Інструктивна картка "Стилі і навички спілкування"

Про матеріал

Інструктивну картку можна використовувати під час дистанційного навчання та самостійного опрацювання матеріалу учнями, як основний матеріал до уроку.

Перегляд файлу

Інструктивна картка №6

Тема. Стилі і навички спілкування.

 

Передбачувані результати:

-                    Розпізнавати  стилі спілкування за вербальними і невербальними ознаками.

-                    Аналізувати  переваги і недоліки різних стилів спілкування, переваги і недоліки пасивної, агресивної і впевненої поведінки. 

-                    Уміти  упевнено поводитися в різних життєвих ситуаціях.

-                    Оцінювати рівень своєї упевненості у спілкуванні з незнайомими людьми.

-                    Пояснювати, як може зашкодити сором'язливість.

-                    Демонструвати уміння правильно знайомитися, починати, підтримувати і завершувати розмову, робити компліменти.

1.   Поясни.

Найбільша розкіш – розкіш спілкування.

Найбільше щастя – щастя взаємо розуміння. 

Найбільше багатство – люди, яких любимо ми і які люблять нас.

2.   Опрацюй матеріал підручника с. 113-118. http://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/Osnovy_zdorovja_6klas_Beh.pdf

3.   Довідкова інформація.

Індивідуальність людини у взаємодії з іншими реалізують і через стиль

спілкування. Стиль спілкування – система принципів, норм, методів,прийомів діяльності й поведінки людини.

Виокремлюють три стилі: авторитарний (ділові, короткі розпорядження,

чітка мова, заборони без поблажливості, уникнення емоцій), демократичний (інструкції у формі пропозицій, товариський тон розмови, розпорядження й заборони з дискусіями, заохочення та покарання із порадами) і ліберальний (брак співробітництва, заохочень і покарань, конвенційний тон розмови).

У кожної людини сформовані певні стереотипи комунікативної взаємодії,

які визначають її стиль спілкування. На неї відчутно впливають тип поведінки людини, її ставлення до діяльності, соціокультурні особливості людини. Стиль спілкування, будучи однією із сутнісних характеристик особистості, відображає усталені способи діяльності певного типу людини; має тісний зв'язок із психологічними особливостями її мислення, прийняття рішень, вияву комунікативних властивостей. Він формується й розвивається в процесі взаємодії.

Ефективні в одній культурі стилі спілкування можуть не спрацьовувати в іншій. Особливо це стосується ділової сфери. Тому під час встановлення ділових контактів слід ураховувати, що «ділові» люди, виховані в різних національних традиціях і умовах, дотримують відповідно різних принципів поведінки, налагодження соціальних контактів.

Уміння спілкуватися передбачає певний рівень психологічної культури, яка включає уміння:

-   розумітися в інших людях;

-   адекватно  відгукуватися на поведінку людей;

-   вибирати такі способи збирання, які підходять, відповідають індивідуальним особливостям тих, хто вступає у спілкування.

Психологічна культура – це насамперед стихійний досвід. Але стихійний

досвід збагачують теоретичними знаннями, формуванням здібності співпереживати, вправами в такій поведінці, яка б не принижувала гідності інших людей.

 

image 

 

 

   

3.Продовж речення .Манери спілкування:

  пасивно — нехтують …………;

  упевнено( асертивно) — відстоюють ………..; • агресивно  — завжди намагаються  ………… .

4.   Переваги  стилів спілкування.

Упевнена поведінка — це вміння домовлятися з урахуванням інтересів усіх

сторін, здатність ввічливо відмовитися від того, що не підходить, і рішуче — від того, що може бути небезпечним. Упевнену поведінку ще називають гідною, інтелігентною або самостверджувальною.  

 

image

5.   Тест. «Чи гарний ти співрозмовник?»

 За допомогою тесту дізнаєшся, наскільки цікаво іншим із тобою спілкуватися.

На всі запитання відповідати треба «так» або «ні».

Тобі подобається більше слухати, ніж розмовляти?

Ти завжди знайдеш тему для розмови?

Ти завжди уважно слухаєш?

Чи подобається тобі давати поради?

Чи покажеш ти співрозмовнику, що тобі цікава тема розмови?

Чи дратуєшся ти, коли тебе не слухають?

У тебе завжди своя думка на все?

Чи будеш ти говорити на незнайомі теми?

Чи подобається тобі бути в центрі уваги?

 Чи є хоча б три галузі знань, у яких ти добре обізнаний?

Якщо в тебе відповідь «так» на 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11 питання – став 1 бал.

Полічи бали.

1-3 бали – спілкуватися з тобою не завжди приємно. Замислись над цим.

4-9 балів – ти приємний співрозмовник, але, коли не в дусі, потребуєш особливої уваги оточуючих до себе.

9-11 балів – ти гарний співрозмовник, без тебе не можуть обійтися друзі, ти

- душа компанії

6.     Запам'ятай! Рекомендації, щодо подолання сором'язливості.

Сором'язливість може виникнути і закріпитися, якщо людина немає навичок

спілкування, турбується через те, як оцінять оточуючі її вчинки. У результаті вона постійно принижує себе, вважаючи нездатною ні до чого .

Щоб позбутися сором'язливості, навчитися спілкуватися з різними людьми, відчувати себе вільно й розкуто в будь-якій ситуації, треба прийняти рішення змінити своє життя і навіть звернутися за допомогою до психолога, якщо це необхідно.

Рекомендації:

1.                       Зрозумій, думати, що про тебе подумають інші люди – безглуздо, а іноді просто недоречно: люди, як правило, найчастіше зайняті собою. 

2.                       Завжди мисли позитивно – тим більше, якщо  думаєш про інших людей.

Учись спілкуватися.

3.                       Не суди себе суворо – розбуди у собі почуття гумору. 

4.                       Цілі, які ти перед собою ставиш, повинні бути реальними і значимими –

інакше ти просто не захочеш їх досягати.

5.                       У складній   ситуації – наприклад, перед публічним виступом, намагайся

підготуватися заздалегідь – потренуйся  вдома, перед членами сім'ї або навіть просто перед дзеркалом . Виступаючи перед аудиторією, думай не про те як  виглядаєш, а про те, що перед тобою знаходяться люди, для яких твоя інформація є важливою – і у тебе все вийде чудово.

6.                       Завжди одягайся красиво і зі смаком.

7.                       Розмовляючи з людиною, не чекай, що вона розвиватиме розмову –

розвивай її сам, але також слухай співрозмовника – цікався його думкою і роби йому щирі компліменти.

8.                       Перестань зациклюватися на своїх невдачах: згадай і усвідом, що не

помиляються лише ті люди, які нічого не роблять .

9.                       Як тільки ти  починаєш відчувати незручність у спілкуванні з іншими,

згадай про деякі права: право говорити «ні» і не відчувати себе винуватим при цьому; право не виправдовуватися; право самому оцінювати свої вчинки і почуття; право помилятися і відповідати за свої помилки; право не подобатись; право не знати чого-небудь; право на незалежність; право приймати нелогічні рішення – якщо це не шкодить іншим.

10.                   Якщо ж у будь-якій ситуації тобі буде важко розслабитись, згадай слова,

сказані кимось із відомих і великих: «не піклуйся про те, що подумають про тебе інші, вони занадто стурбовані тим, що ти думаєте про них.

7.     Завдання. 

Напиши міні – твір на тему «Що для мене означає позитивно спілкуватися».

Підсумок.

   У житті трапляються ситуації, коли необхідно звернутися по допомогу або від чогось відмовитися.

   У таких випадках люди зазвичай поводяться або пасивно, або агресивно, або упевнено.

   Упевнена манера спілкування є найкращою у більшості випадків.

   Пасивна і агресивна манери спілкування виправдані лише у деяких

ситуаціях.

 

 Навички спілкування

image 

image 

Опрацюй матеріал с.119 – 123

http://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/Osnovy_zdorovja_6klas_Beh.pdf

Корисні поради  Як подолати невпевненість.

Чимало людей сором’язливі від народження і через це багато втрачають. Вони ніяковіють у незнайомій компанії, їм важко знайомитись і знаходити нових друзів. Якщо й ти маєш такі проблеми, тобі стануть у пригоді наведені нижче поради.

   Почни з простого, наприклад, потренуйся розпитувати про товар у магазині.

   Уяви себе актором, що грає роль розкутої людини, для якої покупки —

звична річ.

   Напиши сценарій, як ти покличеш продавця і що скажеш.

   Потренуйся спочатку перед дзеркалом, а потім з мамою чи другом.

   Зроби це! Похвали себе і рухайся далі, щоразу ускладнюючи ситуації.

 Як спілкуватися в незнайомій компанії

Ось кілька порад, як познайомитися з однолітками, наприклад, у новій

школі, на дискотеці чи в таборі відпочинку, підтримати і правильно завершити спілкування.

 Як познайомитися

   Обери, з ким хочеш познайомитися. Найкраще того, хто доброзичливий на вигляд, усміхається або сидить окремо.

   Привітайся і познайомся: «Привіт, я ... . А ти?»

   Обміняйтесь інформацією: де живете, в яких школах навчаєтеся. •• Зроби комплімент: «У тебе класні черевики».

   Попроси про невеличку послугу (потримати книжку, підказати час, показати дорогу).

   Поговоріть про погоду, обміняйтеся враженнями про вечірку.

Якщо співрозмовник тобі сподобався, можеш продовжити спілкування.

 Як підтримати розмову.

   Звертайся до співрозмовника по імені.

   Розкажи щось про себе, розпитай про нього.

   Покажи, що тобі цікаво слухати, будь активним слухачем.

   Від того, як завершилося спілкування,залежить, чи приємно буде

зустрічатися з цією людиною наступного разу.

 Як завершити спілкування.

   Кінець розмови має бути невимушеним. Постарайся обрати для цього підходящий момент. Не переривай співрозмовника на півслові.

   Подай невербальний сигнал про те, що тобі треба йти: відведи погляд,

нахилися до виходу.

   Скажи, що мусиш іти, запевни співрозмовника, що тобі було приємно спілкуватися з ним і ти сподіваєшся на наступну зустріч.

 Як зробити комплімент.

   Запитай дозволу: «Можна тебе про щось запитати?» або: «Дозволь тобі щось сказати».

   Висловися конкретно: «Де ти навчився так кататися на роликах?», «У тебе чарівна усмішка».

   Щиро вислови свої почуття: «Це просто клас!», «Так приємно з тобою спілкуватися».

Підсумок.  

 Чимало людей         страждають          від     сором’язливості   у           спілкуванні          з незнайомими людьми.

   Якщо почуваєшся невпевнено у незнайомій компанії, соромишся

розмовляти з батьками друзів чи з друзями твоїх батьків, тобі слід тренувати навички уміння знайомитися, починати, підтримувати і завершувати спілкування.

   Уміння робити комплімент корисне кожній вихованій людині.

 

 

pdf
Додано
14 червня 2022
Переглядів
798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку