Інструктивна картка дистанційного навчання з біології. Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти. Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло. Інструктаж з БЖД

Про матеріал
Мета: сформувати знання про умовні та безумовні рефлекси, інстинкти, перевірити отримані знання на практиці під час визначення реакції зіниць на світло; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки та узагальнювати, уміння самостійно працювати з інформаційними джерелами.
Перегляд файлу

8-а клас. 06 квітня 2020. 8-б клас. 09 квітня 2020 рік

Підручник:

Соболь В.І. Біологія : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Валерій Соболь. – Камянець-Подільський : Абетка, 2016. – 288 с. : іл.

Інструктивна карта дистанційного уроку

(За можливістю та бажанням можна роздрукувати й працювати безпосередньо на картці. У такому випадку всі інструктивні картки прикріпити до робочого зошита).

Тема уроку: Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти. Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло. Інструктаж з БЖД

Мета: сформувати знання про умовні та безумовні рефлекси, інстинкти, перевірити отримані знання на практиці під час визначення реакції зіниць на світло; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки та узагальнювати, уміння самостійно працювати з інформаційними джерелами.

Для початку роботи з інструктивною карткою до уроку треба опрацювати                § 49, стор. 215-218.

Записати визначення основних понять з теми:

 

Рефлекс – це реакція організму на будь-який подразник, що здійснюється за участю нервової системи.

Безумовні рефлекси – це вроджені сталі реакції організму на дію подразників, що забезпечують пристосовуваність до життєво важливих сталих умов існування.

Умовні рефлекси – набуті індивідуальні реакції на дію подразників, що дають змогу людині пристосовуватися до змінних умов середовища.

 

  1. Опрацювати таблицю 1. «Порівняльна характеристика ознак умовних і безумовних рефлексів»

 

Таблиця 1. Порівняльна характеристика ознак умовних і безумовних рефлексів*

 

Ознака для порівняння

Безумовні рефлекси

Умовні рефлекси

1

Природженість

Вроджені

Набуті

2

Виникнення

Виникають у відповідь на дію безумовних подразників

Виникають у відповідь на дію умовних подразників

3

Часова організація

Постійні

Тимчасові

4

Рефлекторні дуги

Сталі

Несталі

5

Поширення

Видові

Індивідуальні

6

Біологічне значення

  1.              збереження цілісності організму, підтримання гомеостазу, розмноження;
  2.              забезпечують існування організму одразу після народження;
  3.              є основою для формування багатьох умовних рефлексів
  1.              забезпечують індивідуальні пристосування організмів до умов середовища;
  2.              сигнальне значення – забезпечують відповіді на подразники ще до початку їх дії;
  3.              є основою для формування умовних рефлексів вищого порядку

 

* - Резніченко В.П. Біологія у порівняльних таблицях. – Камянець-Подільський : Аксіома. – 172 с.

 

  1. Виконати вправу на платформі https://learningapps.org/ за QR-кодом:

 

  1. Виконати лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло за інструкцією. Суворо заборонено користуватися гострими предметами, розширення та звуження зіниць лише спостерігати! Для виконання роботи попросити допомоги в рідних
  1. Піддослідний повинен повернутися обличчям до світла. Експериментатор досліджує ширину обох зіниць очей піддослідного (максимальне звуження зіниці – 1,5 мм).
  2. Піддослідний закриває очі та прикриває їх долонею. Через 3-6 секунд піддослідний відкриває очі. Експериментатор досліджує стан зіниць (найбільше розширення – 8-9 мм).
  3. Дати відповідь на запитання: яке значення має рефлекторне розширення та звуження зіниці ока для чіткого бачення за тьмяного та яскравого освітлення? ___________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Домашнє завдання:

  1. Опрацювати § 49, стор. 215-218.
  2. Опрацювати інструктивну картку до уроку.
  3. Завдання зворотнього зв’язку: надіслати фото або скрін даної інструктивної картки, де передбачено вашу самостійну роботу над завданнями. Спілкуємося в вайбері (0666054557) або через електронну адресу: ekotkalo7@gmail.com
  4. Обов’язкове завдання до виконання: дотримуватися основних заходів профілактики поширення хвороби, берегти себе та своїх рідних! Не хворіти!
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. полухіна олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 квітня 2020
Переглядів
2345
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку