Інструктивна картка дистанційного навчання з біології. Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. Дослідницький практикум. Визначення типу вищої нервової діяльності та

Про матеріал
Мета: сформувати знання про вищу нервову діяльність людини та її основні типи, перевірити отримані знання на практиці під час визначення властивостей темпераменту; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки та узагальнювати, уміння самостійно працювати з інформаційними джерелами.
Перегляд файлу

8-а клас. 01 квітня 2020. 8-б клас. 08 квітня 2020 рік

Підручник:

Соболь В.І. Біологія : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Валерій Соболь. – Камянець-Подільський : Абетка, 2016. – 288 с. : іл.

Інструктивна карта дистанційного уроку

(За можливістю та бажанням можна роздрукувати й працювати безпосередньо на картці. У такому випадку всі інструктивні картки прикріпити до робочого зошита).

Тема уроку: Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. Дослідницький практикум. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту

Мета: сформувати знання про вищу нервову діяльність людини та її основні типи, перевірити отримані знання на практиці під час визначення властивостей темпераменту; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки та узагальнювати, уміння самостійно працювати з інформаційними джерелами.

Для початку роботи з інструктивною карткою до уроку треба опрацювати                § 48, стор. 211-214.

  1. Записати визначення основних понять з теми:

 

Нижча нервова діяльність – це сукупність безумовно-рефлекторних реакцій, спрямованих на роботу внутрішніх органів та підтримання гомеостазу організму.

Вища нервова діяльність – це сукупність нервових процесів, що відбуваються у вищих відділах ЦНС, мають індивідуальний характер і забезпечують перебіг поведінкових реакцій людини.

Збудження – фізіологічний процес, який виникає в кожній живій клітині чи тканині будь-якого організму як реакція на подразнення

Гальмування – активний процес у центральній нервовій системі ЦНС, який проявляється пригніченням збудження або повним його припиненням у відповідь на подразнення.

Темперамент – сукупність індивідуально-психічних особливостей людини, що виявляються в швидкості та силі виникнення почуттів, рухів, реакцій людини.

 

  1. Опрацювавши матеріал з підручника зі стор. 212 та додаткових інформаційних джерел, доповнити текст.

Павлов Иван Петрович 26 сентября 1849 - 27 февраля 1936: биография ... Сеченов Иван Михайлович

Іван Петрович Павлов та Іван Михайлович Сєченов ______________________

___________________________________________________________________.

Основними властивостями процесів збудження та гальмування, на думку            І.П. Павлова, є:

  1. ______________________________,
  2. ______________________________,
  3. ______________________________,
  4. ______________________________.

 

  1. Опрацювати таблицю 1. «Порівняльна характеристика типів темпераменту»

 

Таблиця 1. Порівняльна характеристика типів темпераменту*

 

Тип темпераменту

Тип нервової системи

Особливості нервових процесів

1

Сангвінічний

Сильний урівноважений, рухливий

Емоційна врівноваженість, енергійність, самовладання

2

Флегматичний

Сильний урівноважений, інертний

Емоційна стриманість, наполегливість, спокійність

3

Холеричний

Сильний неврівноважений, рухливий

Підвищена емоційність, рішучість, гарячкуватість

4

Меланхолічний

Слабкий

Слабка емоційність, пасивність, вразливість

 

* Соболь В.І. Біологія. Довідник, тестові завдання. Повний повторювальний курс, підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання / В. Соболь. – Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин О.В., 2014. – 796 с.

 

На основі аналізу інформації з таблиці 1., визначте і підпишіть типи темпераменту до кожного з варіантів на рисунку 1.

Типы темпераментов: холерик, флегматик, меланхолик и сангв… | Flickr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рис. 1. Типи темпераменту людини

 

  1. Користуючись вказівками інструктивної картки, виконати дослідницький практикум на тему: «Визначення власного типу ВНД та типу темпераменту»

 

  1. Уважно прочитайте запитання і якщо твердження вам підходить, позначте його знаком «+», якщо ні, то знаком « – »

 

 

Запитання

Знак

1

Чи здійснюєте ви своє діяльність (навчання чи роботу) без попереднього планування?

 

2

Чи буває так, що ви почуваєте себе то щасливим, то нещасним без явних на те причин?

 

3

Чи почуваєте ви себе щасливим, коли займаєтеся справою, що потребує миттєвих дій?

 

4

Чи бувають у вас різкі зміни настрою без видимих та те причин?

 

5

Чи проявляєте ви першим ініціативу під час нових знайомств?

 

6

Чи часто ви буваєте в поганому настрої?

 

7

Чи схильні ви діяти швидко та рішуче?

 

8

Чи буває так, що ви намагаєтесь на чомусь зосередитися, але вам не вдається?

 

9

Ви є пристрасною людиною?

 

10

Чи буває так, що під час розмови з іншими людьми ви присутні лише фізично, а подумки в іншому місці?

 

11

Чи відчуваєте ви дискомфорт без спілкування?

 

12

Чи буває так, що ви часом сповнені енергії, а часом навпаки – пасивні?

 

 

  1. Зробіть обробку результатів за інструкцією.

На осі координат треба позначити:

 

меланхолік

 

 

 

 

 

 

 

 

холерик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

флегматик

 

 

 

 

 

 

 

 

сангвінік

 

 Кількість «+» на всі запитання під непарними номерами (1, 3, 5, 7, 9, 11) на горизонтальній осі вправо від 0.

 Кількість «-» на всі запитання під парними номерами (2, 4, 6, 8, 10, 12) на горизонтальній осі вліво від 0.

Кількість «+» на всі запитання під парними номерами (2, 4, 6, 8, 10, 12) на вертикальній осі вгору від 0.

Кількість «-» на всі запитання під парними номерами (2, 4, 6, 8, 10, 12) на вертикальній осі вниз від 0.

Поєднайте крайні відкладені точки на осях. Площе отриманого чотирикутника відображає темперамент, а розподіл чотирикутника по секторах показує переважання типу темпераменту. Ваш темперамент ________________________.

  1. За допомогою таблиці 2. оцініть для себе властивості свого типу темпераменту

Таблиця 2. «Властивості типу темпераменту»

Властивість

Сангвінік

Холерик

Флегматик

Меланхолік

Чутливість

Знижена

Знижена

Знижена

Підвищена

Реактивність

Висока

Висока

Низька

Низька

Активність

Висока

Висока

Висока

Низька

Темп реакції

Прискорений

Прискорений

Уповільнений

Уповільнений

Пластичність

Наявна

Немає

Немає

Немає

Емоційна збудливість

Підвищена

Підвищена

Знижена

Підвищена

 

Домашнє завдання:

  1. Опрацювати § 48, стор. 211-214.
  2. Опрацювати інструктивну картку до уроку.
  3. Завдання зворотнього зв’язку: надіслати фото або скрін даної інструктивної картки, де передбачено вашу самостійну роботу над завданнями. Спілкуємося в вайбері (0666054557) або через електронну адресу: ekotkalo7@gmail.com
  4. Обов’язкове завдання до виконання: дотримуватися основних заходів профілактики поширення хвороби, берегти себе та своїх рідних! Не хворіти!
docx
Додано
10 квітня 2020
Переглядів
2127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку