Конспект уроку в 5 класі «Декорування святкової листівки»»
Девіз уроку:
Руки твої – то найкращий скарб
Коли ти зумієш їм дати лад.
Щоб краще робота у нас кипіла,
Працювати ми будемо вправно й уміло.
А щоб дізнатися, що ж ми будемо сьогодні створювати , треба розгадати ребус.
Мета уроку:
Навчальна: вчити технології виготовлення та декорування об’ємної листівки в техніці аплікації, навчити розрізняти листівки;
Виховна: виховувати творчу особистість, інтереси до традицій звичаїв , народних свят, шанобливе ставлення до прекрасного;
Розвиваюча: розвивати пізнавальні інтереси, творчі здібності, охайність та культуру праці.
Наочність: ілюстрації листівок , презентація «Листівка. Види листівок».
Структура уроку
І. Організаційний частина
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів:
Вчитель:
Перед вивченням теми «Листівка» , для того, щоб визначити , наскільки діти обізнані з питання історії виникнення листівки , я вирішила провести соціологічне опитування.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Проведення гри « Обери правильну відповідь»
Вчитель називає слова, учні обирають і записують в зошит тільки матеріали для оздоблення листівок.
(аплікація, ножиці, проєкт, зошит, клей, мереживо, папір кольоровий, голка, картон, лінійка, фетр, книжка, фоаміран, гудзики, циркуль, тасьма)
ІІІ . Мотивація навчальних досягнень учнів :
Вчитель: Скажіть, будь ласка, а для чого потрібна листівка? Як би ви змогли її використати?
Учениця: Сьогодні вранці , по дорозі до школи, подруга запросила мене на день народження. Що ж подарувати? Думки крутилися в голові. А ось і вирішення питання. Авжеж, це листівка, створена власноруч.
Листівка вже давно стала звичним атрибутом будь-якого свята. Ми даруємо листівки на Різдвяні та Новорічні свята , день народження, вітаємо своїх близьких і рідних за допомогою листівок з річницями та пам’ятними подіями. Та чи задумувалися ви над тим, звідки вони прийшли до нас?
Все у світі має свою історію. Листівка існує вже не перше століття. За такий довгий термін її зовнішній вигляд і призначення неодноразово змінювалися. Так, в Японії, наприклад, перші листівки були подвійними, тобто такими, які не вважають листівками в сучасному сенсі слова. У США перші листівки, видані в 1893 році, зовсім не призначалися для посилання поштою – їх продавали як сувенір. А якщо під листівками розуміти не тільки поштові картки, але і картки для відкритих листів, то виявиться, що вік листівки більш похилий, ніж прийнято вважати. Найранніша вітальна картка, яку зберігає Британський музей в Лондоні, датована XV століттям, тобто часом початку книгодрукування в Європі.
ІV. Повідомлення нової теми
1.Інформація про листівки (повідомлення готують учні)
Листівка — відкритий лист, або, як її іноді називали в кінці XIX — на початку XX століття, «аристократична картка», маленький витвір мистецтва, картина.
Які ж є види листівок?
Учень1: Листівки бувають вітальні, інформаційні, рекламні, ділові, запрошення, візитки. Окреме місце в нашому житті займає електронна листівка. Вона зараз є і звукова, анімаційна, інтерактивна та мобільна.
Учень 2: Сувенірно-рекламні картки, що прославляють виробника, вкладалися в пакувальні коробки, скляні банки з продукцією. Покупець, використавши продукт за призначенням, потім довго зберігав такі картки - чи можна було викинути таку красу?
Учень 3: А зберігати оригінальну рекламу фабрики - означало завжди пам'ятати про виріб і купувати нові - може бути там буде новий подібний сувенір?
Учень 4: Найперша вітальна листівка датується 15 сторіччям і зберігається у Британському музеї. Вона приурочена до Дня усіх закоханих. З тих пір пройшло немало часу і ось , у 19 сторіччі вітальні листівки набули величезного поширення. Їх приурочували до різних свят - Великодня, Різдва , дня Матері… А що вже говорити про день народження!!
Вчитель: Раніше вітальна листівка була невеличким витвором мистецтва.
Скажімо, для її виготовлення використовували пір’я, засушені квіти, гуму, оксамит, бісер, шовк та навіть волосся. Втім, давні традиції повертаються і зараз можна зустріти чималий асортимент листівок ручної роботи, для виготовлення яких використовується маса декоративних елементів. На лицьовій стороні листівки знаходиться будь-яке повноформатне зображення, а її зворотня частина призначена для написання повідомлення і адреси отримувача та відправника. Часто марка друкується на листівці.
В наш час стали дуже популярні листівки ручної роботи. Вони створюють позитивний настрій, бо саме в них живе душа людини, що їх створила.
2.Матеріали для оздоблення листівок .
Щоб оздобити листівку, треба мати оздоблювальні матеріали, такі, як текстиль, нитки, картон, папір, природні матеріали, стрічки, шпагат, мереживо, тасьма; оздоблювальні елементи – блискітки, стрази, ґудзики, намистинки).
Інструменти: основні – лінійка, канцелярський ніж, ножиці; додаткові інструменти (відповідно до обраного виду оздоблення).
3.Сучасні техніки декорування листівки.
Нині існує багато технік декорування. Це такі, як : аплікація, декупаж, скрапбукінг, кардмейкінг, вишивка, айріс фолдінг та ін . Сьогодні ми з вами будемо створювати листівки в техніці аплікації.
4.Способи механічного з’єднання деталей.
Міні-тренінг (робота в групах)
І група
Оберіть із запропонованих варіантів з’єднань ті, які необхідні вам для виготовлення новорічної листівки. Обгрунтуйте свою відповідь. (клейове, ниткове, цвяхами, зварюванням, шурупами)
Міні-тренінг (робота в групах)
ІІ група
Виберіть способи з’єднань деталей із запропонованих , напишіть біля кожного слова ті види з’єднань, які підходять до даного матеріалу (склеювання, зшивання, зварювання, з’єднання цвяхами, шурупами)
Деревина, пластик, тканина, папір, картон.
«Мікрофон»
Підбиття підсумків «Мікрофону».
Залежно від матеріалу, з якого виготовлено виріб, конструкції виробу, умов його використання застосовують різні види з’єднань. Найбільш поширеними видами є склеювання, зшивання, зв’язування, з’єднання за допомогою цвяхів, шурупів, заклепок, зварювання та інші . Склеюють деталі із паперу, картону, деревини, шкіри, тканини, гуми за допомогою різних спеціальних клеїв. Цвяхами скріплюють дерев’яні деталі. Для з’єднання тканин та волокнистих матеріалів найчастіше використовують ниткове з’єднання.
Міні-практикум
Учитель демонструє вироби і пропонує учням сказати, яким способом з’єднані деталі у виробі. Після обговорень діти роблять висновок: для виготовлення будь-якого виробу необхідно знати способи з’єднань деталей і технологію їх виконання
Вчитель: Який спосіб з’єднання ми будемо використовувати сьогодні на уроці?.
Фізкультхвилинка
Ну що ж , ми гарненько потрудились,
Трохи, мабуть вже, втомились
Раз! Два! Три! Чотири! П'ять!
Час прийшов нам спочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки.
Як зайчата, скоки-скоки!
Десять, дев' ять, вісім, сім!
Час за парти нам усім!
Вчитель. А для того, щоб працювати комфортно і правильно, треба знати
правила безпечної праці і санітарно-гігієнічні вимоги під час роботи над листівкою.
- Робоче місце повинно бути гарно освітленим.
- Не повинно бути нічого зайвого на робочому місці.
- Через кожні 30 хвилин роботи потрібно робити на 10 хвилин перерву.
- Обережно користуватись клейовим пістолетом.
- Ножиці на столі повинні знаходитись із зімкнутими лезами від себе.
- Передавати ножиці кільцями вперед, тримаючи за зімкнуті леза.
Поділ учнів на групи.
1 група Виготовлення "Валентинки".
2 група Виготовлення новорічної вітальної листівки.
3 група Виготовлення листівки до Дня народження.
VІ. Практична робота
Технологія виготовлення вітальної листівки в техніці аплікації.
А працювати будемо під девізом : «Чисто не там де прибирають, а там де не насмічують»
Інструменти і матеріали: картон, мереживо, наліпки, фігурні дироколи, фігурні ножиці, двосторонній скоч тонкий та товстий, стрічки, малюнки для аплікації, клей ПВА, клейовий пістолет, інструкційні картки.
VII. Рефлексія
1.Чи сподобався вам урок?
2.А чим саме?
3. Що нового дізналися сьогодні?
4.Де використаєте набуті знання?
VIII. Підведення підсумків
Д.З