інструмент, пристосування |
Обладнання, інструмент, пристосування |
Технічні умови і вказівки щодо використання завдання |
Малюнок (схема) |
Безпека праці |
1 |
ЩТО трактора Т-150К
ЩТО трактора Т-150К |
Т-150К, набір інструментів, лінійки, дерев’яні колодки, обтиральний матеріал, щуп, домкрат, відро, лійка.
Т-150К, набір інструментів, лінійки, дерев’яні колодки, обтиральний матеріал, щуп, домкрат, відро, лійка.
|
А) Перед початком роботи:
Щоб проводити замір рівня масла в механізмах, трактор слід встановити на горизонтальному майданчику. Для заливки мастила в картер двигуна служить заливна горловина, що знаходиться на кришці лівої головки циліндрів. Рівень масла повинен досягати верхньої мітки масловимірювального щупа. Рівень оливи контролюється не раніше ніж через 5 хв після зупинки двигуна. Для виміру рівня слід вийняти масловимірювальний щуп і, витерши його чистим (обтиральним) матеріалом, знову вставити до упору, а потім знову вийняти і визначити рівень змоченого маслом відрізка щупа. При заміні масло необхідно зливати відразу після зупинки двигуна, тому що всі домішки ще не встигли осісти на стінках і перебувають у зваженому стані. Для зливу потрібно вивернути зливну пробку на нижній кришці картера (дотримуватися обережності, уникаючи опіків). У процесі заміни мастила також необхідно очистити ротор центрифуги та промити фільтр турбокомпресора. На колісному тракторі (Т-150К) доливання і контроль рівня масла в коробці передач [Рис.1] повинен проводитися при зупиненому двигуні. Рівень встановлюється в процесі заправки і перевіряється в ході експлуатації оглядового вікна, яке знаходиться на корпусі роздавальної коробки. Мастило рульового керування колісного трактора Т-150К. Перевіряється та доливається (у разі потреби) рівень масла в баку гідравлічної системи рульового управління [Рис.2]. Доливання масла проводиться до середини мірного скла. Можливе використання лійки та відра чи нагнітача. Мастило гідравлічної навісної системи тракторів Т-150 і Т-150К. Заправка масла здійснюється за допомогою маслонагнітача через заливну горловину бака або через отвір заливної горловини [рис.3] до середини оглядового скла.
Б) Під час роботи стежте за справністю агрегатів та приладів, відсутністю теч пально-мастильних матеріалів. В) Після закінчення роботи: - очистіть трактор від рослинних залишків, піску, пилу та бруду. У період заморозків після роботи в глибокій грязі очистіть ходову систему, гальма, сапуни всіх складальних одиниць та систем трактора, пробки заправних горловин; - при мінусових температурах навколишнього повітря через кожні три робочі зміни, необхідно зливати відстій з паливного фільтра грубої очистки та паливного бака до виходу чистого палива; - злийте конденсат із повітряних балонів; - перевірте рівень масла в системі мастила двигуна, коробці передач, баках гідросистемах рульового управління та навісного пристрої, редуктор ВОМ, при необхідності, дозаправте; - Заправте паливний бак двигуна. При негативних температурах навколишнього повітря бак заправляйте повністю відразу ж після зупинки двигуна. - перевірте затягування хомутів на шлангах системи живлення двигуна повітрям. При загорянні сигналізатора засміченості очищувача повітря двигуна на тахометрі виконайте технічне обслуговування очищувача повітря; - при загорянні контрольної лампи засміченості грубого фільтра очищення оливи системи змащення двигуна виконайте технічне обслуговування фільтра; - у літній період експлуатації (особливо в період збирання врожаю та умови підвищеної запиленості) необхідно виконати технічне обслуговування системи мікроклімату кабіни; - не рідше одного разу на місяць перевіряйте щільність електроліту та заряджання акумуляторних батареї. Батарею, розряджену більш ніж на 25%, зніміть із трактора та зарядіть до 100% ємності в режимі постійного струму. Експлуатація батареї із ємністю менше 75% не рекомендується. - після роботи на кам'янистих ґрунтах перевірте відсутність пошкоджень картерів, пробок зливних та контрольних отворів, ходової частини та інших елементів. |
Заправка маслом гідросистеми коробки зміни передач тракторів Т-150 і Т-150К.
Рис.2. Заправлення бака гідравлічної системи кермового керування трактора Т-150К.
Рис.3. Заправка масляного бака гідравлічної системи заднього навісного пристрою тракторів Т-150 та Т-150К (через заливну горловину).
|
Без дозволу керівника не покидати робоче місце і не починати роботи. Користуватися тільки справним інструментом. Бути у спец. одязі та користуватися засобами захисту.
Без дозволу керівника не покидати робоче місце і не починати роботи. Користуватися тільки справним інструментом. Бути у спец. одязі та користуватися засобами захисту. |
Контрольні запитання:
Таблиця 1. Мастильні матеріали, що використовуються для тракторів Т-150 та Т-150К.
Змащуваний агрегат |
Мастильний матеріал, що рекомендується |
Замінник |
||
Влітку |
Взимку |
Влітку |
Взимку |
|
Картер основного двигуна |
Масло моторне М10Г |
Масло моторне М8Г |
При роботі на паливі з вмістом сірки не більше 0,2% та зміною мастила через 120 мото/год. |
|
Масло моторне М10В |
Масло дизельне ДС-8 (М8В) |
|||
Редуктор пускового двигуна |
Масло моторне М10Г |
Суміш (1:1) зимових сортів дизельного масла та дизельного палива |
При роботі на паливі з вмістом сірки не більше 0,2% та зміною мастила через 120 мото/год. |
|
Масло моторне М10В |
Масло дизельне ДС-8 (М8В) |
|||
Коробка передач, гідросистема заднього навісного пристрою, редуктор ВОМ та ходова частина гусеничного трактора |
Масло моторне М10Г |
Масло моторне М8Г |
Масло моторне М10В, М12В |
Масло дизельне ДС-8 (М8В або М8Б) |
Гідро амортизатори |
Масло веретена АУ |
Суміш мастил (1:1) трансформаторної та турбінної 22 (Л) |
||
Провідні мости та кінцеві передачі |
Трансмісійне тракторне |
Трансмісійне |
Автотракторне |
|
Літнє або трансмісійне тракторне ТЕ-15-ЕФО |
Зимове або трансмісійне тракторне ТЕ-15-ЕФО |
Літнє |
Зимове |
|
Гідросистема кермового керування |
Масло індустріальна 20 (веретенна 3) |
Масло індустріальна 12 (веретенна 2) |
Масло веретенне АУ |
|
Хрестовини карданів, підшипники муфти зчеплення, трос тахометра спідометра, деталі гальмівного крана, склоочисник та сервомеханізм |
Змащення №158 |
УНІОЛ-1 або ЦИАТИМ-201 |
||
Підшипники з консистентним мастилом |
Солідол синтетичний "С" |
- |
- |